Muzyka na Androidzie, jak?

Data: 2014-02-11 13:58:39
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
Witam,

Nie potrafiÄ™ namierzyć wÅ‚aÅ›ciwej grupy a z drugiej strony zapewne wiele osób stÄ…d potrafi mi pomóc. WiÄ™c zaryzykujÄ™ i zapytam...  Chodzi o zgranie sobie z CD muzyki do telefonu. W sieci jest od groma konwerterów CD do MP3 lecz po zainstalowaniu kilku wymiÄ™kÅ‚em, żaden nie zrobiÅ‚ tego do koÅ„ca dobrze. Najlepiej wypadÅ‚ Free Audio CD to MP3 converter ale projekt jest zaniechany... i nie dodaje ID Å›cieżki i rÄ™cznie trzeba to uzupeÅ‚niać potem. ChciaÅ‚bym aby program uzupeÅ‚niaÅ‚ metatagi takie jak wykonawca, album, tytuÅ‚, ID track'u itp. Czy znacie jakiÅ› fajny program dziaÅ‚ajÄ…cy pod W8 ?

Marek

Data: 2014-02-11 10:42:12
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
On 2/11/2014 7:58 AM, Marek wrote:
Witam,

Nie potrafię namierzyć właściwej grupy a z drugiej strony zapewne wiele
osób stÄ…d potrafi mi pomóc. WiÄ™c zaryzykujÄ™ i zapytam...  Chodzi o
zgranie sobie z CD muzyki do telefonu. W sieci jest od groma konwerterów
CD do MP3 lecz po zainstalowaniu kilku wymiękłem, żaden nie zrobił tego
do końca dobrze. Najlepiej wypadł Free Audio CD to MP3 converter ale
projekt jest zaniechany... i nie dodaje ID ścieżki i ręcznie trzeba to
uzupełniać potem. Chciałbym aby program uzupełniał metatagi takie jak
wykonawca, album, tytuł, ID track'u itp. Czy znacie jakiś fajny program
działający pod W8 ?

jak sam napisałeś jest masa takich programów i większość jednak robi to czego wymagasz, ale jeśli chcesz zgrywać płytę, które nie została już wcześniej skatalogowana, w jednej z baz danych jak: freedb, musicbrainz, gd3 to jak taki program ma rozpoznać, co to za wykonawca i jaki jest tytuł utworu? sam musisz te informacje wpisać. nie ma zmiłuj.
sam najbardziej sobie chwale Easy CD-DA Extractor/Converter, choć czasami brakuje mi paru fukcji.
lepsza grupa zeby dopytać dalej w tym temacie bedzie: p.c.nowe-programy, albo p.c.microsoft-windows.winnt, albo p.rec.audio, albo p.rec.audio.bin. <rs>

Data: 2014-02-11 19:57:39
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-11 16:42, rs pisze:

jak sam napisałeś jest masa takich programów i większość jednak robi to
czego wymagasz,

"Prawie" trafiłem jeden a instalowałem kilka. Chcąc skrócić swoje eksperymentowanie podjąłem się utworzenia wątku.

[...]

Oczywiście, z tym się liczę.

sam najbardziej sobie chwale Easy CD-DA Extractor/Converter, choć
czasami brakuje mi paru fukcji.

Zanim zainstalujÄ™... jakich?

lepsza grupa zeby dopytać dalej w tym temacie bedzie: p.c.nowe-programy,

Ta grupa słabo pasuje - również brałem ją pod uwagę ale odpuściłem.

albo p.c.microsoft-windows.winnt,

Tu zdecydowanie nie... Wyłącznie system Windows (jakikolwiek) jest tu omawiany.

albo p.rec.audio, albo

Tu kiedyś się udzielałem ... ale mogę spróbować mimo iż audiofile odprawiają egzorcyzmy nad MP3, poniekąd się nie dziwię :-)

Marek

Data: 2014-02-11 15:43:32
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
On 2/11/2014 1:57 PM, Marek wrote:
sam najbardziej sobie chwale Easy CD-DA Extractor/Converter, choć
czasami brakuje mi paru fukcji.
Zanim zainstalujÄ™... jakich?

głownie to zapisywania informacji o błędzie przy kopiowaniu do pliku. są podane na ekranie, łącznie z sumami kontrolnymi, ale do pliku już nie chce zapisać. uszkodzone płyty mi się bardzo rzadko trafiają, wiec nie narzekam na ten soft. używam go od bodaj ośmiu lat i nadal sobie chwale.

[...]
odprawiajÄ… egzorcyzmy nad MP3, poniekÄ…d siÄ™ nie dziwiÄ™ :-)

masz bardzo dziwne opinie o wszystkich wyżej wymienionych grupach, a już na pewno, ze wszystkich które miałeś do dyspozycji, wybrałeś zdecydowanie najmniej odpowiednią, bo rippanie/kompresowanie ACD, ma się nijak to telefonii komórkowej, nawet szeroko pojętej. <rs>

Data: 2014-02-11 23:03:27
Autor: Smok Eustachy
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 11.02.2014 21:43, rs pisze:
/.../
masz bardzo dziwne opinie o wszystkich wyżej wymienionych grupach, a już
na pewno, ze wszystkich które miałeś do dyspozycji, wybrałeś
zdecydowanie najmniej odpowiedniÄ…, bo rippanie/kompresowanie ACD, ma siÄ™
nijak to telefonii komórkowej, nawet szeroko pojętej. <rs>

Mnie sie też tu kojarzy.
(PS: Ikonka Telefon znowu się mi pojawiła!)

