Myjka ciśnieniowa

Data: 2011-05-02 09:07:48
Autor: Yaber
Myjka ciśnieniowa
Witajcie Czy ktoś z was ma doświadczenia z myjkami.

Chodzi mi dokładnie o tą myjkę http://www.praktiker.pl/produkt,34419,965/myjka_wysokocisnieniowa_lavor_
skiper_130_130bar.html

Czy takie myjki mogą pobierać wodę z np. wiadra czy muszą być zasilane wodą pod ciśnieniem ?

Ta myjka
http://allegro.pl/myjka-cisnieniowa-bosch-1-1kw-100-bar-i1587757528.html

ma możliwość pobierania wody z wiadra.

Dzięki za odpowiedź

Y.

Data: 2011-05-02 11:22:39
Autor: Ikselka
Myjka ciśnieniowa
Dnia 02 May 2011 09:07:48 GMT, Yaber napisał(a):

Ta myjka
http://allegro.pl/myjka-cisnieniowa-bosch-1-1kw-100-bar-i1587757528.html

ma możliwo¶ć pobierania wody z wiadra.

Pobieranie wody z wiadra akurat nie jest żadn± zalet±, skoro i tak myjka "wisi" na kablu.

Data: 2011-05-02 11:36:23
Autor: Big Jack
Myjka ci¶nieniowa
W wiadomo¶ci
*Ikselka* napisał(-a):

Pobieranie wody z wiadra akurat nie jest żadn± zalet±, skoro i tak
myjka "wisi" na kablu.

Może być, je¶li wodę mamy tylko wiadrze w przeciwieństwie do pr±du, o który chyba jednak łatwiej w potrzebnym miejscu .

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-05-02 17:22:41
Autor: Ikselka
Myjka ci¶nieniowa

*Ikselka* napisał(-a):

[...]

Istniej± węże ogrodowe.

Data: 2011-05-02 18:04:34
Autor: Damork
Myjka ci¶nieniowa
Na mównicę wtargn±ł "Ikselka", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i rykn±ł:

*Ikselka* napisał(-a):

[...]

I co w zwi±zku z tym?
NajwyraĽniej autor pytania potrzebuje sprzętu który będzie siorbał z
wiaderka, podejrzewam również że zdaje sobie sprawę z istnienia takiego
mitycznego stwora jak w±ż ogrodowy.
Gdybym szukał myjki, to też istnienie węży byłoby mi mało przydatne, bo na
parkingu mogę uzyskać chwilowy dostęp do pr±du, ale wodę to już musiałbym
doprowadzić tak gdzie¶ 600 - 800 metrów.
Różne s± sytuacje.

--
Pozdrawiam Piotr Mockałło
Jednoosobowa Armia Mordoru na XJ 600N

Data: 2011-05-02 18:41:03
Autor: Ikselka
Myjka ci¶nieniowa
Dnia Mon, 2 May 2011 18:04:34 +0200, Damork napisał(a):

Gdybym szukał myjki, to też istnienie węży byłoby mi mało przydatne, bo na
parkingu mogę uzyskać chwilowy dostęp do pr±du

Jak?

Data: 2011-05-02 19:34:22
Autor: BQB
Myjka ci¶nieniowa
W dniu 2011-05-02 18:41, Ikselka pisze:
Dnia Mon, 2 May 2011 18:04:34 +0200, Damork napisał(a):

Gdybym szukał myjki, to też istnienie węży byłoby mi mało przydatne, bo na
parkingu mogę uzyskać chwilowy dostęp do pr±du

Jak?

A znasz co¶ takiego, jak np agregat? Albo przetwornica napięcia? A przetwornica napięcia bo myjemy ... ?

Data: 2011-05-02 19:53:10
Autor: Damork
Myjka ci¶nieniowa
Na mównicę wtargn±ł "BQB", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i rykn±ł:

[...]

Aż tak ambitny nie jestem, chodziło mi o zrobienie oczu kota ze Shreka do
parkingowego i użycie 30 metrów przedłużacza :)

Data: 2011-05-02 20:03:57
Autor: Ikselka
Myjka ci¶nieniowa
Dnia Mon, 02 May 2011 19:34:22 +0200, BQB napisał(a):

[...]

Aha - oprócz myjki będziesz woził agregat i wiadra z wod±. Rozumiem. Super.
Czysto¶ć karoserii rzecz najważniejsza.
:-/
--
XL  "Dzisiaj żyjemy w czasach, w których najgorsze występki s± wpisane w prawa
człowieka." Roberto de Mattei

Data: 2011-05-04 08:16:35
Autor: Big Jack
Myjka ci¶nieniowa
W wiadomo¶ci
*Ikselka* napisał(-a):

Istniej± węże ogrodowe.

