My car is my castle - no more!

Data: 2013-12-23 07:55:23
Autor: sqlwiel
My car is my castle - no more!
http://www.polskieradio.pl/5/53/Artykul/1008339,Policja-zatrzyma-samochod-falami-radiowymi-

  Nie będzie trzeba rozwijać łańcuchĂłw i rozsypywać ostrych przedmiotĂłw.

Komisja Europejska przeznaczyła fundusze na technologię, która umożliwi policjantom zatrzymanie dowolnego pojazdu za pomocą jednego guzika – czytamy na stronie New Scientist.

Jak to możliwe? Dzięki elektronice. Większość współczesnych samochodów, nawet tych z niższej półki, działa w oparciu o komputery, które kontrolują niemal wszystkie układy pojazdu. Dzięki temu możliwe jest przejęcie kontroli nad samochodem przez odpowiednie służby.

.... całe szczęście, że mój fiut nie jest sterowany komputerem...

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-23 09:01:30
Autor: WOJO
My car is my castle - no more!
http://www.polskieradio.pl/5/53/Artykul/1008339,Policja-zatrzyma-samochod-falami-radiowymi-
I będzie jak z dronami...
Miały być takie niemożliwe do przejęcia.
Rozwinie się kolejna gałąź elektroniki/mechaniki samochodowej - obok usuwania/wyłączania FAP/DPF będzie z powodzeniem funkcjonować "usuwanie/blokowanie odbiornika STOP"

... całe szczęście, że mój fiut nie jest sterowany komputerem...
A jeszcze jakby dorwała się do tego komputera nimfomanka-haker to miałbyś przechlapane. :)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-12-23 10:00:49
Autor: Budzik
My car is my castle - no more!
Użytkownik WOJO sorry@address.unknown.hehe ...

... całe szczęście, że mój fiut nie jest sterowany komputerem...
A jeszcze jakby dorwała się do tego komputera nimfomanka-haker to
miałbyś przechlapane. :)

Przechlapane... ta....

Od razu mi się przypomina:
"Nie wiem, czy robicie też zakupy w marketach, ale te informacje mogą się przydać. Chcę was ostrzec przed tym, co mi się przydarzyło. Padłem ofiarą przebiegłych oszustek. Zdarzyło mi się to w TESCO, ale mogło i gdzie indziej i komuś innemu. Oszustki działają następująco: Dwie ładne dziewczyny koło 20 przychodzą do waszego samochodu, kiedy ładujecie zakupy do bagażnika. Zaczynają myć szyby a piersi im dosłownie wyskakują z bluzek. Kto by nie popatrzył? Jak im podziękujecie i zaproponujecie pieniądze za wykonaną pracę, odmówią i poproszą, by ich lepiej podrzucić do następnego TESCO. Jeżeli się zgodzicie, obie usiądą na tylnym siedzeniu i w trakcie jazdy się zaczną nawzajem pieścić. Następnie jedna z nich przechodzi na przednie siedzenie i zabierze się do robienia laski. W tym czasie druga kradnie wasz portfel. - Mój portfel został właśnie tak skradziony w zeszły piątek, sobotę, dwa razy w poniedziałek i wczoraj też !"

Data: 2013-12-23 10:35:02
Autor: RadoslawF
My car is my castle - no more!
Dnia 2013-12-23 09:01, Użytkownik WOJO napisał:
[...]

Swojego czasu amerykańska policja testowała elektryczny wynalazek
do zatrzymywania uciekających kierowców. Silny impuls elektromagnetyczny
palił obwody i bezpieczniki. O ile w takim maluchu była szansa
po wymianie bezpiecznika na kontynuowanie jazdy to w dzisiejszych
skomputeryzowanych pojazdach samochód będzie się nadawał do
kasacji.
A przestępcy wydadzą na ekranowanie komory silnika i kilku wrażliwych
elementów poza nią.

Pozdrawiam

Data: 2013-12-24 07:29:10
Autor: Jan Koval
My car is my castle - no more!

