Myo RXP vs Icon

Data: 2010-08-13 00:57:56
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Myo RXP vs Icon
Witam!
Stanąłem przed wyborem i różne głosy mnie dochodzą... Otóż: chcę kupić
czoło. Mam na nie 250zł. W tej cenie można dostać Petzle: Myo RXP, Myo XP
Belt albo BD Icon. Zastosowanie "różne, różniste, od A do N." ;-) Od nocnej
jazdy na rowerze (jako oświetlenie dodatkowe! Na rowerze już mam porządną
lampkę dającą 130 lumenów) po łażenie nocą po górach, a w niedalekiej
przyszłości jakieś łażenie po jaskiniach.
Wstępnie wymyśliłem sobie tak, że za Myo XP Belt przemawia mała "masa
świecąca", a bakterie wsadzę w jakąś kieszeń i gra (a w zasadzie świeci).
Za Iconem prostota obsługi i dwa "typy" źródła światła. Za RXP -
programowalność. Przy okazji, może mi ktoś powiedzieć jak jest z upierdliwością zmiany
baterii w RXP? Obecnie mam bieda-Tikkinę i jest to jakaś masakra. Miałem
"na testach" Icona i też jakoś bardzo wygodne to nie było. Czy w RXP można
zmienić baterie bez problemu? Jak ze świeceniem na 3,6V (w sensie: na
akumulatorach)?

A może w ogóle coś innego?

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-08-13 01:07:26
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Myo RXP vs Icon
Marek 'marcus075' Karweta bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy
(niepotrzebne skreślić):
Jak ze świeceniem na 3,6V (w sensie: na
akumulatorach)?

Ok, odpowiedź na to pytanie znalazłem. Brzmi ona: dobrze.
;-)

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-08-13 08:11:15
Autor: Dominik Mirowski
Myo RXP vs Icon
Marek 'marcus075' Karweta wyklepał(a) :

[...]

O ile nie bierzesz Myo XP Belt aby podpiąć sobie zasobnik 4x aku to wybierasz Myo RXP - icon odpada po drodze za brak dyfuzora, brak stabilizacji, makabryczny zystem wymiany baterii, marne działanie na akumulatorach.

Zdecydowanie lepiej niż w Iconie.
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-08-13 08:31:48
Autor: bans
Myo RXP vs Icon

Wstępnie wymyśliłem sobie tak, że za Myo XP Belt przemawia mała "masa
świecąca", a bakterie wsadzę w jakąś kieszeń i gra (a w zasadzie świeci).

Redukcja masy nie jest tak istotny jak fakt, że zasobnik na baterie możesz trzymać blisko ciała, co jest _bardzo_ istotne przy używaniu czołówki na silnym mrozie. I to dla mnie jedyny powód przemawiający za zakupem wersji Belt.

--
bans

Data: 2010-08-13 11:00:08
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Myo RXP vs Icon
bans bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):

[...]

A jak świeci Myo XP Belt w porównaniu z Myo RXP?

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-08-13 11:24:59
Autor: Dominik Mirowski
Myo RXP vs Icon
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta"  napisał :

[...]

Porównując tryb maksymalny słabo, a na akumulatorach nawet bardzo słabo. W trybie mid / low są podobne przez jakiś czas - potem wychodzi brak stabilizacji w zwykłej myo.
--
Dominik

Data: 2010-08-13 11:49:36
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Myo RXP vs Icon
Dominik Mirowski bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skreślić):
[...]

A czy nie było jakichś głosów o tym, że Petzl planuje Myo RXP Belt? ;-) To
byłby, kurcze, ideał. Zimą po górach chadzam i na rowerze jeżdżę po
zmierzchu...

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-08-13 12:04:43
Autor: bans
Myo RXP vs Icon

A czy nie było jakichś głosów o tym, że Petzl planuje Myo RXP Belt? ;-) To
byłby, kurcze, ideał. Zimą po górach chadzam

Bez jaj, Belt to wersja na wielogodzinną dupówę w trzaskającym mrozie.

--
bans

Data: 2010-08-13 12:20:06
Autor: Dominik Mirowski
Myo RXP vs Icon
[...]

Jak sobie zrobisz zasilanie 4xNiMH do Myobelta :
http://www.torch.pl/forum/index.php/topic,55346.0.html

To będziesz miał podobne ilości światła do RXP.
--
Dominik

Data: 2010-08-13 13:27:56
Autor: Zbynek Ltd.
Myo RXP vs Icon
Dominik Mirowski napisał(a) :
Jak sobie zrobisz zasilanie 4xNiMH do Myobelta :
http://www.torch.pl/forum/index.php/topic,55346.0.html

Odrobinkę ryzykowne. 3 baterie mają realnie 4.65V. 4 akumulatorki
mają 5.2V. Niby mała różnica, ale...

