Myjki ciśnieniowe

Data: 2011-03-09 17:35:30
Autor: Tata
Myjki ciśnieniowe
W jakich myjkach ciśnieniowych, do 500 zł, można regulować ciśnienie wypływającej wody? Chcę umyć przedział silnikowy i silnik samochodu, ale żeby nie zachlapać wszystkiego dookoła. Nigdy nie miałem myjki ciśnieniowej.

Z powaĹĽaniem
MJ

Data: 2011-03-10 20:56:16
Autor: Inead
Myjki ciśnieniowe

"Tata" <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> wrote in message news:ilavae$jv9$1news.dialog.net.pl...
[...]

A po co ten silnik chcesz myć, kupą zachlapany??? No chyba że chcesz żeby "pięknie" wyglądał.

Data: 2011-03-11 13:29:44
Autor: Kamil
Myjki ciśnieniowe
On 10/03/2011 19:56, Inead wrote:

[...]

Ja tam lubie miec czysto pod maska, nie kazdy jezdzi rupieciem byle od A do B, a niestety ta grupa zamiast milosnikow motoryzacji skupia coraz wiecej druciarzy z paskiem w dizlu.

http://img850.imageshack.us/i/silnik.jpg/

Kamil

Data: 2011-03-11 14:48:04
Autor: szufla
Myjki ci¶nieniowe
Co ty pierniczysz ?
Wez jeszcze kup ocynk w sprayu i pomaluj caly wydech :)

sz.

Data: 2011-03-11 13:53:10
Autor: Kamil
Myjki ci¶nieniowe
On 11/03/2011 13:48, szufla wrote:
Co ty pierniczysz ?
Wez jeszcze kup ocynk w sprayu i pomaluj caly wydech :)

Ja szczescie po wywaleniu katalizatora mam caly z kwasowki. :)

Kamil

Data: 2011-03-11 15:05:36
Autor: szufla
Myjki ci¶nieniowe
Ja szczescie po wywaleniu katalizatora mam caly z kwasowki. :)

U la la, z kwasowki czy nierdzewki ? Uwazaj zebys nie przeinwestowal :) A nowy kat. zalozyles ? :)

sz.

Data: 2011-03-11 14:05:19
Autor: Kamil
Myjki ci¶nieniowe
On 11/03/2011 14:05, szufla wrote:
Ja szczescie po wywaleniu katalizatora mam caly z kwasowki. :)

U la la, z kwasowki czy nierdzewki ? Uwazaj zebys nie przeinwestowal :) A
nowy kat. zalozyles ? :)

Niestety nie starczylo pieniedzy, wydalem wszystko na komplet uzywanych chinskich opon na allegro.

Kamil

Data: 2011-03-11 15:30:20
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Myjki ciśnieniowe
W dniu 2011-03-11 14:53, Kamil pisze:
On 11/03/2011 13:48, szufla wrote:
Co ty pierniczysz ?
Wez jeszcze kup ocynk w sprayu i pomaluj caly wydech :)

Ja szczescie po wywaleniu katalizatora...

Hmm, druciarze Paskach TDI, co?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-03-11 14:49:09
Autor: Kamil
Myjki ciśnieniowe
On 11/03/2011 14:30, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
[...]

Raczej objechanie seryjnego Boxstera 3.2 i Carrery z tiptronikiem, na wiecej sie nie porywam, bo zbieralbym z jezdni to co ze skrzyni zostalo.

Kamil

Data: 2011-03-11 15:52:59
Autor: szufla
Myjki ci¶nieniowe
Ja szczescie po wywaleniu katalizatora...

Hmm, druciarze Paskach TDI, co?

Oj tam czepiasz sie, zawsze to z 5KM wiecej, czysty silnik tez dodaje mocy :)
Mlodosc rzadzi sie swoimi prawami.

sz.

Data: 2011-03-11 14:50:13
Autor: Kamil
Myjki ci¶nieniowe
On 11/03/2011 14:52, szufla wrote:
Ja szczescie po wywaleniu katalizatora...

Hmm, druciarze Paskach TDI, co?