Data: 2014-02-11 23:22:17
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-11 21:43, rs pisze:

używam go od bodaj ośmiu lat i nadal
sobie chwale.

Zainstalowałem. Program jest na pierwszy rzut oka idealny. Masz wersję płatną?

masz bardzo dziwne opinie o wszystkich wyżej wymienionych grupach,

Opinie? Przeczytaj jakie są opisy poszczególnych forów. Jeśli chcesz, eksperymentu - to spróbuj zadać pytanie na temat konwertera MP3 na pc.microsoft-windows.winnt. Możemy czynić zakłady bukmacherskie, który post będzie zawierał 3 znaki NTG. Szczerze mówiąc sam bym tak odpisał :-) To chyba najmniej adekwatne forum. Już najprędzej audio ... choć też mam wątpliwości ale nie tak zdecydowane.

już na pewno, ze wszystkich które miałeś do dyspozycji, wybrałeś
zdecydowanie najmniej odpowiedniÄ…, bo rippanie/kompresowanie ACD, ma
się nijak to telefonii komórkowej, nawet szeroko pojętej. <rs>

Co też na wstępie sam skomentowałem :-D Chciałem też zauważyć, że na
forum poświęconym fotografii mnóstwo mówi się o smartfonach. Takie
czasy. Technologie przenikajÄ… siÄ™.

Marek

Data: 2014-02-11 17:35:12
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
On 2/11/2014 5:22 PM, Marek wrote:
W dniu 2014-02-11 21:43, rs pisze:
używam go od bodaj ośmiu lat i nadal
sobie chwale.
Zainstalowałem. Program jest na pierwszy rzut oka idealny. Masz wersję
płatną?

tak.

masz bardzo dziwne opinie o wszystkich wyżej wymienionych grupach,
Opinie? Przeczytaj jakie są opisy poszczególnych forów.

opisy zostały stworzone w drugiej połowie lat 90tych, wiec są już mocno zdezaktualizowane. na winnt mówi się o w8.1 i oprogramowaniu na ten system, czego twój post właśnie dotyczył.

Jeśli chcesz,
eksperymentu - to spróbuj zadać pytanie na temat konwertera MP3 na
pc.microsoft-windows.winnt.

czytam i pisze na te grupy prawie do momentu ich założenia.

Możemy czynić zakłady bukmacherskie, który
post będzie zawierał 3 znaki NTG.

ja się dziwie, ze tutaj nikt ci tego nie napisał, choć mój częściowy komentarz można było zamknąć właśnie tym skrótem.

Szczerze mówiąc sam bym tak odpisał
:-) To chyba najmniej adekwatne forum. Już najprędzej audio ... choć też
mam wątpliwości ale nie tak zdecydowane.

na każdej grupie są idioci. np. na sieciach jest paru, którzy się przypierdalają do przecinków. nic nie poradzisz.
twój temat najlepiej pasuje do nowe programy, choć nie o nowy program pytasz, to tam takie pytania są zadawane. sam zobacz. zresztą zobacz na innych wymienionych grupach. co ja ci będę opowiadał.

[...]

tam już dawno nie zaglądałem. swego czasu zaczęła mi ta grupa pachnieć jak kółko wzajemnej adoracji. <rs>

Data: 2014-02-11 23:49:25
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-11 23:35, rs pisze:

czytam i pisze na te grupy prawie do momentu ich założenia.

Ok, mogę spróbować przy następnym podobnym temacie.

ja się dziwie, ze tutaj nikt ci tego nie napisał, choć mój częściowy
komentarz można było zamknąć właśnie tym skrótem.

Przypuszczam, że wszędzie można dostać NTG i niczego się nigdzie nie dowiedzieć gdy trafisz na takich ludzi. Uważam, że nie można być skrajnym purystą i sztywno trzymać się zasad - jak sam powiedziałeś - zredagowanych w latach 90tych gdy smartfonów nie było.

twój temat najlepiej pasuje do nowe programy, choć nie o nowy program
pytasz,

Więc właśnie... pomyślałem więc, że NTG dostanę z marszu.

tam już dawno nie zaglądałem. swego czasu zaczęła mi ta grupa pachnieć
jak kółko wzajemnej adoracji. <rs>

Dziwisz się? De facto audio, słuchanie muzyki kona. Jest zastępowane brzęczydełkami, MP3 itp. Ci, którzy lubią posłuchać w dobrej jakości nie mają łatwo, nie ma już skąd nawet brać muzyki bez loudness war czy w niszowych formatach SACD lub DVDAudio. Na Allegro od lat te same kawałki - nic nowego. Tak więc pozostaje wzajemna adoracja...

