Mycie pojazdów samochodowych ...

Data: 2020-03-22 09:42:36
Autor: kk
Mycie pojazdów samochodowych ...
Cytat z lokalnej uchwały w sprawie utrzymania czystości

"Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami dozwolone jest pod warunkiem wykonywania prac w sposób nie naruszający przepisów ochrony środowiska, na terenie umożliwiającym odprowadzenie powstających ścieków do kanalizacji sanitarnej lub gromadzone w sposób umożliwiający ich usunięcie zgodnie z przepisami prawa."

Jak u Ciebie?

Data: 2020-03-22 11:59:59
Autor: Budzik
Mycie pojazdów samochodowych ...
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

[...]

Od kiedy za 6zł mozna umyć busa na myjni, przestałem sie bawic w mycie auta pod domem.
Twizzy to pewnieza 3zł umyjesz.

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

Data: 2020-03-23 10:01:37
Autor: JDX
On 2020-03-22 12:59, Budzik wrote:
[...]
Od kiedy za 6zł mozna umyć busa na myjni, przestałem sie bawic w mycie auta pod domem.

Ale za 6 zł to nie mycie, tylko opłukanie z grubsza. Za mycie (,,aktywna
piana", mycie właściwe i płukanie) to trzeba jakieś 2,5x6 zł zapłacić.
Ale i tak nie ma co się pi.ć z myciem pod domem.

Data: 2020-03-23 11:16:19
Autor: kk
On 2020-03-23 10:01, JDX wrote:
On 2020-03-22 12:59, Budzik wrote:
[...]
[...]

Wy chyba domu nie macie. To ja się nie chcę p...ć z jeżdżeniem na myjnię jak to samo mogę zrobić pod domem.

Data: 2020-03-23 12:39:47
Autor: J.F.
On 2020-03-23 10:01, JDX wrote:
On 2020-03-22 12:59, Budzik wrote:
[...]
[...]

domu nie mamy, mamy mieszkanie :-(

Myjni mam kilka w okolicy i to naprawde zadna wyprawa.

Ale ... po tej recznej/cisnieniowej mam wrazenie, ze auto jakies takie niedomyte ...

I nie wiem - myc dluzej, czy krocej, bo jak mam byc niedomyte, to wystarczy szybko oplukac :-)

J.

Data: 2020-03-23 12:55:26
Autor: Cavallino
On 2020-03-23 10:01, JDX wrote:
On 2020-03-22 12:59, Budzik wrote:
[...]
[...]

Ja też wolę jechać na myjnię, bo roboty 4 razy mniej, mimo że mam dom i własny karcher.
Ale samo rozwijanie i zwijanie węży, prądu i karchera trwa dłużej niż mycie całego auta na myjce, jest też podobnie męczące.

Już nie mówiąc o skuteczności mycia zimną wodą i szamponem, w porównaniu do ciepłej wody z mikroproszkiem, pod wysokim ciśnieniem, na myjce.

Myjkę ogarniam w 10-15 minut max, pod domem godzina to minimum.

Ale ... po tej recznej/cisnieniowej mam wrazenie, ze auto jakies takie niedomyte ...

I nie wiem - myc dluzej, czy krocej, bo jak mam byc niedomyte, to wystarczy szybko oplukac :-)

Film z brudu zostanie zawsze.
Żeby było czyste, to trzeba brać szczotkę na kiju i ręczniki, przetrzeć film szczotką po napianowaniu nadwozia (ale przed płukaniem), a na koniec wytrzeć do sucha.

Data: 2020-03-23 13:02:47
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r5a83g$9at$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

To nawet nie "film", mam wrazenie, ze takie kropki sa, o srednicy rzedu 0.5mm.
Ale ze lakier srebrny metalic, to kiepsko widac (to akurat zaleta).

Żeby było czyste, to trzeba brać szczotkę na kiju i ręczniki, przetrzeć film szczotką po napianowaniu nadwozia (ale przed płukaniem), a na koniec wytrzeć do sucha.

