Mycie ręczne na stacji a myjnia automatyczna. Efekty /koszty - moje 3gr

Data: 2010-02-26 11:06:26
Autor: Jackare
Mycie ręczne na stacji a myjnia automatyczna. Efekty /koszty - moje 3gr
Użytkownik "Papkin" <spam@spamerssux.net> napisał w wiadomości news:4b869a75$1news.home.net.pl...
witam

Pierwszy raz w zyciu mowie sobie a... zobacze jak sie myje auto recznie na stacji, myslalem ze oszczedze kilka drobniakow przy okazji (minuta mycia 1zl). Stacja BP Wroclaw, lekka kolejka ale 3auta na 4stanowiska to pikus.

Przed zaladowaniem monet przeczytalem instrukcje no i dawaj, karmie pudlo 4zl = 4minuty. Myje to to jakimis granulkami magicznymi (wg opisu), pieni sie ostro to lece w okolo wozu sumiennie i trzymam dystans auto-lanca 20-30cm, jak mialem 50% "umyte" to patrze ze juz minuta tylko zostala, no coz nie mam wprawy? Dokonczylem (1zl dodatkowo) calosc i przelaczylem lance na splukiwanie woda, to poszlo tez wolno bo ciagle sie pienilo, dorzycilem dodatkowo 4zl... zostalo mi na woskowanie - to szybko idzie a jeszcze byl do wyboru dodatkowy nablyszczacz (wg instrukcji ma isc po wosku), kasy jednak zabraklo :-( i sie g... wylaczylo. Kolejka wydluzyla sie, ja sie zmachalem i troche zmoczylem i zrezygnowalem z nablyszczania.

Jak auto mokre to kazde wyglada ladnie, nawet moje co juz lakier nie jest jak z salonu... Pod domem wyschlo i widac zacieki, szary brudek i inne takie niedoskonalosci - lepiej myje sie wlasna gabka w ogrodzie tylko wody demineralizowanej brak!

Mylem dosc dlugo i mysle ze uczciwie, przeciez moja kasa i auto. Wydalem 9zl a efekt dostateczny, moze z plusem? Czy jakbym na tym BP uzyl nablyszczacza (1zl by wystarczylo) to byloby lepiej (ten blysk jak z salonu)? Nie wiem... ale watpie.

Wiem ze za 9zl mam myjnie automatyczna NIPLO czy jak im tam - jakies 800m dalej gdzie auto umyja na 4 z plusem i znacznie szybciej (jak nie ma kolejki). Czasami nie domyja tylko dup..y samochodu dobrze, szczotki jakos tam nie siegaja (auto kompaktowe) ale prawie zawsze chlopaki jeszcze przed wjazdem na myjnie, w cenie, recznie namydla i wyszczotkuja tyl kazdego auta. I efekt jest, dodatkowo suszenie nadmuchem w cenie!!!

Moje wnioski ze mycie samemu sie nie oplaca, nie dosc ze pryska (zalezy jak wiatr wieje) to jeszcze trzeba sie ta lanca namachac (kobiety nie dadza rady) to jeszcze gonisz z czasem a efekt i tak gorszy niz myjnia automatyczna. Auto nie jest nowka ani 2 letnie to moze mi nie zal lakieru, czy te mikro kuleczki myjace sa lagodniejsze niz szczotki na myjni, nie wiem...

Czy ktos ma inne wnioski?

Tak. Gdy auto jest brudne oddać je na myjnię ręczną gdzie umyją je dokładnie i wyczyszczą środek. Na bezdotykowej potem można przez jakiś czas utrzymywać tylko stan czystości.
Jaki jest sens płacić 10-12 zł za popsikanie auta z zewnątrz, jeżeli za 20-25 zł mam wyczyszczony cały samochód łąćznie ze środkiem w myjni ręcznej i trwa to 20-25 minut? Jeżeli wykupię na tej myjni karnet na 5 wizyt to szóste mycie mam gratis a ztytułu posiadania karnetu wjeżdżam bez kolejki.
Nie widzę żadnego sensu mycia w myjniach automatycznych za 9 do 20 zł (zresztą od dobrych 7 lat nie skorzystałem z tego niszczącego lakier dobrodziejstwa) a na lancy myję pratycznie tylko swojego lublina zaś osobówki tylko spłukuję z kurzu.
--
Jackare
Getz, Lublin, Logan MCV

Mycie ręczne na stacji a myjnia automatyczna. Efekty /koszty - moje 3gr