Myjka wysokociśnieniowa

Data: 2010-04-16 09:12:30
Autor: Ero Walensdorf
Myjka wysokociśnieniowa
Witam.

Z roku na rok coraz trudniej mi doczyścić taras 120 m2. Po ostatniej zimie z przerażeniem patrzę na te brudne kafle i postanowiłem kupić myjkę. Zacząłem od oferty Karchera.
Jest taka tosunkowo tania myjka  z urządzeniem do mycia tarsów za 580 zł (ciśnienie 100 barów)

http://www.asc-pro.pl/myjki_domowe?func=productPage&pid=660&cid=3&prid=0&wid=49

ale trafiłem w necie na opinię, że jest to raczej spryskiwacz, a nie myjka i są to źle wydane pieniądze.
Sam producent opisuje je, że jesto urządzenie do okazjonalnego mycia niewielkich zabrudzeń, więc mnie to zniechęca.
Znalazłem też coś bardziej zachęcającego za 1050 zł:

http://www.asc-pro.pl/myjki_domowe?func=productPage&pid=835&cid=3&prid=0&wid=49

lub za 1300 zł z ciśnieniem 150 bar.

http://www.asc-pro.pl/myjki_domowe?func=productPage&pid=923&cid=3&prid=0&wid=49

Ale są to jednak bardzo drogie urządzenia, skoro służyć będą głownie do mycia tarasu i czasem mycia samochodu.
Czy używacie innych sprawdzonych urządzeń innych marek kupionych za mniejsze pieniądze?
Chiński badziew wykluczony.

Pozdrawiam EWa

Data: 2010-04-16 12:09:23
Autor: Jackare
Myjka wysokociśnieniowa

Użytkownik "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva> napisał w wiadomości news:4bc80de0$1news.home.net.pl...

[...]

Nie patrz na ciśnienie. Podstawowym wyznacznikiem skuteczności myjki jest jej wydajność czyli ilość litrów na godzinę, Jeżeli myjka ma 300-360 l/h to jest to raczej gówienko do punktowych zastosowań niezależnie od ciśnienia a przy tej samej wydajności im większe ćiśnienie tym cieńsza struga wody czyli efektywność mycia jakiejś tam powierzchni spadnie.
Myjki warte uwagi to m.in McAllister. Jest to marka oferowana w Castoramie. McAllister mają porządną konstrukcję i można dokupić do nich w rozsądnych pieniądzach dodatkowe podzespoły, np "jajko" do czyszczenia kanalizacji kosztuje ok 60 zł.
--
Jackare

Data: 2010-04-18 12:45:51
Autor: Mamut
Myjka wysokociśnieniowa

[...]

myśle ze jest dokładnie odwrotnie jak piszesz.
Najważniejszym parametrem takiego urządzenia jest wlasnie cisnienie
jesli zalezy mu na mocnym ostrym strumieniu wody.
Dopiero pozniej jest zapotrzebowanie na wodę ktore musi "nadążać" za
cisnieniem.
Co z tego że myjka bedzie brać 3000l wody na godzine jesli da słabe
cisnienie. To samo możesz uzyskać okrecajac rure kilkucalową na maksa
bezposrednio z wodociagow - duzo wody sie poleje ale niewiele tym
umyjesz.

[...]

Nie znam tej marki, za to Karchery są bardzo popularne i nie bez
powodu. Modele od 400zl w gore spelniają już swoje zadanie bardzo
dobrze i do mycia tarasu to aż  za dobre są.

Data: 2010-04-19 21:36:53
Autor: Marex
Myjka wysokociśnieniowa
Mamut <cactusek@gmail.com> napisał(a):

> Nie patrz na ci=B6nienie. Podstawowym wyznacznikiem skuteczno=B6ci myjki
=
jest
> jej wydajno=B6=E6 czyli ilo=B6=E6 litr=F3w na godzin=EA, Je=BFeli myjka
m=
a 300-360 l/h to
> jest to raczej g=F3wienko do punktowych zastosowa=F1 niezale=BFnie od ci=
=B6nienia a
> przy tej samej wydajno=B6ci im wi=EAksze =E6i=B6nienie tym cie=F1sza
stru=
ga wody czyli
> efektywno=B6=E6 mycia jakiej=B6 tam powierzchni spadnie.

