Myc czy nie ?

Data: 2010-12-29 11:49:30
Autor: Xiant
Myc czy nie ?
Witam

.... auto w taka pogode (temperatura), mam cale za przeproszeniem zasr... przez ptaki i szyby juz takie brudne, ze ledwo co widac, przecieranie juz niewiele daje. Chodzi mi o wode ktora wplywa w rozne zakamarki, potem zamarznie i ... cholera wie co narobi ...

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2010-12-29 03:48:40
Autor: Mateusz
Myc czy nie ?
Mimo wszystko pamiętaj: częste mycie skraca życie ;-)

a tak na poważnie to ja bym też mył, w szczególno¶ci jak masz jakie¶
ptasie odchody (nie daj boże gołębi) na karoserii - jak będziesz
zwlekał to pojawi się mat.

Data: 2010-12-29 13:06:48
Autor: Xiant
Myc czy nie ?
W dniu 2010-12-29 12:48, Mateusz pisze:
[...]

No to raz a dwa, ze wyglada to srednio estetycznie, wyjatkowo sie ptaszki pos(ta)raly :P
Przyznam sie, ze na 1-szym swoim aucie parkowanym pod blokiem jeszcze mialem kiedys podobnie i takie ptasie slady z maski ... zdrapalem skrobaczka do szyb :)) Wiosna po solidnym mycia mialem mine prawde mowiac troche glupia, na szczescie nowoczesna chemia robi postepy i znalazlem srodek ktory sobie z takimi rysami poradzil prawie bez sladu :)

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2010-12-29 04:55:04
Autor: Mateusz
Myc czy nie ?
On 29 Gru, 13:06, Xiant <xi...@poczta.nospam.onet.pl> wrote:

[...]

co do estetyki to się zgadzam ;-) czym Ci ludzie te ptaki teraz
karmi±...
Co do tego ¶rodku to znajomy miał podobny problem i załatwił wszystko
aerografem - ale to wiadomo - nie każdy ma ku temu warunki, o sprzęcie
już nie wspominaj±c.
Pamiętasz czego używałe¶ ? pasty i wosku czy mówimy tylko o jednym
¶rodku ?

Data: 2010-12-29 14:02:51
Autor: Xiant
Myc czy nie ?
W dniu 2010-12-29 13:55, Mateusz pisze:
[...]

Ceramiczniej pasty, francuski produkt, wysle Ci nazwe wieczorem, musze poszukac.

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2010-12-29 17:15:19
Autor: Przemysław Czaja
Myc czy nie ?

Użytkownik "Xiant"

[...]

Może Xiantic?

;-)

Data: 2010-12-29 12:26:49
Autor: Bydlę
Myc czy nie ?
On 2010-12-29 11:49:30 +0100, Xiant <xiant@poczta.nospam.onet.pl> said:

Witam

... auto w taka pogode (temperatura)

Myć.
Choć jaki¶ czas temu w sieć wpadł njus o tym, Ľe brudne auta pal± mniej.
:-)

--
Bydlę

Data: 2010-12-29 12:52:38
Autor: Pszemol
Myc czy nie ?
"Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message news:iff5tp$pc1$3inews.gazeta.pl...
Choć jaki¶ czas temu w sieć wpadł njus o tym, Ľe brudne auta pal± mniej.
:-)

A jak to argumentowano?

Data: 2010-12-29 11:04:07
Autor: ptoki
Myc czy nie ?
On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
"Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> wrote in message

> Choć jaki¶ czas temu w sieć wpadł njus o tym, Ľe brudne auta pal± mniej.
> :-)

A jak to argumentowano?

Oporami aerodynamicznymi.
Poczytaj o skórze rekina.
W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
powoduje mniejsze opory.

Data: 2010-12-30 00:39:06
Autor: Bydlę
Myc czy nie ?
On 2010-12-29 20:04:07 +0100, ptoki <sczygiel@gmail.com> said:

[...]

Piłeczki golfowe też maj± swoje zagłębienia nie bez powodu.
:-)

--
Bydlę

Data: 2010-12-30 00:41:55
Autor: Bydlę
Myc czy nie ?

On 2010-12-29 20:04:07 +0100, ptoki <sczygiel@gmail.com> said:

[...]