A to nie pod domem, bo zakaz :-)
No chyba, zeby tak plac z odstojnikiem zrobic :-)

A tak swoja droga - przyjdzie deszcz, splucze ten brud z auta prosto do kanalizacji deszczowej ... co oni kombinuja ...

J.

Data: 2020-03-23 13:23:12
Autor: Cavallino
Mycie pojazdów samochodowych ...
W dniu 23-03-2020 o 13:02, J.F. pisze:

To nawet nie "film",

Przejedź po umyciu szmatką/ręcznikiem, to zobaczysz że film też.

mam wrazenie, ze takie kropki sa, o srednicy rzedu 0.5mm.
Ale ze lakier srebrny metalic, to kiepsko widac (to akurat zaleta).

Ale to już krople wyschnięte - dlatego ręcznik/suszenie na koniec.

Żeby było czyste, to trzeba brać szczotkę na kiju i ręczniki, przetrzeć film szczotką po napianowaniu nadwozia (ale przed płukaniem), a na koniec wytrzeć do sucha.

A to nie pod domem, bo zakaz :-)

Pisałem o myciu do czysta na myjce.

Data: 2020-03-23 13:40:33
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r5a9nf$af1$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 23-03-2020 o 13:02, J.F. pisze:
To nawet nie "film",

Przejedź po umyciu szmatką/ręcznikiem, to zobaczysz że film też.

Byc moze.

mam wrazenie, ze takie kropki sa, o srednicy rzedu  0.5mm.
Ale ze lakier srebrny metalic, to kiepsko widac (to akurat zaleta).

Ale to już krople wyschnięte - dlatego ręcznik/suszenie na koniec.

Na wyschniecie za wczesnie - to jakby stare, trudno zmywalne kropki.

[...]

Z wlasna szczotka na myjnie ?
O tym nawet nie pomyslalem ... ale czemu nie ...

J.

Data: 2020-03-23 14:38:04
Autor: Cavallino
W dniu 23-03-2020 o 13:40, J.F. pisze:

[...]

No jak to żywica, albo coś podobnego, to nie mycie ciśnieniowe jest winne, gąbką też samo nie zejdzie.

A to nie pod domem, bo zakaz :-)
Pisałem o myciu do czysta na myjce.

Z wlasna szczotka na myjnie ?

Oczywiście.

O tym nawet nie pomyslalem ... ale czemu nie ...

Czasem jest zakaz - bo masz płacić za każdą minutę którą stoisz.
Ale ja mieszkam daleko od osiedli bloków, więc kolejki zazwyczaj nie ma i nikomu tak nie przeszkadzam, zresztą to trwa góra 2-3 minuty.

Data: 2020-03-23 14:55:42
Autor: JDX
On 2020-03-23 13:40, J.F. wrote:
[...]
Z wlasna szczotka na myjnie ?
O tym nawet nie pomyslalem ... ale czemu nie ...

Właśnie też wpadłem na ten pomysł czytając wątek. U mnie do klapy
bagażnika (Corsa) brud się czepia mocno i nic poza szczotką go nie
rusza. O dziwo, drzwi, tam gdzie syf spod przednich kół osiada,
ciśnieniowo myją się dobrze. Z drugiej strony, po co tak picować auto z
zewnątrz, skoro w środku mam grubą warstwę kurzu i co najmniej jedną
pajęczynę. :-) No bo prawdziwy mężczyzna musi mieć chlew w aucie. :-)

Data: 2020-03-23 15:13:47
Autor: Cavallino
On 2020-03-23 13:40, J.F. wrote:
[...]
Z wlasna szczotka na myjnie ?
O tym nawet nie pomyslalem ... ale czemu nie ...

Właśnie też wpadłem na ten pomysł czytając wątek.

Nie wpadłeś, tylko go przeczytałeś, przecież o tym pisałem.