Marek

Data: 2014-02-11 21:03:49
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
On 2/11/2014 5:49 PM, Marek wrote:
[...]

dokładnie dlatego właśnie ci odpowiedziałem ale tez podsunąłem pomysł, żebyś spytał gdzie indziej. tam byś uzyskał pewnie więcej informacji, ale że ten temat nie jest głęboki, to chyba został prawie wyczerpany już tutaj. nieporozumienie do tej rozmowy wprowadził tytuł jaki nadałeś wiadomości. on przecież nie ma nic wspólnego z tym o co pytasz, bo pytasz o rippanie CD i kompresje do mp3. twój post nie dotyczy androida. nie ma znaczenia w tej rozmowie jak i gdzie będziesz odsłuchiwał te pliki.

twój temat najlepiej pasuje do nowe programy, choć nie o nowy program
pytasz,
Więc właśnie... pomyślałem więc, że NTG dostanę z marszu.

za dużo myślisz.

tam już dawno nie zaglądałem. swego czasu zaczęła mi ta grupa pachnieć
jak kółko wzajemnej adoracji. <rs>
Dziwisz się? De facto audio, słuchanie muzyki kona.

dla kogo kona, dla tego kona, ale mowa była o grupie o fotografii.

Jest zastępowane
brzęczydełkami, MP3 itp. Ci, którzy lubią posłuchać w dobrej jakości nie
mają łatwo, nie ma już skąd nawet brać muzyki bez loudness war czy w
niszowych formatach SACD lub DVDAudio.

ale po co? sam wspominałeś coś o audiofilach.
ja z jednej strony słucham rzeźni, której jakościowo nic nie zaszkodzi, a z drugiej strony muzyki klasycznej i jazzu, która jest wydawana przez małe niezależne studia i ich popowa nagonka na loudness nie dotyczy.

Na Allegro od lat te same kawałki
- nic nowego. Tak więc pozostaje wzajemna adoracja...

ale po co wymieniać klocki jak dobrze grają. ludzie się napinają na bóg wie co, a i tak podłączają iphony do tego. z drugiej strony wąskim gardłem w słuchaniu muzyki ze smarfonów i tak są słuchawki i jeśli nie wydasz 200-300-400$ na przyzwoity sprzęt, to będzie to poniżej tego co oferują wzmacniacze w urządzeniu, ale i tak będą narzekać jak fatalnie gra ich telefon. ludzie są dziwni. nie warto się nawet zastanawiać co nimi kieruje, dopóki nie jestes marketingowcem. <rs>

Data: 2014-02-12 10:19:03
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-12 03:03, rs pisze:

twój temat najlepiej pasuje do nowe programy, choć nie o nowy program
pytasz,
Więc właśnie... pomyślałem więc, że NTG dostanę z marszu.

za dużo myślisz.

Taaa... a z drugiej strony za mało skoro tu jest mój post :-D

[...]

Sorki, sądziłem, że mówimy o grupie audio.

Na Allegro od lat te same kawałki
- nic nowego. Tak więc pozostaje wzajemna adoracja...

ale po co wymieniać klocki jak dobrze grają.

"Kawałki" = "utwory muzyczne". Oferta wśród płyt SACD i DVDAudio (czyli których mastering kierowany jest zwykle dla tych, którzy cenią wierność przekazu) niewiele się zmienia - to miałem na myśli. Czasem coś nowego się pojawi, czasem coś zniknie.

Marek

Data: 2014-02-12 10:56:36
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
On 2/12/2014 4:19 AM, Marek wrote:
[...]
siÄ™ pojawi, czasem coÅ› zniknie.

na szczęście internet nie ogranicza nas do tego jednego sklepu. <rs>

Data: 2014-02-11 16:26:41
Autor: Waldek Godel
Muzyka na Androidzie, jak?
Dnia Tue, 11 Feb 2014 13:58:39 +0100, Marek napisa³(a):

Nie potrafiê namierzyæ w³a¶ciwej grupy a z drugiej strony zapewne wiele osób st±d potrafi mi pomóc. Wiêc zaryzykujê i zapytam...  Chodzi o zgranie sobie z CD muzyki do telefonu. W sieci jest od groma konwerterów CD do MP3 lecz po zainstalowaniu kilku wymiêk³em, ¿aden nie zrobi³ tego do koñca dobrze. Najlepiej wypad³ Free Audio CD to MP3 converter ale projekt jest zaniechany... i nie dodaje ID ¶cie¿ki i rêcznie trzeba to uzupe³niaæ potem. Chcia³bym aby program uzupe³nia³ metatagi takie jak wykonawca, album, tytu³, ID track'u itp. Czy znacie jaki¶ fajny program dzia³aj±cy pod W8 ?

Dla niewprawnych u¿ytkowników bezkonkurencyjne jest iTunes. Mo¿e byæ nawet
jaka¶ stara wersja z oldversion.com
Trzeba tylko przestawiæ domy¶lny format z AAC na MP3 w ustawieniach i ju¿.
¦ci±ga ok³adki z netu, ³adnie robi tytu³y, pozwala edytowaæ tagi.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie.

Data: 2014-02-11 17:10:33
Autor: mr misio
Muzyka na Androidzie, jak?
Użytkownik Marek napisał:
[...]

