Mycie zmywarki

Data: 2015-07-14 15:28:27
Autor: FEniks
Mycie zmywarki
Nie będę opisywać tego, co ukrywa się w uszczelce drzwiczek od zmywarki, można zamknąć to w jednym słowie - ohyda.

Czy macie jakieś sposoby na mycie zmywarki, zwłaszcza tej uszczelki Może jakieś lepsze od dłubania bagietkami kosmetycznymi? Zdejmujecie drzwiczki (o ile w ogóle da się to zrobić)?
Oczywiście pomijam użycie specjalnych środków do czyszczenia zmywarek + zapuszczenie pustego cyklu, bo to jest działanie tylko połowiczne, o ile w ogóle nie iluzoryczne.

Ewa

Data: 2015-07-14 15:58:11
Autor: krys
Mycie zmywarki
FEniks wrote:

Nie będę opisywać tego, co ukrywa się w uszczelce drzwiczek od zmywarki,
można zamknąć to w jednym słowie - ohyda.

Zainspirowałaś mnie, ale rozczarowałam się - w mojej nic nie ma. Może dlatego, że to prawie nówka sztuka, jeszcze roku nie ma.

Czy macie jakieś sposoby na mycie zmywarki, zwłaszcza tej uszczelki Może
jakieś lepsze od dłubania bagietkami kosmetycznymi? Zdejmujecie
drzwiczki (o ile w ogóle da się to zrobić)?

Ja swoją puszczm tak pi razy oko raz na miesiąc/dwa na pusto z płynem do mycia zmywarek, w międzyczasie czyszczę filtry, krawędzie drzwi i to wsio. IMHO jest czysta.

J.

www.kontestacja.com

Data: 2015-07-14 16:09:21
Autor: FEniks
Mycie zmywarki
W dniu 2015-07-14 o 15:58, krys pisze:
FEniks wrote:

Nie będę opisywać tego, co ukrywa się w uszczelce drzwiczek od zmywarki,
można zamknąć to w jednym słowie - ohyda.
Zainspirowałaś mnie, ale rozczarowałam się

Raczej powinnaś być mile zaskoczona. ;)

  - w mojej nic nie ma. Może
dlatego, że to prawie nówka sztuka, jeszcze roku nie ma.

Może po roku jeszcze nie ma nic, a może ma lepszą konstrukcję. Jaki to model?

Ja swoją puszczm tak pi razy oko raz na miesiąc/dwa na pusto z płynem do mycia zmywarek, w międzyczasie czyszczę filtry, krawędzie drzwi i to wsio.

Też to robię.

IMHO jest czysta.

Też tak przez jakiś czas myślałam o swojej. ;)

Ewa

Data: 2015-07-14 16:08:00
Autor: krys
Mycie zmywarki

FEniks wrote:

[...]

Bosch SPS 50E12EU. Ale uszczelka wygląda na taką, która nie ma szans kryć tajemnic.

[...]

Wszystko przede mną;-). Co Cię zainspirowało do szukania brudu?

J.

www.kontestacja.com

Data: 2015-07-14 16:32:56
Autor: FEniks
Mycie zmywarki

FEniks wrote:

[...]

Ja mam Siemensa SE65E330EU/23. Ale Bosche i Siemensy to chyba jeden pies.

Ale uszczelka wygląda na taką, która nie ma szans kryć
tajemnic.

Moja prawdopodobnie jest lekko pęknięta, jak tak się teraz jej przyglądam.

Wszystko przede mną;-). Co Cię zainspirowało do szukania brudu?

Wyźrzał spod uszczelki jakiś potwór. ;)

Ewa

Data: 2015-07-14 16:39:20
Autor: krys
Mycie zmywarki

FEniks wrote:

[...]

Jeden. Siemensy to po prostu bosche dla bogatszych ;-)

Ale uszczelka wygląda na taką, która nie ma szans kryć
tajemnic.

Moja prawdopodobnie jest lekko pęknięta, jak tak się teraz jej przyglądam.

To może być odpowiedź. Może wystarczy wymiana?

Wszystko przede mną;-). Co Cię zainspirowało do szukania brudu?

Wyźrzał spod uszczelki jakiś potwór. ;)

A, to u mnie nie ma potworów, sobie wszystko ładnie błyszczy, a po samokąpieli to i pachnie, że hej.
Ale będę wyglądać, czy nie ma potworów:-)

J.

www.kontestacja.com

Data: 2015-07-14 20:23:54
Autor: FEniks
Mycie zmywarki

FEniks wrote:

[...]

A może nawet odwrotnie. Zależy, gdzie się kupi. ;)

Ale uszczelka wygląda na taką, która nie ma szans kryć
tajemnic.
Moja prawdopodobnie jest lekko pęknięta, jak tak się teraz jej przyglądam.
To może być odpowiedź. Może wystarczy wymiana?

Może, zobaczymy.

[...]

A u Ciebie jest w ogóle możliwość wciśnięcia patyczka (np. takiej bagietki kosmetycznej) pod uszczelkę?