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:l99048$8de$1node2.news.atman.pl...
Swojego czasu amerykańska policja testowała elektryczny wynalazek
do zatrzymywania uciekających kierowców. Silny impuls elektromagnetyczny
palił obwody i bezpieczniki. O ile w takim maluchu była szansa

Obawiam się, że to działanie izotropowe - zatrzyma wiele samochodów w promieniu.

J.

Data: 2013-12-24 10:42:23
Autor: RadoslawF
My car is my castle - no more!
Dnia 2013-12-24 07:29, Użytkownik Jan Koval napisał:

[...]

Jak mały promień to wielu nie zatrzyma, nawet w mieście.
W ramach prezentacji pokazywali zatrzymanie przy udziale ścigającego
radiowozu, tak zabezpieczony ten radiowóz czy jednak ten zasięg niewielki ?

Pozdrawiam

Data: 2013-12-24 02:52:26
Autor: kogutek444
My car is my castle - no more!
W dniu wtorek, 24 grudnia 2013 10:42:23 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:
Dnia 2013-12-24 07:29, U�ytkownik Jan Koval napisa�:

> [...]

Jak ma�y promie� to wielu nie zatrzyma, nawet w mie�cie.

W ramach prezentacji pokazywali zatrzymanie przy udziale �cigaj�cego

radiowozu, tak zabezpieczony ten radiow�z czy jednak ten zasi�g niewielki ?

Pozdrawiam

A prezentacje widział i opowiedział ten gość co mu ryscy oczy wymienili. Nie amerykanie i policja a nasi. Przed II Wojną Światową. Film zrobili, takie ówczesne SF. Że niby zrobili w Polsce urządzenie do wyłączania silników spalinowych w samochodach i samochodach. Amerykanie załatwili to dużo później bombą atomową co silny impuls elektromagnetyczny robi.

Data: 2013-12-23 11:23:34
Autor: Pawel O'Pajak
My car is my castle - no more!

Powitanko,

umożliwi policjantom zatrzymanie dowolnego pojazdu za pomocą jednego
guzika – czytamy na stronie New Scientist.

....Po wydaniu 65mld Eurow wdrozono nowa technologie. Juz od 2016r we wszystkich nowych samochodach beda montowane guziki do zatrzymywania. Policjant bedzie mogl podejsc do wybranego samochodu i go zatrzymac.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹźek)

Data: 2013-12-24 15:39:17
Autor: Pszemol
My car is my castle - no more!
"Pawel O'Pajak" <opajak1@gazeta.pl> wrote in message news:l992v6$363$1news.task.gda.pl...
Powitanko,

[...]

Amerykanie sami sobie płacą za takie urządzenie pod przykrywką
ochrony samochodu i pasaĹźerĂłw w razie wypadku, kradzieĹźy itp...
Nazywa się to ON Star i działa jak komórka z gps'em - naciskasz
guzik na podsufitce i masz kontakt z Ĺźywym operatorem ktĂłry moĹźe
zdalnie coś tam zrobić z samochodem lub wezwać karetkę pogotowia
albo podać instrukcje jak gdzieś dojechać.
Nie to żebym cierpiał na jakąś paranoję, ale jestem prawie pewny
że jedną z ukrytych opcji jest wyłączenie zapłonu/odcięcie paliwa :-)
Taka funkcja mogłaby być użyta właśnie przez Policję przy pościgu.

Data: 2013-12-23 11:38:27
Autor: tadzik
My car is my castle - no more!
W dniu 23-12-2013 07:55, sqlwiel pisze:
... całe szczęście, że mój fiut nie jest sterowany komputerem...

No ale jakbyś chciał nim jakieś wykroczenie czy -niedajboże- przestępstwo popełnić to jak najbardziej powinni Ci go zdalnie 'opaść' :)

--
pozdro
tadzik

Data: 2013-12-23 13:53:58
Autor: Trybun
My car is my castle - no more!
W dniu 2013-12-23 07:55, sqlwiel pisze:
[...]