CDex i EAC

z plyty do mptrzy

EAC - tak mi ktos odpisal na ktorejs grupie - do zniszczonych plyt

CDex - do niezniszczonych

Zaczalem uzywac jednego i drugiego, dzialaja wysmienicie.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-02-11 18:48:14
Autor: ToMasz
Muzyka na Androidzie, jak?
z CD muzyki do telefonu.
sobie ściągnij mp3 z netu. zero problemów, a jak masz oryginały to się rozgrzesz sam.
W sieci jest od groma konwerterów
najlepszym konwerterem jest LAME. tyle że on raczej jest obsługiwany z... "lini komend" czy jak to się w windowsie nazywa. na 100% znajdziesz do LAME "nakładkę" w którą można klikać.
Wiele lat temu ja miałem taki zestaw który zgrywał audio z płyty, odpytywał internet w celu uzyskania tytułów, tagów itp, i podawał do lame w celu przekonwertowania. z oczywistych względów z piratami nie działało
:)

ToMasz

Data: 2014-02-11 23:01:43
Autor: Smok Eustachy
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 11.02.2014 18:48, ToMasz pisze:
[...]
z... "lini komend" czy jak to siÄ™ w windowsie nazywa. na 100% znajdziesz
[...]

Audiograbber?
Czy to bydlę zrzuca do wav i dalej trzeba ręcznie konwertować, bo kompresja do mp3 słaba?

Data: 2014-02-11 23:24:20
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-11 23:01, Smok Eustachy pisze:

Audiograbber?
Czy to bydlę zrzuca do wav i dalej trzeba ręcznie konwertować, bo
kompresja do mp3 słaba?

Audiograbber był naajszybciej odinstalowaną aplikacją przeze mnie. Zawsze zrzuca do WAV a potem ręcznie trzeba do MP3 konwertować. Pozbywasz się wszelkich metatagów. To najgorsza chyba propozycja.

Marek

Data: 2014-02-14 12:20:50
Autor: masti
Muzyka na Androidzie, jak?
Dnia pięknego Tue, 11 Feb 2014 23:24:20 +0100 osobnik zwany Marek napisał:

[...]

a jak ty mu taką krzywdę zrobiłeś? Bo u mnie całe repozytorium CD zrzucałem. Jedynie płytki w napędzie zmieniałem. Konwertował do MP3, pobierał tytuły z sicei, ustawiał tytuły zgodnie z moimi wymaganiami itd.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-14 20:47:37
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-14 13:20, masti pisze:

a jak ty mu taką krzywdę zrobiłeś? Bo u mnie całe repozytorium CD
zrzucałem. Jedynie płytki w napędzie zmieniałem. Konwertował do MP3,
pobierał tytuły z sicei, ustawiał tytuły zgodnie z moimi wymaganiami itd.

Nie wiem jak. :-) Seryjnie instalowałem różne programy, ustawiałem preferencje, konwertowałem testową CD, patrzałem co otrzymuję. Gdy porażka - następny :-) Akurat ten program zmęczył mnie - z niedowierzaniem patrzałem jak banalnie prosty program robi zupełnie coś innego niż mu ustawiłem, że chcę. A już w szczególności, że ma całkiem dobre opinie w sieci... Dlatego poświęciłem mu więcej czasu, parę razy różne ustawienia sprawdziłem i ze zdumienia oczy przecierałem. Nie ma co wracać do tematu, temat przecież rozwiązany.

Marek

Data: 2014-02-14 13:13:52
Autor: GAD Zombie
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-11 23:24, Marek pisze:
W dniu 2014-02-11 23:01, Smok Eustachy pisze:

Audiograbber?
Czy to bydlê zrzuca do wav i dalej trzeba rêcznie konwertowaæ, bo
kompresja do mp3 s³aba?

Audiograbber by³ naajszybciej odinstalowan± aplikacj± przeze mnie.
Zawsze zrzuca do WAV a potem rêcznie trzeba do MP3 konwertowaæ.
Pozbywasz siê wszelkich metatagów. To najgorsza chyba propozycja.

No trochê ju¿ przesadzacie. Pisa³em o tym w tym w±tku. To, ¿e u Ciebie dzia³a nieprawid³owo, to nie znaczy, ¿e program jest ogólnie z³y. U mnie konwertowa³ przez wiele lat prosto z cd do mp3 (z po¶rednim plikiem wav, którego sam kasowa³) i ¶ci±ga³ sam tytu³y z freedb. Nic nie trzeba rêcznie konwertowaæ, to bzdura.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2014-02-14 20:54:36
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-14 13:13, GAD Zombie pisze:
[...]

Nie zrozum mnie ¼le, ja nie mam do Ciebie o nic pretensji. U mnie tak ten soft zadzia³a³ i wy³±cznie dzielê siê spostrze¿eniami. Zanim go zainstalowa³em - poczyta³em opinie o nim, które by³y bardzo pochlebne. U mnie, pod W 8.1 program zachowywa³ siê absurdalnie. Jak jaka¶ wersja alfa (staram siê zawsze ci±gn±æ soft od autorów aby byæ na bie¿±co).

konwertowa³ przez wiele lat prosto z cd do mp3 (z po¶rednim plikiem wav,
którego sam kasowa³) i ¶ci±ga³ sam tytu³y z freedb. Nic nie trzeba
rêcznie konwertowaæ, to bzdura.

Bzdur± nie jest gdy¿ tego dnia niczego nie w±cha³em ani nie pi³em przeterminowanego. Napisa³em jak u mnie zadzia³a³o. Testowa³em wszelkie mo¿liwe konfiguracje.

Marek

Data: 2014-02-11 19:48:12
Autor: Sebastian Klimczak
Muzyka na Androidzie, jak?
Dnia 11.02.2014 Marek <precz@spamowi.com> napisał/a:
[...]

