Myjk do tablicy.

Data: 2017-06-18 21:32:35
Autor: Shrek
Myjk do tablicy.
https://www.youtube.com/watch?v=HMyqGmjeb2c

Kto winny?

Shrek

Data: 2017-06-18 14:00:06
Autor: sczygiel
Myjk do tablicy.
W dniu niedziela, 18 czerwca 2017 21:32:36 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
https://www.youtube.com/watch?v=HMyqGmjeb2c

Kto winny?

Shrek

Projektant, ten warszawski co prawa jazdy nie ma.
Bo ten przystanek to tam mogl byc tylko dla tych co jechali jak ten z kamerą.

Data: 2017-06-19 06:15:24
Autor: Shrek
Myjk do tablicy.
W dniu 18.06.2017 o 23:00, sczygiel@gmail.com pisze:

Projektant, ten warszawski co prawa jazdy nie ma.
Bo ten przystanek to tam mogl byc tylko dla tych co jechali jak ten z kamerą.

Obserwując autobusy - bez problemu by tam wjechał nie niajeżdzając n linie. Tam jest prawie długość autobusu przerywanej za nim jak już się zatrzymał na przystanku.

Ale temat nie o tym.

Shrek

Data: 2017-06-18 22:06:31
Autor: Endriu
Myjk do tablicy.

https://www.youtube.com/watch?v=HMyqGmjeb2c

Palant w autobusie wjechał na ciągłą i jeszcze ma cymbał pretensje.

Endriu

Data: 2017-06-18 22:42:17
Autor: nadir
Myjk do tablicy.
W dniu 2017-06-18 o 21:32, Shrek pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=HMyqGmjeb2c

Kto winny?

Autobus.

Data: 2017-06-18 23:06:19
Autor: cef
Myjk do tablicy.
W dniu 2017-06-18 o 22:42, nadir pisze:
W dniu 2017-06-18 o 21:32, Shrek pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=HMyqGmjeb2c

Kto winny?

Autobus.

Ustalmy kto ma pierwszeństwo.
Jeśli autobus, to może jechać po liniach, tyłem, bokiem,
ale jest na drodze z pierwszeństwem i jest "w prawie"

Ale pytanie czy ma pierwszeństwo w tym miejscu.

Data: 2017-06-19 01:00:24
Autor: nadir
Myjk do tablicy.
W dniu 2017-06-18 o 23:06, cef pisze:

Ustalmy kto ma pierwszeństwo.

Na swoim pasie?

Data: 2017-06-19 01:06:52
Autor: nadir
Myjk do tablicy.
W dniu 2017-06-18 o 23:06, cef pisze:

Jeśli autobus, to może jechać po liniach, tyłem, bokiem,

Nie może.

ale jest na drodze z pierwszeństwem i jest "w prawie"

Właśnie zjechał z tej drogi.

Ale pytanie czy ma pierwszeństwo w tym miejscu.

Tu jest odpowiedź.
https://www.youtube.com/watch?v=3Bm5QWoTbbY

Data: 2017-06-18 23:56:54
Autor: Pszemol
Myjk do tablicy.
nadir <none@hell.org> wrote:
[...]

A w ktorej minucie bo długi i nudny...

Data: 2017-06-19 02:55:09
Autor: WoMa
Myjk. Dworak.
Użytkownik "nadir" <none@hell.org> napisał w wiadomości
W dniu 2017-06-18 o 23:06, cef pisze:

Jeśli autobus, to może jechać po liniach, tyłem, bokiem,

Nie może.

Może, ale nie zawsze przepis zezwala.

ale jest na drodze z pierwszeństwem i jest "w prawie"

Właśnie zjechał z tej drogi.

Nie zjechał.
Cały czas jedzie po drodze z pierwszeństwem.

Ale pytanie czy ma pierwszeństwo w tym miejscu.

Tu jest odpowiedź.
https://www.youtube.com/watch?v=3Bm5QWoTbbY

Dworak pier...oli.
Znak "ustąp pierwszeństwa" oznacza że zbliżamy się
do skrzyzowania na którym MY mamy ustąpić pierwszeństwa.
Żadne oznakowanie poziome nie określa pierwszeństwa.
Nie ma przepisu dającego pierwszeństwo tylko dlatego
że są namalowane jakieś linie.
Przy zmianie pasa obowiązuje pierwszeństwo, ale nie dlatego że są
namalowane linie, a tylko dlatego że zmieniamy pas. Linie nie muszą być.

Data: 2017-06-18 22:16:28
Autor: przemek.jedrzejczak
Myjk. Dworak.
Dworak tłumaczy że pierwszeństwo ma jadący na swoim pasie a zmieniający ma ustąpić. A-7 jest aby ten z prawej nie wymuszał pierwszeństwa (mimo że jedzie z prawej) na jadących z lewej.
Tym razem sekretarz się nie myli :-)

Data: 2017-06-19 08:57:48
Autor: J.F.
Myjk. Dworak.
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c5de733a-54e9-4fec-aa76-a0dbe90b7257@googlegroups.com...
Dworak tłumaczy że pierwszeństwo ma jadący na swoim pasie a zmieniający ma ustąpić.

Ale jadacy swoim pasem zmieniajac droge musi ustapic tym na drodze z pierwszenstwem :-)

A-7 jest aby ten z prawej nie wymuszał pierwszeństwa (mimo że jedzie z prawej) na jadących z lewej.
Tym razem sekretarz się nie myli :-)

J.

Data: 2017-06-19 11:29:49
Autor: WoMa
Myjk. Dworak.
[...]

Występuje zmiana drogi, ale nie występuje przecinanie się kierunków ruchu,
nie ma problemu pierwszeństwa.
Każdy jedzie swoim pasem - taka organizacja ruchu.
Dopiero przy zmianie pasa dochodzi do ustapienia pierwszeństwa.