Zawsze lepsze wyjście niĹź obecne praktykowanie fizycznego  ganiania po drogach kierowcy ktĂłry się nie zatrzymał na wezwanie. Choć i to powinno dotyczyć spraw w ktĂłrych są jakiekolwiek przesłanki do zatrzymania konkretnego wozu. Jednym słowem - wara policmajstrowi od auta ktĂłre jedzie poprawnie i nie ma z centrali sygnału Ĺźeby taki wĂłz kontrolować. Czy gdziekolwiek w świecie jest obyczaj  polegający głównie na zaczepianiu spokojnych kierowcĂłw przez policjantĂłw w sytuacjach gdy podobni nie ma ludzi do tego Ĺźeby w miastach miał kto stanąć na skrzyĹźowaniu i rozładowywał tym samym korki?

Data: 2013-12-23 18:27:27
Autor: Gotfryd Smolik news
My car is my castle - no more!
On Mon, 23 Dec 2013, Trybun wrote:

Zawsze lepsze wyjście niż obecne praktykowanie fizycznego ganiania po
drogach kierowcy który się nie zatrzymał na wezwanie.

  Już ktoś pisał - "ci co mają się nie zatrzymać" się nie zatrzymają.
  Praktyka chyba się zmieni tylko po części :)
  Za to Ty możesz zostać zatrzymany przed takim "niezatrzymującym się".
  W roli ruchomej zapory drogowej.

  Pytanie pierwsze: czy ten system da gwarancję wyłączenie TYLKO tego
auta, o które chodzi, co implikuje całą paczkę kolejnych pytań.
  Pytanie drugie pośrednio już padło - czy i jakim prawem kierujący
ma odpowiadać za dalszy tor jazdy samochodu, skoro ktoś inny
steruje choć jednym parametrem ruchu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-12-24 14:38:08
Autor: Trybun
My car is my castle - no more!
[...]

Myślę że nie warto dopatrywać się logiki w działaniach policji. Jak już wspomniałem - oni gotowi są pędzić i 200 km/h, ryzykując zdrowiem i życiem nie tylko swoim i sciganego ale także osób trzecich. Z jakiej to racji tak ryzykują, ano bo ktoś nie zatrzymał się do kontroli.. Jakim tępym bydlakiem trzeba być żeby tak się zachowywać - mało tego - oni czasem nawet używają  broni palnej po to aby zatrzymać  auto.
  Tak że taka elektroniczna blokada auta przy okazji  także i innym, trzecim użytkownikom dróg to i tak pryszcz w porównaniu z tym co robią dzisiaj.

Data: 2013-12-24 15:41:16
Autor: Pszemol
My car is my castle - no more!
"Trybun" <Ylih@yachu.com> wrote in message news:l9c2nv$9di$1node2.news.atman.pl...
[...]

Zastanów się - jacy ludzie nie zatrzymują się do kontroli...

Data: 2013-12-24 14:12:43
Autor: kogutek444
My car is my castle - no more!
W dniu wtorek, 24 grudnia 2013 22:41:16 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]

>  Tak ďż˝e taka elektroniczna blokada auta przy okazji  takďż˝e i innym, > trzecim uďż˝ytkownikom drďż˝g to i tak pryszcz w porďż˝wnaniu z tym co robiďż˝ > dzisiaj.

Zastan�w si� - jacy ludzie nie zatrzymuj� si� do kontroli...

Przestępcy, pijani. Z tym ze przestępcy będą unikali jak ognia samochodów co je może ktoś zdalnie wyłączyć. Mowa oczywiście o przestępcach przez duże P a nie o obszczymurkach.

Data: 2013-12-25 08:13:46
Autor: sqlwiel
My car is my castle - no more!
W dniu 2013-12-24 22:41, Pszemol pisze:

[...]

To tylko Twoje domniemanie. Jeśli ktoś nie zatrzymał się do kontroli, to jedynym wykroczeniem/przestępstwem jakie popełnił jest niezatrzymanie się do kontroli. A może nie widział, że to gliniarze? A może podejrzewał, że to napad z użyciem przebierańców? A może jechał od kochanki i nie chciał, żeby to zostało zdokumentowane?