Ewa

Data: 2015-07-15 08:02:15
Autor: krys
Mycie zmywarki
FEniks wrote:

Jeden. Siemensy to po prostu bosche dla bogatszych ;-)

A może nawet odwrotnie. Zależy, gdzie się kupi. ;)

Z czasów reserczu pamietam, że wczorajszy bosch to dzisiejszy siemens. Znaczy się, nowosci wchodziły na rynek jako siemens, a potem było to samo jako starszy model z innym logo;-)

[...]

Pod uszczelkę nie, jest w uszczelce taka fałdka, w której ewentualnie mogłoby się coś zbierać, ale jest czysta.

Ewa

J.

www.kontestacja.com

Data: 2015-07-15 10:28:39
Autor: FEniks
Mycie zmywarki
W dniu 2015-07-15 o 08:02, krys pisze:
FEniks wrote:

[...]

Ja z czasów swoich poszukiwań pamiętam, że trudno było odróżnić jedno od drugiego. Nawet modele o różnych numerach niewiele się między sobą różniły, bo producent zmieniał numerację w zależności od dystrybutora, któremu sprzedawał. Taka polityka cenowa - to samo w jednym sklepie kosztowało trochę inaczej niż w innym, ale teoretycznie to nie był ten sam model, bo miał inny numer.

[...]

Pozwoliłam sobie wyszukać Twojego modelu po numerze i już widzę znaczącą różnicę - Twoja jest niezabudowana. To może mieć wpływ na mocowanie uszczelki. Ciekawe, czy Basia ma zabudowaną.
Tak czy inaczej radzę zaglądać do uszczelek, bo mogą po jakimś czasie kryć nieprzyjemne niespodzianki.

Ewa

Data: 2015-07-15 10:48:22
Autor: bbjk
Mycie zmywarki
W dniu 2015-07-15 o 10:28, FEniks pisze:

różnicę - Twoja jest niezabudowana. To może mieć wpływ na mocowanie
uszczelki. Ciekawe, czy Basia ma zabudowaną.
Tak, w zabudowie.
--
B.

Data: 2015-07-15 17:18:01
Autor: krys
Mycie zmywarki
FEniks wrote:

Pozwoliłam sobie wyszukać Twojego modelu po numerze i już widzę znaczącą
różnicę - Twoja jest niezabudowana. To może mieć wpływ na mocowanie
uszczelki. Ciekawe, czy Basia ma zabudowaną.

Moja ma uszczelkę po obwodzie oprócz dołu, jedyny słaby punkt to właśnie oba końce uszczelki, nigdzie indziej nie ma punktu zaczepienia.

Tak czy inaczej radzę zaglądać do uszczelek, bo mogą po jakimś czasie
kryć nieprzyjemne niespodzianki.

Teraz to na pewno:-)

Ewa

Pozdrawiam
J.

www.kontestacja.com

Data: 2015-07-15 21:37:50
Autor: FEniks
Mycie zmywarki
W dniu 2015-07-15 o 17:18, krys pisze:
FEniks wrote:

[...]

Po obwodzie moja też ma, ale w środku na korpusie zmywarki, i tu jest wszystko OK. Najmniej widoczna i dostępna jest ta uszczelka na dole na drzwiczkach, przynajmniej moja zabudowana tak ma. I ta u mnie lekko odstaje z jednej strony, więc prawdopodobnie jest pęknięta.

Ewa

Data: 2015-07-19 01:23:39
Autor: Andrzej Lawa
Mycie zmywarki
W dniu 14.07.2015 o 16:32, FEniks pisze:

[...]

Nie cierpisz przypadkiem na psychozę natręctw?

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

Data: 2015-07-17 12:02:19
Autor: 666
Mycie zmywarki
Co jakiś czas uzywam jakich płynów przeciw grzybom i pleśniom (jak do łazienek) w rozpylaczu, tam jest ciepło i wilgotno to grzyby i pleśń lubią rosnąć, do tego zwykła sciereczka.

-- -- -

Data: 2015-07-17 14:27:37
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki
Dnia Fri, 17 Jul 2015 12:02:19 +0200, 666 napisał(a):

Co jakiś czas uzywam jakich płynów przeciw grzybom i pleśniom (jak do łazienek) w rozpylaczu, tam jest ciepło i wilgotno to grzyby i pleśń lubią rosnąć, do tego zwykła sciereczka.

Nie o to chodziło Wątkotwórczyni, lecz o gromadzenie się pod uszczelką
resztek żywności z naczyń.
Po namyśle uważam, że dzieje się tak głównie dlatego, iż ludzie z
oszczędności używają programów o (naj)niższej temperaturze zmywania. Wtedy
pod uszczelką jest najchłodniejsze miejsce i stamtąd tłuszcz i resztki nie
są usuwane - do tego potrzebna jest naprawdę gorąca woda, tylko taka jest w
stanie wspomóc chemię, same środki myjące w chłodnym miejscu nie domyją, bo
wlaśnie szczególnie w tym miejscu zatrzymuje się tłuszcz, a z nim lepią się
resztki. Trzeba używać najwyższej temperatury dostępnej w zmywarce. Ja od
zawsze (tj. od 20 lat ponad) myję tylko w 75 (teraz w 65-70, bo tylko tyle
czadu ma nowa zmywarka) i problemu nie było i nie ma - nooo, może na
początku mojej zmywarkowej kariery (pierwsze kilka cykli mycia) coś tam
usiłowało się zbierać, ale natychmiast z obrzydzenia przeszłam wyłącznie na
program intensywny i pilnuję czystości uszczelki bardzo. Zero brudu.
--
XL
"W Europie narasta arogancja Żydów, a nie antysemityzm" - Stanisław

Data: 2015-07-14 16:40:07
Autor: bbjk
Mycie zmywarki
W dniu 2015-07-14 o 15:28, FEniks pisze:
Nie będę opisywać tego, co ukrywa się w uszczelce
W ktĂłrym miejscu?

