Muzyka na Androidzie, jak?

Data: 2014-02-11 19:48:12
Autor: Sebastian Klimczak
Muzyka na Androidzie, jak?
Dnia 11.02.2014 Marek <precz@spamowi.com> napisał/a:
Witam,

Nie potrafiÄ™ namierzyć wÅ‚aÅ›ciwej grupy a z drugiej strony zapewne wiele osób stÄ…d potrafi mi pomóc. WiÄ™c zaryzykujÄ™ i zapytam...  Chodzi o zgranie sobie z CD muzyki do telefonu. W sieci jest od groma konwerterów CD do MP3 lecz po zainstalowaniu kilku wymiÄ™kÅ‚em, żaden nie zrobiÅ‚ tego do koÅ„ca dobrze. Najlepiej wypadÅ‚ Free Audio CD to MP3 converter ale projekt jest zaniechany... i nie dodaje ID Å›cieżki i rÄ™cznie trzeba to uzupeÅ‚niać potem. ChciaÅ‚bym aby program uzupeÅ‚niaÅ‚ metatagi takie jak wykonawca, album, tytuÅ‚, ID track'u itp. Czy znacie jakiÅ› fajny program dziaÅ‚ajÄ…cy pod W8 ?

A co jes złego w Windows Media Playerze?;)

--
Pozdrawiam Sebastian Klimczak

Data: 2014-02-11 23:37:14
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-11 20:48, Sebastian Klimczak pisze:

A co jes złego w Windows Media Playerze?;)

A to żeś mnie zastrzelił! :-D Pod latarnią najciemniej. :-D Nie sądziłem, że to to potrafi MP3 wypuścić z siebie. Generalnie od MP3 stroniłem jak tylko mogłem jednakże muzyka w klubie sportowym, do którego uczęszczam zmusiła mnie do nabycia słuchawek i zgrywania płyt :-D Tak więc przeprosiłem się z MP3.

Jutro zweryfikuję czy metatagi są wypełnione i dam znać.

Marek

Data: 2014-02-12 21:30:26
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-11 20:48, Sebastian Klimczak pisze:

A co jes złego w Windows Media Playerze?;)

I działa :-) Nawet stosunkowo unikalne albumy identyfikuje, których nie ma freedb i MusicBrainz.

Marek

Data: 2014-02-12 15:41:42
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
On 2/12/2014 3:30 PM, Marek wrote:
W dniu 2014-02-11 20:48, Sebastian Klimczak pisze:

A co jes złego w Windows Media Playerze?;)

I działa :-) Nawet stosunkowo unikalne albumy identyfikuje, których nie
ma freedb i MusicBrainz.

no właśnie. jak nikt z wyjatkime mnie nie pyszczy, że temat jest NTG, to ja zapytam, jak np. taki winamp odtwarzając mp3, bardzo często wie, co odtwarza i potrafi skorygować/uzypełnić tagi, mimo że nawet nie ma żadnej sugestii w nazwie pliku? <rs>

Data: 2014-02-12 21:49:02
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-12 21:41, rs pisze:

[...]

Nie wiem ale zgadujÄ™... coÅ› na zasadzie SoundHound?

Marek

Data: 2014-02-12 15:58:21
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
On 2/12/2014 3:49 PM, Marek wrote:
[...]

a to jak działa? <rs>

Data: 2014-02-12 22:50:47
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-12 21:58, rs pisze:

a to jak działa? <rs>

Coś na zasadzie fingerprints. Z kawałka muzycznego wyodrębnia się jego cechy jednoznacznie go identyfikujące: melodia, tempo itp. Potem porównuje się z bazą danych na serwerze. Na tej podstawie następuje identyfikacja utworu i przesyłane są zwrotnie informacje jakich potrzebujesz. Podobne techniki stosuje się przy rozpoznawaniu twarzy, mowy i cholera wie czego jeszcze.

Marek

Data: 2014-02-12 17:06:23
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
On 2/12/2014 4:50 PM, Marek wrote:
W dniu 2014-02-12 21:58, rs pisze:

a to jak działa? <rs>

Coś na zasadzie fingerprints. Z kawałka muzycznego wyodrębnia się jego
cechy jednoznacznie go identyfikujÄ…ce: melodia, tempo itp. Potem
porównuje się z bazą danych na serwerze. Na tej podstawie następuje
identyfikacja utworu i przesyłane są zwrotnie informacje jakich
potrzebujesz. Podobne techniki stosuje siÄ™ przy rozpoznawaniu twarzy,
mowy i cholera wie czego jeszcze.

to by było oczywiste, ale przecież ktoś musi pierwsze info o utworze, do takiej bazy danych wrzucić, a ja nie widzę możliwości, nawet nie wiem jaka to baza danych jest. problem z tym też, że mp3 maja rożna kompresje, a ona podejrzewam by wpływała na tworzenie takiego fingerprinta. <rs>

Data: 2014-02-12 23:12:05
Autor: mr misio
Muzyka na Androidzie, jak?
Użytkownik rs napisał:
[...]