Rozumowanie "skoro się nie zatrzymał, to na 100% ma coś grubego na sumieniu" jest rodem wprost z Cze-ka.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-25 13:17:01
Autor: Trybun
My car is my castle - no more!
W dniu 2013-12-25 08:13, sqlwiel pisze:

[...]

Raczej wycinek z amerykańskiej "wolności" lat sześćdziesiątych.

Data: 2014-01-14 18:19:54
Autor: Pszemol
My car is my castle - no more!
"sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> wrote in message news:52ba85a7$0$2140$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nikt nie mówi że na 100% mają coś grubego na sumieniu ale
niezatrzymanie się daje powody przypuszczać że coś mogą mieć
i warto ich sprawdzić.

Data: 2014-01-15 07:44:45
Autor: sqlwiel
My car is my castle - no more!
W dniu 2014-01-15 01:19, Pszemol pisze:

[...]

Sprawdzić - tak.
Zastrzelić - niekoniecznie.
Niedopuszczalne jest pozwolenie na zastrzelenie obywatela za to, że nie stosujące się do poleceń policjanta. Zastrzelić można (takie chyba mamy prawo?) tylko wtedy, jeśli stwarza on bezpośrednie zagrożenie dla życia innych i nie ma innej metody na usunięcie tego zagrożenia.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-25 13:16:48
Autor: Trybun
My car is my castle - no more!
[...]

Ot choćby babka przed jakimiś dwoma miesiącami w miejscowości Słupca. Nowo kupione Audi, jedno dzieciak w foteliku, drugi jeszcze w brzuchu. No i jedzie sobie owa babka tym Audi spokojnie, nie łamiąc żadnych przepisów, a tu nagle ktoś jej macha czerwona latarką dając znak że ma się zatrzymać, babka tylko dodaje gazu i odjeżdża. Za chwilę widzi pędzące za sobą auto, migające światłami i dające sygnały dźwiękowe - baba jest przekonana że jacyś bandziorzy chcą jej zrabować auto, a więc dodaje gazu, auta pędzą przez Słupcę z prędkością 180 km/h, kończy się to wszystko wypadnięciem Audi do rowu i kilkukrotnym przekoziołkowaniem. Normalny cud że tylko auto skasowane, kierująca ma tylko parę siniaków a dziecko trochę pokaleczone szkłem.
Dlaczego ci bezmózgowcy ją gonili i o mało nie zabili? Ano nie zatrzymała się na wezwanie. Wezwania absolutnie niczym nie sprowokowanego. Pies ich zresztą tam trącał - tych bezmózgich - ważniejsze jest pytanie - kto im na takie coś pozwala?

Data: 2013-12-26 19:38:08
Autor: John Kołalsky
My car is my castle - no more!

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>

[...]

Naród :-)

Data: 2013-12-26 19:58:37
Autor: Trybun
My car is my castle - no more!
W dniu 2013-12-26 19:38, John Kołalsky pisze:

[...]

Myślisz że Naród chce być traktowany ja bezmyślna tłuszcza która, która nie wyobraża sobie egzystencji bez ciągłego dyscyplinowania przez swoich wybrańców?

Data: 2013-12-26 20:12:13
Autor: sqlwiel
My car is my castle - no more!
W dniu 2013-12-26 19:58, Trybun pisze:

[...]

Myślę (choć nie do mnie było pytanie), że właśnie tak jest. Naród nie chce myśleć o przyszłości, "zabezpieczać się na czarną godzinę", troszczyć się o to, czy będzie miał za rok co do gęby włożyć.
Naród woli być traktowany jak bydło, o które gospodarz-właściciel zadba.
Naród woli wybrać obiecujących gruszki na wierzbie niewiarygodnych oszustów, a jeśli obietnice się nie spełnią, to wybrać innych oszustów i wołać głośno "patrzcie, jacy to my jesteśmy nieszczęśliwi i biedni".
Naród nieco mądrzejszy godzi się wziąć na kark jarzmo socjału i stękając z wysiłku mieć zapewniony pełen żłób, bo nic więcej "naród" nie potrzebuje. Wtedy naród jest potulny i nie pyskuje. Wszyscy są zadowoleni.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-28 22:22:40
Autor: Trybun
My car is my castle - no more!
W dniu 2013-12-26 20:12, sqlwiel pisze:
[...]