Data: 2017-06-19 08:52:39
Autor: WoMa
Myjk. Dworak.
Użytkownik "WoMa" <planowera@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

Dworak ma rację. Autobus nie ma pierwszeństwa, bo zmienia pas.
Widać to jeżeli popatrzy się na to skrzyżowanie z innej strony.

https://www.google.pl/maps/@52.1188835,21.1026503,3a,75y,111.47h,75.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgO-4eM0h7-xUd2JE0aLmjg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

Data: 2017-06-19 06:34:35
Autor: cef
Myjk do tablicy.
W dniu 2017-06-19 o 01:06, nadir pisze:
[...]

Nigdzie nie zjechał.
Może jechać nawet pod prąd i mieć pierwszeństwo.

Data: 2017-06-19 21:16:35
Autor: Miller Artur
Myjk do tablicy.
W dniu 2017-06-19 o 06:34, cef pisze:
[...]

dobry sposób na zrobienie remontu na czyjś koszt. wyskakiwać na skrzyżowania z jednokierunkowych z pierwszeństwem pod prąd. bo wiadomo, że ci bez pierwszenstwa będą patrzeli w przeciwną stronę...

daj znać kiedy wygrasz pierwszą sprawę :-)

a.

Data: 2017-06-19 09:43:14
Autor: radekp@konto.pl
Myjk do tablicy.
Sun, 18 Jun 2017 23:06:19 +0200, w
<5946eb4d$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>, cef <cezfar@interia.pl>
napisał(-a):

Ustalmy kto ma pierwszeństwo.
Jeśli autobus, to może jechać po liniach, tyłem, bokiem,
ale jest na drodze z pierwszeństwem i jest "w prawie"
Ale pytanie czy ma pierwszeństwo w tym miejscu.

Ma, bo widać znak "ustąp" na kamerze.
Ale i tak autobus jest winny, przejechał nawet po powierzchni wyłączonej.
Aż się prosi o podesłanie do warszawskiego MPK (nawet nie za wymuszenie, tylko
za niezdolność do prowadzenia autobusu).

Data: 2017-06-19 02:26:55
Autor: przemek.jedrzejczak
Myjk do tablicy.
Tak nerwowa jazda (i zachowanie) dla kierowcy zawodowego to raczej niedobry znak. Rowerzysta czy skuter w tym miejscu to pewny kill :-)

Data: 2017-06-19 10:39:27
Autor: WoMa
Myjk. autobus winny.
napisał(-a):

> [...]

tylko
za niezdolność do prowadzenia autobusu).

================

Autobus nie ma pierwszeństwa, bo tam jest bezkolizyjna organizacja ruchu
dla tych dwóch pojazdów.
Tory jazdy tych dwóch pojazdów nie przecinają się.
Kierunki ruchu przecięły się tylko dlatego bo autobus
nieprzepisowo zmieniał pas ruchu, wymusił pierwszeństwo.

Data: 2017-06-19 12:04:08
Autor: Akarm
Myjk. autobus winny.
W dniu 2017-06-19 o 10:39, WoMa pisze:

[...]

Jesteś kretynem?
Piszesz, że autobus ma pierwszeństwo, a następnie że nie ma.
Lecz się!

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-06-19 03:37:31
Autor: sczygiel
Myjk. autobus winny.
W dniu poniedziałek, 19 czerwca 2017 12:04:11 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

> [...]

Jesteś kretynem?
Piszesz, że autobus ma pierwszeństwo, a następnie że nie ma.

Może troche więcej zrozumienia kosztem buraczenia?
Autobus jedzie po drodze z pierwszeństwem. Ale skręt w prawo jest bezkolizyjny.
W efekcie jadąc zgodnie z przepisami to autobus powinien jechac prosto aż skończy sie linia ciągła, potem ustąpić musi pierwszeństwa temu który skręcił aby móc wjechac na przystanek.

To skrzyzowanie jest ok ale przystanek jest postawiony z dupy.

Gdyby te wysepke zlikwidować i autobusowi pozwolić na jazde prosto to wtedy sie sytuacja odwraca. Autobus ma cały czas pierwszeństwo a ten skręcający w prawo musiał by mu ustąpić. Ale w tak wymalowanym  skrzyżowaniu autobus ma pierwszeństwo tylko względem tych co jadą na wprost i w lewo. Mniej buraczenia proszę.

Data: 2017-06-19 13:08:28
Autor: Akarm
Myjk. autobus winny.
W dniu 2017-06-19 o 12:37, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Jakiego zrozumienia? Dla debila piszącego dwa przeciwstawne twierdzenia na raz?
K... mać!
Kolejny kretyn!
Ty naprawdę uważasz, że autobus pierwszeństwo ma i jednocześnie nie ma?
Ręce opadają...

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-06-19 04:46:33
Autor: sczygiel
Myjk. autobus winny.
W dniu poniedziałek, 19 czerwca 2017 13:09:06 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

> [...]

K... mać!
Kolejny kretyn!
Ty naprawdę uważasz, że autobus pierwszeństwo ma i jednocześnie nie ma?

Ano opadają. Bo widze ze czytac ze zrozumieniem to nie umiesz.
Przerosło cie. Napij sie kawy czy cos, przeczytaj ponownie i zrozumiesz o czym sie tu pisze.

Data: 2017-06-19 18:46:18
Autor: Akarm
Myjk. autobus winny.
W dniu 2017-06-19 o 13:46, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Poddaję się.
Ale liczę, że mi wytłumaczysz jak należy rozumieć odpowiedzi na pytanie.
Przypomnę pytanie:
   Czy autobus ma pierwszeństwo w tym miejscu?
I odpowiedź udzielona przez podpisującego się WoMa:
   1. Ma.
   2. Nie ma.

Zatem jeśli uważasz to za prawidłowe odpowiedzi, to wytłumacz jak można mieć pierwszeństwo i jednocześnie go nie mieć. Inaczej wyjdzie, że jesteś kretynem. Podobnie jak udzielający takiej idiotycznej odpowiedzi.
Jeśli zaś wyjaśnisz, jak ma się pierwszeństwo i jednocześnie się go nie ma, to przyznam że to ja jestem niedorozwinięty.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-06-19 19:25:20
Autor: J.F.
Myjk. autobus winny.
Użytkownik "Akarm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5947ffdb$0$15206$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Lewa polowka miala, a prawa nie miala :-P

J.

