Mycie p³yty :)

Data: 2009-08-25 10:03:07
Autor: Jacek Maciejewski
Mycie p³yty :)
Cze¶æ
Ciekawe czy kto¶ z was æwiczy³ mycie p³yty g³ównej w gor±cej wodzie z
detergentem? Jak pó¼niejsze efekty? :)
Mam *sprawn±* mobo która wygl±da jednak strasznie bo kto¶ pola³ j± zup± czy
jakim¶ innym syfem i korci mnie ¿eby wypróbowaæ k±panie... :)
--
Jacek

Data: 2009-08-25 10:13:00
Autor: mirekm
Mycie p³yty :)
Jacek Maciejewski pisze:
[...]

Szkoda wody i detergentu. Etanol lub izopropanol bêd± lepsze.

pozdrawiam,

mirek

Data: 2009-08-25 10:17:54
Autor: Jacek Maciejewski
Mycie p³yty :)
Dnia Tue, 25 Aug 2009 10:13:00 +0200, mirekm napisa³(a):

Próbowa³em etanolem ale nie rozpuszcza.
--
Jacek

Data: 2009-08-25 10:23:52
Autor: games
Mycie p³yty :)
Jacek Maciejewski pisze:
[...]

Wiesz co sie dzieje z telefonem komorkowym jak wpadnie do wody ?

Mniej wiecej do tego samego po takiej operacji bedzie sie nadawala twoja plyta glowna czyli na smietnik.

Jesli juz Benzyna techniczna, denaturat  lub najlepiej spirytus lub izopropanol + pedzel lub myjka ultradzwiekowa..  Nie wodka a spirytus pamietaj jesli chcesz zeby jeszcze troche podzialala.

Data: 2009-08-25 11:42:57
Autor: marfi
Mycie p³yty :)
U¿ytkownik "games" <games@games.home.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4a939f9cnews.home.net.pl...

Wiesz co sie dzieje z telefonem komorkowym jak wpadnie do wody ?

  Bo zazwyczaj wpada razem z bateri±...

--
marfi

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4364 (20090824) __________

Data: 2009-08-25 11:54:45
Autor: qwerty
Mycie p³yty :)
U¿ytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:h70brg$mgl$1@atlantis.news.neostrada.pl...
U¿ytkownik "games" <games@games.home.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4a939f9cnews.home.net.pl...

Wiesz co sie dzieje z telefonem komorkowym jak wpadnie do wody ?

 Bo zazwyczaj wpada razem z bateri±...

Za niskie napiêcie.

--
Je¿eli nie potrafisz skonfigurowaæ NOD32, aby nie wysy³a³ ¶mieci
to lepiej nic nie pisz, gdy¿ nie jeste¶ obdarzony inteligencj±.

Data: 2009-08-25 13:37:19
Autor: d530
Mycie p³yty :)

"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:h70cd2$uhi$1achot.icm.edu.pl...

 Bo zazwyczaj wpada razem z bateri±...

Za niskie napiêcie.

-- Je¿eli nie potrafisz skonfigurowaæ NOD32, aby nie wysy³a³ ¶mieci
to lepiej nic nie pisz, gdy¿ nie jeste¶ obdarzony inteligencj±.

Za niskie do czego ? Do elektrolizy ¶cie¿ek i po³±czeñ ?

Przeczytaj sobie co napisa³e¶ po delimiterze.
Hint - nie ograniczaj siê do umiejêtno¶ci skonfigurowania NOD32.

Data: 2009-08-25 20:09:56
Autor: lis6502
Mycie p³yty :)
Dnia pañskiego Tue, 25 Aug 2009 11:54:45 +0200
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wymodzi³:

U¿ytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:h70brg$mgl$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]

a co napiêcie ma do ¶niedzenia kulek pod uk³adami w bga?

Data: 2009-08-25 21:08:40
Autor: Irokez
Mycie p³yty :)
U¿ytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci news:h70cd2$uhi$1achot.icm.edu.pl...

Wiesz co sie dzieje z telefonem komorkowym jak wpadnie do wody ?

 Bo zazwyczaj wpada razem z bateri±...

Za niskie napiêcie.

Bzdura, syf w wodzie powoduje piêkn± elektrolizê.

A nawet bez baterii z regu³y zalewa siê telefon jakims piwem, sokiem czy innymi p³ynami.
Czas gra wielk± rolê.
Jak najszybciej rozebraæ, wymyæ i wysuszyæ. Dzieñ zw³oki w zalezno¶ci od tego czym siê zala³o mo¿e decydowaæ o kompletnym zgonie.