my=B6le ze jest dok=B3adnie odwrotnie jak piszesz.
Najwa=BFniejszym parametrem takiego urz=B1dzenia jest wlasnie cisnienie
jesli zalezy mu na mocnym ostrym strumieniu wody.
Dopiero pozniej jest zapotrzebowanie na wod=EA ktore musi "nad=B1=BFa=E6"
z=
cisnieniem.
Co z tego =BFe myjka bedzie bra=E6 3000l wody na godzine jesli da s=B3abe
cisnienie. To samo mo=BFesz uzyska=E6 okrecajac rure kilkucalow=B1 na maksa
> [...]

Castorami=
e.
> McAllister maj=B1 porz=B1dn=B1 konstrukcj=EA i mo=BFna dokupi=E6 do nich
=
w rozs=B1dnych
> pieni=B1dzach dodatkowe podzespo=B3y, np "jajko" do czyszczenia
kanalizac=
ji
> kosztuje ok 60 z=B3.

Nie znam tej marki, za to Karchery s=B1 bardzo popularne i nie bez
powodu. Modele od 400zl w gore spelniaj=B1 ju=BF swoje zadanie bardzo
dobrze i do mycia tarasu to a=BF  za dobre s=B1.
    Akurat nie cena tu jest granicą niezawodnosci modelu.Rodzaj przede wszystkim materiału, z jakiego wykonana jest pompa myjki; do modelu 5 sa to plastykowe pompy - czyli zabawki-psikawki, powyzej modeli (liczby 5+ stosowane sa juz solidniejsze pompy aluminiowe, ale dopiero od modeli 7+ mozna  kupić myjki z "prawdziwymi" pompami z mosiądzu . I dopiero one zapewniaja ciagłą wydajna pracę, trzymaja cisnienie. Ale cena też musi rosnać.To juz w rząd 1400-1500złotych. Cudów nie ma !

Data: 2010-04-19 23:56:33
Autor: Mamut
Myjka wysokociśnieniowa

[...]

te plastikowe zabawki jak je nazywasz za 400-500 zl działają już u
wielu moich znajomych wiele lat bez zająknięcia, także handlarzy
autami gdzie myją nimi dziennie bardzo dużo. Jasne że nie jest to
profesjonalny sprzęt ale jesli ktos nie ma 1500zl to spokojnie moze
kupic taką za 400zl i bedzie mu w warunkach domowych działała wiele
lat.

Data: 2010-04-20 16:00:57
Autor: Lagod
Myjka wysokociśnieniowa
W dniu 2010-04-18 21:45, Mamut pisze:

[...]

No właśnie.
Wąż ogrodowy może dać nawet ponad 1000l/h.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2010-04-20 16:12:38
Autor: kris
Myjka wysokociśnieniowa

Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości news:4bcdb3ab$1news.home.net.pl...
[...]

Pod warunkiem ze będzie odpowiednie ciśnienie

Data: 2010-04-21 23:41:14
Autor: Jackare
Myjka wysokociśnieniowa
Użytkownik "Mamut" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:19ae2e59-cac8-497b-8461-d43c7b56fc8dg23g2000yqn.googlegroups.com...

[...]

Chyba mnie źle zrozumiałeś albo zastosowałem skrót myślowy ;)
Ciśnienie ma każda myjka bo jest ono istotą jej działania. Przy tym samym ciśnieniu należy patrzeć na wydajność. wydajność rzędu 300-360 l/h to popierdółka. Strumień wody jest cieniutki i siłę ma punktową. Nie tak dawno próbowałem taką myjkę 130 bar x 350 l/h marki Black&Decker na werandzie i był to dramat w porównaniu z dowolną lancą w myjni samoobsługowej bezdotykowej, która oprócz ciśnienia dysponuje także konkretną wydajnością. Wydajność rzędu 500-600 l/h przy ciśnieniu 100-150 bar to już jest konkretna skuteczność urządzenia

Nie znam tej marki, za to Karchery są bardzo popularne i nie bez
powodu. Modele od 400zl w gore spelniają już swoje zadanie bardzo
dobrze i do mycia tarasu to aż  za dobre są.