A ujęcie wody 300m dalej

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-05-02 19:53:18
Autor: BQB
Myjka ci¶nieniowa
W dniu 2011-05-02 11:22, Ikselka pisze:
[...]

Ja zastanawiałem się na ile czasu starczy tej wody z wiadra, ci¶nienie z myjki jednak maleńkie nie jest.

Data: 2011-05-02 20:04:31
Autor: Ikselka
Myjka ci¶nieniowa
Dnia Mon, 02 May 2011 19:53:18 +0200, BQB napisał(a):

[...]

Też o tym my¶lałam.

Data: 2011-05-02 20:42:40
Autor: Jackare
Myjka ciśnieniowa
Użytkownik "Yaber" <yaber@-nospam.o2.pl> napisał w wiadomości news:4dbe7463$0$2448$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ona zapewne też pobierze, ale każda tego typu myjka dostaje strasznie w d.... jeżeli pompa pracuje na sucho, tzn w d....dostaje pompa. Poczytaj instrukcję z boscha i tej praktikrowej myjki.  Jeżeli nie masz wody bieżącej postaraj sie by zbiornik lub wiadro stało wyżej i myjka dostawała wodę pod ciśnieniem jej właśnego słupa, np wyprowadzoną wężem przez króciec w dnie wiadra.
Z wydajnością nie ma wielkiej tragedii - ta myjka daje 130 bar ale tylko 7l wody na minutę więc jest to bardzo mizerny strumień mimo że pod dużym ciśnieniem. Profesjonalne lance do mycia karoserii takie jak są na myjniach bezdotykowych lub duże myjki do profesjonalnych zastosowań właśnie tym się różnią od "domowych" że mają konkretną wydajność 700-800 l na godzinę przy tym samym ciśnieniu.
A jak już rozmawiamy o markach, to myjki bosch dość niekorzystnie wypadały w testach porównawczych przegrywając jeżeli chodzi o skuteczność z maszynami no-name. Podobnie McAllister z castoramy.
Miałem do czynienia z Black&Decker takim "wózkowym" jak ten z praktikera i to była strasznie nędzna myjka - strumień cieniutki jak wkład do zenitha ......
Sam mam małego karchera i też jest cienki. Sytuację znacząco ratuje lanca z dyszą rotacyjną - tym się da coś umyć nawet przy tak małych wydajnościach.
--
Jackare

Data: 2011-05-02 20:30:36
Autor: Yaber
Myjka ciśnieniowa
Jackare napisał:

Ona zapewne też pobierze, ale każda tego typu myjka dostaje strasznie
w d.... jeżeli pompa pracuje na sucho, tzn w d....dostaje pompa.

No właśnie, po napisaniu posta zaczęły się takie przemyślenia.
Mimo, że pompa aluminiowa to mogła by się szybko zużyć (zatrzeć) ze
względu na początkową pracę na sucho.

[...]

Myjka miałaby głównie służyć do pracy w ogrodzie (odczyścić narzędzia z
błota, zabrudzeń, podjazdu no do mycia samochodów - 2 sztuki ). Dostęp
do kranu mam ale mam też studnię z której korzystam do ręcznego mycia
samochodów i prac ogrodowych. Pytałem o tą możliwośc ponieważ woda ze
studni jest za darmo a z sieci kosztuje. Zużycia nie byłoby dużo ale
zawsze się przez rok uzbiera.

[...]

Czyli co ? Taka myjka do takich zastosowań odpada ?

Ten i podobne mu modele są dobrze wyposażone w osprzęt.

W komplecie znajduje się zwykła lanca, lanca rotacyjna, szczotka oraz
szczotka rotacyjna

Może taką ?
http://allegro.pl/super-zestaw-lavor-myjka-cisnieniowa-170-bar-1800w-i15
83167737.html

W zasadzie to tylko podwyższone ciśnienie.

Dzięki za odpowiedź :)

Data: 2011-05-02 22:45:23
Autor: Jackare
Myjka ciśnieniowa
Użytkownik "Yaber" <yaber@-nospam.o2.pl> napisał w wiadomości news:4dbf146c$0$2499$65785112news.neostrada.pl...
Jackare napisał:

[...]