Data: 2017-06-19 19:40:59
Autor: re
Myjk. autobus winny.

Użytkownik "Akarm"

[...]
-- -
Tak, jesteś niedorozwinięty

Data: 2017-06-19 23:59:08
Autor: sczygiel
Myjk. autobus winny.
W dniu poniedziałek, 19 czerwca 2017 18:46:21 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

> [...]

Jeśli zaś wyjaśnisz, jak ma się pierwszeństwo i jednocześnie się go nie ma, to przyznam że to ja jestem niedorozwinięty.

Nie poddawaj sie. Po prostu zacznij czytać że zrozumieniem.
Ten autobus ma pierwszeństwo na skrzyżowaniu. Czyli w miejcu gdzie się _przecinają_ tory jazdy.
I tam jest takie miejce, nieco na lewo od miejsca gdzie sie sytuacja wydarzyła.
Tu ma pierwszeństwo:
https://www.google.pl/maps/@52.1188835,21.1026503,3a,25.2y,133.09h,79.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgO-4eM0h7-xUd2JE0aLmjg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

Ale tam gdzie się wydarzyła ta sytuacja autobus pierwszeństwa nie ma bo tory nie są kolizyjne.
Czyli tu:
https://www.google.pl/maps/@52.1188835,21.1026503,3a,25.2y,100.4h,73.36t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgO-4eM0h7-xUd2JE0aLmjg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

Powyżej wypowiedź której nie rozumiesz odnosi się do tego ze na skrzyżowaniu autobus ma pierwszeństwo ale te dwa pojazdy w poprawnym ruchu się nie powinny były wogóle spotkać/kolidować.

Napij sie kawy, poczytaj bo widze ze słabo przyswajasz mysli wyrażone przez innych na piśmie.

I naprawde sie ciesze ze kontynuujesz ten wątek i pyszczysz do innych per "kretyn" bo bez użycia brzydkich słów mogę pokazać całemu światu jaki poziom intelektualny i kulturalny reprezentujesz.

Data: 2017-06-20 15:54:16
Autor: Akarm
Myjk. autobus winny.
W dniu 2017-06-20 o 08:59, sczygiel@gmail.com pisze:

Napij sie kawy, poczytaj bo widze ze słabo przyswajasz mysli wyrażone przez innych na piśmie.

Ja?
No to geniuszu, wskaż mi które zdanie odpowiedzi odnosi się do pytania dość precyzyjnie sformułowanego. Dla jasności przytoczę jeszcze raz:

                                           ^^^^^^^^^^^^^
Pytanie chyba dość precyzyjnie zadane odnoszące się do sytuacji "w tym miejscu".
I teraz czas, żebyś wykazał się rozumieniem słowa pisanego a mnie wykazał moją nieporadność intelektualną. Odpowiedź:

I naprawde sie ciesze ze kontynuujesz ten wątek i pyszczysz do innych per "kretyn" bo bez użycia brzydkich słów mogę pokazać całemu światu jaki poziom intelektualny i kulturalny reprezentujesz.

Masz pole do popisu, możesz jasno wskazać mój (albo swój) poziom intelektualny.
:D
--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-06-19 17:34:50
Autor: re
Myjk. autobus winny.

Użytkownik "Akarm"

[...]
Po prostu idź stąd

Data: 2017-06-19 13:15:05
Autor: 007
Myjk. autobus winny.
Akarm w <news:5947a199$0$15205$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 2017-06-19 o 10:39, WoMa pisze:
[...]
Jesteś kretynem?

Jesteś kretynem!

Lecz się!

Najpierw sprawdź co kto napisał. Potrafisz? Potrafisz przeprosić?

--
'Tom N'

Data: 2017-06-19 11:52:46
Autor: RadoslawF
Myjk do tablicy.
W dniu 2017-06-19 o 09:43, radekp@konto.pl pisze:

[...]

To znak dla jadących na wprost i skręcających w lewo.
Ten skręcający w prawo jedzie swoim pasem i to kierowca autobusu
popełnił wykroczenie a nie kierowca osobówki.

Pozdrawiam

Data: 2017-06-19 21:13:31
Autor: Shrek
Myjk do tablicy.
W dniu 19.06.2017 o 11:52, RadoslawF pisze:

To znak dla jadących na wprost i skręcających w lewo.
Ten skręcający w prawo jedzie swoim pasem i to kierowca autobusu
popełnił wykroczenie a nie kierowca osobówki.

Sprytne tłumaczenie, ale na wjzadach na autostrady nie ma jadących na wprost i w lewo a trójkąty stoją.

Moje ulubione:

https://www.google.pl/maps/@52.2598565,20.9504279,3a,75y,245.71h,92.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1s28kVL1P9zAnDxALLPotV4g!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

Zwróć uwagę na linię;)

Shrek

Data: 2017-06-19 21:22:30
Autor: PlaMa
Myjk do tablicy.
W dniu 2017-06-19 o 21:13, Shrek pisze:

[...]

O co tu kurwa chodzi?! Trzeba się warunkowo zatrzymać, na swoim pasie, by ustąpić pojazdom, które nie mogą tam wjechać... WTF?! Jak myślę o idiotach, którzy znakują nasze drogi, to zaczynam się bać siadania na trzeźwo za kółko.

Data: 2017-06-19 12:41:48
Autor: Przemyslaw P.
Myjk do tablicy.
Chyba komuś chodziło o to, by włączający się z prawego pasa ustępowali pierwszeństwa tym na lewym pasie. Ale wykonanie słabe. IMO, to chyba logiczne, że chcąc zmienić pas na lewy, trzeba sprawdzić czy jest wolny. A nadmiar informacji na drodze tylko komplikuje jazdę, bo trafi się jakaś sierota i zamiast pomału jechać i szukać możliwości zmiany pasa, to stanie i zablokuje tych z tyłu :)

Data: 2017-06-19 21:44:44
Autor: Shrek
Myjk do tablicy.
W dniu 19.06.2017 o 21:41, Przemyslaw P. pisze:
Chyba komuś chodziło o to, by włączający się z prawego pasa ustępowali pierwszeństwa tym na lewym pasie.