[...]

w ogĂłle nie iluzoryczne.
Poleciałam pod lupą sprawdzać, nie znalazłam w uszczelce miejsca, w jakim mogłabym dłubać patyczkiem, nie ma wgłębień, jest płasko. Normalnie przecieram gąbeczką do naczyń z płynem, ale po Twoim wpisie spanikowałam i wślepiłam się w każdy zakamarek, nie znalazłam ani brudu, ani miejsca, gdzie miałby się kryć. Bosch.
Jak wpadłaś na to, by szperać?
--
B.

Data: 2015-07-14 20:29:20
Autor: FEniks
Mycie zmywarki
W dniu 2015-07-14 o 16:40, bbjk pisze:
W dniu 2015-07-14 o 15:28, FEniks pisze:
Nie będę opisywać tego, co ukrywa się w uszczelce
W ktĂłrym miejscu?

Na dole, wzdłuż (czy bardziej - wszerz) dolnej krawędzi drzwi jest czarna uszczelka. Masz możliwość wsunięcia pod nią patyczka kosmetycznego? Sama uszczelka jest płaska, nie ma wgłębień, ale można ją odchylić przy odrobinie samozaparcia, przynajmniej u mnie.

[...]

Na pierwszy rzut oka u mnie też zmywarka lśni i błyszczy, ale właśnie spod czarnej uszczelki wychynął brud. Możliwe, że u mnie ta uszczelka jest uszkodzona w jednym miejscu.

Ewa

Data: 2015-07-14 20:41:51
Autor: bbjk
Mycie zmywarki
W dniu 2015-07-14 o 20:29, FEniks pisze:

[...]

Tak! Tyle lat korzystam ze zmywarek, ta obecna ma dwa lata z haczykiem, a dopiero teraz dzięki Tobie to odkryłam. Oczywiście wsadziłam patyczek pod uszczelkę, przejechałam nim mocno i starannie, był po wyjęciu czyściutki. Więc chyba masz uszkodzenie, gdyby tam gromadził się brud, byłoby go już pełno. No i pewnie byłoby coś w instrukcji o czyszczeniu tego miejsca. Tylko, że nie czytałam instrukcji...
--
B.

Data: 2015-07-14 21:13:20
Autor: FEniks
Mycie zmywarki
W dniu 2015-07-14 o 20:41, bbjk pisze:

[...]

To wygląda na to, że u mnie coś jest nie tak. Od początku zmywarka wydawała mi się źle zamontowana, to pewnie spowodowało w końcu uszkodzenie uszczelki. Muszę ją wymienić.

Ewa

Data: 2015-07-15 10:54:39
Autor: XL
Mycie zmywarki
FEniks <xxx@poczta.fm> Wrote in message:
Nie będę opisywać tego, co ukrywa się w uszczelce drzwiczek od zmywarki, można zamknąć to w jednym słowie - ohyda.

Czy macie jakieś sposoby

Niczego takiego nie obserwuję, co zresztą potwierdzają zawsze
 serwisanci ,wyrażając spontanicznie zdziwienie że zmywarka u mnie
 taka czysta. A ja nawet żadnych środków do jej oczyszczania nie
 używam. Wystarczy kilka zasad i konsekwencja, wtedy zero roboty
 praktycznie. Po prostu ZAWSZE naczynia wkładam opłukane i po
 każdym opróżnieniu przecieram uszczelkę do czysta. Nawet w
 13-letniej zmywarce bylo czyściutko jak w nowej. No ale to trzeba
 po prostu robić, ja już mam nawyk, odruch. Inaczej nie potrafię.
 Od pierwszego dnia posiadania zmywarki uważałam, że to miejsce na
 naczynia, z których jemy - i dlatego ma być czyste tak jak same
 naczynia.

Także ważne - zawsze jest uchylona, kiedy nie pracuje, no i
 czyszczę filtry bardzo często, co kilka myć. Też
 odruch.

--
XL

Data: 2015-07-15 11:55:03
Autor: FEniks
Mycie zmywarki
W dniu 2015-07-15 o 10:54, XL pisze:
praktycznie. Po prostu ZAWSZE naczynia wkładam opłukane i po każdym opróżnieniu przecieram uszczelkę do czysta.

Brud gromadzi się POD uszczelką. Być może tylko wtedy, kiedy ta jest uszkodzona ew. źle zamontowana.

Ewa

Data: 2015-07-15 15:13:44
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki
Dnia Wed, 15 Jul 2015 11:55:03 +0200, FEniks napisał(a):

W dniu 2015-07-15 o 10:54, XL pisze:
praktycznie. Po prostu ZAWSZE naczynia wkładam opłukane i po każdym opróżnieniu przecieram uszczelkę do czysta.