A ja myślę że jest zupełnie odwrotnie, ludzi wręcz  marzą o tym żeby to oni sami decydowali o tym jak mają żyć. I jeżeli juz zadecydoawli o powołaniu policji, to chcieliby ja widzieć w roli usprawniacza ruchu i porządków  na drogach, a nie do stania na podmiejskiej uliczce i zaczepiania bogu ducha winnych kierowców - a nuż znajdziemy dziurę w całym i premia skapnie...

Data: 2013-12-29 00:35:26
Autor: John Kołalsky
My car is my castle - no more!

[...]

Nie nie. Oni chcą decydować o tym jak mają żyć inni by im było dobrze. Tak łatwiej :-)

[...]

I tu właśnie widzimy jak chcemy decydować jak mają żyć inni by nam było dobrze :-) Oczywiście tu akurat ma to pełne uzasadnienie.

Data: 2013-12-27 22:21:19
Autor: Gotfryd Smolik news
My car is my castle - no more!
On Thu, 26 Dec 2013, Trybun wrote:

[...]

  Przecież tu działa ten sam mechanizm, co znany z dowcipu
o wiariatach, kapelusznikach i jednym normalnym (kierowcy)
na drodze.
"wszyscy muszą być ograniczeni" tłumaczy się na "wszyscy INNI
mają być ograniczeni" (no przecież ja wiem lepiej, i zgodnie
ze zdrowym rozsądkiem... :>), a jak "mi" się należy, to rzecz
jasna się należy, zaś jak komuś mają rozdawać, to dlaczego
z moich podatków, to nie jest uzasadnione :P
  Taka drobna asymetria poznawcza, znana pod kryptonimem "Kali",
działająca "od zawsze" :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-12-28 22:23:32
Autor: Trybun
My car is my castle - no more!

[...]

Myślę że to nie jest to. Naród przede wszystkim by chciał uczciwości, jak za cos płaci to powinien mieć prawo czegoś wymagać, a teraz w Polsce jest zupełnie odwrotnie.

Data: 2013-12-28 22:29:43
Autor: Cavallino
My car is my castle - no more!

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l9nfga$964$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Nie teraz.
Tylko przynajmniej od kilkudziesięciu lat, zaczęło się w Twojej ukochanej komunie.

Data: 2013-12-29 00:37:52
Autor: John Kołalsky
My car is my castle - no more!

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>

...Naród przede wszystkim by chciał uczciwości, jak za cos płaci to powinien mieć prawo czegoś wymagać, a teraz w Polsce jest zupełnie odwrotnie.

Ludzie mają nadzieję, że trochę uczciwie jest i ich nie dotknie nieuczciwość. No i trochę jest a czy ich dotknie to się dopiero okaże a już teraz wiadomo że zmienić coś trudno jest.

Data: 2014-01-14 18:21:37
Autor: Pszemol
My car is my castle - no more!
"Trybun" <Ylih@yachu.com> wrote in message news:l9eibd$voo$1node1.news.atman.pl...
[...]

A na jakiej podstawie tak jest przekonana?

Sorki, ale jak sobie wyobrażasz, jak inaczej ma policja zatrzymać samochód??

Data: 2013-12-25 21:53:27
Autor: Gotfryd Smolik news
My car is my castle - no more!
On Tue, 24 Dec 2013, Trybun wrote:

[...]