I szybki gógiel:

<http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=brudny+samochód+mniej+pali&ie=UTF-8&oe=UTF-8>
--

Bydlę

Data: 2011-01-01 23:47:58
Autor: Pszemol
Myc czy nie ?

On 2010-12-29 20:04:07 +0100, ptoki <sczygiel@gmail.com> said:

[...]

Jako Ľródło podaj± t± prezentację:
http://www2.mech.kth.se/courses/5C1211/Casiraghi_2010.pdf
w której nie znalazłem nic na temat brudnej powierzchni...

Zreszt± ¶miem w±tpić żeby zyski jakie daje chropowata powierzchnia
przy idealnie wyprofilowanym bolidzie do wy¶cigów przenosiły się
nawet w ułamku procenta na raczej mało wy¶rubowane samochody
do jazdy po drogach. Większe zyski pewnie osi±gnie się pompuj±c
koła ciut więcej i jad±c na ćwierci baku benzyny zamiast całym...

Data: 2011-01-11 04:45:46
Autor: ptoki
Myc czy nie ?
On 2 Sty, 06:47, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
> [...]

do jazdy po drogach. Większe zyski pewnie osi±gnie się pompuj±c
koła ciut więcej i jad±c na ćwierci baku benzyny zamiast całym....

Oni nie musza brudzic auta by osiagnac podobny efekt.
Odpowiednie spoilery (zbadaj skad sie bierze nazwa) odpowiednio
profiluja przeplyw powietrza.
I rezultat jest taki ze o karoserie bolidu niewiele strug powietrza
sie ociera. Wiekszosc leci ponad nia odchylana platami albo wpada w
otwory zasysajace...

Data: 2011-01-04 18:47:58
Autor: radekp@konto.pl
Myc czy nie ?
Wed, 29 Dec 2010 11:04:07 -0800 (PST), w
<6ff2f277-d190-4fee-bb30-b204822a7d98@i41g2000vbn.googlegroups.com>, ptoki
<sczygiel@gmail.com> napisał(-a):

> [...]

Oporami aerodynamicznymi.
Poczytaj o skórze rekina.
W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i

Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...

Data: 2011-01-08 15:52:22
Autor: Bydlę
Myc czy nie ?
radekp@konto.pl wrote:
> Wed, 29 Dec 2010 11:04:07 -0800 (PST), w
> <6ff2f277-d190-4fee-bb30-b204822a7d98@i41g2000vbn.googlegroups.com>, ptoki

> Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...

Od kiedy F1 to wy¶cigi o kropelkę?

--
Bydlę

Data: 2011-01-08 17:40:43
Autor: Robert Rędziak
Myc czy nie ?
On Sat, 08 Jan 2011 15:52:22 +0100, Bydlę <bydle@bydle.com>
wrote:

Od kiedy F1 to wy¶cigi o kropelkę?

 Od czasu wprowadzenia tego czy innego zapisu w regulaminie (np.
 limitu 185 litrów paliwa na cały wy¶cig w bolidach z silnikiem
 turbodoładowanym w 1988 roku, czy obecnego zakazu tankowania).
 Oczywi¶cie kropelka jest innych rozmiarów, ale apetyt na paliwo
 to ważna rzecz również w wy¶cigach.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2011-01-09 20:22:28
Autor: Bydlę
Myc czy nie ?
Robert Rędziak wrote:

>  Od czasu wprowadzenia tego czy innego zapisu w regulaminie (np.
>  limitu 185 litrów paliwa na cały wy¶cig w bolidach z silnikiem
>  turbodoładowanym w 1988 roku, czy obecnego zakazu tankowania).

Tak.
I dalej nie s± to wy¶cigi o kropelkę.
:-)

>  Oczywi¶cie kropelka jest innych rozmiarów, ale apetyt na paliwo
>  to ważna rzecz również w wy¶cigach.

Nie w skali, o której pisali (brytyjscy?) naukowcy, badaj±cy to empirycznie.
:-)

(zreszt± ich aerodynamika robi co¶ innego, niż w cywilnych samochodach...  grzebanie w tym dałoby pyrrusowe zwycięstwo ekonomii nad głównym celem tej imprezy)

--
Bydlę

Data: 2011-01-11 19:29:22
Autor: radekp@konto.pl
Myc czy nie ?
Sat, 08 Jan 2011 15:52:22 +0100, w <ig9tn6$bd9$2@cougar.axelspringer.pl>, Bydlę
<bydle@bydle.com> napisał(-a):

> Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...