--
Irokez

Data: 2009-08-26 07:00:12
Autor: KILu
Mycie p³yty :)
qwerty wrote:
Za niskie napiêcie.

Napiecie zdecydowanie wystarczajace. W niektorych urzadzeniach, ktore
wpadly do wody pieknie pozniej widac, ktore sciezki i luty byly pod
napieciem. Co gorsza ciezko pozniej cokolwiek zrobic z tak utlenionym
lutowiem i sciezkami.

k,

Data: 2009-08-26 03:15:28
Autor: Szymon von Ulezalka
Mycie p³yty :)
Wiesz co sie dzieje z telefonem komorkowym jak wpadnie do wody ?

stara nokia zaliczyla chyba z 5 zanurzen. i jakos zyje ;p

Data: 2009-08-26 13:01:04
Autor: marfi
Mycie plyty :)
Uzytkownik "Szymon von Ulezalka" <sz.gruszczynski@googlemail.com> napisal w wiadomosci news:d95a17ad-7799-4973-8b22-3359039943f8k30g2000yqf.googlegroups.com...
Wiesz co sie dzieje z telefonem komorkowym jak wpadnie do wody ?

stara nokia zaliczyla chyba z 5 zanurzen. i jakos zyje ;p

  Moja "kultowa" Nokia spedzila kilkanascie minut w pralce i mimo natychmiastowych prób "reanimacji" zmarla :(

--
marfi

Data: 2009-08-27 23:26:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Mycie p³yty :)

"Szymon von Ulezalka" d95a17ad-7799-4973-8b22-3359039943f8@k30g2000yqf.googlegroups.com

stara nokia zaliczyla chyba z 5 zanurzen. i jakos zyje ;p

Bo to pewnie by³a Nokia z niedawnej reklamy Plusa. ;)

Data: 2009-08-25 10:36:27
Autor: Lukasz Sczygiel
Mycie p³yty :)
[...]

Umyj plynem do garow i woda. Wyszoruj miekka szczotka do zebow, staraj sie
szorowac tak aby tenencja byla do wyciagania syfu spod scalakow a nie wmiatania
syfu pod nie. Potem wysusz plyte. Nawet na cieplym kaloryferze w zimie moze to
trwac pare godzin.

Po tym umyj cala plyte w izopropanolu.

Wazne aby dobrze zobaczyc czy gdzies sie jakis syf nie zasiedzial bo przy
nowoczesnych plytach i uzytych w nich taktowaniach zupa miedzy stykami/sciezkami
 robi za calkiem ciekawy kondensator :)

Ja tak traktowalem osrana i ozygana przez myszy plyte pod pentium 200. I dosyc
dlugo potem dzialala, oddalem ja komus jak sobie durona600 sprawilem.

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2009-08-25 13:08:36
Autor: diverek
Mycie p³yty :)
Jacek Maciejewski pisze:
[...]

Wrzuæ do zmywarki na program 50'C, ale koniecznie z opcj± intensywnego suszenia :) Pamiêtaj o niezbyt du¿ej ilo¶ci nab³yszczacza!

--
Pozdrowienia,
Tom

Data: 2009-08-25 14:53:00
Autor: BartekK
Mycie p³yty :)
diverek pisze:
Jacek Maciejewski pisze:
[...]

NIE SUSZYÆ !
Po myciu/zmoczeniu elektroniki w jakiejkolwiek wodzie (tym bardziej z detergentem) nie mo¿na dopu¶ciæ do jej wyschniêcia. Woda wyschnie (odparuje) a ca³y syf zostanie, kwasowo¶æ/zasadowo¶æ wzro¶nie i wy¿re wszystko co siê da (utleni styki/z³±cza, zrobi paskudny pó³przewodz±cy osad w okolicach cyny itd).

Jak musisz myæ, to po myciu w gor±cej wodzie z detergentem dok³adnie p³ukaj wod± destylowan±/demineralizowan± (mo¿e byæ od biedy taka 'destylowana do akumulatora' samochodowa). Po dok³adnym wyp³ukaniu superczyst± wod± - nie suszysz, tylko p³ukasz izopropanolem (czystym, nie technicznym), dopiero jak on wyp³ucze wodê- pozwalasz mu wyschn±æ.

