Data: 2010-12-29 11:49:30 | |
Autor: Xiant | |
Myc czy nie ? | |
Witam
.... auto w taka pogode (temperatura), mam cale za przeproszeniem zasr... przez ptaki i szyby juz takie brudne, ze ledwo co widac, przecieranie juz niewiele daje. Chodzi mi o wode ktora wplywa w rozne zakamarki, potem zamarznie i ... cholera wie co narobi ... Pozdrawiam Xiant |
|
Data: 2010-12-29 03:48:40 | |
Autor: Mateusz | |
Myc czy nie ? | |
Mimo wszystko pamiętaj: częste mycie skraca życie ;-)
a tak na poważnie to ja bym też mył, w szczególno¶ci jak masz jakie¶ ptasie odchody (nie daj boże gołębi) na karoserii - jak będziesz zwlekał to pojawi się mat. |
|
Data: 2010-12-29 13:06:48 | |
Autor: Xiant | |
Myc czy nie ? | |
W dniu 2010-12-29 12:48, Mateusz pisze:
Mimo wszystko pamiętaj: częste mycie skraca życie ;-)Witam No to raz a dwa, ze wyglada to srednio estetycznie, wyjatkowo sie ptaszki pos(ta)raly :P Przyznam sie, ze na 1-szym swoim aucie parkowanym pod blokiem jeszcze mialem kiedys podobnie i takie ptasie slady z maski ... zdrapalem skrobaczka do szyb :)) Wiosna po solidnym mycia mialem mine prawde mowiac troche glupia, na szczescie nowoczesna chemia robi postepy i znalazlem srodek ktory sobie z takimi rysami poradzil prawie bez sladu :) Pozdrawiam Xiant |
|
Data: 2010-12-29 04:55:04 | |
Autor: Mateusz | |
Myc czy nie ? | |
On 29 Gru, 13:06, Xiant <xi...@poczta.nospam.onet.pl> wrote:
No to raz a dwa, ze wyglada to srednio estetycznie, wyjatkowo sie co do estetyki to się zgadzam ;-) czym Ci ludzie te ptaki teraz karmi±... Co do tego ¶rodku to znajomy miał podobny problem i załatwił wszystko aerografem - ale to wiadomo - nie każdy ma ku temu warunki, o sprzęcie już nie wspominaj±c. Pamiętasz czego używałe¶ ? pasty i wosku czy mówimy tylko o jednym ¶rodku ? |
|
Data: 2010-12-29 14:02:51 | |
Autor: Xiant | |
Myc czy nie ? | |
W dniu 2010-12-29 13:55, Mateusz pisze:
On 29 Gru, 13:06, Xiant<xi...@poczta.nospam.onet.pl> wrote:Witam Ceramiczniej pasty, francuski produkt, wysle Ci nazwe wieczorem, musze poszukac. Pozdrawiam Xiant |
|
Data: 2010-12-29 17:15:19 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Myc czy nie ? | |
Użytkownik "Xiant" Pamiętasz czego używałe¶ ? pasty i wosku czy mówimy tylko o jednymWitam Może Xiantic? ;-) |
|
Data: 2010-12-29 12:26:49 | |
Autor: Bydlę | |
Myc czy nie ? | |
On 2010-12-29 11:49:30 +0100, Xiant <xiant@poczta.nospam.onet.pl> said:
Witam Myć. Choć jaki¶ czas temu w sieć wpadł njus o tym, Ľe brudne auta pal± mniej. :-) -- Bydlę |
|
Data: 2010-12-29 12:52:38 | |
Autor: Pszemol | |
Myc czy nie ? | |
"Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message news:iff5tp$pc1$3inews.gazeta.pl...
Choć jaki¶ czas temu w sieć wpadł njus o tym, Ľe brudne auta pal± mniej. A jak to argumentowano? |
|
Data: 2010-12-29 11:04:07 | |
Autor: ptoki | |
Myc czy nie ? | |
On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
"Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message Oporami aerodynamicznymi. Poczytaj o skórze rekina. W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i powoduje mniejsze opory. |
|
Data: 2010-12-30 00:39:06 | |
Autor: Bydlę | |
Myc czy nie ? | |
On 2010-12-29 20:04:07 +0100, ptoki <sczygiel@gmail.com> said:
On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote: Piłeczki golfowe też maj± swoje zagłębienia nie bez powodu. :-) -- Bydlę |
|
Data: 2010-12-30 00:41:55 | |
Autor: Bydlę | |
Myc czy nie ? | |
On 2010-12-30 00:39:06 +0100, Bydlę <bydl?@bydl?.pl> said:
On 2010-12-29 20:04:07 +0100, ptoki <sczygiel@gmail.com> said: I szybki gógiel: <http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=brudny+samochód+mniej+pali&ie=UTF-8&oe=UTF-8> -- Bydlę |
|
Data: 2011-01-01 23:47:58 | |
Autor: Pszemol | |
Myc czy nie ? | |
"Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message news:ifgh03$5dv$1inews.gazeta.pl...