Data: 2020-03-23 18:37:40
Autor: kk
On 2020-03-23 13:40, J.F. wrote:

A to nie pod domem, bo zakaz :-)
Pisałem o myciu do czysta na myjce.

Z wlasna szczotka na myjnie ?
O tym nawet nie pomyslalem ... ale czemu nie ...

Nie prościej pod domem?

Data: 2020-03-23 18:34:11
Autor: kk
On 2020-03-23 13:02, J.F. wrote:

[...]

To samo co z koronawirusem. Dzisiaj w każdym sklepie armagedon był. Tu koszyki, tam 1 osoba w środku, gdzie indziej mycie rąk, a jeszcze gdzie inadziej kolejka na pół parkingu.

Data: 2020-03-24 07:35:34
Autor: J.F.
Dnia Mon, 23 Mar 2020 18:34:11 +0100, kk napisał(a):
On 2020-03-23 13:02, J.F. wrote:
[...]

W Kauflandzie imo z sensem.
Linie namalowali - druga osoba z kolejki ze 3m od kasy.
Przy kasie szyby postawili - i juz sie nie pluje na kasjerke.

Za to bylem w jakims nowoczesnym bloku - krotki korytarzyk do dwoch
mieszkan, a na poczatku drzwi. I korytarzyk tworzy zamknieta
przestrzen. A sasiad na kwarantannie.

J.

Data: 2020-03-23 18:45:04
Autor: kk
On 2020-03-23 10:01, JDX wrote:
On 2020-03-22 12:59, Budzik wrote:
[...]
[...]

Po blokiem to nawet nie wypada już, ale i tak chodziło o to czy można.

[...]

Do ręcznej zawieź, niech Ci umyją :-

Data: 2020-03-24 07:29:11
Autor: J.F.
Dnia Mon, 23 Mar 2020 18:45:04 +0100, kk napisał(a):
On 2020-03-23 12:39, J.F. wrote:
[...]

Sasiadom nie szkodzi, to czemu nie wypada ? :-)

[...]

I myslisz, ze maja specjalna kanalizacje ? J.

Data: 2020-03-24 10:32:44
Autor: kk
On 2020-03-23 12:39, J.F. wrote:
[...]

Coś jak trzepanie dywanu :-)

[...]

Nie wiem, ale zakładam, że wiedzą co robią.

Data: 2020-03-24 11:21:42
Autor: J.F.
Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r5ck45$p9f$1@news.icm.edu.pl...
On 2020-03-24 07:29, J.F. wrote:
[...]

Jest trzepak, to znaczy, ze wypada :-)

Ale przeciez mycie samochodu jest nieuciazliwe, w odroznieniu od trzepania.

[...]

Dwie mam pod marketami ... na pewno nie zrobiono na parkingu wydzielonej kanalizacji.
Wiec ... oni wiedza co robia :-)

Hm, chyba, ze caly market ma wlasny odstojnik, bo sie nie przylaczyl do miejskiej deszczowej.

Tylko jak mowie - przyjdzie deszcz, spluka auto do kanalu - i co komu szkodzi, ze ja to zrobie wczesniej ?

J.

Data: 2020-03-24 19:55:24
Autor: kk
On 2020-03-24 07:29, J.F. wrote:
[...]

Nikt już na nim nie trzepie :-)

Ale przeciez mycie samochodu jest nieuciazliwe, w odroznieniu od trzepania.

Myłeś Ty kiedy samochód? :-)

[...]

A czy coś wnosi zakaz przemieszczania się?

Data: 2020-03-23 15:59:57
Autor: Budzik
Mycie pojazdów samochodowych ...
UĹźytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

[...]
[...]

Na myjce ze szczotka za 6zł da rade umyc małego busa.
Za 10zł to juz sie mozna pobawic ;-D
Te myjki które myją bezdotykowo to jakos nigdy nie domywaja do konca - nie lubie ich. Tylko szczotka.