Data: 2009-08-25 14:30:28
Autor: JoteR
Mycie p³yty :)
"Jacek Maciejewski" napisa³:

Ciekawe czy kto¶ z was æwiczy³ mycie p³yty g³ównej w gor±cej wodzie
z detergentem? Jak pó¼niejsze efekty? :)

Ja zazwyczaj p³ytki z elektronik± (je¶li nie zawieraj± elementów stykowych typu mikrowitche czy DIP-y) myjê pêdzelkiem w kuwecie nape³nionej rozcieñczalnikiem nitro. Efekt b³yskawiczny ;-)

JoteR

Data: 2009-08-25 21:01:37
Autor: Irokez
Mycie p³yty :)
U¿ytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:3ljtg106g23l.17b6h68v8sv12.dlg40tude.net...
[...]

P³yty g³ownej nie æwiczy³em

My³em p³yte z telewizora (dekoder kolorów) która wpad³a do zupy.
My³em p³yty sterowniika robota zalane p³ynem z czyszczarki.
Zasada zawsze by³a jedna - ciep³a woda plus myd³o plus szczoteczka (do zêbów chocia¿). My³em do czysta i do sp³ukania myd³a, potem wstepne wytarcie ch³onn± miêkka szmatk± a nastêpnie przedmuchanie do sucha sprê¿onym powietrzem.

TV dzia³a³ dobrych pare lat i jeszcze poszed³ do ludzi.
Robot dzia³a tak¿e ju¿ pare miesiêcy.

Izopropanol te¿ jest fajny, ale nie w takiej skali (komóreczki czy¶ci³em bo ma³e) i nie zawsze rusza to, co dla myd³a nie stanowi problemów.

Oczywi¶cie nie biorê odpowiedzialno¶ci za skutki tego co opisa³em.
Ja to robi³em bo nie by³o innego wyj¶cia - i tak martwa po zalaniu wiêc albo wyczyszcze albo kupa kasy na now± elektronike.

zdrówko

--
Irokez

Data: 2009-08-25 21:52:05
Autor: games
Mycie p³yty :)
Pomysl przez chwile jak wyczyscisz naloty pod elementami BGA ! Woda to mozna myc ale smierdzace noigi nie plyty glowne.

Data: 2009-08-25 22:25:42
Autor: Harry
Mycie p³yty :)
Kilkana¶cie razy my³em p³ytê g³ówn±. Ciep³a woda + p³yn do mycia naczyñ, potem p³ukanie sam± wod±, centralnie pod prysznicem. Wstêpne suszenie, potem izopropanol - w³a¶nie po to, by wypar³ wodê spod kulek, potem suszenie koñcowe. Z tego co wiem sprzêt chodzi do dzi¶. I wiem co piszê, bo kilka lat temu - jeszcze siedz±c w elektronice - sam te kulki uk³ada³em naprawiaj±c nie tylko p³yty...

- Harry

Data: 2009-08-25 22:21:07
Autor: GLaF
Mycie p³yty :)
Dnia Tue, 25 Aug 2009 21:01:37 +0200, Irokez napisa³(a):

Izopropanol te¿ jest fajny, ale nie w takiej skali (komóreczki czy¶ci³em bo ma³e) i nie zawsze rusza to, co dla myd³a nie stanowi problemów.

Izopropanolu w tym przypadku u¿ywa siê do wyp³ukania wody z zakamarków. On
szybko wyparuje, a woda by pozosta³a d³ugo i powodowa³a korozjê.

--
GLaF

Data: 2009-08-29 10:57:07
Autor: Jacek Maciejewski
Mycie p³yty :)
Dnia Tue, 25 Aug 2009 10:03:07 +0200, Jacek Maciejewski napisa³(a):

i korci mnie ¿eby wypróbowaæ k±panie... :)

No i wypróbowa³em. Trochê gor±cej wody z ludwikiem w szklance, ma³y
pêdzelek. Ustawi³em sko¶nie p³ytê i ma³ymi fragmentami, podk³adaj±c pod
¶ciekaj±c± wodê wsi±kliwy ga³ganek zmywa³em osad (notabene nie dawa³ siê
zmyæ spirytusem, ksylenem ani benzyn±). Potem p³uka³em wod± destylowan± a
na koniec spirytusem. Doba schniêcia i w³±czenie. P³yta dalej dzia³a :)
--
Jacek

Mycie p³yty :)