  Ale pytanie wyżej nie ma nic wspólnego z policją.
  To jest pytanie do ustawodawcy, o naruszenie zasady "culpa caret
qui scit, sed prohibere non potest"
  Nie można przypisać winy temu, kto nie może zapobiec ("wprawdzie
wie" jest bez znaczenia).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-12-23 14:28:20
Autor: Megrims
My car is my castle - no more!
On 12/23/2013 07:55 AM, sqlwiel wrote:
http://www.polskieradio.pl/5/53/Artykul/1008339,Policja-zatrzyma-samochod-falami-radiowymi-

Nie będzie trzeba rozwijać łańcuchów i rozsypywać ostrych przedmiotów.

[...]

I dlatego kupiłem sobie 20-letnie e36 i robie renowacje :D

Data: 2013-12-23 13:40:56
Autor: masti
My car is my castle - no more!
Dnia pięknego Mon, 23 Dec 2013 14:28:20 +0100 osobnik zwany Megrims
napisał:

I dlatego kupiłem sobie 20-letnie e36 i robie renowacje :D

za nowy :)

--
Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-12-23 14:52:25
Autor: Megrims
My car is my castle - no more!
napisał:

I dlatego kupiłem sobie 20-letnie e36 i robie renowacje :D

za nowy :)

o kurwa... i co teraz?

Data: 2013-12-23 16:37:15
Autor: tᴏ
My car is my castle - no more!
Megrims wrote:

o kurwa... i co teraz?

PrzerĂłb na gaĹşnik.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-12-23 16:39:42
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
My car is my castle - no more!
napisał:

I dlatego kupiłem sobie 20-letnie e36 i robie renowacje :D

za nowy :)

o kurwa... i co teraz?

Szukaj E9 3.0 CS. Gaźnikowe, to powinno przeżyć.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-12-23 17:30:30
Autor: Megrims
My car is my castle - no more!
napisał:

I dlatego kupiłem sobie 20-letnie e36 i robie renowacje :D

za nowy :)

o kurwa... i co teraz?

Szukaj E9 3.0 CS. Gaźnikowe, to powinno przeżyć.

Jest jeden na allegro. Jutro zawijam.

Data: 2013-12-23 14:50:53
Autor: Adam
My car is my castle - no more!
[...]

(...)

Tak jako ciekawostka:
Zdalne przełączniki już były.
To znaczy nie zdalne, tylko zewnętrzne, i nie przełączniki a wyłączniki ;)

Gdzieś tak w latach międzywojennych wyłącznik tylnych świateł pozycyjnych musiał być z tyłu na zewnątrz nadwozia, żeby delikwent w najechanym aucie nie włączył świateł już po kolizji.

A ja mam starego dizla z mechaniczną pompą wtryskową i cała ta za przeproszeniem "Komisyja" może mi na gwizdek skoczyć ;)

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2013-12-24 11:46:10
Autor: John Kołalsky
My car is my castle - no more!

UĹźytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl>

[...]

To takie czujniki udarowe montowuje się z dzisiejszych samochodach.

A ja mam starego dizla z mechaniczną pompą wtryskową i cała ta za przeproszeniem "Komisyja" może mi na gwizdek skoczyć ;)

I nie masz czujnika ?

Data: 2013-12-23 19:40:44
Autor: yabba
My car is my castle - no more!
Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości news:52b7de58$0$2153$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ta Unia Europejska to cierpi chyba na schizofrenie. Kilka lat temu zakazali immobilizerów, które wyłączają silnik w czasie jazdy, bo to niby niebezpieczne jak samochód prowadzony przez złodzieja nagle mu zgaśnie. A teraz będą kazać montować jeszcze mniej przewidywalne urządzenie. I oczywiście sposób nagłego wyłączania samochodu nagle stanie się już bezpieczny.
Można dowiedziec się kto personalnie ma tam takie głupie pomysły?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2013-12-25 10:02:07
Autor: sqlwiel
My car is my castle - no more!
W dniu 2013-12-23 19:40, yabba pisze:

[...]

http://ec.europa.eu/commission_2010-2014/members/index_pl.htm

A zatwierdza PE, czyli:

http://www.europarl.europa.eu/meps/pl/full-list.html?filter=all&leg=

Jedno i drugie ciało było już wielokrotnie oskarżane o korupcję i niegospodarność (gdyby to dla kogoś miało być niespodzianką).