Oj tam czepiasz sie, zawsze to z 5KM wiecej, czysty silnik tez dodaje mocy
:)

Z 5.9 zrobilo sie 5.3 do setki, trudno narzekac. :)

Mlodosc rzadzi sie swoimi prawami.

Starosc za to konczy sie poganianiem dzieci z trawnika, bo samemu w pilke pograc juz nie mozna, to co sie gowniarze beda dobrze bawily.  ;)

Kamil

Data: 2011-03-11 16:21:23
Autor: szufla
Myjki ci¶nieniowe
Z 5.9 zrobilo sie 5.3 do setki, trudno narzekac. :)

LOL, no jest roznica i co mierzyles ze stoperem w reku ?:)
Ostatnio mialem mozliwosc zrobic po Warszawie pare kilometrow  RS6 z 2010, nie pamietam czy nawet 3 wskoczyla. Niektorzy to maja fanaberie.

Starosc za to konczy sie poganianiem dzieci z trawnika, bo samemu w pilke pograc juz nie mozna, to co sie gowniarze beda dobrze bawily.  ;)

O tu sie myslisz, jeszcze w marcu zaczynamy lige 6, wielu mlodych puchnie, tak samo na rowerze.

sz.

Data: 2011-03-11 15:19:04
Autor: Kamil
Myjki ci¶nieniowe
On 11/03/2011 15:21, szufla wrote:
[...]

Gtechem moze byc? Niektorzy nie maja fanaberii, tylko hobby. Inni zastanawiaja sie, ktory wzorek tapicerki bedzie lepiej pasowal do garsonki zony, kiedy pojada swoja Dacia Logan do kosciola. Tyle tylko, ze grupy poswiecone motoryzacji jeszcze niedawno byly pelne tych pierwszych.

[...]

6 liga? Przeciez to jakies fanaberie, poziom zaden, prestizu zero, no jak tak mozna!

Kamil

Data: 2011-03-11 16:22:03
Autor: J_K_K
Myjki ci¶nieniowe
Użytkownik "Kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomo¶ci news:ildeh8$jc5$1inews.gazeta.pl...
zastanawiaja sie, ktory wzorek tapicerki bedzie lepiej pasowal do garsonki zony, kiedy pojada swoja Dacia Logan do kosciola.

Kompleksy jakowe¶ ?

Pzdr

JKK

Data: 2011-03-11 16:32:42
Autor: szufla
Myjki ci¶nieniowe
6 liga? Przeciez to jakies fanaberie, poziom zaden, prestizu zero, no jak tak mozna!

Nie zmyslaj, 6 ligi nie ma, jest liga 6 ;) Jak bedziesz starszy to sie przekonasz, ze To czy rowerek to nie fanaberia :P
Poziom i prestiz nieistotny.

sz.

Data: 2011-03-11 15:32:16
Autor: Kamil
Myjki ci¶nieniowe
On 11/03/2011 15:32, szufla wrote:
[...]

No patrz pan, rower mam i okazuje sie, wydawanie pieniedzy na gacie na niego to dobra rzecz, ale samochod to juz fanaberia. Na grupie poswieconej motoryzacji.

Odwieczny internetowy argument "jak dorosniesz" dosc zabawnie wyglada z ust kogos, kto uzywa emotikonek w kazdym zdaniu jak nastoletnia blogowiczka, to tak na marginesie.

Kamil

Data: 2011-03-11 16:54:24
Autor: szufla
Myjki ci¶nieniowe
No patrz pan, rower mam i okazuje sie, wydawanie pieniedzy na gacie na niego to dobra rzecz, ale samochod to juz fanaberia.

No, ale ja nie mam gaci z kwasowki :)

Na grupie poswieconej motoryzacji.

No przepraszam, ale o to mozesz miec pretensje do siebie.

Odwieczny internetowy argument "jak dorosniesz" dosc zabawnie wyglada z ust kogos, kto uzywa emotikonek w kazdym zdaniu jak nastoletnia blogowiczka, to tak na marginesie.