A co jes złego w Windows Media Playerze?;)

--
Pozdrawiam Sebastian Klimczak

Data: 2014-02-11 23:37:14
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-11 20:48, Sebastian Klimczak pisze:

A co jes złego w Windows Media Playerze?;)

A to żeś mnie zastrzelił! :-D Pod latarnią najciemniej. :-D Nie sądziłem, że to to potrafi MP3 wypuścić z siebie. Generalnie od MP3 stroniłem jak tylko mogłem jednakże muzyka w klubie sportowym, do którego uczęszczam zmusiła mnie do nabycia słuchawek i zgrywania płyt :-D Tak więc przeprosiłem się z MP3.

Jutro zweryfikuję czy metatagi są wypełnione i dam znać.

Marek

Data: 2014-02-12 21:30:26
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-11 20:48, Sebastian Klimczak pisze:

A co jes złego w Windows Media Playerze?;)

I działa :-) Nawet stosunkowo unikalne albumy identyfikuje, których nie ma freedb i MusicBrainz.

Marek

Data: 2014-02-12 15:41:42
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
On 2/12/2014 3:30 PM, Marek wrote:
W dniu 2014-02-11 20:48, Sebastian Klimczak pisze:

A co jes złego w Windows Media Playerze?;)

I działa :-) Nawet stosunkowo unikalne albumy identyfikuje, których nie
ma freedb i MusicBrainz.

no właśnie. jak nikt z wyjatkime mnie nie pyszczy, że temat jest NTG, to ja zapytam, jak np. taki winamp odtwarzając mp3, bardzo często wie, co odtwarza i potrafi skorygować/uzypełnić tagi, mimo że nawet nie ma żadnej sugestii w nazwie pliku? <rs>

Data: 2014-02-12 21:49:02
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-12 21:41, rs pisze:

[...]

Nie wiem ale zgadujÄ™... coÅ› na zasadzie SoundHound?

Marek

Data: 2014-02-12 15:58:21
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
On 2/12/2014 3:49 PM, Marek wrote:
[...]

a to jak działa? <rs>

Data: 2014-02-12 22:50:47
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-12 21:58, rs pisze:

a to jak działa? <rs>

Coś na zasadzie fingerprints. Z kawałka muzycznego wyodrębnia się jego cechy jednoznacznie go identyfikujące: melodia, tempo itp. Potem porównuje się z bazą danych na serwerze. Na tej podstawie następuje identyfikacja utworu i przesyłane są zwrotnie informacje jakich potrzebujesz. Podobne techniki stosuje się przy rozpoznawaniu twarzy, mowy i cholera wie czego jeszcze.

Marek

Data: 2014-02-12 17:06:23
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
On 2/12/2014 4:50 PM, Marek wrote:
W dniu 2014-02-12 21:58, rs pisze:

a to jak działa? <rs>

Coś na zasadzie fingerprints. Z kawałka muzycznego wyodrębnia się jego
cechy jednoznacznie go identyfikujÄ…ce: melodia, tempo itp. Potem
porównuje się z bazą danych na serwerze. Na tej podstawie następuje
identyfikacja utworu i przesyłane są zwrotnie informacje jakich
potrzebujesz. Podobne techniki stosuje siÄ™ przy rozpoznawaniu twarzy,
mowy i cholera wie czego jeszcze.

to by było oczywiste, ale przecież ktoś musi pierwsze info o utworze, do takiej bazy danych wrzucić, a ja nie widzę możliwości, nawet nie wiem jaka to baza danych jest. problem z tym też, że mp3 maja rożna kompresje, a ona podejrzewam by wpływała na tworzenie takiego fingerprinta. <rs>

Data: 2014-02-12 23:12:05
Autor: mr misio
Muzyka na Androidzie, jak?
Użytkownik rs napisał:
[...]

Moze po prostu widmo dzwieku analizuja.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-02-13 09:08:20
Autor: mr misio
Muzyka na Androidzie, jak?
Użytkownik rs napisał:
[...]

programy.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-02-13 11:20:21
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
Użytkownik rs napisał:
[...]

jakie programy? <rs>

Data: 2014-02-13 20:34:02
Autor: mr misio
Muzyka na Androidzie, jak?
Użytkownik rs napisał:
[...]

analizujace widmo dzwieku

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-02-13 22:35:05
Autor: mr misio
Muzyka na Androidzie, jak?
Użytkownik rs napisał:
[...]

googlaj.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-02-13 11:04:44
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-13 05:00, rs pisze:

mp3 maja rożna
kompresje, a ona podejrzewam by wpływała na tworzenie takiego
fingerprinta. <rs>

Za szybko wysłałem a chciałem jeszcze skomentować algorytm. Mianowicie ten problem rozwiązano dość prosto: analizuje się tylko najgłośniejsze fragmenty muzyki i tylko w ograniczonym, najbardziej dystynktywnym dla melodii paśmie częstotliwości (najniższe i średnio-wysokie częstotliwości). Dzięki temu hałasy w knajpie nie przeszkadzają bardzo w identyfikacji. Wystarczy więc kilka sekund sampla przesłać na serwer aby to zadziałało.

Marek

Data: 2014-02-13 19:13:27
Autor: J.F
Muzyka na Androidzie, jak?
Użytkownik "Marek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

No to nie calkiem, bo jak wyslesz  sampla, to trzeba wyszukac w bazie do ktorego fragmentu utworu pasuje - bo moze byc z dowolnej chwili.