On 2010-12-30 00:39:06 +0100, Bydlę <bydl?@bydl?.pl> said: Jako Ľródło podaj± t± prezentację: http://www2.mech.kth.se/courses/5C1211/Casiraghi_2010.pdf w której nie znalazłem nic na temat brudnej powierzchni... Zreszt± ¶miem w±tpić żeby zyski jakie daje chropowata powierzchnia przy idealnie wyprofilowanym bolidzie do wy¶cigów przenosiły się nawet w ułamku procenta na raczej mało wy¶rubowane samochody do jazdy po drogach. Większe zyski pewnie osi±gnie się pompuj±c koła ciut więcej i jad±c na ćwierci baku benzyny zamiast całym... |
|
Data: 2011-01-11 04:45:46 | |
Autor: ptoki | |
Myc czy nie ? | |
On 2 Sty, 06:47, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
"Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message Oni nie musza brudzic auta by osiagnac podobny efekt. Odpowiednie spoilery (zbadaj skad sie bierze nazwa) odpowiednio profiluja przeplyw powietrza. I rezultat jest taki ze o karoserie bolidu niewiele strug powietrza sie ociera. Wiekszosc leci ponad nia odchylana platami albo wpada w otwory zasysajace... |
|
Data: 2011-01-04 18:47:58 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Myc czy nie ? | |
Wed, 29 Dec 2010 11:04:07 -0800 (PST), w
<6ff2f277-d190-4fee-bb30-b204822a7d98@i41g2000vbn.googlegroups.com>, ptoki <sczygiel@gmail.com> napisał(-a): On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote: Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud... |
|
Data: 2011-01-08 15:52:22 | |
Autor: Bydlę | |
Myc czy nie ? | |
radekp@konto.pl wrote:
> Wed, 29 Dec 2010 11:04:07 -0800 (PST), w > <6ff2f277-d190-4fee-bb30-b204822a7d98@i41g2000vbn.googlegroups.com>, ptoki > <sczygiel@gmail.com> napisał(-a): > > >>On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote: >> >>>"Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message >>> >>>news:iff5tp$pc1$3inews.gazeta.pl... >>> >>> >>>>Choć jaki¶ czas temu w sieć wpadł njus o tym, Ľe brudne auta pal± mniej. >>>>:-) >>> >>>A jak to argumentowano? >> >>Oporami aerodynamicznymi. >>Poczytaj o skórze rekina. >>W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i >>powoduje mniejsze opory. > > > Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud... > Od kiedy F1 to wy¶cigi o kropelkę? -- Bydlę |
|
Data: 2011-01-08 17:40:43 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Myc czy nie ? | |
On Sat, 08 Jan 2011 15:52:22 +0100, Bydlę <bydle@bydle.com>
wrote: Od kiedy F1 to wy¶cigi o kropelkę? Od czasu wprowadzenia tego czy innego zapisu w regulaminie (np. limitu 185 litrów paliwa na cały wy¶cig w bolidach z silnikiem turbodoładowanym w 1988 roku, czy obecnego zakazu tankowania). Oczywi¶cie kropelka jest innych rozmiarów, ale apetyt na paliwo to ważna rzecz również w wy¶cigach. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2011-01-09 20:22:28 | |
Autor: Bydlę | |
Myc czy nie ? | |
Robert Rędziak wrote:
> On Sat, 08 Jan 2011 15:52:22 +0100, Bydlę <bydle@bydle.com> > wrote: > > >>Od kiedy F1 to wy¶cigi o kropelkę? > > > Od czasu wprowadzenia tego czy innego zapisu w regulaminie (np. > limitu 185 litrów paliwa na cały wy¶cig w bolidach z silnikiem > turbodoładowanym w 1988 roku, czy obecnego zakazu tankowania). Tak. I dalej nie s± to wy¶cigi o kropelkę. :-) > Oczywi¶cie kropelka jest innych rozmiarów, ale apetyt na paliwo > to ważna rzecz również w wy¶cigach. Nie w skali, o której pisali (brytyjscy?) naukowcy, badaj±cy to empirycznie. :-) (zreszt± ich aerodynamika robi co¶ innego, niż w cywilnych samochodach... grzebanie w tym dałoby pyrrusowe zwycięstwo ekonomii nad głównym celem tej imprezy) -- Bydlę |
|
Data: 2011-01-11 19:29:22 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Myc czy nie ? | |
Sat, 08 Jan 2011 15:52:22 +0100, w <ig9tn6$bd9$2@cougar.axelspringer.pl>, Bydlę
<bydle@bydle.com> napisał(-a): > Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud... W chwili obecnej jak najbardziej. |
|
Data: 2011-01-10 13:18:36 | |
Autor: kamil | |
Myc czy nie ? | |
On 04/01/2011 17:47, radekp@konto.pl wrote:
Wed, 29 Dec 2010 11:04:07 -0800 (PST), w Moze zaczna inwestowac w bloto w sprayu do "terenowek"? -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2011-01-10 14:23:36 | |
Autor: J.F. | |
Myc czy nie ? | |
On Tue, 04 Jan 2011 18:47:58 +0100, radekp@konto.pl wrote:
> A jak to argumentowano? A skad wiesz czy nie jest nanoszony ? Robi sie tak .. ale nie w F1. Raczej w modelarstwie, gdzie odpowiednia predkosc i male wymiary powoduja ze przynosi to zysk. J. |
|
Data: 2011-01-10 13:31:05 | |
Autor: kamil | |
Myc czy nie ? | |
On 10/01/2011 13:23, J.F. wrote:
On Tue, 04 Jan 2011 18:47:58 +0100, radekp@konto.pl wrote: Ty naprawno mowisz o blocie, ktore bylo tematem watku? Jedyne co zimowe bloto daje, to dodatkowe obciazenie zwiekszajace zuzycie paliwa. -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2011-01-11 13:21:21 | |
Autor: Bydlę | |
Myc czy nie ? | |
kamil wrote:
> On 10/01/2011 13:23, J.F. wrote: > >> On Tue, 04 Jan 2011 18:47:58 +0100, radekp@konto.pl wrote: >> >>>>> A jak to argumentowano? >>>> >>>> Oporami aerodynamicznymi. >>>> Poczytaj o skórze rekina. >>>> W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i >>>> powoduje mniejsze opory. >>> >>> >>> Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud... >> >> >> A skad wiesz czy nie jest nanoszony ? >> >> Robi sie tak .. ale nie w F1. >> Raczej w modelarstwie, gdzie odpowiednia predkosc i male wymiary >> powoduja ze przynosi to zysk. > > Ty naprawno mowisz o blocie, ktore bylo tematem watku? Tematem było odwieczne pytanie tego ksi±cia z Danii (Myć albo nie myć, oto jest pytanie!) > Jedyne co zimowe > bloto daje, to dodatkowe obciazenie zwiekszajace zuzycie paliwa. A Brytyjczycy pisali o aucie nieumytym po prostu, nie o zabłoconym. :-) -- Bydlę |
|
Data: 2011-01-11 13:47:22 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Myc czy nie ? | |
W dniu 2011-01-04 18:47, radekp@konto.pl pisze:
Choć jaki¶ czas temu w sieć wpadł njus o tym, Ľe brudne auta pal± mniej. Czasem tak, czasem nie. Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud... Może przy prędko¶ciach spotykanych w F1 liczba Reynoldsa jest już na tyle duża, że turbulizatory nie opłacaj± się, bo lepsze efekty daje opływ laminarny :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2010-12-29 13:03:56 | |
Autor: Xiant | |
Myc czy nie ? | |
W dniu 2010-12-29 12:26, Bydlę pisze:
On 2010-12-29 11:49:30 +0100, Xiant <xiant@poczta.nospam.onet.pl> said:Witam Buehehehehe, to moja skodzina powinna teraz ok 'litra na setke' palic :) Pozdrawiam Xiant |
|
Data: 2010-12-29 14:24:52 | |
Autor: Przemysław Gubernat | |
Myc czy nie ? | |
W dniu 2010-12-29 11:49, Xiant pisze:
WitamJa myję, ale staram się to zrobić przed dłuższą trasą (100 km) aby całą wodę "wywiać" oraz "wygrzać". -- [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI CB: Intek M-490 ML 145 +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna | +-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ |
|
Data: 2010-12-29 12:54:31 | |
Autor: Pszemol | |
Myc czy nie ? | |
"Przemysław Gubernat" <repcio@WYKASUJ-To.r3pc10.pl.na.newsach> wrote in message news:iffcr1$lnm$1pyro.tvk.wroc.pl...
W dniu 2010-12-29 11:49, Xiant pisze: :-) A po trasie 100km w zimie auto wyglÄ…da w ogĂłle nieco lepiej niĹĽ przed myciem? |
|
Data: 2010-12-30 01:22:58 | |
Autor: Przemysław Gubernat | |
Myc czy nie ? | |
W dniu 2010-12-29 19:54, Pszemol pisze:
"Przemysław Gubernat" <repcio@WYKASUJ-To.r3pc10.pl.na.newsach> wrote in message O 2 poziomy lepiej :D Pod warunkiem że: * nie solą * nie pada * jest mniej niż -5 st. C -- [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI CB: Intek M-490 ML 145 +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna | +-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ |
|
Data: 2010-12-30 10:22:47 | |
Autor: Agent | |
Myc czy nie ? | |

Użytkownik "Xiant" <xiant@poczta.nospam.onet.pl> napisał w wiadomości news:iff3re$ldv$1news.onet.pl... WitamMyłem/myję już 3 swoje auto zimą podczas mrozów i wszystko gra. Od myjni na parking mam ok 2 km. Jak jest mocny mróz to nawet lepiej bo zachodzi sublimacja i resztki lodu odparowują po 1 dniu. |