Brud gromadzi się POD uszczelką.

Zaglądam i wycieram wszędzie, także w samych zawiasach - mam fioła na
punkcie wszelkiego "partyzanckiego" syfu, bo on jest najgroźniejszy. Zapomniałam - ważne jest także (a może kluczowe), że od zawsze używałam
tylko jednego programu, tj. tego o najwyższej temperaturze, i to
niezależnie od rodzaju naczyń. Oczywiście używam też płukania, ale to na
krótko przed właściwym cyklem, aż uzbiera się pełny wsad, a u mnie nie
zajmuje to wiele czasu 3-)

Być może tylko wtedy, kiedy ta jest uszkodzona ew. źle zamontowana.

A to prawdopodobne.

Data: 2015-07-15 21:32:38
Autor: FEniks
Mycie zmywarki
W dniu 2015-07-15 o 15:13, Ikselka pisze:
[...]

A Ty myślisz, że jak ja na ten brud trafiłam? Szklaną kulą?

Ewa

Data: 2015-07-15 22:48:48
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki
Dnia Wed, 15 Jul 2015 21:32:38 +0200, FEniks napisał(a):

[...]

Jednak przecież do jakiegoś czasu NIE trafiłaś, więc brud miał szansę się
niepostrzeżenie zbierać. Ja z góry przewidziałam, że może się coś zebrać
między uszczelką i obudową zmywarki i profilaktycznie wypracowałam sobie
odruch zaglądania tam - parę przeciągnięć zwiniętym rożkiem wilgotnej
ściereczki i po krzyku, choć owszem, to odchylanie uszczelki nie należy do
najprostszych czynności, trzeba się przyłożyć.

Data: 2015-07-15 22:55:03
Autor: FEniks
Mycie zmywarki
W dniu 2015-07-15 o 22:48, Ikselka pisze:
Ja z góry przewidziałam

Dobra, jak zwykle wygrała pani w konkursie, tym razem o złotą szmatę.

Ewa

Data: 2015-07-15 23:08:28
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki
Dnia Wed, 15 Jul 2015 22:55:03 +0200, FEniks napisał(a):

W dniu 2015-07-15 o 22:48, Ikselka pisze:
Ja z góry przewidziałam

Dobra, jak zwykle wygrała pani w konkursie, tym razem o złotą szmatę.

O, to był konkurs? Tego nie zdołałam przewidzieć. Myślałam, że rozmawiamy
:-|

Data: 2015-07-15 23:12:18
Autor: Fragi
Mycie zmywarki
Dnia Wed, 15 Jul 2015 22:55:03 +0200, FEniks napisał(a):

W dniu 2015-07-15 o 22:48, Ikselka pisze:
Ja z góry przewidziałam

Dobra, jak zwykle wygrała pani w konkursie, tym razem o złotą szmatę.

Buuu, przegapiłam :(

--
Pozdrawiam,
M.

Data: 2015-07-15 23:25:14
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki
Dnia Wed, 15 Jul 2015 23:12:18 +0200, Fragi napisał(a):

[...]

Musisz szybciej przerzucać neta :-D

Data: 2015-07-16 17:15:23
Autor: Qrczak
Mycie zmywarki
Dnia 2015-07-15 23:12, obywatel Fragi uprzejmie donosi:

Ja to nawet nie śmiem stawać w szranki.

finia i lejtuch

Data: 2015-07-16 17:54:20
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki
Dnia Thu, 16 Jul 2015 17:15:23 +0200, Qrczak napisał(a):

[...]

Rzadko coś przegapisz, śmiało stawaj 3-|

Data: 2015-07-16 18:06:28
Autor: Qrczak
Mycie zmywarki
[...]

Wybacz, dwa dni mnie w "domu" nie było.

Data: 2015-07-21 17:22:25
Autor: cef
Mycie zmywarki
W dniu 2015-07-15 o 10:54, XL pisze:

  Po prostu ZAWSZE naczynia wkładam opłukane
Także ważne - zawsze jest uchylona, kiedy nie pracuje, no i
  czyszczę filtry bardzo często, co kilka myć.

Rozumiem czyszczenie filtrów często, też tak robię,
ale po co wkładać naczynia opłukane?
Żeby mniej zostało w filtrze?
Jak jest sprawna, dobra zmywarka, to nic nie trzeba dodatkowo
przed myciem z naczyniami robić.

Kiedyś miałem zmywarkę, do której można było wstawić
wszystko brudne nawet z resztkami jedzenia
  i po myciu wszystko było czyste i żadne pozostałości się
  nie pałętały po komorze. I było suche! Teraz mamy jakiś nowocześniejszy model,
ale właśnie zostają jakieś drobiny na sitku, luzem czy w koszu na sztuće.

Może po prostu masz też słabą zmywarkę?

Data: 2015-07-21 22:28:05
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki
Dnia Tue, 21 Jul 2015 17:22:25 +0200, cef napisał(a):

[...]

A co za problem odkładając je do zlewu po posiłku (do zmywarki zwykle
wkładam hurtowo wieczorem, po kolacji, kiedy już na pewno nikt nie zużyje
żadnego kubeczka czy łyżeczki) polać je odrobiną gorącej wody? Nie żałuję
sobie, zwłaszcza latem - mam kolektory. Zima się bilansuje z latem zresztą,
za ich przyczyną.