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-08-13 13:52:46
Autor: Dominik Mirowski
Myo RXP vs Icon
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości :

Jak sobie zrobisz zasilanie 4xNiMH do Myobelta :
http://www.torch.pl/forum/index.php/topic,55346.0.html
Odrobinkę ryzykowne. 3 baterie mają realnie 4.65V. 4 akumulatorki
mają 5.2V. Niby mała różnica, ale...

A przeczytałeś całość ? Przetestowałem to rozwiązanie i pomierzyłem, zaraz po naładowaniu 4 akumulatorki mają nawet 5,6-5,8V przez kilka godzin zanim osiągną stabilne napięcie 1,35V sztuka przez pierwsze kilka dni. Nie stanowi to problemu, gdyż spadek napięcia pod obciążeniem do około 5V jest bardzo szybki - to raz, elektronika lampki znosi to bez najmniejszego problemu - to dwa :).

Problemem może być większy prąd zwarcia, gdy nastąpi uszkodzenie kabla, ale to jest problem mechaniczny, który petzl rozwiązał przez "nie stosować akumulatorków" i dodając bezpiecznik w pojemniku baterii w nowszych modelach. Problem pomijalny moim zdaniem, ale zawsze można sobie wstawić 1A bezpiecznik na kablu :).

--

Dominik

Data: 2010-08-13 14:25:31
Autor: Zbynek Ltd.
Myo RXP vs Icon
Dominik Mirowski napisał(a) :
[...]

Czytałem. Współczesna elektronika ma dosyć wąski przedział
działania. Może się zdarzyć, że Twoje rozwiązanie jest tuż poniżej
progu uszkodzenia. Nie wnikałem już w specyfikacje układów
scalonych. Może jest jeszcze spory zapas.
Moja latarenka na 2 x R6 przy napięciu 4V pójdzie w p... eee... w
przepalenie :-)

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-08-13 15:44:26
Autor: Tomasz Sójka
Myo RXP vs Icon
Dnia Fri, 13 Aug 2010 14:25:31 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

Czytałem. Współczesna elektronika ma dosyć wąski przedział
działania.

Tak jak np. wiekszość nowoczesnych zasilaczy - od 100 do 240V ? :)
Ale serio - większość z kolei latarek diodowych ma dość szeroki przedział zasilania, np. od 1,5V do 4,2V albo od 3,6V do 8,4V.
Po prostu nie jest problemem przy driverku z "bajerami" (tryby, pamięć) -
albo i bez - zapewnić mu szeroki zakres napięcia zasilającego. Trochę
trudniej i drożej zrobić to o odpowiednio wysokiej sprawności, ale to już
inna sprawa.
Pozdrawiam Tomek

Data: 2010-08-13 16:33:47
Autor: Zbynek Ltd.
Myo RXP vs Icon
Tomasz Sójka napisał(a) :
[...]

Nie podzielam Twojego optymizmu:-)
Moja nonemowa latareczka na 1 x R6 po podłączeniu drugiej baterii
wydała z siebie tylko swąd palonego tranzystora.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-08-13 16:45:51
Autor: Dominik Mirowski
Myo RXP vs Icon
Zbynek Ltd. wyklepał(a) :

Nie podzielam Twojego optymizmu:-)
Moja nonemowa latareczka na 1 x R6 po podłączeniu drugiej baterii
wydała z siebie tylko swąd palonego tranzystora.

Z układami typu boost trzeba bardzo uważać - bucki sa bardziej odporne :).
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-08-13 21:38:04
Autor: Tomasz Sójka
Myo RXP vs Icon
Dnia Fri, 13 Aug 2010 16:33:47 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

Tomasz Sójka napisał(a) :
[...]

No cóż, moja chińszczyzna łyka zarówno jeden aku NiMH jak i jeden aku
LiIon. Inna łyka jeden lub dwa akusy LiIon-owe... Tak że z mojej strony to
nie optymizm a praktyka :)
Pozdrawiam Tomek

Data: 2010-08-13 09:10:09
Autor: Doczu
Myo RXP vs Icon
Przy okazji, może mi ktoś powiedzieć jak jest z upierdliwością zmiany
baterii w RXP?

Ale jaka upierdliwość ?
Pojemnik jest zamknięty gumową jakby pokrywą. Zdejmujesz ją i wymieniasz baterie. Żadna filozofia ani upierdliwość.
Ale co do samej RXP, to programowalnością się nie podniecaj za bardzo.
Zazwyczaj ustawisz jakieś 3 tryby i potem już nie chce się tego zmienać :-)

--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji

Data: 2010-08-13 10:14:59
Autor: Mateo
Myo RXP vs Icon
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

kupilem Myo XP (a nie rxp) poniewaz:

- swieci dluzej niz RXP
- nie mam miec zabawki do programowania ale do swiecenia i 3 programy mi wystarczaja :)
- nie potrzebuje zewnetrznego zasobnika - nie planuje kilkudzieciu godzin swiecenia w bardzo duzych mrozach

--
Mateo

Data: 2010-08-18 19:00:49
Autor: Doczu
Myo RXP vs Icon
W dniu 2010-08-13 10:14, Mateo pisze:

kupilem Myo XP (a nie rxp) poniewaz:

- nie potrzebuje zewnetrznego zasobnika - nie planuje kilkudzieciu
godzin swiecenia w bardzo duzych mrozach

Jeśli mnie pamięć nie myli Myo XP równiez ma zewnętrzny pojemnik na baterie. Pewnie miałeś na myśli Tikkę XP.

