Mycie p³yty :)

Data: 2009-08-25 21:01:37
Autor: Irokez
Mycie p³yty :)
U¿ytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:3ljtg106g23l.17b6h68v8sv12.dlg40tude.net...
Cze¶æ
Ciekawe czy kto¶ z was æwiczy³ mycie p³yty g³ównej w gor±cej wodzie z
detergentem? Jak pó¼niejsze efekty? :)
Mam *sprawn±* mobo która wygl±da jednak strasznie bo kto¶ pola³ j± zup± czy
jakim¶ innym syfem i korci mnie ¿eby wypróbowaæ k±panie... :)

P³yty g³ownej nie æwiczy³em

My³em p³yte z telewizora (dekoder kolorów) która wpad³a do zupy.
My³em p³yty sterowniika robota zalane p³ynem z czyszczarki.
Zasada zawsze by³a jedna - ciep³a woda plus myd³o plus szczoteczka (do zêbów chocia¿). My³em do czysta i do sp³ukania myd³a, potem wstepne wytarcie ch³onn± miêkka szmatk± a nastêpnie przedmuchanie do sucha sprê¿onym powietrzem.

TV dzia³a³ dobrych pare lat i jeszcze poszed³ do ludzi.
Robot dzia³a tak¿e ju¿ pare miesiêcy.

Izopropanol te¿ jest fajny, ale nie w takiej skali (komóreczki czy¶ci³em bo ma³e) i nie zawsze rusza to, co dla myd³a nie stanowi problemów.

Oczywi¶cie nie biorê odpowiedzialno¶ci za skutki tego co opisa³em.
Ja to robi³em bo nie by³o innego wyj¶cia - i tak martwa po zalaniu wiêc albo wyczyszcze albo kupa kasy na now± elektronike.

zdrówko

--
Irokez

Data: 2009-08-25 21:52:05
Autor: games
Mycie p³yty :)
Pomysl przez chwile jak wyczyscisz naloty pod elementami BGA ! Woda to mozna myc ale smierdzace noigi nie plyty glowne.

Data: 2009-08-25 22:25:42
Autor: Harry
Mycie p³yty :)
Kilkana¶cie razy my³em p³ytê g³ówn±. Ciep³a woda + p³yn do mycia naczyñ, potem p³ukanie sam± wod±, centralnie pod prysznicem. Wstêpne suszenie, potem izopropanol - w³a¶nie po to, by wypar³ wodê spod kulek, potem suszenie koñcowe. Z tego co wiem sprzêt chodzi do dzi¶. I wiem co piszê, bo kilka lat temu - jeszcze siedz±c w elektronice - sam te kulki uk³ada³em naprawiaj±c nie tylko p³yty...

- Harry

Data: 2009-08-25 22:21:07
Autor: GLaF
Mycie p³yty :)
Dnia Tue, 25 Aug 2009 21:01:37 +0200, Irokez napisa³(a):

Izopropanol te¿ jest fajny, ale nie w takiej skali (komóreczki czy¶ci³em bo ma³e) i nie zawsze rusza to, co dla myd³a nie stanowi problemów.

Izopropanolu w tym przypadku u¿ywa siê do wyp³ukania wody z zakamarków. On
szybko wyparuje, a woda by pozosta³a d³ugo i powodowa³a korozjê.

--
GLaF

Mycie p³yty :)