Moze po prostu widmo dzwieku analizuja.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-02-13 09:08:20
Autor: mr misio
Muzyka na Androidzie, jak?
Użytkownik rs napisał:
[...]

programy.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-02-13 11:20:21
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
Użytkownik rs napisał:
[...]

jakie programy? <rs>

Data: 2014-02-13 20:34:02
Autor: mr misio
Muzyka na Androidzie, jak?
Użytkownik rs napisał:
[...]

analizujace widmo dzwieku

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-02-13 22:35:05
Autor: mr misio
Muzyka na Androidzie, jak?
Użytkownik rs napisał:
[...]

googlaj.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-02-13 11:04:44
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-13 05:00, rs pisze:

mp3 maja rożna
kompresje, a ona podejrzewam by wpływała na tworzenie takiego
fingerprinta. <rs>

Za szybko wysłałem a chciałem jeszcze skomentować algorytm. Mianowicie ten problem rozwiązano dość prosto: analizuje się tylko najgłośniejsze fragmenty muzyki i tylko w ograniczonym, najbardziej dystynktywnym dla melodii paśmie częstotliwości (najniższe i średnio-wysokie częstotliwości). Dzięki temu hałasy w knajpie nie przeszkadzają bardzo w identyfikacji. Wystarczy więc kilka sekund sampla przesłać na serwer aby to zadziałało.

Marek

Data: 2014-02-13 19:13:27
Autor: J.F
Muzyka na Androidzie, jak?
Użytkownik "Marek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

No to nie calkiem, bo jak wyslesz  sampla, to trzeba wyszukac w bazie do ktorego fragmentu utworu pasuje - bo moze byc z dowolnej chwili.

J.

Data: 2014-02-13 19:25:02
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-13 19:13, J.F pisze:

No to nie calkiem, bo jak wyslesz  sampla, to trzeba wyszukac w bazie do
ktorego fragmentu utworu pasuje - bo moze byc z dowolnej chwili.

Dlaczego nie całkiem? Algorytmy wyszukujące właśnie tak działają. Żaden problem czy wyślesz fragment ze środka czy z końca. Oczywiście o ile są tam jakieś głośniejsze fragmenty.

Marek

Data: 2014-02-13 10:55:58
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-12 23:06, rs pisze:

[...]

Nie, kompresja nie ma tu wpływu. Wykluczam oczywiście jakąś mega-destrukcyjną. Rozpoznawanie melodii działa nawet na kiepskiej jakości mikrofonach i to w miejscach, gdzie nie panuje studyjna cisza, a nawet spory hałas.

Tu masz więcej na temat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_fingerprint

"fingerprints should match, even if their binary representations are quite different"

Oprócz tego co tu napisano dodam, że czasem wykorzystuje się nawet lokalizację GPS, gdzie dokonano "pobrania próbki" w celu zwiększenia prawdopodobieństwa trafności takiej identyfikacji :-D

Kto sponsoruje utrzymywanie takich baz w sieci i kto je wypełnia - nie wiem. Nie wiem też na jakiej zasadzie te organizacje mają dostęp do nagrań "master" aby utworzyć taki fingerprint w bazie. Ale to jakoś działa w świecie. Obracam się w zagadnieniach technicznych wyłącznie więc od tej strony nie pomogę.

Marek

Data: 2014-02-13 12:19:23
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
On 2/13/2014 4:55 AM, Marek wrote:
[...]

dzięki. to już wiem, ze ten algorytm nie jest "bitwise", to troche zmienia sytuacje. no i wyjaśniło się, ze winamp używa bazy danych Gracenote.

jednak pozostaje pytanie, kto te bazy danych uzupełnia i kiedy i czym. pewnie tak jak w przypadku programów do rippania audio CD, jest możliwość wysłania własnoręcznie wpisanych danych o płycie, to jakimś softem można to robić, ale jak na razie takiego nie spotkałem. <rs>

Data: 2014-02-13 19:28:12
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-13 18:19, rs pisze:

[...]

Oj, chyba to nie zadziała w ten sposób. Proces tworzenia fingerprinta bazuje na dobrej jakości materiałach i całych utworach a nie ich parosekundowych kawałkach. Tak więc zapewne jest jakaś ekipa, która wprowadza nowe kawałki do bazy. Jednakże nie wiem jako to organizacyjnie wygląda.