--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji

Data: 2010-08-18 15:57:51
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Myo RXP vs Icon
Marek 'marcus075' Karweta bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy
(niepotrzebne skreślić):
Za Iconem prostota obsługi i dwa "typy" źródła światła. Za RXP -
programowalność.

Klamka zapadli kupiłem Petzla Myo RXP. Tzn, na razie zamówiłem, przyjdzie w
piątek ;-) Jak z nim pojeżdżę i pochodzę to napiszę kilka (mam nadzieję
ciepłych) słów.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-08-20 21:16:55
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Myo RXP vs Icon
Marek 'marcus075' Karweta bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy
(niepotrzebne skreślić):
Jak z nim pojeżdżę i pochodzę to napiszę kilka (mam nadzieję
ciepłych) słów.

Na razie to tak sobie testowo poświeciłem z balkonu. Uch... Włączyłem ją
sobie w twarz to mnie oślepiła (przypadkowo nacisnąłem "boost"). Chyba
świeci mocniej niż Icon, choć Icona to sprawdzałem głównie we mgle.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-08-23 00:25:48
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Myo RXP vs Icon
[...]

Dzisiaj trochę z nią pojeździłem na rowerze. Gdy poświeciłem na kamizelkę
odblaskową, w której jechał kolega to mnie oślepiało światło, w mieście też
bardzo fajnie, na terenach nieoświetlonym - niesamowite doświetlenie,
szczególnie "na długich".
W najbliższy czwartek zamierzam sprawdzać ją w warunkach wojny oblężniczej,
a nie blitz-krigu.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-08-23 13:44:43
Autor: Marek
Myo RXP vs Icon
Marek 'marcus075' Karweta:

Gdy poświeciłem na kamizelkę
odblaskową, w której jechał kolega to mnie oślepiało światło, w mieście też
bardzo fajnie, na terenach nieoświetlonym - niesamowite doświetlenie,
szczególnie "na długich".

Albo masz nadwrażliwe oczy, albo... hmmm... cóż, nowe zabawki cieszą
bardziej niż stare ;).
Na długich... czyli z jedną ręką na kierownicy a drugą na przycisku
boost?
Kupiłeś wersję Belt? Jeśli tak, to nie zgub paragonu. Może Ci się
przydać. I uważaj w jaskiniach. Tu zresztą zasadą jest mieć drugie
źródło światła.
Ja mam już drugą latarkę po reklamacji, a kumpel grotołaz (po
wyczerpaniu limitu reklamacji z wymianą i spełnieniu warunków do
zwrotu kasy) dopłacił i wziął RXP. Uznano mu wszystkie reklamacje, ale
przypomniano, że Myo Belt nie jest przeznaczony do użytkowania w
jaskiniach.
Feler tkwi w bagnetowej złączce na kablu Belta. To najwyraźniej
niedopracowany patent. A przerwanie obwodu wymaga ponownego włączenia
latarki. Nie wystarczy trzepnąć w złącze jak w przypadku światła
żarowego. Taka awaria w jaskini może byś niebezpieczna, jak się
przytrafi w złym miejscu.
Kupując Myo XP Belt ponownie zaufałem marce Petzl po zgubieniu
niezniszczalnego Zooma i rozczarowaniu kilkoma nowymi markami w tym
segmencie rynku. Wybierałem zawsze wersję z długim kablem nie tyle ze
względu na zimowy atut, co przez niechęć do dźwigania zasilania na
głowie. Ale chyba czasy się zmieniły i nawet Petzl nie robi już
pancernego sprzętu. I tu wersja Belt kłóci się z zasadą, że im mniej
dupsów, tym mniej się może zepsuć.

--
Marek

Data: 2010-08-24 00:00:46
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Myo RXP vs Icon
Marek bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Marek 'marcus075' Karweta:

[...]

Do tego jeszcze otoczenie: ciemno było. ;-)

Na długich... czyli z jedną ręką na kierownicy a drugą na przycisku
boost?

Nope. Ustawiona na 120 lumenów.

Kupiłeś wersję Belt?

RXP. Pisałem.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-08-23 23:21:31
Autor: Marek
Myo RXP vs Icon
Upssss... to dowaliłem :).
Przepraszam.

--
Marek

Data: 2010-08-24 12:55:48
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Myo RXP vs Icon
Marek bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Upssss... to dowaliłem :).
Przepraszam.

Nic nie szkodzi. Przynajmniej się dowiedziałem czegoś Belcie i gdyby
przyszło co do czego to nie będę polecał ;-))