Raczej nie, bo jak sam zauwazyłeś...

Data: 2017-06-19 12:51:11
Autor: Przemyslaw P.
Myjk do tablicy.
Zgadza się, ale wiesz jak u nas jest z logiką. Ktoś mógł uznać, że tak jest lepiej i kierujący mają dodatkowe przypomnienie. Mało to większych debilizmów na naszych drogach?

Data: 2017-06-19 22:03:46
Autor: Shrek
Myjk do tablicy.
W dniu 19.06.2017 o 21:51, Przemyslaw P. pisze:
Zgadza się, ale wiesz jak u nas jest z logiką. Ktoś mógł uznać, że tak jest lepiej i kierujący mają dodatkowe przypomnienie. Mało to większych debilizmów na naszych drogach?

Powiem ci, że ten dla mnie był chyba największy.

Shrek

Data: 2017-06-19 21:36:01
Autor: Shrek
Myjk do tablicy.
W dniu 19.06.2017 o 21:22, PlaMa pisze:

[...]

To akurat Czesi malowali i myślę, że mogło to mieć wpływ (gdzieś jeszcze na tej przebudowanej S8 są takie kwiatki), choć nie poowinno.

Najlepsze jest to, że złosiłem i nie wiem czy na skutek mojego zgłoszenia cz tak po prostu poprawiono... zmieniając linie jednostronnie przerywaną na przerywaną (choć nie ma to praktycznie żadnego sensu - nie prowadzi tamtędy żadna "oficjalna" relacja.

Shrek

Data: 2017-06-19 21:52:46
Autor: radekp@konto.pl
Myjk do tablicy.
Mon, 19 Jun 2017 21:36:01 +0200, w <oi9931$v9m$6@node2.news.atman.pl>, Shrek
<1@wp.pl> napisał(-a):

> [...]

Te trójkąty są po abyś wiedział, że jesteś na podporządkowanej i od razu nie
wjeżdżał na lewy pas wymuszając pierwszeństwo.
Bo w świetle PoRD możesz po skręcie zająć dowolny pas ruchu na skrzyżowaniu
równorzędnym. Trójkąty są po to, abyś wiedział, że jesteś na podporządkowanej i
"pierwszeństwo" miał tylko na pasie wyjazdowym.

A namalowano je dlatego, że za powierzchnią wyłączoną nie ma linii ciągłej, a
od razu przerywana -- co oczywiście jest bez sensu :).

[...]

Tzn. teraz jest inaczej? Jest teraz takie oznakowanie jakie jeszcze przebija
spod świeżego?

Data: 2017-06-19 22:03:11
Autor: Shrek
Myjk do tablicy.
W dniu 19.06.2017 o 21:52, radekp@konto.pl pisze:

[...]

A bez trójkątów to można ciąć od razu na lewy pas wymuszając, jak słusznie zauważyłeś, pierwszeństwo?

[...]

Tak zamiast jednostronnie przerywanej jest po prostu przerywana. Co ciekawe - ładnie sfrezowali i namalowali od nowa.

Shrek.

Data: 2017-06-19 22:20:10
Autor: radekp@konto.pl
Myjk do tablicy.
Mon, 19 Jun 2017 22:03:11 +0200, w <oi9alv$v9m$8@node2.news.atman.pl>, Shrek
<1@wp.pl> napisał(-a):

> wjeżdżał na lewy pas wymuszając pierwszeństwo.

A bez trójkątów to można ciąć od razu na lewy pas wymuszając, jak słusznie zauważyłeś, pierwszeństwo?

Pewnie jest znak "ustąp" wcześniej, więc nie można.
Ale jakby nie było znaku i trójkątów to oczywiście -- nic nie zabrania. Jesteś
z prawej, możesz zająć dowolny pas na skrzyżowaniu itd.
Oczywiście ci na 3-pasmowej mieliby by wtedy linie zatrzymania, ale jakby
zapomnieli je namalować... to sorry, ich problem wiedzieć jak się zachować na
kolizyjnym skrzyżowaniu :)

> spod świeżego?

Tak zamiast jednostronnie przerywanej jest po prostu przerywana. Co ciekawe - ładnie sfrezowali i namalowali od nowa.

Czyli dalej jest beznadziejnie, ale inaczej :).
Ciekawe czemu -- może im zabrakło kilku metrów do wymagań pasa
włączająco-wyłączającego (może w przepisach jest, że takie podwójne pasy muszą
być dłuższe, zresztą długość pasa zależy też od dozwolonej prędkości), może
Czesi zrobili projekt po swojemu...

(Chyba że jest jakiś fragment ciągłej za powierzchnią wyłączoną, to jest z
sensem.)

Data: 2017-06-20 06:13:11
Autor: Shrek
Myjk do tablicy.
W dniu 19.06.2017 o 22:20, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Oddaj PJ. Możliwość zajęcia dowolnego pasa nie daje ci pierwszeńtwa. Zmieniasz pas - musisz ustąpić znajdującym się na nim.

Oczywiście ci na 3-pasmowej mieliby by wtedy linie zatrzymania,

Jasne. A jakby nie mieli?

ale jakby
zapomnieli je namalować... to sorry, ich problem wiedzieć jak się zachować na
kolizyjnym skrzyżowaniu :)

Z tym, że ten typ skrzyżowania nazywa się bezkolizyjne.

(Chyba że jest jakiś fragment ciągłej za powierzchnią wyłączoną, to jest z
sensem.)

????

Shrek

Data: 2017-06-20 10:42:38
Autor: radekp@konto.pl
Myjk do tablicy.
Tue, 20 Jun 2017 06:13:11 +0200, w <oia7cm$thu$1@node2.news.atman.pl>, Shrek
<1@wp.pl> napisał(-a):

> [...]

Oddaj PJ. Możliwość zajęcia dowolnego pasa nie daje ci pierwszeńtwa. Zmieniasz pas - musisz ustąpić znajdującym się na nim.