Dziekuje, smiech i sport to zdrowie :)

sz.
PS. Umyj w koncu ten silnik, bedziesz sie mniej stresowal :)

Data: 2011-03-11 14:51:06
Autor: Excite
Myjki ci¶nieniowe
Dnia 11-03-2011 o 14:29:44 Kamil <kamil@spam.com> napisał(a):
Ja tam lubie miec czysto pod maska, nie kazdy jezdzi rupieciem byle od A  do B, a niestety ta grupa zamiast milosnikow motoryzacji skupia coraz  wiecej druciarzy z paskiem w dizlu.

To ci nowo¶ć ;)
Ale można się na niej dużo ciekawych rzeczy dowiedzieć jak np. naprawa  opony przez zast±pienie jej owiniętym dokoła felgi wężem ogrodowym.

Data: 2011-03-11 13:54:19
Autor: Kamil
Myjki ci¶nieniowe
On 11/03/2011 13:51, Excite wrote:
[...]

No i nie zapominaj, ze Dacia prezentuje calkiem przyzwoite wyposazenie za stosunkowo niewielka cene, cos co kazdy rozsadny ojciec rodziny doceni na rowni z tania margaryna do kanapek.

Kamil

Data: 2011-03-11 18:33:58
Autor: Robert_J
Myjki ciśnieniowe
A po co ten silnik chcesz myć,

Może po to, żeby za kilka dni zadać pytanie typu:
"nie mogę odpalić, myłem silnik karcherem, nie wiem co jest. Pomóżcie"

No chyba że chcesz żeby "pięknie" wyglądał.

Jak się nazbyt zagalopuje z tym myciem to może być tylko "pięknie wyglądał". I wszystko ;-)
A tak poważnie to silnik, jeśli już, myje się odpowiednimi środkami, a potem spłukuje wodą pod normalnym ciśnieniem...

Data: 2011-03-20 11:25:55
Autor: RadekNet
Myjki ciśnieniowe
W dniu 11.03.2011 18:33, Robert_J pisze:
A po co ten silnik chcesz myć,

Może po to, żeby za kilka dni zadać pytanie typu:
"nie mogę odpalić, myłem silnik karcherem, nie wiem co jest. Pomóżcie"

Na to jest jedna odpowiedz - doprowadz auto do sprawnosci. U mnie byl problem z odpaleniem tylko z powodu niesprawnej cewki.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-20 04:46:53
Autor: Mateusz
Myjki ci¶nieniowe
Zamiast myć blok silnika karcherem można go owin±ć wężem ogrodowym i
dolepić sobie naklejkę z logo PMS i tekstem "nie jestem druciarzem z
PMS".

Je¶li już chcesz umyć ten silnik to koniecznie na rozgrzanym. Będzie
można podziwiać po pewnym czasie mikropęknięcia - a to jest dopiero
estetyczne.

Data: 2011-03-20 18:28:03
Autor: RadekNet
Myjki ci¶nieniowe
W dniu 20.03.2011 12:46, Mateusz pisze:
[...]

Wyjasnisz skad w Tobie tyle zlosliwosci spowodowanej tym, ze ktos myje silnik? Nie jestem wielkim esteta i silnik dupowozu mylem, zeby skontrolowac wycieki po wymianie uszczelki miski olejowej, ale w klasyku silnik mam pucowany przed kazdym zlotem, wiec rozumiem tych, ktorzy w ten sposob dbaja o swoj codzienny samochod.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-20 15:52:40
Autor: Mateusz
Myjki ci¶nieniowe
On 20 Mar, 18:28, RadekNet <ra...@rejsy-czartery.com> wrote:

[...]

My¶lę, że miałe¶ konkretne uzasadnienie i dlatego myłe¶, ale w tym
przypadku jest zupełnie inaczej. Jakim leniem trzeba być żeby
kombinować z myjk±, której się nawet nigdy nie używało zamiast kupić
¶rodek do czyszczenia tego typu elementów. Wystarczy trochę
cierpliwo¶ci i będzie ok.
Moja wiedza i obycie w temacie motoryzacji jest naprawdę mizerna ale
nigdy, nawet bior±c pod uwagę moje możliwo¶ci nawet nie pomy¶lałbym o
takim kombinowaniu.