Żeby mniej zostało w filtrze?

Oczywiście. A najlepiej żeby NIC tam nie zostało, gdyby to było możliwe.
Dla mojego lepszego samopoczucia i pewności, że NA PEWNO nic nigdzie nie
będzie leżakowało do nastepnego mycia, w międzyczasie stając się biomasą,
ble. W zmywarce i w domu ciepło, czy zimą, czy w lecie; czy wiesz, co to
jest postęp geometryczny? - właśnie w takim tempie rozmnażają się bakterie.
[...]

Nie zdarzyło się, abym zauważyła jakiekolwiek ślady w tych miejscach - co
innego w filtrze, tam jakieś kłaki i resztki czasem widywałam, kiedy
zdarzyło się, że dłużej nie czyściłam filtrów. Mam praktykę - używam
zmywarek (bo teraz mam już trzecią) od ponad 20 lat. Moja pierwsza to był
Bauknecht, jeden z pierwszych egzemplarzy, jakie się pojawiły w sprzedaży w
Polsce, BARDZO DOBRA maszyna, nawet wśrod dzisiejszych uchodziłaby (ze
względu na funkcjonalność, parametry i programy) za full wypas. Do dziś
żadna z nowych się nawet nie umywa do niej. Była nie do zdarcia, gdyby nie
to, że założono nam wodociąg z tak twardą wodą (o której to paskudnej
twardości wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy), że pompa zarosła kamieniem na
amen, a jej wymiana wraz z tzw modułem przewyższała ceną wartość samej,
wtedy już 13-letniej, zmywarki.

Może po prostu masz też słabą zmywarkę?

Co to znaczy "słabą"? - czy gdybyś miał Rolls Royce'a, czy nie
przeprowadzałbyś bieżącej konserwacji itp? Zawsze dbam o urządzenia domowe
wszelkie. Mam bardzo dobrą, z górnej półki. Nie Miele, bo sława Miele to dziś już
echo dawnych czasów tylko. Nie mam zwyczaju dotować marki dla samej
plakietki na obudowie. No i są lepsze.

Data: 2015-07-21 22:58:36
Autor: cef
Mycie zmywarki
W dniu 2015-07-21 o 22:28, Ikselka pisze:

Może po prostu masz też słabą zmywarkę?

Co to znaczy "słabą"?

Taką, która wymaga wkładania opłukanych naczyń,
bo inaczej nie daje rady?

  - czy gdybyś miał Rolls Royce'a, czy nie
przeprowadzałbyś bieżącej konserwacji itp?

Nie chodzi o konserwację, tylko o normalną eksploatację.
Do Rollsa to miałbym kierowcę :-)

Data: 2015-07-21 23:25:43
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki
Dnia Tue, 21 Jul 2015 22:58:36 +0200, cef napisał(a):

W dniu 2015-07-21 o 22:28, Ikselka pisze:

Może po prostu masz też słabą zmywarkę?

Co to znaczy "słabą"?

Taką, która wymaga wkładania opłukanych naczyń,
bo inaczej nie daje rady?

Kto powiedział, że nie daje? Płuczę naczynia, bo ufam sobie, nie maszynie.
Co innego, gdyby w niej zainstalowano młynek zamiast filtra /w filtrze /coś
w tym stylu.
A i to też bym wolała nie forsować sprzętu kotletami.

  - czy gdybyś miał Rolls Royce'a, czy nie
przeprowadzałbyś bieżącej konserwacji itp?

Nie chodzi o konserwację, tylko o normalną eksploatację.
Do Rollsa to miałbym kierowcę :-)

Ja też. Tylko że ja ZAWSZE sprawdzałabym, czy on wykonuje regularną
konserwację auta, czy nie oszukuje na jakości paliwa itp. Bo wiesz,
zmywarka to TYLKO maszyna, a kierowca to TYLKO pracownik 3-]

Data: 2015-07-16 16:13:57
Autor: krak
Mycie zmywarki
W dniu 2015-07-14 15:28, FEniks pisze:
Czy macie jakieś sposoby na mycie zmywarki, zwłaszcza tej uszczelki

Pod koniec cyklu pustego mycia (raz w miesiącu) wyłączam na chwilę zmywarkę i myję tymi gorącymi mydlinami zmywarkowymi przy pomocy gąbki wspomnianą uszczelkę. Czasem to robię podczas pracy z wkładem.
Pozdrawiam

Data: 2015-07-16 17:05:43
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki
Dnia Thu, 16 Jul 2015 16:13:57 +0200, krak napisał(a):

[...]

No ale wtedy uszczelkę trzeba jeszcze kilkakrotnie wytrzeć czystą wodą z
tych "mydlin", bo to nie mydliny, tylko detergent plus żrący wodorotlenek
sodu NaOH (mokre palce od niego robią się śliskie, czyli to tam jest) czyli
żrąca soda kaustyczna, o której NIE MA nigdzie w składzie napisane, a
podane są tylko inne substancje, stanowiące jedynie ok. 50 procent tego
składu - czyli reszta to soda kaustyczna, to samo, co w "Krecie" do
udrożniania rur np. Uszczelka po jakimś czasie może od tego
skruszeć/stwardnieć i przestać być szczelna.

