My Polacy wszyscy jesteśmyŻydami... ;}

Data: 2009-05-10 07:34:26
Autor: Tzva Adonai
My Polacy wszyscy jesteśmyŻydami... ;}
Migawki z polskiego śródmieścia - Żydzi z Pomorskiej biją Żydów ze Wschodniej...

***

Opowiem historię. Któregoś wieczoru usłyszałem dobijanie się do drzwi.
Otworzyłem. Grupa chłopaków, średnia wieku 12 lat, zziajani, część ma w rękach
kije. "Żydzi przyszli, zapejsowali całą Wschodnią, daj się schronić" - krzyczeli
jeden przez drugiego i wpadli do środka. Sprowokowałem rozmowę:

- Co to znaczy, że Żydzi zapejsowali?

- No jak to, nie wiesz?

- No nie wiem.

- No z Pomorskiej te Żydy przyleciały, stłukli chłopaków na Włókience, namazali
swe żydowskie napisy, cudem im uciekliśmy.

- Wy mówicie na nich Żydy, a jak oni na was mówią?

- Też Żydy.

- No i w ten sposób wszyscy jesteście Żydami?

- Bo ich, ten Widzew, no to Żydzi założyli.

Wtem nagle jeden z chłopaków rzuca: "A ŁKS też jeden Żyd założył, dwóch Polaków
i jeden Żyd, ten Żyd od Manufaktury". Zaczyna się kłótnia, bo jego koledzy
optują za tym, że ŁKS założyli sami Polacy.

- No ale ich założyli Żydzi z klasy niższej, a nas Żyd z klasy wyższej -
podsumowuje z dumą chłopak, który wywołał kłótnię zjednując sobie poparcie
kolegów. - Tak, nas z klasy wyższej - zgadzają się

***

Mimo że dzieciaki nazywają Żydami swoich wrogów, trudno podejrzewać ich o
świadomy antysemityzm?

- W ubiegłym roku zgłosili się do mnie organizatorzy Festiwalu Dialogu Czterech
Kultur, chcąc zorganizować na Wschodniej koncert hiphopowego izraelskiego
zespołu Hadag Nahash. Miałem zbadać grunt. Jaką deklarację usłyszałem od
chłopaków ze Wschodniej? Że nie są przeciwko Żydom z Izraela, nawet nie są tak
bardzo przeciwko Żydom mieszkającym na dalekim Widzewie, są natomiast przeciw
tym z Pomorskiej.

http://wyborcza.pl/1,75248,6583535,_Obcy__to__Zyd___czyli_wrog.html?as=2&ias=3&startsz=x

--

My Polacy wszyscy jesteśmyŻydami... ;}