Owszem - napisałem zło¶liwie, ale tylko dlatego, że ¶miesz± mnie tego
typu durne pytania, które coraz czę¶ciej pojawiaj± się na tej grupie
(a ja czytuję grupę, żeby czasami dowiedzieć się czego¶ nowego i
warto¶ciowego). Co do klasyka, stary, dobrze wiesz, że to inna bajka -
tam estetyka jest spraw± fundamentaln±. Za miesi±c będę miał w garażu
u chrzestnego BMW 502 cabrio z 55r. i wierz mi, że póki co przytłacza
mnie my¶l, że będziemy musieli praktycznie rozebrać i złożyć to autko.
Pół biedy, że nie jest to wybrakowany egzemplarz. Jeżeli się uda -
zapewne zajmie nam to rok, 2 lata. Kwestia póĽniejszego dbania i
bież±cej obsługi takiego egzemplarza na potrzeby rajdów jest już
praktycznie niczym w porównaniu do tego, co trzeba z nim było zrobić,
żeby doprowadzić go do szczytu formy.

Data: 2011-03-20 17:58:14
Autor: Kamil
Myjki ci¶nieniowe
On 20/03/2011 17:28, RadekNet wrote:
[...]

Pewnie my¶li, że każdy jeĽdzi 13-letnim Megane na LPG. Tam faktycznie lepiej nie myć, bo połowa samochodu trzyma się na błocie, z tego co pamiętam po moich dwóch meganach. :)

Kamil

Data: 2011-03-20 15:54:18
Autor: Mateusz
Myjki ci¶nieniowe
On 20 Mar, 18:58, Kamil <ka...@spam.com> wrote:
Pewnie my li, e ka dy je dzi 13-letnim Megane na LPG. Tam faktycznie
lepiej nie my , bo po owa samochodu trzyma si na b ocie, z tego co
pami tam po moich dw ch meganach. :)

Dzięki za komplement ;) zgadzam się w 100%, tyle, że jak wspomniałem,
ta meganka nie jest moj± własno¶ci± i naprawdę bardzo się z tego
cieszę ;)

Data: 2011-03-21 10:00:27
Autor: Kamil
Myjki ci¶nieniowe
On 20/03/2011 22:54, Mateusz wrote:
[...]

Wiem, firmowy. Tym bardziej zastanawia, co to za firma daj±ca 13-letnie samochody pracownikom. ;)

Kamil

Data: 2011-03-21 03:59:54
Autor: Mateusz
Myjki ci¶nieniowe
On 21 Mar, 11:00, Kamil <ka...@spam.com> wrote:
Wiem, firmowy. Tym bardziej zastanawia, co to za firma daj ca 13-letnie
samochody pracownikom. ;)

Oj stary zdziwiłby¶ się... ;) zreszt±, mam wrażenie, że jako¶ się
specjalnie nie wyróżniamy na tle innych pracodawców.

Data: 2011-03-10 22:24:08
Autor: szufla
Myjki ci¶nieniowe
Cisnienie mozesz tez regulowac lanca, tylko po co to myc ?

sz.

Data: 2011-03-11 22:52:48
Autor: Tomasz Pyra
Myjki ci¶nieniowe
W dniu 2011-03-10 22:24, szufla pisze:
tylko po co to myc ?

Pewnie po to żeby go wyczy¶cić :)
Niby w normalnej eksploatacji silnik brudzić się nie powinien, ale jednak czasami przerozmaity syf się pod mask± znajdzie.

Jak się wie co gdzie się ma w silniku, na co nie lać z bliska, a na co nawet z daleka, to spokojnie silnik sobie można myjk± oblecieć i nic złego się nie stanie.

Data: 2011-03-12 00:42:36
Autor: Norbert
Myjki ci¶nieniowe
W dniu 2011-03-11 22:52, Tomasz Pyra pisze:

Jak się wie co gdzie się ma w silniku, na co nie lać z bliska, a na co
nawet z daleka, to spokojnie silnik sobie można myjk± oblecieć i nic
złego się nie stanie.

