My car is my castle - no more!

Data: 2013-12-23 22:29:07
Autor: ToMasz
My car is my castle - no more!

Jak to możliwe? Dzięki elektronice. Większość współczesnych samochodów,
nawet tych z niższej półki, działa w oparciu o komputery, które
kontrolują niemal wszystkie układy pojazdu.
głównie poduszki powietrzne :)
Dzięki temu możliwe jest
przejęcie kontroli nad samochodem przez odpowiednie służby.
kontroli to bym nie powiedział, bo oni by chcieli tylko zatrzymać.
Tak bez żartów - problem jest taki. Wszystkie pojazdy są tak konstruowane, żeby były odporne na takie ataki. przypomina mi się początek lat 90 siątych, gdzie za pomocą CB radia mozna było "Wejść" na każde urządzenie elektryczne, wyłączyć TV, uruchomić alarm w sklepie odległym o kilka metrów, a jednak w samochodach nic się nie działo i dalej nic się nie dzieje. Dlaczego? ekranowanie. conajmniej jeden ekran na elektronice plus karoseria. czym to chcą przebić? Pioruny też nie szkodzą naszym autom, a policja co dostanie do ręki?
Kolejna sprawa - o której ktoś pisał - rozrzut. ile samochodów zatrzymają przy okazji? Jak dużo radyjek, telefonów komórkowych, tabletów/laptopów padnie? ile rozruszników serca i pomp insulinowych?
Reasumując - taka kaczka dziennikarska, a Wy się podniecacie. lepsze już są takie małe gpsy (z nadajnikiem pozycji) z magnesami neodymowymi.

ToMasz

Data: 2013-12-23 14:39:48
Autor: kogutek444
My car is my castle - no more!
W dniu poniedzia³ek, 23 grudnia 2013 22:29:07 UTC+1 u¿ytkownik ToMasz napisa³:
> Jak to mo¿liwe? Dziêki elektronice. Wiêkszo¶æ wspó³czesnych samochodów,

> nawet tych z ni¿szej pó³ki, dzia³a w oparciu o komputery, które

> kontroluj± niemal wszystkie uk³ady pojazdu.

g³ównie poduszki powietrzne :)

> Dziêki temu mo¿liwe jest

> przejêcie kontroli nad samochodem przez odpowiednie s³u¿by.

kontroli to bym nie powiedzia³, bo oni by chcieli tylko zatrzymaæ.

Tak bez ¿artów - problem jest taki. Wszystkie pojazdy s± tak konstruowane, ¿eby by³y odporne na takie ataki. przypomina mi siê pocz±tek lat 90 si±tych, gdzie za pomoc± CB radia mozna by³o "Wej¶æ" na ka¿de urz±dzenie elektryczne, wy³±czyæ TV, uruchomiæ alarm w sklepie odleg³ym o kilka metrów, a jednak w samochodach nic siê nie dzia³o i dalej nic siê nie dzieje. Dlaczego? ekranowanie. conajmniej jeden ekran na elektronice plus karoseria. czym to chc± przebiæ? Pioruny te¿ nie szkodz± naszym autom, a policja co dostanie do rêki?

Kolejna sprawa - o której kto¶ pisa³ - rozrzut. ile samochodów zatrzymaj± przy okazji? Jak du¿o radyjek, telefonów komórkowych, tabletów/laptopów padnie? ile rozruszników serca i pomp insulinowych?

Reasumuj±c - taka kaczka dziennikarska, a Wy siê podniecacie. lepsze ju¿ s± takie ma³e gpsy (z nadajnikiem pozycji) z magnesami neodymowymi.

ToMasz

Z technicznego punktu widzenia nie ma ¿adnego problemu unieruchomiæ w¶ród wszystkich jeden konkretny. Modem GSM w hurcie to kilkana¶cie z³otych. Operatorzy stworz± bazy numerów i przeka¿± karty producentom samochodów. Wydzia³y komunikacji bêd± w czasie rejestracji przypisywa³y numery kart i modemów do numerów rejestracyjnych. Jazda bez karty bêdzie niemo¿liwa. Wymiana karty na inn± nic nie da bo telefony i modemy maj± niepowtarzalne indywidualne numery. System odnotuje zmianê karty i nowy numer przypisze do numerów rejestracyjnych. Modem tak zintegrowany z elektronik± samochodu ¿e praktycznie nie da siê go obej¶æ. Przy okazji wyeliminuj± kradzie¿e samochodów do zera. O ka¿dym z modemem w razie konieczno¶ci bêdzie mo¿na siê dowiedzieæ gdzie w danym momencie jest.

Data: 2013-12-24 00:49:46
Autor: WildS
My car is my castle - no more!
On 2013-12-23, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:
Reasumując - taka kaczka dziennikarska, a Wy się podniecacie. lepsze już są takie małe gpsy (z nadajnikiem pozycji) z magnesami neodymowymi.

ToMasz

Z technicznego punktu widzenia nie ma żadnego problemu unieruchomić
wśród wszystkich jeden konkretny. Modem GSM w hurcie to kilkanaście
złotych. Operatorzy stworzą bazy numerów i przekażą karty producentom
samochodów. Wydziały komunikacji będą w czasie rejestracji
przypisywały numery kart i modemów do numerów rejestracyjnych. Jazda
bez karty będzie niemożliwa. Wymiana karty na inną nic nie da bo
telefony i modemy majÄ… niepowtarzalne indywidualne numery. System
odnotuje zmianę karty i nowy numer przypisze do numerów
rejestracyjnych. Modem tak zintegrowany z elektroniką samochodu że
praktycznie nie da się go obejść. Przy okazji wyeliminują kradzieże
samochodów do zera. O każdym z modemem w razie konieczności będzie
można się dowiedzieć gdzie w danym momencie jest.

A jak straci zasięg to co? nie pojedziesz? ;)
Zamiast podłączać samochody do internetu lepsze by było rozwiązanie
offline. W aucie wbudowany odbiornik sygnału np. radiowego. Przy
produkcji auta kod potrzebny do zatrzymania przypisany do numeru
nadwozia i dalej przy rejestracji uwzględniany w systemie.

--
WildS

Data: 2013-12-24 11:50:18
Autor: John Kołalsky
My car is my castle - no more!

Użytkownik "WildS" <falcon@nightfall.pl>

[...]

Wy tak na poważnie ? To jest zupełnie ZBYTECZNE do czegokolwiek.

Data: 2013-12-24 11:48:52
Autor: John Kołalsky
My car is my castle - no more!

Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl>

[...]

Urządzenie komunikujące się przez antenki wbudowane w twój samochod.

My car is my castle - no more!