Narzędzia spokojnie doczyścisz. mycie podjazdu ze względu na powierzchnię będzie upierdliwe - od razu wychodzi bokiem taka mała wydajność. Samochodu taką myjką w sposób bezdotykowy nie umyjesz. Możesz go wstępnie spłukać ,umyć ręcznie   i spłukać po umyciu. Taka domowa myjka nie ma aboslutnie żadnego porównania z lancą profesjonalną któa "przewala"przez siebie dużo więcej wody w takim samym czasie pracy.

Data: 2011-05-02 21:26:25
Autor: BQB
Myjka ciśnieniowa
W dniu 2011-05-02 20:42, Jackare pisze:

[...]

No jak z wiadra ma brać wodę, to ile ma wiadro? 15 l? w pierwszym przypadku wiadro na 2 minuty starczy, w drugim to na nieco więcej niż minutę.
BTW, tak właściwie to taka konkretna różnica nie jest - 7 l/min a profesjonalna od 11,5-13,5 l/min

Data: 2011-05-03 00:44:23
Autor: KJ Siła Słów
Myjka ciśnieniowa
W dniu 2011-05-02 11:07, Yaber pisze:

Czy takie myjki mogą pobierać wodę z np. wiadra czy muszą
być zasilane wodą pod ciśnieniem ?

Skoro nawet  moj prosty karcher potrafi zaciagac wodę sam z siebie, to chyba kazda myjka tak robi.
Mam rotacyjna dysze i jestem pod wrazeniem jej skutecznosci (nawet przy tym prostym karcherze co ma moze 130 bar albo nawet 110) oprocz paru innych rzeczy z ktorymi dala rade to np. przez sekunde nieuwagi zdjela naklejki z enduraka ktore wczesniej spokojnie siedzialy sobie prze pare lat :-)

To ze karoserie auta trudno umyc taka myjka od jednego strzalu to inna sprawa - dysza ma tyle sily zeby punktowo usunac brud ale on po prostu osiada wraz z wodnym pylem pare centymetrow obok. Jesli objechac myjka, umyc dokladnie szamponem a potem dokladnie splukac i dopolerowac szmata to da sie umyc auto.
Inna sprawa ze automyjnia zrobi to jednak szybciej i rownie dobrze  albo i lepiej :-)

Istotne w uzywaniu jest  zamontowanie filtru wody na wejsciu aby drobiny piasku itp. nie porysowaly wnetrza pompy.

KJ

Data: 2011-05-03 19:49:51
Autor: Marex
Myjka ci¶nieniowa
KJ Siła Słów <KJ@noway.com> napisał(a):
W dniu 2011-05-02 11:07, Yaber pisze:

> Czy takie myjki mogą pobierać wodę z np. wiadra czy muszą
> być zasilane wodą pod ciśnieniem ?
     Mog± pobierać wodę z wiadra, nawet z nocnika.Akurat w wypadku tych małych zabawek wcale nie jest to "nadinterpretacj±"...
   Ta czterokołowa myjka Bosch jest tyle zabawna co nadajaca sie chyba do piaskownicy , do zabawy.Słusznie tu Kto¶ napisał; ot popsika sobie ..

[...]

   Sam przez dwa lata użytkowania myjki K7,90 przekonałem się, że sama nie umyje auta.Można dysz±  zmyć ogólny brud, kurz z auta, wyczy¶cić dobrze spód, zakamarki (nadkola,progi) ale po zmoczeniu trzeba uzyć szamponu, szczotka w rękę i recznie wyszorować i dopiero dokończyć lanc±. Próbowalem po wstepnym namoczeniu opryskiwać pian± aktywn± i zmywać powtórnie wod±, ale mimo do¶ć silnego strumienia(540l/h - 140 bar robocze cisnienie) i tak bez ręcznego szorowania szczotk± efekt mycia był słaby.
    Myjka natomiast dobrze radzi sobie z powierzchniami betonowymi, płytkami, tynkami, czyszczeniem drewnianych płotów( z glonów, porostów,itp) Nie mam szczotki T-Racer wiec nie wiem czy to szoruje skutecznie?
    Dla skutecznego efektu musi byc i silny(duży) strumień wody i wysokie cisnienie.

Data: 2011-05-03 21:56:11
Autor: Ikselka
Myjka ci¶nieniowa
Dnia Tue, 3 May 2011 19:49:51 +0000 (UTC), Marex napisał(a):

[...]

Dokładnie tak.
Sam± myjk± to se można buty umyć, a i to niezbyt zabłocone.