Data: 2015-07-19 20:17:11
Autor: Sebastian Biały
Mycie zmywarki
On 2015-07-14 15:28, FEniks wrote:
Nie będę opisywać tego, co ukrywa się w uszczelce drzwiczek od zmywarki,
można zamknąć to w jednym słowie - ohyda.

Moja pracuje codziennie (czasem 2x) od 7 lat non stop.

Brud istnieje tylko od strony zewnętrznej (np. w zawiasach) i jest typowym brudem z kuchni który usuwa się tak samo jak każdy inny tłusty - płynem do tłuszczu. Taki samo mogę znaleźć na zawiasach piekarnika, mimo że uzywam raz na ruski rok.

Środek zmywarki krystalicznie czysty. Raz na 2 miesiące karmona jest płynem do czyszczenia, ale prawdę mówiąc - i przed i po wygląda tak samo. IMHO szkoda zachodu.

Data: 2015-07-21 14:36:21
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki
Dnia Sun, 19 Jul 2015 20:17:11 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

[...]

Podobnie jak ja nieprawidłowo odczytałeś intencję Wątkotwórczyni - okazuje
się, że to nie miała być wymiana rad i doświadczeń, ale licytacja,konkurs.
Złota Szmata już wprawdzie przyznana, ale jeszcze możesz zaskarżyć wydany
przez Wątkotwórczynię werdykt 3-)

Data: 2015-07-23 11:36:13
Autor: krys
Mycie zmywarki
Ikselka wrote:

[...]

Niezupełnie. Twoje "rady i doświadczenia" zmieniły charakter na przechwałki, samouwielbienie i dowodzenie Wątkodawczyni między wierszami, że jest brudasem.

J.

www.kontestacja.com

Data: 2015-07-23 22:53:48
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki
Dnia Thu, 23 Jul 2015 11:36:13 +0200, krys napisał(a):

Ikselka wrote:

[...]

Oczywiście nie byłoby tak tylko wtedy, gdybym stwierdziła, że u mnie jest
to samo i połączyła sie z nią w bólu :->

Data: 2015-07-24 10:47:10
Autor: krys
Mycie zmywarki

Ikselka wrote:

[...]

Bzdura. U mnie nie było to samo, nie łączyłam się w bólu, bbjk też podobnie, a jednak to Ty wygrałaś Złotą Szmatę.

J.

www.kontestacja.com

Data: 2015-07-24 00:12:42
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki

Ikselka wrote:

[...]

Uważam, że niepotrzebny ten cudzysłów - oprócz (niewątpliwie dla Ewy
obraźliwego z samej swej istoty i sugerującego bycie brudasem, a jakże)
stwierdzenia, że mnie się problem nie przydarza, zawarłam w wypowiedzi
dostatecznie dużo moich doświadczeń i merytorycznych wskazówek, żeby Ewa
mogła z nich EFEKTYWNIE skorzystać, gdyby tylko CHCIAŁA.
Pytanie - czy chciała?
Nie.
Prawda jest taka, że odebrała moje stwierdzenie o braku zanieczyszczeń
(mające na celu jedynie podkreślenie skuteczności moich zabiegów ze
zmywarką) oraz zbiór porad jako atak tylko dlatego, że to właśnie JA się
odezwałam i również dlatego, że nie stwierdziłam współczująco "u mnie też
uszczelka w zmywarce jest zasyfiona i tak już musi być" :->

zmieniły charakter na przechwałki, samouwielbienie i dowodzenie Wątkodawczyni między wierszami, że jest brudasem.

J.w. - tak je odebrała, ponieważ (widać po jej nerwowej reakcji)
najwidoczniej jednak oczekiwała wypowiedzi tylko od osób z tym samym
kłopotem, czyli tak samo nie radzących sobie jak ona.  A przecież deklarując tu poszukiwanie rozwiązań powinna byłaby oczekiwać
wypowiedzi SZCZEGÓLNIE od osób, które posiadając te (w dodatku
wypraktykowane) rozwiązania, problemu NIE MAJĄ.

Koledze, który wypowiedział się później, Ewa RÓWNIEŻ nie podziękowała,
tylko dlatego, że on, tak jak ja, problemu nie ma. Ba, pominęla jego
wskazówki milczeniem. Dlaczego?
Ewa nie wie, jak sie zachowac w tej sytuacji. Bo jak tu po swym wygłupie ze
Złotą Szmatą inaczej (=miło) potraktować człowieka, który, tak jak ta Zua
Ikselka, też ma czystą zmywarkę??? A na zołzę wyjść przecież Ewa nie chce.
Problem! Podsumowując: wątek niby z prośbą o rady, a tak naprawdę schiza - wcale nie
chodzi o rady, ale o lepsze samopoczucie (się) w grupie osób nie radzących
sobie z prostą sprawą resztek pod uszczelką. Każdy, kto ma inaczej, jest
samochwałą i chce dopiec.
:->

Data: 2015-07-24 10:55:53
Autor: krys
Mycie zmywarki

Ikselka wrote:

[...]