Widzę, że jesteś nad wyraz oporny i nawet masz kłopoty z logiką :D.
To nie możliwość zajęcia pasa daje ci pierwszeństwo tylko odwrotnie --
pierwszeństwo daje ci możliwość zajęcia dowolnego pasa.

> [...]

> kolizyjnym skrzyżowaniu :)

Z tym, że ten typ skrzyżowania nazywa się bezkolizyjne.

Jeżeli masz przerywaną w obrębie skrzyżowania, to jest kolizyjne jak
najbardziej.
Wersja dla opornych wygląda tak:
http://nr.waw.pl/wp-content/uploads/2013/04/Rys.-6.-Wyjaz-z-lacznicy-z-pierwszenstwem-Kopiowanie.jpg

> (Chyba że jest jakiś fragment ciągłej za powierzchnią wyłączoną, to jest z
> sensem.)

????

To jest teraz linia ciągła za powierzchnią wyłączoną z ruchu?

Data: 2017-06-20 18:43:46
Autor: Shrek
Myjk do tablicy.
W dniu 20.06.2017 o 10:42, radekp@konto.pl pisze:

[...]

A jak nie masz pierwszeństwa, to nie wolno ci zająć dowolnego pasa po skręcie? Musi być jakaś nowelizacja była i nie doczytałem:P

[...]

Z tym że akurat żaden z wymienionych w wątku tak nie wygląda.

(Chyba że jest jakiś fragment ciągłej za powierzchnią wyłączoną, to jest z
sensem.)

????

To jest teraz linia ciągła za powierzchnią wyłączoną z ruchu?

Nie wiem. A co to zmienia? Twoje prywatne zdanie gdzie się kończy skrzyżowanie?

Shrek

Data: 2017-06-20 19:36:03
Autor: radekp@konto.pl
Myjk do tablicy.
Tue, 20 Jun 2017 18:43:46 +0200, w <oibjc1$60l$6@node2.news.atman.pl>, Shrek
<1@wp.pl> napisał(-a):

> [...]

A jak nie masz pierwszeństwa, to nie wolno ci zająć dowolnego pasa po skręcie? Musi być jakaś nowelizacja była i nie doczytałem:P

Wolno -- ale wtedy nie masz pierwszeństwa.

> [...]

Z tym że akurat żaden z wymienionych w wątku tak nie wygląda.

To wygląda właśnie tak -- za wyjątkiem zmienionego pierwszeństwa.

Nie wiem. A co to zmienia? Twoje prywatne zdanie gdzie się kończy skrzyżowanie?

To daj znać jak się dowiesz :P.
Skrzyżowanie kończy się za powierzchnią wyłączoną z ruchu.

Data: 2017-06-20 20:25:54
Autor: Shrek
Myjk do tablicy.
W dniu 20.06.2017 o 19:36, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Aha... Ale masz wsparcie?

To daj znać jak się dowiesz :P.
Skrzyżowanie kończy się za powierzchnią wyłączoną z ruchu.

Ale masz wsparcie?

Shrek

Data: 2017-06-20 20:34:52
Autor: radekp@konto.pl
Myjk do tablicy.
Tue, 20 Jun 2017 20:25:54 +0200, w <oibpbg$e2h$1@node2.news.atman.pl>, Shrek
<1@wp.pl> napisał(-a):

Aha... Ale masz wsparcie?

Ty chyba całkiem się pogubiłeś. Skoro nie masz pierwszeństwa, to możesz zająć
dowolny pas po ustąpieniu pierwszeństwa.

> To daj znać jak się dowiesz :P.
> Skrzyżowanie kończy się za powierzchnią wyłączoną z ruchu.

Ale masz wsparcie?

W definicji skrzyżowania.

Data: 2017-06-20 20:55:22
Autor: Shrek
Myjk do tablicy.
W dniu 20.06.2017 o 20:34, radekp@konto.pl pisze:

Aha... Ale masz wsparcie?

Ty chyba całkiem się pogubiłeś. Skoro nie masz pierwszeństwa, to możesz zająć
dowolny pas po ustąpieniu pierwszeństwa.

hm - a wczesniej " To nie możliwość zajęcia pasa daje ci pierwszeństwo tylko odwrotnie - pierwszeństwo daje ci możliwość zajęcia dowolnego pasa."

Zacytuj. A pokaże ci gdzie się mylisz.

Shrek

Data: 2017-06-21 09:43:57
Autor: radekp@konto.pl
Myjk do tablicy.
Tue, 20 Jun 2017 20:55:22 +0200, w <oibr2p$rod$1@node1.news.atman.pl>, Shrek
<1@wp.pl> napisał(-a):

> dowolny pas po ustąpieniu pierwszeństwa.

hm - a wczesniej " To nie możliwość zajęcia pasa daje ci pierwszeństwo tylko odwrotnie - pierwszeństwo daje ci możliwość zajęcia dowolnego pasa."

Oczywiście -- w sytuacji, w której masz pierwszeństwo (np. wynikające ze
skrzyżowania równorzędnego). Jakbyś nie wycinał, nie zgubiłbyś się.

Masz w googlu/PoRD definicję.

Data: 2017-06-19 22:41:25
Autor: J.F.
Myjk do tablicy.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k6agkctq70qjco8k8b6ajdqdsf6p81fdr5@4ax.com...

> [...]

Te trójkąty są po abyś wiedział, że jesteś na podporządkowanej i od razu nie
wjeżdżał na lewy pas wymuszając pierwszeństwo.

Ale po co - wszak widzisz linie i wiesz, ze zmieniajac pas trzeba ustapic pierwszenstwa.

Bo w świetle PoRD możesz po skręcie zająć dowolny pas ruchu na skrzyżowaniu
równorzędnym.

W takiej sytuacji tez ?

Ale czemu tylko na rownorzednym ? Na nierownorzednym tez mozesz dowolny.

A namalowano je dlatego, że za powierzchnią wyłączoną nie ma linii ciągłej, a
od razu przerywana -- co oczywiście jest bez sensu :).