J.

Data: 2014-02-13 19:25:02
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-13 19:13, J.F pisze:

No to nie calkiem, bo jak wyslesz  sampla, to trzeba wyszukac w bazie do
ktorego fragmentu utworu pasuje - bo moze byc z dowolnej chwili.

Dlaczego nie całkiem? Algorytmy wyszukujące właśnie tak działają. Żaden problem czy wyślesz fragment ze środka czy z końca. Oczywiście o ile są tam jakieś głośniejsze fragmenty.

Marek

Data: 2014-02-13 10:55:58
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-12 23:06, rs pisze:

[...]

Nie, kompresja nie ma tu wpływu. Wykluczam oczywiście jakąś mega-destrukcyjną. Rozpoznawanie melodii działa nawet na kiepskiej jakości mikrofonach i to w miejscach, gdzie nie panuje studyjna cisza, a nawet spory hałas.

Tu masz więcej na temat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_fingerprint

"fingerprints should match, even if their binary representations are quite different"

Oprócz tego co tu napisano dodam, że czasem wykorzystuje się nawet lokalizację GPS, gdzie dokonano "pobrania próbki" w celu zwiększenia prawdopodobieństwa trafności takiej identyfikacji :-D

Kto sponsoruje utrzymywanie takich baz w sieci i kto je wypełnia - nie wiem. Nie wiem też na jakiej zasadzie te organizacje mają dostęp do nagrań "master" aby utworzyć taki fingerprint w bazie. Ale to jakoś działa w świecie. Obracam się w zagadnieniach technicznych wyłącznie więc od tej strony nie pomogę.

Marek

Data: 2014-02-13 12:19:23
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
On 2/13/2014 4:55 AM, Marek wrote:
[...]

dzięki. to już wiem, ze ten algorytm nie jest "bitwise", to troche zmienia sytuacje. no i wyjaśniło się, ze winamp używa bazy danych Gracenote.

jednak pozostaje pytanie, kto te bazy danych uzupełnia i kiedy i czym. pewnie tak jak w przypadku programów do rippania audio CD, jest możliwość wysłania własnoręcznie wpisanych danych o płycie, to jakimś softem można to robić, ale jak na razie takiego nie spotkałem. <rs>

Data: 2014-02-13 19:28:12
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-13 18:19, rs pisze:

[...]

Oj, chyba to nie zadziała w ten sposób. Proces tworzenia fingerprinta bazuje na dobrej jakości materiałach i całych utworach a nie ich parosekundowych kawałkach. Tak więc zapewne jest jakaś ekipa, która wprowadza nowe kawałki do bazy. Jednakże nie wiem jako to organizacyjnie wygląda.

Marek

Data: 2014-02-13 15:28:46
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
On 2/13/2014 1:28 PM, Marek wrote:
[...]

wyglÄ…da.

no właśnie. tez mam takie przeczucie, ale parę razy mi się zdążyło, ze winamp poprawnie rozpoznał fragment kawałka, niszowej kapeli, która wydala płytę w liczbie niewiele ponad stu egzemplarzy na CDR. właśnie dlatego mnie to intryguje. <rs>

Data: 2014-02-14 09:31:29
Autor: J.F
Muzyka na Androidzie, jak?
Użytkownik "rs"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:52fd2af3$0$10294$c3e8da3$9b4ff22a@news.astraweb.com...
[...]

Tak czy inaczej - jakos musial do tej bazy trafic.
Gracenote ma na swojej stronie opcje wprowadzania przez autorow.

Moze zespol, moze wydawca, moze fan, moze np kompozytor - ma swoje prawa i nie zawaha sie zazadac tantiem ...

No i pytanie - rozpoznal fragment wg dzwieku (potrafi), czy rozpoznal cala plyte po dlugosciach plikow w katalogu.

J.

Data: 2014-02-14 11:46:21
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
On 2/14/2014 3:31 AM, J.F wrote:
[...]

no właśnie nie. parę razu wrzucałem mu kawałki pojedynczych otworów, bardzo mało znanych kapel i czasami udawało mu się je rozpoznać. nie sadze, żeby tym artystom zależało na uaktualnieniu bazy danych w Gracenote. ja rozumiem hity popowe. przy ich obsłudze pracuje cały sztab ludzi. ale takie mało-niszowe rzeczy? <rs>

Data: 2014-02-14 13:10:55
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-14 09:31, J.F pisze:

No i pytanie - rozpoznal fragment wg dzwieku (potrafi), czy rozpoznal
cala plyte po dlugosciach plikow w katalogu.

Tak na marginesie: nie ma czegoś takiego jak rozpoznawanie po długościach plików gdyż dany utwór może mieć skrajnie różną długość w zależności od kompresji. Czas też może być różny bo ktoś sobie np. przyciął utwór. Mimo to rozpoznawanie zadziała.

Marek

Data: 2014-02-14 13:16:44
Autor: GAD Zombie
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-14 13:10, Marek pisze:
W dniu 2014-02-14 09:31, J.F pisze:

No i pytanie - rozpoznal fragment wg dzwieku (potrafi), czy rozpoznal
cala plyte po dlugosciach plikow w katalogu.