Od kiedy F1 to wy¶cigi o kropelkę?

W chwili obecnej jak najbardziej.

Data: 2011-01-10 13:18:36
Autor: kamil
Myc czy nie ?
On 04/01/2011 17:47, radekp@konto.pl wrote:
[...]

Moze zaczna inwestowac w bloto w sprayu do "terenowek"?

Kamil

Data: 2011-01-10 14:23:36
Autor: J.F.
Myc czy nie ?
On Tue, 04 Jan 2011 18:47:58 +0100,  radekp@konto.pl wrote:
> [...]
powoduje mniejsze opory.

Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...

A skad wiesz czy nie jest nanoszony ? Robi sie tak .. ale nie w F1.
Raczej w modelarstwie, gdzie odpowiednia predkosc i male wymiary
powoduja ze przynosi to zysk.

J.

Data: 2011-01-10 13:31:05
Autor: kamil
Myc czy nie ?
On 10/01/2011 13:23, J.F. wrote:
[...]

Ty naprawno mowisz o blocie, ktore bylo tematem watku? Jedyne co zimowe bloto daje, to dodatkowe obciazenie zwiekszajace zuzycie paliwa.

Kamil

Data: 2011-01-11 13:21:21
Autor: Bydlę
Myc czy nie ?
kamil wrote:

> Ty naprawno mowisz o blocie, ktore bylo tematem watku?

Tematem było odwieczne pytanie tego ksi±cia z Danii (Myć albo nie myć, oto jest pytanie!)

> Jedyne co zimowe
> bloto daje, to dodatkowe obciazenie zwiekszajace zuzycie paliwa.

A Brytyjczycy pisali o aucie nieumytym po prostu, nie o zabłoconym.
:-)

--
Bydlę

Data: 2011-01-11 13:47:22
Autor: Jakub Witkowski
Myc czy nie ?
W dniu 2011-01-04 18:47, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Czasem tak, czasem nie.

Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...

Może przy prędko¶ciach spotykanych w F1 liczba Reynoldsa jest już na tyle duża,
że turbulizatory nie opłacaj± się, bo lepsze efekty daje opływ laminarny :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2010-12-29 13:03:56
Autor: Xiant
Myc czy nie ?
On 2010-12-29 11:49:30 +0100, Xiant <xiant@poczta.nospam.onet.pl> said:

Witam

... auto w taka pogode (temperatura)

Myć.
Choć jaki¶ czas temu w sieć wpadł njus o tym, Ľe brudne auta pal± mniej.
:-)
Witam

Buehehehehe, to moja skodzina powinna teraz ok 'litra na setke' palic :)

Pozdrawiam
Xiant

Data: 2010-12-29 14:24:52
Autor: Przemysław Gubernat
Myc czy nie ?
W dniu 2010-12-29 11:49, Xiant pisze:
[...]

Ja myję, ale staram się to zrobić przed dłuższą trasą (100 km) aby całą wodę
"wywiać" oraz "wygrzać".

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Data: 2010-12-29 12:54:31
Autor: Pszemol
Myc czy nie ?
"Przemysław Gubernat" <repcio@WYKASUJ-To.r3pc10.pl.na.newsach> wrote in message news:iffcr1$lnm$1pyro.tvk.wroc.pl...
[...]

A po trasie 100km w zimie auto wyglÄ…da w ogĂłle nieco lepiej niĹĽ przed myciem?

Data: 2010-12-30 01:22:58
Autor: Przemysław Gubernat
Myc czy nie ?
W dniu 2010-12-29 19:54, Pszemol pisze:
[...]

O 2 poziomy lepiej :D Pod warunkiem ĹĽe:
* nie solÄ…
* nie pada
* jest mniej niĹĽ -5 st. C

Data: 2010-12-30 10:22:47
Autor: Agent
Myc czy nie ?

Użytkownik "Xiant" <xiant@poczta.nospam.onet.pl> napisał w wiadomości news:iff3re$ldv$1news.onet.pl...
[...]

Myłem/myję już 3 swoje auto zimą podczas mrozów i wszystko gra. Od myjni na parking mam ok 2 km. Jak jest mocny mróz to nawet lepiej bo zachodzi sublimacja i resztki lodu odparowują po 1 dniu.

Myc czy nie ?