Dlaczego ? pas jest pas, od razu mozesz go zmieniac :-)

J.

Data: 2017-06-20 10:30:54
Autor: radekp@konto.pl
Myjk do tablicy.
Mon, 19 Jun 2017 22:41:25 +0200, w <594836f7$0$660$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

>wjeżdżał na lewy pas wymuszając pierwszeństwo.

Ale po co - wszak widzisz linie i wiesz, ze zmieniajac pas trzeba ustapic pierwszenstwa.

Ty nie zmieniasz pasa ruchu, ty zajmujesz na skrzyżowaniu swój pas ruchu.

>Bo w świetle PoRD możesz po skręcie zająć dowolny pas ruchu na >skrzyżowaniu
>równorzędnym.

W takiej sytuacji tez ?

W tej, bo masz znak "ustąp".

Ale czemu tylko na rownorzednym ? Na nierownorzednym tez mozesz dowolny.

Możesz, ale nie masz wówczas pierwszeństwa.

>A namalowano je dlatego, że za powierzchnią wyłączoną nie ma linii >ciągłej, a
>od razu przerywana -- co oczywiście jest bez sensu :).

Dlaczego ? pas jest pas, od razu mozesz go zmieniac :-)

Jeżeli masz ciągłą poza obszar skrzyżowania, to możesz tylko zmieniać pas.
Jeżeli masz przerywaną na skrzyżowaniu, to zajmujesz pas i możesz mieć
pierwszeństwo w zajmowaniu w zależności od oznakowania.

Data: 2017-06-21 01:04:27
Autor: re
Myjk do tablicy.

Użytkownik  xx

> [...]

równorzędnym. Trójkąty są po to, abyś wiedział, że jesteś na podporządkowanej i
"pierwszeństwo" miał tylko na pasie wyjazdowym.
Nie ma zastosowania bo pasy są oznaczone

Data: 2017-06-21 09:44:44
Autor: radekp@konto.pl
Myjk do tablicy.
Wed, 21 Jun 2017 01:04:27 +0200, w <oicgrf$7o2$1@mx1.internetia.pl>, "re"
<re@re.invalid> napisał(-a):

Nie ma zastosowania bo pasy są oznaczone

Nie ma znaczenia w tym przypadku.

Data: 2017-06-20 21:29:08
Autor: Robert Wańkowski
Myjk do tablicy.
W dniu 2017-06-19 o 21:22, PlaMa pisze:
[...]

O co tu kurwa chodzi?!

Film, który nadir podlinkował nie przekonuje?

Robert

Data: 2017-06-20 14:25:06
Autor: Robert Wańkowski
Myjk do tablicy.
W dniu 2017-06-19 o 09:43, radekp@konto.pl pisze:
Aż się prosi o podesłanie do warszawskiego MPK (nawet nie za wymuszenie, tylko
za niezdolność do prowadzenia autobusu).
Już wiedzą.
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,grozny-manewr-autobusu-potem-wyzwiska-kierowca-na-dywaniku,234744.html

Robert

Data: 2017-06-19 21:26:13
Autor: PlaMa
Myjk do tablicy.

[...]

"Wzięli na dywanik bo przeklinał"... ja pierdolę...

Data: 2017-06-19 00:10:33
Autor: mk4
Myjk do tablicy.
On 2017-06-18 21:32, Shrek wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=HMyqGmjeb2c

Kto winny?

Shrek

No jak kto - osobówka. Miał ustąpić temu na drodze z pierwszeństwem a nie domniemać swoich praw poprzez dedukcje, że jemu wolno/nie wolno zrobić to czy tamto.

To ma być proste a nie łańcuszek wnioskowania, gdzie na końcu wyjdzie, że winny dlatego, że się w ogóle urodził ;)

--
mk4

Data: 2017-06-19 00:50:07
Autor: JaTy.CKmK
Myjk do tablicy.
W dniu 18.06.2017 o 21:32, Shrek pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=HMyqGmjeb2c

Kto winny?

a ten żółty odwrócony trójkąt to kamerzysta widział?
znaki pionowe mają pierwszeństwo przed poziomymi

--
JaTy

Data: 2017-06-19 02:52:26
Autor: WoMa
Myjk
Użytkownik "JaTy.CKmK" <JaTy.CKmK@gmail.com> napisał w wiadomości
[...]

Pier....lisz.
Nie ma takiego przepisu.

Data: 2017-06-19 06:16:50
Autor: Shrek
Myjk do tablicy.
W dniu 19.06.2017 o 00:50, JaTy.CKmK pisze:
[...]

Podstawa prawna? To jakiś mit, bo jednak wielokrotnie powtarzany. Ciekawe skąd się wziął - jest tu jakiś dinozaur?

Shrek

Data: 2017-06-19 09:50:18
Autor: tom
Myjk do tablicy.
Dnia 19.06.2017 Shrek <1@wp.pl> napisał/a:
[...]

Ale tak szczerze, ti wydaje mi się, że to nie ma sensu.
Pionowe są lepiej widoczne, trudniej się ukrywają i niszczą.
Powinny być ważniejsze.

Dodatkowo, jak są równorzędne, to zawsze się może zdarzyć, że jeden będzie pokazywał co innego niż drugi.
Jakby ustalono hierarchię, byłoby lepiej.

--
Tomek

Data: 2017-06-19 12:14:06
Autor: Wiesiaczek
Myjk do tablicy.
W dniu 19.06.2017 o 11:50, tom pisze:
[...]

Faktycznie, przejrzałem PoRD i nie ma tam podanej hierarchii znaków.
Jest to dziwne, bo wcześniej taka hierarchia była!
  Tak z pamięci przypomnę, że znaki były uszeregowane tak:
1 Znaki dawane przez osobę kierującą ruchem
2 Znaki wyświetlane na sygnalizatorze
3 Znaki pionowe
4 znaki poziome

Czy ktoś pamięta, kiedy to zmieniono i po co?

