My, obywatele Polski

Data: 2010-04-13 19:59:47
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
My, obywatele Polski
My, obywatele Polski, która przez ostatnie siedemdziesiat lat wciaz nie
pogodzila sie z utrata swoich najlepszych synów zamordowanych w lesie
katynskim, zwracamy sie do obywateli Federacji Rosyjskiej z podziekowaniami
i apelem o pojednanie.

Jestesmy pod wrazeniem pomocy i solidarnosci, jakich doswiadczamy od panstwa
rosyjskiego, a takze zwyklych mieszkanców Rosji, w tragicznych dla nas
okolicznosciach. W katastrofie lotniczej pod Smolenskiem, w poblizu Katynia,
stracilismy nie tylko glowe panstwa, ale i znów, jak przed siedemdziesieciu
laty, czesc elity niepodleglej Polski.

Zbrodnia dokonana na polskich oficerach w 1940 roku podzielila nasze narody
na pokolenia. Teraz stoimy porazeni krwia wspólczesnych, która po raz
kolejny wsiakla w te sama ziemie. Oba wydarzenia laczy miejsce i ból, ale o
ile pierwsze bylo wynikiem stalinowskiego terroru, dotykajacego takze samych
Rosjan, drugie bylo nieszczesciem, za które nie mozna winic gospodarzy.

Przezywajac dzisiejsza tragedie widzimy, ze nie jestesmy sami, tak jak to
bylo siedemdziesiat lat temu. Sa z nami, laczac sie we wspólczuciu i
powszechnie zrozumialym jezyku gestów i pomocy, wladze i obywatele Rosji –
panstwa, które jest prawnym sukcesorem ZSRR. Odbieramy te gesty i slowa
szczególnie silnie, bo sa zaprzeczeniem istoty zbrodni sprzed lat – sa
manifestacja takiej Rosji, której zawsze zyczylismy jej mieszkancom.

Jestesmy obywatelami Panstwa Polskiego, ale i duchowymi dziecmi papieza
Polaka – Jana Pawla II. To dziedzictwo zobowiazuje nas do zabrania glosu,
niepozostawienia tej solidarnosci bez odpowiedzi.

Dlatego zwracamy sie do rosyjskiego narodu: niech ta nowa krew rozlana pod
Katyniem nas polaczy, niech pomoze nam pojednac sie ze soba. Niech bedzie
znakiem nowego poczatku w relacjach polsko-rosyjskich, relacjach
nieobarczonych nieufnoscia, klamstwem i urazem. Niech Polacy i Rosjanie
wspólnie stana sie dla swiata przykladem wzniesienia sie ponad okrutny los.
Bo wierzymy, ze laczy nas to samo przekonanie: zlo nie zwyciezy, zlo bedzie
dobrem przezwyciezone!

Za to dobro, którego od Was doswiadczamy w tych dniach, z calego serca
dziekujemy. Jestesmy pelni nadziei, ze wspólnie mozemy budowac dobro w
przyszlosci – dla Polski, dla Rosji, dla Europy i swiata.

Zdzislaw Jurkowski, Ks. prof. Jan Szczepaniak, Aleksander Galos, Bartlomiej
Sienkiewicz
Fundacja Badan Europejskich "Sarmacja" w Krakowie

Malgorzata Nocun, Andrzej Brzeziecki
"Nowa Europa Wschodnia"

Ks. Adam Boniecki
"Tygodnik Powszechny"

--
Chucpa siega szczytu...  Olbrychski pasuje do tego towarzystwa jak ulal.
http://wiadomosci.onet.pl/2154570,11,daniel_olbrychski_odczyta_apel_do_rosjan,item.html

AR

Data: 2010-04-13 20:11:41
Autor: Piotr
My, obywatele Polski
Dnia Tue, 13 Apr 2010 19:59:47 +0200, Wlodzimierz Zabotynski napisał(a):

[...]

A co to takiego? Do r±k wzi±łe¶?
Piotr
--
Od onanizmu to potrafi bezrobotnemu nieĽle odp...:
http://www.youtube.com/watch?v=9ooBuTETnGI -gupi wałkun usun±ł, ale jakby kto chciał, to mogę podesłać na priv.