Tak na marginesie: nie ma czego¶ takiego jak rozpoznawanie po
d³ugo¶ciach plików gdy¿ dany utwór mo¿e mieæ skrajnie ró¿n± d³ugo¶æ w
zale¿no¶ci od kompresji. Czas te¿ mo¿e byæ ró¿ny bo kto¶ sobie np.
przyci±³ utwór. Mimo to rozpoznawanie zadzia³a.

Bo nie chodzi o wyszukiwanie po rozmiarze pliku mp3, a po d³ugo¶ci utworu co do najmniejszej cz±stki czasu. Jak siê zbierze album i poda d³ugo¶ci wszystkich kolejnych utworów, to zwykle trafia siê w jeden, konkretny album. I tak dzia³a cddb/freedb. Pojedynczego utworu nie znajduje.

Data: 2014-02-14 13:26:28
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-14 13:16, GAD Zombie pisze:

[...]

Ahhh... zaskoczy³em co kolega J.F. mia³ na my¶li. Mia³ w±tpliwo¶æ co zadzia³a³o: czy rozpoznawanie fragmentu utworu (i wtedy d³ugo¶ci / czasy o jakich teraz piszemy nie maj± zastosowania) czy te¿ rozpoznawanie bez analizy d¼wiêku (po czasach utworów zapisanych jako album na no¶niku).

Marek

Data: 2014-02-15 14:28:40
Autor: J.F.
Muzyka na Androidzie, jak?
Dnia Fri, 14 Feb 2014 13:26:28 +0100, Marek napisa³(a):
[...]

Moze tak:
-bierzemy mp3, czyscimy tagi, kopiujemy do pustego katalogu, zmieniamy
nazwe na xxx, owieramy w winamp ... i Auto Tag znajduje: To tylko
tango, Rozni wykonawcy, album "potega milosci", sciezka 1, dysk 2/5,
2001, wydawca "Przegl±d Readee's Digest"  (dokladnie tak - ciekawe kto sie pomylil)

-zmieniamy nazwe na 09.yyy.mp3, a nawet na "09. to tylko tango.mp3"
.... bez zmian

-kopiuje pozostale utwory ... bez zmian

-dopisuje tag Artist=Maanam, szukam ... teraz to juz sciezka 9 z
albumu "The Best of Kora & Maanam"

-zmieniam nazwe na yyy, kasuje reszte plikow, otwieram ... o, znow
wersja RD.

-przy nazwie 09.yyy.mp3 nadal RD

-ale z nazwa "09. to tylko tango.mp3"  to juz "the best ..."

-zmieniam nazwe na "09. to tylko kangur.mp3" .. nadal The Best

-zmieniam nazwe na "09. tylko.mp3" .. nadal The Best
-zmieniam nazwe na "09. ylko.mp3" .. nadal The Best
-zmieniam nazwe na "09. yylk.mp3" .. juz RD
-"07. tylko.mp3" .. tez RD
-wracam do "09. yylk.mp3", kopiuje inne pliki  .. RD

-pliki kasuje, zmieniam nazwe na yyy, dodaje tag ze sciezka 9 ... a to
nadal RD.

Wychodzi mi ze:
-na inne pliki w katalogu nie patrzy,
-istotny jest numer w nazwie pliku,
-istotna jest czesciowa zgodnosc nazwy pliku z tytulem,
-istotny jest tag wykonawcy,
-nieistotny jest tag z numerem sciezki.

Istotne, ale nie decydujace - jakis system punktowania musza miec.

No i tresc jest istotna :-)

J.

Data: 2014-02-15 22:52:40
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-15 14:28, J.F. pisze:

Istotne, ale nie decydujace - jakis system punktowania musza miec.

No i tresc jest istotna :-)

Taaa... wspomina³em komu¶ w tym w±tku, ¿e nawet lokalizacja GPS mo¿e byæ brana pod uwagê przy identyfikacji fragmentu utworu :-D  Zapewne podobne "magiczne" sztuczki brane s± pod uwagê przy identyfikacji plików MP3. Ciekawe obserwacje poczyni³e¶ :-)

Marek

Data: 2014-02-13 19:14:49
Autor: J.F
Muzyka na Androidzie, jak?
Użytkownik "Marek"  napisaÅ‚
[...]

Wydawcy placa za pomoc w wyszukaniu pirackich plikow ? :-)

J.

Data: 2014-02-14 09:58:00
Autor: J.F
Muzyka na Androidzie, jak?
[...]

Wlasnie chodzi o to zeby go tak obliczac, by drobne roznice znikly, a zostalo samo sedno.

Kiedys slyszalem o ciekawej metodzie - analizujemy kolejne "nuty", i zapamietujemy tylko dany ton jest nizszy, wyzszy czy taki sam jak poprzedni.
Mozna potem utwor rozpoznac nawet jak ktos go zupelnie nieczysto zagwizdze czy zanuci.

Oczywiscie trzeba takich tonow kilkadziesiat, no i te bogato aranzowane utwory moga sie nie poddac latwo analizie.

J.