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2017-06-19 10:31:30
Autor: tom
Myjk do tablicy.
Dnia 19.06.2017 Wiesiaczek <Wiesiaczek@vp.pl> napisał/a:
[...]

Chyba "zawsze" tak było.

W 1983 było tak:

Art. 5 [...]

3. Jeżeli z norm, znaków, sygnałów i poleceń, o których mowa w ust. 1, wynika różny sposób zachowania się, uczestnik ruchu jest obowiązany stosować się do nich w następującej kolejności:

1) do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli,

2) do sygnałów świetlnych,

3) do znaków drogowych,

4) do norm zawartych w przepisach. --
Tomek

Data: 2017-06-19 12:41:52
Autor: 007
Myjk do tablicy.
tom w <news:slrnokfa02.hkg.tomlocalhost.localdomain>:

[...]

Ale to wieśniaczek jest... "Za komuny było lepiej, po co to zmienino"... <http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19610530295+1984%2401%2401&min=1>

Upsss, nie zmieniono, ino beret wieśniaczka już bardzo zryty...

--
'Tom N'

Data: 2017-06-19 12:25:12
Autor: Akarm
Myjk do tablicy.
W dniu 2017-06-19 o 12:14, Wiesiaczek pisze:

[...]

Nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek był taki zapis.
Pamiętam tylko pytanie możliwe do zadania na egzaminie:
- kiedy znaki poziome nie obowiązują?

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-06-19 14:14:05
Autor: radekp@konto.pl
Myjk do tablicy.
Mon, 19 Jun 2017 12:14:06 +0200, w <oi885f$1es$1@node2.news.atman.pl>,
Wiesiaczek <Wiesiaczek@vp.pl> napisał(-a):

Czy ktoś pamięta, kiedy to zmieniono i po co?

Nigdy nie zmieniono, widocznie ktoś Ci bzdur nakładł do głowy.

Data: 2017-06-19 21:43:47
Autor: Mateusz Bogusz
Myjk do tablicy.
3 Znaki pionowe
4 znaki poziome

Nigdy tak nie było. Poziome są uzupełniające do pionowych. I same kreski, szlaczki czy inne serduszka na jezdni nic nie znaczą.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-06-19 21:47:16
Autor: Shrek
Myjk do tablicy.
W dniu 19.06.2017 o 21:43, Mateusz Bogusz pisze:

Nigdy tak nie było. Poziome są uzupełniające do pionowych. I same kreski, szlaczki czy inne serduszka na jezdni nic nie znaczą.

Trochę popłynąłeś. Znaczy częściowo masz rację, ale nie do końca. Jest mnóstwo znaków poziomych, które działają samodzielnie bez pionowych.

Shrek

Data: 2017-06-19 22:22:34
Autor: Mateusz Bogusz
Myjk do tablicy.
Jest mnóstwo znaków poziomych, które działają samodzielnie bez pionowych.

Podaj przykład :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-06-20 01:26:12
Autor: Tomasz Pyra
Myjk do tablicy.
Dnia Mon, 19 Jun 2017 22:22:34 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

Jest mnóstwo znaków poziomych, które działają samodzielnie bez pionowych.

Podaj przykład :-)

Podwójna ciągła

Data: 2017-06-20 23:18:04
Autor: Mateusz Bogusz
Myjk do tablicy.
Jest mnóstwo znaków poziomych, które działają samodzielnie bez pionowych.
Podaj przykład:-)
Podwójna ciągła

A jak droga nie odśnieżona, to nadal obowiązuje? :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-06-21 06:25:18
Autor: Shrek
Myjk do tablicy.
W dniu 20.06.2017 o 23:18, Mateusz Bogusz pisze:
Jest mnóstwo znaków poziomych, które działają samodzielnie bez pionowych.
Podaj przykład:-)
Podwójna ciągła

A jak droga nie odśnieżona, to nadal obowiązuje? :-)

A jak znak pionowy zasypany śniegiem?

Przestrzeliłeś z twierdzeniem, że znaki poziome samodzielnie nie występują i nie działają i tyle. Niektóre rzeczywiście nie, inne jak najbardziej tak.

Shrek

Data: 2017-06-22 19:28:29
Autor: Mateusz Bogusz
Myjk do tablicy.
A jak znak pionowy zasypany śniegiem?

Przestrzeliłeś z twierdzeniem, że znaki poziome samodzielnie nie występują i nie działają i tyle. Niektóre rzeczywiście nie, inne jak najbardziej tak.

Masz mnie. Nie będę szedł w zaparte :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-06-19 21:15:28
Autor: Shrek
Myjk do tablicy.
W dniu 19.06.2017 o 11:50, tom pisze:

Dodatkowo, jak są równorzędne, to zawsze się może zdarzyć, że jeden będzie pokazywał co innego niż drugi.
Jakby ustalono hierarchię, byłoby lepiej.

Już problem tego co znaki maluje, żeby się nie wykluczały a uzupełniały.

Shrek

Data: 2017-06-19 08:43:47
Autor: WoMa
Myjk. winny autobus.
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości

https://www.youtube.com/watch?v=HMyqGmjeb2c

Kto winny?

Shrek

To samo skrzyżowanie z innej strony

https://www.google.pl/maps/@52.1188835,21.1026503,3a,75y,111.47h,75.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgO-4eM0h7-xUd2JE0aLmjg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

Z tego wynika że samochód osobowy jest już na drodze głównej
i jego kierunek jazdy nie krzyzuje się z kierunkiem jazdy autobusu.
Osobowy jedzie swoim pasem.
Skrzyżowanie toru jazdy wystapiło tylko dlatego, że kierowca
autobusu zmienił pas, zajeżdżając drogę, czyli wina kierowcy autobusu.

Data: 2017-06-19 12:24:59
Autor: 007
Myjk. winny autobus.
WoMa w <news:oi7rs6$kbb$1news.mixmin.net>:

[...]

Mnie zastanawia czy znak <https://goo.gl/maps/yyfuMju95hB2> (ten z ludkiem)
jest znakiem, bo w wątku na pl.soc.prawo zaczynającym sie od
<news:1e166f59-8c8f-48c0-9ceb-8654af6a6550googlegroups.com> twierdzą, że
nie jest to znak...