Wy chyba domu nie macie. To ja się nie chcę p...ć z jeżdżeniem na
myjnię jak to samo mogę zrobić pod domem.

Pomijajac to ze samoxchód słuzy do jezdzenia a dziennie przejezdzam pewnie obok 20 myjni to nawet w promieniu 2-3 kilometrów mam 4 myjki...
15 minut i auto umyte.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

Data: 2020-03-23 17:45:18
Autor: cef
Mycie pojazdów samochodowych ...
W dniu 2020-03-23 o 16:59, Budzik pisze:

15 minut i auto umyte.

I ile razy dziennie musisz myć?

Data: 2020-03-23 17:59:56
Autor: Budzik
Mycie pojazdów samochodowych ...
Użytkownik cef cezfar@interia.pl ...

15 minut i auto umyte.

I ile razy dziennie musisz myć?

hmm, nie podchodze do auta jak do mycia rąk - myje wtedy kiedy jest juz brudne w sposób przeszkadzajacy mi w uzytkowaniu, na pewno nie czesciej niz raz w miesiacu, no chyba ze jakos wyjatkowo je wychlapie na jakims błocie etc.
A dlaczego pytasz? --
Pozdrawia... Budzik
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac 'wali' i mam ja gdzies"  MikeXex

Data: 2020-03-23 19:49:31
Autor: cef
W dniu 2020-03-23 o 18:59, Budzik pisze:
[...]

Bo widzę, że ktoś porusza problem mycia samochodu,
jakby to była codzienna czynność  i drążąca kieszeń.
Jak ktoś zaczyna analizować czy wydać 4zł czy 6zł na mycie,
to miałem wrażenie,  że to ma znaczenie, bo myje co 3 godziny.

Data: 2020-03-23 12:51:03
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 23 marca 2020 13:49:34 UTC-5 użytkownik cef napisał:
> [...]

Jak ktoś zaczyna analizować czy wydać 4zł czy 6zł na mycie,
to miałem wrażenie,  że to ma znaczenie, bo myje co 3 godziny.

Kiedys mylem auto na myjni bp i jakims cudem w 8pln sie nie zmiescilem a i tak mialem niedomyte miejsca.

Jak myje wiaderkiem na podworku to domywam wszystko. I mam w praktyce za pol darmo bo to jest 2x wiaderko cieplej wody z szamponem i troche czystej z weza.

I mam umyte wycieraczki. I odkurzone. za 6PLN tego nie zrobie...

Data: 2020-03-23 22:21:26
Autor: cef
W dniu 2020-03-23 o 20:51, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Nie pamiętam już kiedy ostatni raz myłem auto sam.
Staram się zlecić to przy jakiejkolwiek innej okazji jak
auto jest na wymianie opon czy jakimś przeglądzie.
Pomiędzy myciami czasem trzeba usunąć piach spod dywanika.

Data: 2020-03-24 10:37:41
Autor: kk
On 2020-03-23 20:51, sczygiel@gmail.com wrote:
W dniu poniedziałek, 23 marca 2020 13:49:34 UTC-5 użytkownik cef napisał:
W dniu 2020-03-23 o 18:59, Budzik pisze:

,,,

[...]

No i czysta przyjemność tak sobie myć ten samochód :-)

Fakt faktem, że pod blokiem nie zamierzam, ale już przed garażem może i bym umył gdybym miał ciepłą wodę...

Data: 2020-03-24 10:35:25
Autor: kk
On 2020-03-23 19:49, cef wrote:
[...]

A to o to chodziło :-)

Data: 2020-03-22 12:37:49
Autor: t-1
W dniu 2020-03-22 o 09:42, kk pisze:
[...]

A u mnie nie mozna odprowadzać takich ścieków do kanalizacji.
Podobnie jak u ciebie.
http://gwda.pl/upload/content/strefa_klienta/sieci_kanalizacyjne/parametry_sciekow.pdf

Mycie pojazdów samochodowych ...