Mycie zmywarki

Data: 2015-07-15 10:54:39
Autor: XL
Mycie zmywarki
FEniks <xxx@poczta.fm> Wrote in message:
Nie będę opisywać tego, co ukrywa się w uszczelce drzwiczek od zmywarki, można zamknąć to w jednym słowie - ohyda.

Czy macie jakieś sposoby

Niczego takiego nie obserwuję, co zresztą potwierdzają zawsze
 serwisanci ,wyrażając spontanicznie zdziwienie że zmywarka u mnie
 taka czysta. A ja nawet żadnych środków do jej oczyszczania nie
 używam. Wystarczy kilka zasad i konsekwencja, wtedy zero roboty
 praktycznie. Po prostu ZAWSZE naczynia wkładam opłukane i po
 każdym opróżnieniu przecieram uszczelkę do czysta. Nawet w
 13-letniej zmywarce bylo czyściutko jak w nowej. No ale to trzeba
 po prostu robić, ja już mam nawyk, odruch. Inaczej nie potrafię.
 Od pierwszego dnia posiadania zmywarki uważałam, że to miejsce na
 naczynia, z których jemy - i dlatego ma być czyste tak jak same
 naczynia.

Także ważne - zawsze jest uchylona, kiedy nie pracuje, no i
 czyszczę filtry bardzo często, co kilka myć. Też
 odruch.

--
XL

Data: 2015-07-15 11:55:03
Autor: FEniks
Mycie zmywarki
W dniu 2015-07-15 o 10:54, XL pisze:
praktycznie. Po prostu ZAWSZE naczynia wkładam opłukane i po każdym opróżnieniu przecieram uszczelkę do czysta.

Brud gromadzi się POD uszczelką. Być może tylko wtedy, kiedy ta jest uszkodzona ew. źle zamontowana.

Ewa

Data: 2015-07-15 15:13:44
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki
Dnia Wed, 15 Jul 2015 11:55:03 +0200, FEniks napisał(a):

W dniu 2015-07-15 o 10:54, XL pisze:
praktycznie. Po prostu ZAWSZE naczynia wkładam opłukane i po każdym opróżnieniu przecieram uszczelkę do czysta.

Brud gromadzi się POD uszczelką.

Zaglądam i wycieram wszędzie, także w samych zawiasach - mam fioła na
punkcie wszelkiego "partyzanckiego" syfu, bo on jest najgroźniejszy. Zapomniałam - ważne jest także (a może kluczowe), że od zawsze używałam
tylko jednego programu, tj. tego o najwyższej temperaturze, i to
niezależnie od rodzaju naczyń. Oczywiście używam też płukania, ale to na
krótko przed właściwym cyklem, aż uzbiera się pełny wsad, a u mnie nie
zajmuje to wiele czasu 3-)

Być może tylko wtedy, kiedy ta jest uszkodzona ew. źle zamontowana.

A to prawdopodobne.
--
XL
W Europie narasta arogancja Żydów, a nie antysemityzm - Stanisław

Data: 2015-07-15 21:32:38
Autor: FEniks
Mycie zmywarki
W dniu 2015-07-15 o 15:13, Ikselka pisze:
[...]

A Ty myślisz, że jak ja na ten brud trafiłam? Szklaną kulą?

Ewa

Data: 2015-07-15 22:48:48
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki
Dnia Wed, 15 Jul 2015 21:32:38 +0200, FEniks napisał(a):

[...]

Jednak przecież do jakiegoś czasu NIE trafiłaś, więc brud miał szansę się
niepostrzeżenie zbierać. Ja z góry przewidziałam, że może się coś zebrać
między uszczelką i obudową zmywarki i profilaktycznie wypracowałam sobie
odruch zaglądania tam - parę przeciągnięć zwiniętym rożkiem wilgotnej
ściereczki i po krzyku, choć owszem, to odchylanie uszczelki nie należy do
najprostszych czynności, trzeba się przyłożyć.

--
Oraz:
http://www.owp.org.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=65&Itemid=11

Data: 2015-07-15 22:55:03
Autor: FEniks
Mycie zmywarki
W dniu 2015-07-15 o 22:48, Ikselka pisze:
Ja z góry przewidziałam

Dobra, jak zwykle wygrała pani w konkursie, tym razem o złotą szmatę.

Ewa

Data: 2015-07-15 23:08:28
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki
Dnia Wed, 15 Jul 2015 22:55:03 +0200, FEniks napisał(a):

W dniu 2015-07-15 o 22:48, Ikselka pisze:
Ja z góry przewidziałam

Dobra, jak zwykle wygrała pani w konkursie, tym razem o złotą szmatę.

O, to był konkurs? Tego nie zdołałam przewidzieć. Myślałam, że rozmawiamy
:-|

Data: 2015-07-15 23:12:18
Autor: Fragi
Mycie zmywarki
Dnia Wed, 15 Jul 2015 22:55:03 +0200, FEniks napisał(a):

W dniu 2015-07-15 o 22:48, Ikselka pisze:
Ja z góry przewidziałam

Dobra, jak zwykle wygrała pani w konkursie, tym razem o złotą szmatę.

Buuu, przegapiłam :(

--
Pozdrawiam,
M.

Data: 2015-07-15 23:25:14
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki
Dnia Wed, 15 Jul 2015 23:12:18 +0200, Fragi napisał(a):

[...]

Musisz szybciej przerzucać neta :-D

Data: 2015-07-16 17:15:23
Autor: Qrczak
Mycie zmywarki
Dnia 2015-07-15 23:12, obywatel Fragi uprzejmie donosi:

Ja to nawet nie śmiem stawać w szranki.

finia i lejtuch

Data: 2015-07-16 17:54:20
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki
Dnia Thu, 16 Jul 2015 17:15:23 +0200, Qrczak napisał(a):

[...]