CROSS:  pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
  FUT:  pl.misc.samochody
--
'Tom N'

Data: 2017-06-19 12:56:57
Autor: J.F.
Myjk do tablicy.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oi6kgi$h3j$1@node2.news.atman.pl...
https://www.youtube.com/watch?v=HMyqGmjeb2c
Kto winny?

A bedzie rozwiazanie ?
Tzn komu policja zaproponowala mandat.
Czy nie bedzie, bo "nic sie nie stalo" ?

Bo tak mi sie widzi, ze policja mogla zaproponowac dwa mandaty, a potem ewentualnie dwie sprawy sadowe, a w sadach to wiadomo - roznie moze byc.

Za to bardzo mnie ciekawi co z wyplata z OC w razie obustronnej winy :-)

J.

Data: 2017-06-19 14:29:45
Autor: spider
Myjk do tablicy.
W dniu 2017-06-18 o 21:32, Shrek pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=HMyqGmjeb2c

Kto winny?

Shrek
Była już chyba podobna dyskusja tutaj dotycząca znaku w takiej sytuacji:

https://www.google.pl/maps/@52.3031194,20.9436339,3a,75y,240.43h,82.65t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3Qs0_64dE7zc2xOdNgSa5g!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

Konkluzja była taka, że jak oznakowanie poziome przysypie śnieg to ten znak ma wtedy sens/zastosowanie. Tutaj śniegu nie było więc winny raczej kierowca autobusu.

Data: 2017-06-19 21:18:37
Autor: Shrek
Myjk do tablicy.
W dniu 19.06.2017 o 14:29, spider pisze:

Konkluzja była taka, że jak oznakowanie poziome przysypie śnieg to ten znak ma wtedy sens/zastosowanie. Tutaj śniegu nie było więc winny raczej kierowca autobusu.

Dlatego czekam na Myjka. Bo on wtedy brał z tego co pamiętam udział i miał inne zdanie (wydaje mi się że radekp@konto.pl również;)

Shrek

Data: 2017-06-19 15:11:20
Autor: t-1
Myjk do tablicy.
W dniu 2017-06-18 o 21:32, Shrek pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=HMyqGmjeb2c

Kto winny?

Shrek

Obaj.
Osobowy za nieustąpienie pierwszeństwa, autobus za jazdę po powierzchni wyłączonej z ruchu.

Data: 2017-06-19 15:38:20
Autor: WoMa
Myjk.
Użytkownik "t-1" <t-1@todlaspamu.pl> napisał w wiadomości news:oi8iha$k10$1node1.news.atman.pl...
[...]

Ręce opadają.
Wszystko w watku opisane, wyjasnione, a ty jak byłeś głupi tak pozostałes
głupi.

Data: 2017-06-19 20:25:56
Autor: t-1
Myjk.
W dniu 2017-06-19 o 15:38, WoMa pisze:

Ręce opadają.
Wszystko w watku opisane, wyjasnione,
Opisane i wyjaśnione przez durni durniom.

Data: 2017-06-19 15:40:57
Autor: radekp@konto.pl
Myjk do tablicy.
Mon, 19 Jun 2017 15:11:20 +0200, w <oi8iha$k10$1@node1.news.atman.pl>, t-1
<t-1@todlaspamu.pl> napisał(-a):

W dniu 2017-06-18 o 21:32, Shrek pisze:
> https://www.youtube.com/watch?v=HMyqGmjeb2c

Obaj.
Osobowy za nieustąpienie pierwszeństwa, autobus za jazdę po powierzchni wyłączonej z ruchu.

Jak można nieustąpić pierwszeństwa jadącemu po powierzchni wyłączonej, skoro z
definicji jest on włączającym się do ruchu? No geniusz.

Data: 2017-06-19 17:32:02
Autor: J.F.
Myjk do tablicy.
> [...]

Jak można nieustąpić pierwszeństwa jadącemu po powierzchni wyłączonej, skoro z
definicji jest on włączającym się do ruchu? No geniusz.

Ale tylko polowa, a moze nawet cwiartka.
Co prawda to ta polowa uderzyla :-)

J.

Data: 2017-06-19 15:45:24
Autor: elmer radi radisson
Myjk do tablicy.
On 2017-06-19 15:11, t-1 wrote:

Obaj.
Osobowy za nieustąpienie pierwszeństwa, autobus za jazdę po powierzchni wyłączonej z ruchu.

wg. Ciebie jest cos takiego jak pierwszenstwo w znajdowaniu sie
tam gdzie obecnosc pojazdu nie jest dozwolona? chyba pora wprowadzic
do PoRD jakies nowe pojecie na takie pierwszenstwo, proponuje konkurs.

--

memento lorem ipsum

Data: 2017-06-19 16:05:49
Autor: 007
Myjk do tablicy.

On 2017-06-19 15:11, t-1 wrote:

Obaj.
[...]

Bezwzględne nadpierwszeństwo (niezależnie od znaków i sygnałów i innych
przepisów) mają pojazdy nadjeżdżające znienacka, znikąd, skądkolwiek.
Jeżeli dwa pojazdy spełniają warunek ze zdania poprzedniego nadpierwszeńswto
przysługuje jadącemu szerszą drogą(z dokładnością do ilości wyznaczonych
pasów ruchu. Jeżeli nie można rozstrzygnąć nadpierwszeństwa zgodnie z
wcześniejszymi warunkami, nadpierwszeństwo przysługuje pojazdowi cięższemu
(wg masy rzeczywistej).

--
'Tom N'

Data: 2017-06-19 19:02:43
Autor: Sebastian Biały
Myjk do tablicy.
On 6/19/2017 4:05 PM, 007 wrote:
wcześniejszymi warunkami, nadpierwszeństwo przysługuje pojazdowi cięższemu
(wg masy rzeczywistej).

Nie, zależy to też od marki i tego czy słuzbowy. Obserwuje dośc czesto w okolicy.

Myjk do tablicy.