Data: 2010-04-13 20:18:29
Autor: 2wroc
My, obywatele Polski
"stosunki Polsko-ruskie w historii to czas rozejmu podczas wojny"...

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:up619qtxf5jz.l2530i5iu82x$.dlg40tude.net...

Data: 2010-04-13 20:20:45
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
My, obywatele Polski

"Piotr" <pnat@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]

http://www.youtube.com/watch?v=9ooBuTETnGI -gupi wałkun
usun±ł, ale jakby kto chciał, to mogę podesłać na priv.

   Niezbedne wspolrzedne podalem pod moja uwaga
   zamieszczona na koncu posta.

   AR

Data: 2010-04-13 20:25:34
Autor: marek czaplicki
My, obywatele Polski
W dniu 2010-04-13 19:59, Wlodzimierz Zabotynski pisze:
Chucpa siega szczytu...  Olbrychski pasuje do tego towarzystwa jak ulal.
http://wiadomosci.onet.pl/2154570,11,daniel_olbrychski_odczyta_apel_do_rosjan,item.html

AR

podobne słowa były wypowiadane po apelu "Przebaczamy i prosimy o wybaczenie" biskupów polskich, skierowanym do biskupów niemieckich.

Data: 2010-04-13 21:32:58
Autor: ColgatesBilly
My, obywatele Polski
"marek czaplicki" <emcza@gazeta.pl> wrote in message news:hq2cvd$p4f$1inews.gazeta.pl...
[...]

'A kto to powiedzial...
"Prosimy o... pieniadze, a moze (acz raczej nigdy) przebaczymy" (?)
( a pieniadze macie dac i tyle. i tak, bo jak nie, tooooo...."

Kol

Data: 2010-04-13 21:50:30
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
My, obywatele Polski

"marek czaplicki" <emcza@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
>
> AR

podobne słowa były wypowiadane po apelu "Przebaczamy i prosimy o
wybaczenie" biskupĂłw polskich, skierowanym do biskupĂłw niemieckich.

   Wlasnie!  I gdzie tu podobienstwo?

   AR

Data: 2010-04-13 21:04:20
Autor: jadrys
My, obywatele Polski
W dniu 2010-04-13 19:59, Wlodzimierz Zabotynski pisze:
My, obywatele Polski, ktĂłra przez ostatnie siedemdziesiat lat wciaz nie
pogodzila sie z utrata swoich najlepszych synĂłw zamordowanych w lesie
katynskim,
AR

Stanowczo się nie zgadzam z tym. To by znaczyło że ci co nie zginęli byli w czymś gorsi od tych pomordowanych.

Data: 2010-04-13 22:09:31
Autor: ColgatesBilly
My, obywatele Polski
"jadrys" <andrzej203@op.pl> wrote in message news:hq2f7r$aa$1news.onet.pl...
[...]

-- Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..

'Nie ma nic lepszego od wojskowego, szkiela i listonosza

Kol

Data: 2010-04-13 21:29:55
Autor: ColgatesBilly
My, obywatele Polski (zza granicy)
"Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> wrote in message news:7fd74$4bc4b113$54702a04$22486news.chello.at...
[...]

POGODZIC SIE Z ROSJA????????????????????????
"A Po moim trupie!!!" , musi krzyczec przewracajacy sie w grobie Brat Starszý!!!!
Moja ofiara nie moze zostac zmarnowana!
Tylko Solidarnosc uchroni nas w nadciagajacej wojnie, podzeganej przez WSI i TW!!

KoL

Data: 2010-04-14 09:51:44
Autor:
My, obywatele Polski
On Tue, 13 Apr 2010 19:59:47 +0200, "Wlodzimierz Zabotynski"
<a_rem@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

 "wybaczamy i prosimy o wybaczenie" - pamietasz draniu ?

--

 HeSk

"NieprawdÂą jest, jakoby Internet byÂł ziemiÂą niczyjÂą

Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan drĂłg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

My, obywatele Polski