EWa nie pytała o instrukcję obsługi -miała problem, chciała skonsultować, a nie odebrać wykład. Co chciała z nabyta wiedzą zrobic i z czego skorzystać - wie Ewa. Nie XL.

[...]

ŁAŁ. Masz problem z megalomania.

[...]

Dziwne, ze nie reagowała nerwowo na nikigo oprocz Ciebie, a przecież nikt nie miał problemu.
A przecież deklarując tu poszukiwanie rozwiązań powinna byłaby oczekiwać
wypowiedzi SZCZEGÓLNIE od osób, które posiadając te (w dodatku
wypraktykowane) rozwiązania, problemu NIE MAJĄ.

Ewa wie, co powinna, nie Ty o tym decydujesz.

[...]

Znowu jakies projekcje.

[...]

Każdy mierzy własną miarką.
Niektórzy muszą się wszędzie i na każdy temat posamouwielbiać, jakby w RL nie mieli pewności, co do własnej wartości i wystarczającej dozy akceptacji od otoczenia.

J.

www.kontestacja.com

Data: 2015-07-29 10:01:20
Autor: XL
Mycie zmywarki

Ikselka wrote:

[...]

Podsumowując: tak, niech każdy mierzy własną miarką, dlatego
 zamiast imputować powszechność zjawiska postem w stylu "jak sobie
 radzicie z brudem za paznokciami" i oczekiwać gremialnego
 potwierdzenia - lepiej spytać "jak mam sobie poradzić z brudem za
 paznokciami".
Sytuacja będzie jasna, nie będzie wtedy powodów do obrazy, kiedy
 ktoś, czując się siłą zaliczony do targetu, prócz rad zaznaczy
 "mam czyste paznokcie".

--
XL

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2015-07-29 11:07:58
Autor: krys
Mycie zmywarki

Ikselka wrote:

Sytuacja będzie jasna, nie będzie wtedy powodów do obrazy, kiedy
 ktoś, czując się siłą zaliczony do targetu, prócz rad zaznaczy
 "mam czyste paznokcie".

Siłą? Nie ma obowiązku zabierania głosu na każdy temat. Nawet nie ma obowiązku posiadania zmywarki, a co dopiero zaliczania się do targetu.

J.

www.kontestacja.com

Data: 2015-07-29 15:50:33
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki

Ikselka wrote:

Sytuacja będzie jasna, nie będzie wtedy powodów do obrazy, kiedy
 ktoś, czując się siłą zaliczony do targetu, prócz rad zaznaczy
 "mam czyste paznokcie".

Siłą?

...sugestii :-]

Nie ma obowiązku zabierania głosu na każdy temat. Nawet nie ma obowiązku posiadania zmywarki, a co dopiero zaliczania się do targetu.

Podziwiam waleczność w interesie... koleżanki. --

Data: 2015-07-29 16:51:59
Autor: krys
Mycie zmywarki

Ikselka wrote:

[...]

W _moim_ interesie jest, żebyś co nieco wreszcie zrozumiała. --
Pozdrawiam
J.

www.kontestacja.com

Data: 2015-07-29 18:20:07
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki

Ikselka wrote:

[...]

Zaiste nie rozumiem, jaki masz w owym "rozumieniu" interes - sama piszesz o
braku obowiązku zabierania głosu na każdy temat, więc zapewne i do czytania
też [Cię, Ewę] nikt nie zmusza 33333-]

Data: 2015-07-29 22:07:48
Autor: Qrczak
Mycie zmywarki
XL wrote:
krys<krys_@poczta.onet.pl>  Wrote in message:
Ikselka wrote:

Właśnie.

Data: 2015-07-30 09:48:20
Autor: krys
Mycie zmywarki

Ikselka wrote:

[...]

Że nie rozumiesz, to wiadomo od dawna. --
Pozdrawiam
J.

www.kontestacja.com

Data: 2015-07-30 11:17:10
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki

Ikselka wrote:

[...]

Że nie rozumiem tak, jak mi kto próbuje imputować, to na pewno - i to od
BARDZO dawna.

Data: 2015-07-31 07:51:10
Autor: krys
Mycie zmywarki

Ikselka wrote:

[...]

Kali ukraść krowę - dobry uczynek.
Kalemu ukraść krowę - zły uczynek.
I to byłoby na tyle.

J.

www.kontestacja.com

Data: 2015-07-31 13:03:10
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki

Ikselka wrote:

[...]

Oczywiście, każdy rozumie podług siebie 3-]

Data: 2015-08-03 22:02:43
Autor: Pszemol
Mycie zmywarki

Ikselka wrote:

[...]

Od razu widać że nie czujesz tej presji bycia grupowym Rabinem... :-)
Ktoś przyszedł prosić o pomoc, pytać o radę - wiadomo że to
Rabini obowiązek pomóc, odezwać się, podać rękę - nie ma że nie ma.

Data: 2015-08-03 22:41:54
Autor: FEniks
Mycie zmywarki
W dniu 2015-07-24 o 10:55, krys pisze:
Ewa wie, co powinna, nie Ty o tym decydujesz.

Hi hi, dzięki, bo już zaczęłam się obawiać, że nawet o pozwolenie na wakacje powinnam tu z podaniem występować.
Niezły ubaw. ;)

Ewa

Data: 2015-08-04 08:11:21
Autor: Qrczak
Mycie zmywarki
W dniu 2015-07-24 o 10:55, krys pisze:
Ewa wie, co powinna, nie Ty o tym decydujesz.