Potwierdzam. Jak myje samochod to i silnik. Od 5 lat 1,9TDI myty dosłownie calu¶ki dokładnie bez zasłaniania czegokolwiek.
Jeszcze mi się nie zdarzyło by nie odpalił lub były jakiekolwiek skutki uboczne poza l¶ni±cym silnikiem.
Teraz z racji pogody nie myje  ale może i lepiej bo się szykuje do zmiany auta a jak kupujacy widzi l¶ni±cy silnik to na pewno wedle niego myty do sprzedazy :-)

Data: 2011-03-12 00:43:33
Autor: Norbert
Myjki ci¶nieniowe
Jeszcze jeden warunek, oczywi¶cie silnik nie może być gor±cy bo skutki mog± być opłakane...

Data: 2011-03-12 15:58:10
Autor: Inead
Myjki ci¶nieniowe

"Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> wrote in message news:ilech8$jcf$2mx1.internetia.pl...
Jeszcze jeden warunek, oczywi¶cie silnik nie może być gor±cy bo skutki mog± być opłakane...

Wła¶nie miałem mu doradzić, żeby dobrze zagrzał silnik i od razu wzi±ł sie za mycie bo wtedy dużo lepiej schodzi i połysk lepszy zostaje.

Kuchnia ale ja zło¶liwy jestem :-)

Data: 2011-03-12 19:09:32
Autor: Tomasz Pyra
Myjki ci¶nieniowe
W dniu 2011-03-12 15:58, Inead pisze:

[...]

Swoj± drog± jak się na rajdzie przejeżdża przez wodę, to jako¶ nie słyszałem żeby komu¶ co¶ pękło z powodu nagłego ochłodzenia (co innego zassanie wody do dolotu).

Sam nie raz w tak± wodę wpadałem, kłęby pary, w samochodzie się robi jak w saunie (potem już widziałem że przed wod± należy wył±czyć nawiew), wskazówka temperatury w kilka sekund spada o kilkadziesi±t stopni, a silnikowi nic :)
Raz tylko zderzak urwałem :)

A nie s±dzę żeby myjnia była w stanie dostarczyć silnikowi większego szoku termicznego niż takie wodowanie.

Jednak jak chcę myć silnik, to też zawsze czekam aż ostygnie.

Data: 2011-03-13 17:19:59
Autor: Inead
Myjki ci¶nieniowe

Swoj± drog± jak się na rajdzie przejeżdża przez wodę, to jako¶ nie słyszałem żeby komu¶ co¶ pękło z powodu nagłego ochłodzenia (co innego zassanie wody do dolotu).

Problemem chyba jest głowica - najcieplejsza czę¶ć silnika.

Data: 2011-03-11 05:17:42
Autor: Jacek
Myjki ciśnieniowe
Ciśnienie się reguluje na lancy a nie na myjce, więc nie ma myjki z regulacją ciśnienia.
Do mycia silnika nie musisz mieć myjki ciśnieniowej, wystarczy odpowiednia chemia plus zwykły wąż do spłukania. W najgorszym razie najbardziej zabrudzone miejsca myjesz dwa razy.
Jacek

Data: 2011-03-11 15:32:01
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Myjki ciśnieniowe
W dniu 2011-03-11 05:17, Jacek pisze:
[...]

Żeby nie powiedzieć, że myjka wysokociśnieniowa jest myjką "wysokoniewskazaną" w komorze silnika.

Data: 2011-03-11 14:35:26
Autor: Tomek
Myjki ci¶nieniowe

Użytkownik "Tata" <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ilavae$jv9$1news.dialog.net.pl...
W jakich myjkach ci¶nieniowych, do 500 zł, można regulować ci¶nienie wypływaj±cej wody? Chcę umyć przedział silnikowy i silnik samochodu, ale żeby nie zachlapać wszystkiego dookoła. Nigdy nie miałem myjki ci¶nieniowej.

Z poważaniem
MJ

Przy nieumiejętnym myciu masz szansę zniszczyć chłodnicę (od ci¶nienia gniot± się płatki blaszek w chłodnicy) oraz pourywać/rozszczelnić wszelkiej ma¶ci przewody tam będ±ce. Radzę być bardzo ostrożnym albo zarzucić ten pomysł. Lepiej umyć ciepł± wod± bez ci¶nienia z jakim¶ ¶rodkiem myj±cym.
Tomek

Myjki ciśnieniowe