Wszystkie mcAllistery mają metalowe pompy i to jest plus tych myjek a skuteczność- proporcjonalna do wydajności zależna od modelu i jego ceny.
--
Jackare

Data: 2010-04-22 05:28:36
Autor: Panslavista
Myjka wysokociśnieniowa
"Jackare" <jackare@interia.pl> wrote in message news:hqnqof$vs$1node1.news.atman.pl...
[...]

    Mniejsza wydajność wody przy tym samym ciśnieniu odklada się na czasie wykonywania pracy. Za to większa wydajność odkłada się na cenie (truizm). Wynika z tego, że narzędzie jak i maszynę trzeba dobierać do rodzaju czynności mającej być do wykonania, jak i do częstości jej wykonywania (w domu - wystarczy zazwyczaj ta mniejsza, w usługach im większe możliwości ma sprzęt, tym większa możliwość wygenerowania dochodów.

Data: 2010-04-23 14:19:42
Autor: Ero Walensdorf
Myjka wysokociśnieniowa

Użytkownik "Jackare" <jackare@interia.pl> napisał

Wszystkie mcAllistery mają metalowe pompy i to jest plus tych myjek a skuteczność- proporcjonalna do wydajności zależna od modelu i jego ceny.

Już się dowiedziałem, że karchery klasy 5 i 6 mają pompy z aluminium, a klasy 7 i wyżej z mosiądzu.
EWa

Data: 2010-04-23 14:29:23
Autor: Panslavista
Myjka wysokociśnieniowa

"Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva> wrote in message news:4bd1905e$1news.home.net.pl...

[...]

Najlepsze są ceramiczne.

Data: 2010-04-23 22:58:37
Autor: Mamut
Myjka wysokociśnieniowa

Już się dowiedziałem, że karchery klasy 5 i 6 mają pompy z aluminium, a
klasy 7 i wyżej z mosiądzu.
EWa

a slyszales osobiscie żeby komus sie zatarła pompa w karcherze w
warunkach domowych? nawet plastikowa ?
Ja osobiscie nie.

Data: 2010-04-26 13:35:57
Autor: Jacek
Myjka wysokociśnieniowa
Nie musi się zacierać. Wystarczy, że utraci szczelność i nie trzyma cisnienia.
Objaw jest taki, że karcher przy zamkniętej lancy się wyłącza i zaraz załącza i tak dookoła. Ciśnienie robocze spada i efekt mycia także się pogarsza.
Jacek

Data: 2010-04-20 12:04:01
Autor: Jacek
Myjka wysokociśnieniowa
Pooglądaj:
http://www.karcher.de/pl/Produkty/Profesjonalne/Srodki_czyszczace_Lista.htm?&selected_group=3#outputstart
Sama woda pod cisnieniem to tylko woda. Może trzeba dołożyć jakiś środek chemiczny np. do osadów wapiennych.
Jacek

Data: 2010-04-21 06:51:29
Autor: Marex
Myjka wysokociśnieniowa
Jacek <nie_ma_takiego_numeru@wp.pl> napisał(a):
[...]

    Jesli chodzi o zmycie brudów,sladów po ptakach,nawet sadzy z opadów sam strumień czystej wody pod mocnym cisnieniem  juz radzi sobie z ich "zdrapaniem". Tarasy wychodzą spod takiej "samej wody" praktycznie czyste.Ale dodanie płynu do czyszczenia takich powierzchni i opryskanie nim mytej powierzchni na czas paru minut przed uzyciem własciwego strumienia - daje jeszcze lepsze rezultaty. Podobnie z autami. Sama wodą nie umyje się samochodu.Dla dobrego efektu tez nakłada sie wczesniej piane aktywną lub - w moim wypadku: po uprzednim oczyszczeniu wstępnym myjką myję auto szamponem i dopiero finalnie zmywam powierzchnie myjką.

--

Myjka wysokociśnieniowa