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-23 22:29:07
Autor: ToMasz
My car is my castle - no more!

Jak to możliwe? Dzięki elektronice. Większość współczesnych samochodów,
nawet tych z niższej półki, działa w oparciu o komputery, które
kontrolują niemal wszystkie układy pojazdu.
głównie poduszki powietrzne :)
Dzięki temu możliwe jest
przejęcie kontroli nad samochodem przez odpowiednie służby.
kontroli to bym nie powiedział, bo oni by chcieli tylko zatrzymać.
Tak bez żartów - problem jest taki. Wszystkie pojazdy są tak konstruowane, żeby były odporne na takie ataki. przypomina mi się początek lat 90 siątych, gdzie za pomocą CB radia mozna było "Wejść" na każde urządzenie elektryczne, wyłączyć TV, uruchomić alarm w sklepie odległym o kilka metrów, a jednak w samochodach nic się nie działo i dalej nic się nie dzieje. Dlaczego? ekranowanie. conajmniej jeden ekran na elektronice plus karoseria. czym to chcą przebić? Pioruny też nie szkodzą naszym autom, a policja co dostanie do ręki?
Kolejna sprawa - o której ktoś pisał - rozrzut. ile samochodów zatrzymają przy okazji? Jak dużo radyjek, telefonów komórkowych, tabletów/laptopów padnie? ile rozruszników serca i pomp insulinowych?
Reasumując - taka kaczka dziennikarska, a Wy się podniecacie. lepsze już są takie małe gpsy (z nadajnikiem pozycji) z magnesami neodymowymi.

ToMasz

Data: 2013-12-23 14:39:48
Autor: kogutek444
My car is my castle - no more!
W dniu poniedziałek, 23 grudnia 2013 22:29:07 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]

Reasumując - taka kaczka dziennikarska, a Wy się podniecacie. lepsze już są takie małe gpsy (z nadajnikiem pozycji) z magnesami neodymowymi.

Z technicznego punktu widzenia nie ma żadnego problemu unieruchomić wśród wszystkich jeden konkretny. Modem GSM w hurcie to kilkanaście złotych. Operatorzy stworzą bazy numerów i przekażą karty producentom samochodów. Wydziały komunikacji będą w czasie rejestracji przypisywały numery kart i modemów do numerów rejestracyjnych. Jazda bez karty będzie niemożliwa. Wymiana karty na inną nic nie da bo telefony i modemy mają niepowtarzalne indywidualne numery. System odnotuje zmianę karty i nowy numer przypisze do numerów rejestracyjnych. Modem tak zintegrowany z elektroniką samochodu że praktycznie nie da się go obejść. Przy okazji wyeliminują kradzieże samochodów do zera. O każdym z modemem w razie konieczności będzie można się dowiedzieć gdzie w danym momencie jest.

Data: 2013-12-24 00:49:46
Autor: WildS
My car is my castle - no more!
On 2013-12-23, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:
[...]

A jak straci zasięg to co? nie pojedziesz? ;)
Zamiast podłączać samochody do internetu lepsze by było rozwiązanie
offline. W aucie wbudowany odbiornik sygnału np. radiowego. Przy
produkcji auta kod potrzebny do zatrzymania przypisany do numeru
nadwozia i dalej przy rejestracji uwzględniany w systemie.

--
WildS

Data: 2013-12-24 11:50:18
Autor: John Kołalsky
My car is my castle - no more!

UĹźytkownik "WildS" <falcon@nightfall.pl>

[...]

Wy tak na poważnie ? To jest zupełnie ZBYTECZNE do czegokolwiek.

Data: 2013-12-24 11:48:52
Autor: John Kołalsky
My car is my castle - no more!

UĹźytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl>

[...]

Urządzenie komunikujące się przez antenki wbudowane w twój samochod.

My car is my castle - no more!