Data: 2014-02-14 12:11:26
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
On 2/14/2014 3:58 AM, J.F wrote:
[...]

to mniej więcej działa tak jak klatki kluczowe w video. pytanie pozostaje nadal, czym się to robi, kto to robi i kto uaktualnia bazy danych, w przypadku mało znanych artystów.
kumpel mnie kiedyś poprosił, żebym mu na urodziny jego panny zrobił prosty slideshow z jakaś muzyka, którą sobie wybrał (to chyba Myslowitz był). jak tylko wrzuciłem na YT, to w dosłownie w parę minut, miałem email z YT, ze wideo zostanie usunięte. nie zostało, ale reakcja była błyskawiczna.
podobnie jak kiedyś wrzuciłem kumplowi maleńki kawałek (niecałe dwie minuty) filmu Wolverine z dubbingiem niemieckim. na YT bylo tylko 5 minut i zostało usunięte, na FB w ogóle się nie pokazało, a dostałem info, o pogwałceniu praw autorskich.
ale mozna na YT ogladac rowniez cale filmy, ktore nadal sa w dystrybucji DVD. <rs>

Data: 2014-02-14 19:31:01
Autor: J.F
Muzyka na Androidzie, jak?
[...]

No to masz odpowiedz. YT sprawdza, bo pewnie go amerykanski sad przymusil, a sprawdza tych ktorzy zadbali o wprowadzenie utworu do bazy.
No i Gracenote zyje swietnie :-)

[...]

No wlasnie ... ciekawe ...

J.

Data: 2014-02-14 15:32:01
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
On 2/14/2014 1:31 PM, J.F wrote:
Użytkownik "rs"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
to mniej więcej działa tak jak klatki kluczowe w video. pytanie
pozostaje nadal, czym siÄ™ to robi, kto to robi i kto uaktualnia bazy
[...]

to o czym pisałem to była dygresja, i tu nie widzę nic magicznego. ale wcześniej pisałem o utworach artystów niszowych, które są rozpoznawalne przez winamp i nadal ciekawi mnie kto je tam wprowadza, bo to jak widać nie jest takie proste, jak w przypadku aktualizacji info w np. freedb. <rs>

Data: 2014-02-12 10:56:30
Autor: GAD Zombie
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-11 13:58, Marek pisze:
Witam,

[...]

Ja u¿ywa³em kiedy¶ Audiograbbera, ale przerzuci³em siê po prostu na Foobara, który robi to szybko i sprawnie. Tagi ci±gnie z freedb, ale potrafi te¿ wyci±gn±æ je po prostu z info na cd (cd-text bodaj siê to nazywa i niektóre p³yty to maj±, a niektóre nie). W pozosta³ych przypadkach trzeba sobie dopisaæ rêcznie.

Data: 2014-02-12 11:25:43
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-12 10:56, GAD Zombie pisze:

Ja u¿ywa³em kiedy¶ Audiograbbera,

U mnie (na W8 Pro) ten program nie dzia³a praktycznie. Zawsze zrzuca do WAV i potem mo¿na to rêcznie konwertowaæ do MP3 lecz wtedy ¿adnych metatagów nie bêdzie w plikach.

Zerknê. Dziêki.

Marek

Data: 2014-02-12 13:12:03
Autor: GAD Zombie
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-12 11:25, Marek pisze:
[...]

Bo on robi³ tymczasowy plik wav, a potem kompresowa³ do mp3 wybranym w opcjach koderem. Musia³by¶ pewnie pogrzebaæ po opcjach.
Ale ogólnie to z niego ju¿ te¿ nie korzystam.

Data: 2014-02-12 21:34:10
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-12 13:12, GAD Zombie pisze:

Bo on robi³ tymczasowy plik wav, a potem kompresowa³ do mp3 wybranym
w opcjach koderem. Musia³by¶ pewnie pogrzebaæ po opcjach. Ale ogólnie
to z niego ju¿ te¿ nie korzystam.

Znalaz³em w opcjach i od razu ustawi³em aby usuwa³ tymczasowe WAV. Efekt by³ taki, ze znika³y WAV z folderu w jakim zgrany zosta³ album a pojawia³y siê (te¿ wav) w miejscu, gdzie mia³ MP3 umie¶ciæ. Gdy prze³±czy³em opcjê "nie kasowania", to dublowa³ WAV. MP3 tylko rêcznie mog³em utworzyæ z ka¿dego WAV.

Marek

Data: 2014-02-13 13:45:50
Autor: GAD Zombie
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-12 21:34, Marek pisze:
[...]

Obecnie nie mam go ju¿ pod rêk±, wiêc nie sprawdzê gdzie i co siê ustawia³o, ale nigdy nie mia³em z tym ¿adnych problemów. Je¶li ustawi³em, ¿e ma siê robiæ mp3 z plikiem wav po drodze, to wszystko samo robi³o siê jak nale¿y.

Data: 2014-02-13 19:32:48
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-13 13:45, GAD Zombie pisze:

[...]

Opowiedzia³em moje obserwacje jako o ciekawostkê w tym sofcie (na W8.1). Temat mam tak czy owak rozwi±zany. Który¶ z kolegów podpowiedzia³ mi, ¿e program do konwersji mam fabrycznie zainstalowany i nazywa siê Windows Media Player :-D Dobrze sobie radzi z konwersj± CD do MP3 z zachowaniem kompletu metatagów.

Marek

Data: 2014-02-14 09:10:35
Autor: GAD Zombie
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-13 19:32, Marek pisze:
[...]

Te¿ dobrze. Ja go osobi¶cie nie tolerujê i nie u¿ywam w ogóle. Foobar robi to samo, ale mnie przy tym nie denerwuje ;)