Hi hi, dzięki, bo już zaczęłam się obawiać, że nawet o pozwolenie na
wakacje powinnam tu z podaniem występować.

Na to już za późno, ale w kuchni z konsumpcji wyspowiadać się możesz.

Data: 2015-08-04 11:21:58
Autor: krys
Mycie zmywarki
Qrczak wrote:

[...]

Wysnobować, jak już.

J.

www.kontestacja.com

Data: 2015-08-04 12:39:20
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki
Dnia Tue, 04 Aug 2015 11:21:58 +0200, krys napisał(a):

Qrczak wrote:

[...]

"W kuchni" do snobowania trzeba już teraz mieć inne urządzenia, niż jakąś
tam pospolitą zmywarkę 3-]

--
XL
?Niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda

Data: 2015-08-04 13:24:58
Autor: krys
Mycie zmywarki

Qrczak wrote:

[...]

Hint: konsumpcja na wakacjach.
J.

www.kontestacja.com

Data: 2015-08-04 18:35:35
Autor: Qrczak
Mycie zmywarki
Qrczak wrote:
[...]

Nie zaszkodzi wziąć turystyczną.

Data: 2015-08-04 14:12:14
Autor: FEniks
Mycie zmywarki
W dniu 2015-08-04 o 11:21, krys pisze:
Qrczak wrote:

[...]

E, jak się nie jada morskich robali, to się nie ma czym.

Ewa

Data: 2015-08-04 15:46:39
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki

Qrczak wrote:

[...]

Fakt, ludziom najlepsze snobowanie wychodzi na robalach i wszelkich
"światowych" (he he) dziwnościach - jakby nie było w tym wielkim świecie
normalnego, lecz naprawdę ciekawego jedzenia.

Data: 2015-08-04 18:42:23
Autor: Qrczak
Mycie zmywarki
Qrczak wrote:
[...]

Ale to już nie snobowanie. Się nie liczi.

Data: 2015-08-04 21:55:42
Autor: FEniks
Mycie zmywarki
Qrczak wrote:
[...]

Bo teraz liczi się suszi. Ale też nie lubię.

Ewa

Data: 2015-08-05 07:34:11
Autor: Pszemol
Mycie zmywarki
Qrczak wrote:
[...]

Co Ty, nawiększa dziwność i snobowanie się to dla niektórych extra virgin olive oil zamiast jedynie słusznego masełka lub smalczyku ;-)

Data: 2015-08-05 21:56:21
Autor: FEniks
Mycie zmywarki
Qrczak wrote:
[...]

A nawet mleko w kartonie zamiast dżersejki w polu.

Ewa

Data: 2015-08-06 11:46:06
Autor: Qrczak
Mycie zmywarki
Qrczak wrote:
[...]

Ale pole tylko po północnej stronie chaty. Inaczej źle skiśnie.

Data: 2015-08-06 13:22:09
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki

Qrczak wrote:
[...]

Kiśnie Paniom źle i bez tego - i potem dłuuuuugo leży na wątrobie, jak
widać  333-)

-- nie wiem, nie znam się, zarobiona jestem

To już nie z BB cytat? Buuu, myślałam że Ty również jesteś jej... idolem.
333-)

Data: 2015-08-06 14:08:08
Autor: Qrczak
Mycie zmywarki
Qrczak wrote:
[...]

Jak się aż długo tak w lustrze nie oglądam, żeby aż wątrobę zobaczyć

To już nie z BB cytat? Buuu, myślałam że Ty również jesteś jej... idolem.
333-)

Mam więcej, ale teraz to się trochę boję.

jak dudy nadmiesz, tak grają

Data: 2015-08-06 14:34:19
Autor: FEniks
Mycie zmywarki
Qrczak wrote:
[...]

Takie to w ogóle niezłe pole do popisu.

Inaczej źle skiśnie.

Jeszcze jak baba ma okres, to źle kiśnie. Bo też ciśnienie skacze.

Ewa

Data: 2015-08-04 14:11:28
Autor: FEniks
Mycie zmywarki
W dniu 2015-08-04 o 08:11, Qrczak pisze:
[...]

Już można odpukać.

Ewa

Data: 2015-08-03 22:49:30
Autor: FEniks
Mycie zmywarki
On 2015-07-14 15:28, FEniks wrote:
Nie będę opisywać tego, co ukrywa się w uszczelce drzwiczek od zmywarki,
można zamknąć to w jednym słowie - ohyda.

Moja pracuje codziennie (czasem 2x) od 7 lat non stop.

Moja podobnie. Zwykle uĹźywam jednego programu na najwyĹźszej temperaturze.

Brud istnieje tylko od strony zewnętrznej (np. w zawiasach)

U mnie nietypowo zbiera się POD uszczelką, bo jak się okazało jest uszkodzona. Mam już zamówiony serwis do niej.

[...]

Nawet w filtrze, który zaleca się wyjmować i czyścić co jakiś czas, nic się u mnie nie zbiera, czasami jakiś nalot.

Ewa

Mycie zmywarki