Rzadko coś przegapisz, śmiało stawaj 3-|

Data: 2015-07-16 18:06:28
Autor: Qrczak
Mycie zmywarki
[...]

Wybacz, dwa dni mnie w "domu" nie było.

Data: 2015-07-21 17:22:25
Autor: cef
Mycie zmywarki
W dniu 2015-07-15 o 10:54, XL pisze:

  Po prostu ZAWSZE naczynia wkładam opłukane
Także ważne - zawsze jest uchylona, kiedy nie pracuje, no i
  czyszczę filtry bardzo często, co kilka myć.

Rozumiem czyszczenie filtrów często, też tak robię,
ale po co wkładać naczynia opłukane?
Żeby mniej zostało w filtrze?
Jak jest sprawna, dobra zmywarka, to nic nie trzeba dodatkowo
przed myciem z naczyniami robić.

Kiedyś miałem zmywarkę, do której można było wstawić
wszystko brudne nawet z resztkami jedzenia
  i po myciu wszystko było czyste i żadne pozostałości się
  nie pałętały po komorze. I było suche! Teraz mamy jakiś nowocześniejszy model,
ale właśnie zostają jakieś drobiny na sitku, luzem czy w koszu na sztuće.

Może po prostu masz też słabą zmywarkę?

Data: 2015-07-21 22:28:05
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki
Dnia Tue, 21 Jul 2015 17:22:25 +0200, cef napisał(a):

[...]

A co za problem odkładając je do zlewu po posiłku (do zmywarki zwykle
wkładam hurtowo wieczorem, po kolacji, kiedy już na pewno nikt nie zużyje
żadnego kubeczka czy łyżeczki) polać je odrobiną gorącej wody? Nie żałuję
sobie, zwłaszcza latem - mam kolektory. Zima się bilansuje z latem zresztą,
za ich przyczyną.

Żeby mniej zostało w filtrze?

Oczywiście. A najlepiej żeby NIC tam nie zostało, gdyby to było możliwe.
Dla mojego lepszego samopoczucia i pewności, że NA PEWNO nic nigdzie nie
będzie leżakowało do nastepnego mycia, w międzyczasie stając się biomasą,
ble. W zmywarce i w domu ciepło, czy zimą, czy w lecie; czy wiesz, co to
jest postęp geometryczny? - właśnie w takim tempie rozmnażają się bakterie.
[...]

Nie zdarzyło się, abym zauważyła jakiekolwiek ślady w tych miejscach - co
innego w filtrze, tam jakieś kłaki i resztki czasem widywałam, kiedy
zdarzyło się, że dłużej nie czyściłam filtrów. Mam praktykę - używam
zmywarek (bo teraz mam już trzecią) od ponad 20 lat. Moja pierwsza to był
Bauknecht, jeden z pierwszych egzemplarzy, jakie się pojawiły w sprzedaży w
Polsce, BARDZO DOBRA maszyna, nawet wśrod dzisiejszych uchodziłaby (ze
względu na funkcjonalność, parametry i programy) za full wypas. Do dziś
żadna z nowych się nawet nie umywa do niej. Była nie do zdarcia, gdyby nie
to, że założono nam wodociąg z tak twardą wodą (o której to paskudnej
twardości wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy), że pompa zarosła kamieniem na
amen, a jej wymiana wraz z tzw modułem przewyższała ceną wartość samej,
wtedy już 13-letniej, zmywarki.

Może po prostu masz też słabą zmywarkę?

Co to znaczy "słabą"? - czy gdybyś miał Rolls Royce'a, czy nie
przeprowadzałbyś bieżącej konserwacji itp? Zawsze dbam o urządzenia domowe
wszelkie. Mam bardzo dobrą, z górnej półki. Nie Miele, bo sława Miele to dziś już
echo dawnych czasów tylko. Nie mam zwyczaju dotować marki dla samej
plakietki na obudowie. No i są lepsze.

Data: 2015-07-21 22:58:36
Autor: cef
Mycie zmywarki
W dniu 2015-07-21 o 22:28, Ikselka pisze:

Może po prostu masz też słabą zmywarkę?

Co to znaczy "słabą"?

Taką, która wymaga wkładania opłukanych naczyń,
bo inaczej nie daje rady?

  - czy gdybyś miał Rolls Royce'a, czy nie
przeprowadzałbyś bieżącej konserwacji itp?

Nie chodzi o konserwację, tylko o normalną eksploatację.
Do Rollsa to miałbym kierowcę :-)

Data: 2015-07-21 23:25:43
Autor: Ikselka
Mycie zmywarki
Dnia Tue, 21 Jul 2015 22:58:36 +0200, cef napisał(a):

W dniu 2015-07-21 o 22:28, Ikselka pisze:

Może po prostu masz też słabą zmywarkę?

Co to znaczy "słabą"?

Taką, która wymaga wkładania opłukanych naczyń,
bo inaczej nie daje rady?

Kto powiedział, że nie daje? Płuczę naczynia, bo ufam sobie, nie maszynie.
Co innego, gdyby w niej zainstalowano młynek zamiast filtra /w filtrze /coś
w tym stylu.
A i to też bym wolała nie forsować sprzętu kotletami.

  - czy gdybyś miał Rolls Royce'a, czy nie
przeprowadzałbyś bieżącej konserwacji itp?

Nie chodzi o konserwację, tylko o normalną eksploatację.
Do Rollsa to miałbym kierowcę :-)

Ja też. Tylko że ja ZAWSZE sprawdzałabym, czy on wykonuje regularną
konserwację auta, czy nie oszukuje na jakości paliwa itp. Bo wiesz,
zmywarka to TYLKO maszyna, a kierowca to TYLKO pracownik 3-]