My chcemy Boga, Panno ¦wiêta...

Data: 2011-10-10 20:12:20
Autor: abc
My chcemy Boga, Panno ¦wiêta...
http://www.youtube.com/watch?v=G8x-7j2dO0Q&feature=related

--
Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ
katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny.

Data: 2011-10-10 20:27:28
Autor: Grzegorz Z.
fak ju!
j.w.

--
Socjalizm nigdy nie zapu¶ci³ w Ameryce korzeni bo biedni w tym kraju nie
uwa¿aj± siê za wyzyskiwany proletariat, tylko za milionerów w przej¶ciowych

Data: 2011-10-10 20:43:54
Autor: jadrys
My chcemy Boga, Panno Święta...
W dniu 2011-10-10 20:12, abc pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=G8x-7j2dO0Q&feature=related

Czy to nie bluźnierstwo? My CHCEMY?! A kim my jesteśmy żeby żądać?

Data: 2011-10-10 20:58:57
Autor: abc
My chcemy Boga, Panno Święta...
Czy to nie bluźnierstwo? My CHCEMY?! A kim my jesteśmy żeby żądać?

Chyba niezbyt dokładnie wysłuchałeś:

1. My chcemy Boga, Panno święta!
O, usłysz naszych wołań głos!
Miłości Bożej dźwigać pęta,
To nasza chluba, to nasz los.

Ref.: Błogosław słodka Pani!
Błogosław wszelki stan!
My chcemy Boga!
My poddani!
On naszym Królem, On nasz Pan?

2. My chcemy Boga w rodzin kole,
W troskach rodziców, dziatek snach.
My chcemy Boga w książce, w szkole,
W godzinach wytchnień, w pracy dniach.

3. My chcemy Boga w naszym kraju,
Wśród starodawnych polskich strzech.
W polskim języku i zwyczaju,
Niech Boga wielbi Chrobry, Lech.

Data: 2011-10-10 21:27:46
Autor: jadrys
My chcemy Boga, Panno Święta...
W dniu 2011-10-10 20:58, abc pisze:
[...]

Nie, nie słuchałem, odniosłem sie tylko do tytułu. Ale teraz widzę że mimo wszystko cały ten utwór jest pełen nie próśb tylko żądań. Wiesz tak samo trochę dziwi mnie takie pozdrowienie ktorego sie uzywa tu na tej wsi gdzie mieszkam. Jest to pozdrowienie kogoś kto jest przy pracy. Brzmi ono "Szczęść Boże", na co pozdrowiony odpowiada - "Bóg zapłać".. To ostatnie zdanie budzi moje zdziwienie, - jak można tak.. - bezpośrednio gdy chodzi o Boga?

Data: 2011-10-10 21:52:42
Autor: J-23
My chcemy Boga, Panno ¦wiêta...
On 10 Pa¼, 20:12, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=G8x-7j2dO0Q&feature=related

--
Nie da si oddzieli polityki od religii. Nie da si w cz owieku oddzieli
katolika od obywatela. Rozdzia pa stwa od Ko cio a jest sztuczny.

ja nie chce

Data: 2011-10-11 16:44:35
Autor: jadrys
My chcemy Boga, Panno Święta...
W dniu 2011-10-11 06:52, J-23 pisze:
On 10 Paź, 20:12, "abc"<a...@wp.pl>  wrote:
[...]

Po śmieci do piachu i koniec wszystkiego? Ja wręcz odwrotnie chciałbym sobie jeszcze w taki czy inny sposób pożyć.

My chcemy Boga, Panno ¦wiêta...