Marek

Data: 2014-02-13 15:28:46
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
On 2/13/2014 1:28 PM, Marek wrote:
[...]

wyglÄ…da.

no właśnie. tez mam takie przeczucie, ale parę razy mi się zdążyło, ze winamp poprawnie rozpoznał fragment kawałka, niszowej kapeli, która wydala płytę w liczbie niewiele ponad stu egzemplarzy na CDR. właśnie dlatego mnie to intryguje. <rs>

Data: 2014-02-14 09:31:29
Autor: J.F
Muzyka na Androidzie, jak?
Użytkownik "rs"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:52fd2af3$0$10294$c3e8da3$9b4ff22a@news.astraweb.com...
[...]

Tak czy inaczej - jakos musial do tej bazy trafic.
Gracenote ma na swojej stronie opcje wprowadzania przez autorow.

Moze zespol, moze wydawca, moze fan, moze np kompozytor - ma swoje prawa i nie zawaha sie zazadac tantiem ...

No i pytanie - rozpoznal fragment wg dzwieku (potrafi), czy rozpoznal cala plyte po dlugosciach plikow w katalogu.

J.

Data: 2014-02-14 11:46:21
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
On 2/14/2014 3:31 AM, J.F wrote:
[...]

no właśnie nie. parę razu wrzucałem mu kawałki pojedynczych otworów, bardzo mało znanych kapel i czasami udawało mu się je rozpoznać. nie sadze, żeby tym artystom zależało na uaktualnieniu bazy danych w Gracenote. ja rozumiem hity popowe. przy ich obsłudze pracuje cały sztab ludzi. ale takie mało-niszowe rzeczy? <rs>

Data: 2014-02-14 13:10:55
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-14 09:31, J.F pisze:

No i pytanie - rozpoznal fragment wg dzwieku (potrafi), czy rozpoznal
cala plyte po dlugosciach plikow w katalogu.

Tak na marginesie: nie ma czegoś takiego jak rozpoznawanie po długościach plików gdyż dany utwór może mieć skrajnie różną długość w zależności od kompresji. Czas też może być różny bo ktoś sobie np. przyciął utwór. Mimo to rozpoznawanie zadziała.

Marek

Data: 2014-02-14 13:16:44
Autor: GAD Zombie
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-14 13:10, Marek pisze:
W dniu 2014-02-14 09:31, J.F pisze:

No i pytanie - rozpoznal fragment wg dzwieku (potrafi), czy rozpoznal
cala plyte po dlugosciach plikow w katalogu.

Tak na marginesie: nie ma czego¶ takiego jak rozpoznawanie po
d³ugo¶ciach plików gdy¿ dany utwór mo¿e mieæ skrajnie ró¿n± d³ugo¶æ w
zale¿no¶ci od kompresji. Czas te¿ mo¿e byæ ró¿ny bo kto¶ sobie np.
przyci±³ utwór. Mimo to rozpoznawanie zadzia³a.

Bo nie chodzi o wyszukiwanie po rozmiarze pliku mp3, a po d³ugo¶ci utworu co do najmniejszej cz±stki czasu. Jak siê zbierze album i poda d³ugo¶ci wszystkich kolejnych utworów, to zwykle trafia siê w jeden, konkretny album. I tak dzia³a cddb/freedb. Pojedynczego utworu nie znajduje.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2014-02-14 13:26:28
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-14 13:16, GAD Zombie pisze:

[...]

Ahhh... zaskoczy³em co kolega J.F. mia³ na my¶li. Mia³ w±tpliwo¶æ co zadzia³a³o: czy rozpoznawanie fragmentu utworu (i wtedy d³ugo¶ci / czasy o jakich teraz piszemy nie maj± zastosowania) czy te¿ rozpoznawanie bez analizy d¼wiêku (po czasach utworów zapisanych jako album na no¶niku).

Marek

Data: 2014-02-15 14:28:40
Autor: J.F.
Muzyka na Androidzie, jak?
Dnia Fri, 14 Feb 2014 13:26:28 +0100, Marek napisa³(a):
[...]

Moze tak:
-bierzemy mp3, czyscimy tagi, kopiujemy do pustego katalogu, zmieniamy
nazwe na xxx, owieramy w winamp ... i Auto Tag znajduje: To tylko
tango, Rozni wykonawcy, album "potega milosci", sciezka 1, dysk 2/5,
2001, wydawca "Przegl±d Readee's Digest"  (dokladnie tak - ciekawe kto sie pomylil)

-zmieniamy nazwe na 09.yyy.mp3, a nawet na "09. to tylko tango.mp3"
.... bez zmian

-kopiuje pozostale utwory ... bez zmian

-dopisuje tag Artist=Maanam, szukam ... teraz to juz sciezka 9 z
albumu "The Best of Kora & Maanam"

-zmieniam nazwe na yyy, kasuje reszte plikow, otwieram ... o, znow
wersja RD.

-przy nazwie 09.yyy.mp3 nadal RD

-ale z nazwa "09. to tylko tango.mp3"  to juz "the best ..."

-zmieniam nazwe na "09. to tylko kangur.mp3" .. nadal The Best

-zmieniam nazwe na "09. tylko.mp3" .. nadal The Best
-zmieniam nazwe na "09. ylko.mp3" .. nadal The Best
-zmieniam nazwe na "09. yylk.mp3" .. juz RD
-"07. tylko.mp3" .. tez RD
-wracam do "09. yylk.mp3", kopiuje inne pliki  .. RD

-pliki kasuje, zmieniam nazwe na yyy, dodaje tag ze sciezka 9 ... a to
nadal RD.

Wychodzi mi ze:
-na inne pliki w katalogu nie patrzy,
-istotny jest numer w nazwie pliku,
-istotna jest czesciowa zgodnosc nazwy pliku z tytulem,
-istotny jest tag wykonawcy,
-nieistotny jest tag z numerem sciezki.

Istotne, ale nie decydujace - jakis system punktowania musza miec.

No i tresc jest istotna :-)

J.

Data: 2014-02-15 22:52:40
Autor: Marek
Muzyka na Androidzie, jak?
W dniu 2014-02-15 14:28, J.F. pisze:

Istotne, ale nie decydujace - jakis system punktowania musza miec.

No i tresc jest istotna :-)

Taaa... wspomina³em komu¶ w tym w±tku, ¿e nawet lokalizacja GPS mo¿e byæ brana pod uwagê przy identyfikacji fragmentu utworu :-D  Zapewne podobne "magiczne" sztuczki brane s± pod uwagê przy identyfikacji plików MP3. Ciekawe obserwacje poczyni³e¶ :-)

Marek

Data: 2014-02-13 19:14:49
Autor: J.F
Muzyka na Androidzie, jak?
Użytkownik "Marek"  napisaÅ‚
[...]

Wydawcy placa za pomoc w wyszukaniu pirackich plikow ? :-)

J.

Data: 2014-02-14 09:58:00
Autor: J.F
Muzyka na Androidzie, jak?
[...]

Wlasnie chodzi o to zeby go tak obliczac, by drobne roznice znikly, a zostalo samo sedno.

Kiedys slyszalem o ciekawej metodzie - analizujemy kolejne "nuty", i zapamietujemy tylko dany ton jest nizszy, wyzszy czy taki sam jak poprzedni.
Mozna potem utwor rozpoznac nawet jak ktos go zupelnie nieczysto zagwizdze czy zanuci.

Oczywiscie trzeba takich tonow kilkadziesiat, no i te bogato aranzowane utwory moga sie nie poddac latwo analizie.

J.

Data: 2014-02-14 12:11:26
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
On 2/14/2014 3:58 AM, J.F wrote:
[...]

to mniej więcej działa tak jak klatki kluczowe w video. pytanie pozostaje nadal, czym się to robi, kto to robi i kto uaktualnia bazy danych, w przypadku mało znanych artystów.
kumpel mnie kiedyś poprosił, żebym mu na urodziny jego panny zrobił prosty slideshow z jakaś muzyka, którą sobie wybrał (to chyba Myslowitz był). jak tylko wrzuciłem na YT, to w dosłownie w parę minut, miałem email z YT, ze wideo zostanie usunięte. nie zostało, ale reakcja była błyskawiczna.
podobnie jak kiedyś wrzuciłem kumplowi maleńki kawałek (niecałe dwie minuty) filmu Wolverine z dubbingiem niemieckim. na YT bylo tylko 5 minut i zostało usunięte, na FB w ogóle się nie pokazało, a dostałem info, o pogwałceniu praw autorskich.
ale mozna na YT ogladac rowniez cale filmy, ktore nadal sa w dystrybucji DVD. <rs>

Data: 2014-02-14 19:31:01
Autor: J.F
Muzyka na Androidzie, jak?
[...]

No to masz odpowiedz. YT sprawdza, bo pewnie go amerykanski sad przymusil, a sprawdza tych ktorzy zadbali o wprowadzenie utworu do bazy.
No i Gracenote zyje swietnie :-)

[...]

No wlasnie ... ciekawe ...

J.

Data: 2014-02-14 15:32:01
Autor: rs
Muzyka na Androidzie, jak?
On 2/14/2014 1:31 PM, J.F wrote:
Użytkownik "rs"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
to mniej więcej działa tak jak klatki kluczowe w video. pytanie
pozostaje nadal, czym siÄ™ to robi, kto to robi i kto uaktualnia bazy
[...]

to o czym pisałem to była dygresja, i tu nie widzę nic magicznego. ale wcześniej pisałem o utworach artystów niszowych, które są rozpoznawalne przez winamp i nadal ciekawi mnie kto je tam wprowadza, bo to jak widać nie jest takie proste, jak w przypadku aktualizacji info w np. freedb. <rs>

Muzyka na Androidzie, jak?