Mysz PS/2

Data: 2009-09-02 12:10:07
Autor: ±ćęłń󶼿
Mysz PS/2
Jakie mog± być skutki sprzętowe wkładania i wyjmowania wtyczki myszy PS/2 podczas działania systemu?
JaC

Data: 2009-09-02 12:12:30
Autor: Mateusz Viste
Mysz PS/2
On Wednesday 02 September 2009 12:10, ąćęłńóśźż wrote:
Jakie mogą być skutki sprzętowe wkładania i wyjmowania wtyczki myszy
PS/2 podczas działania systemu? JaC

Upalenie portu, albo i całej płyty. Widziałem skutki u klientów. :-)

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Data: 2009-09-02 13:04:57
Autor: Doxent
Mysz PS/2

Użytkownik "Mateusz Viste" <mateusz@no-spam.please> napisał w wiadomości news:e1t1n6-54a.ln1mail.viste-family.net...
[...]

przez 18 lat widziałem może tylko 2-3 płyty z uszkodzonym portem klawiatury. Jeden to był jeszcze port AT.
USB jest dużo bardziej awaryjne. Widziałem mnóstwo płyt powalonych wkładaniem pen-ów różnej maści.

Data: 2009-09-02 13:15:17
Autor: JoteR
Mysz PS/2
"Doxent" napisał:

USB jest duĹĽo bardziej awaryjne.

IMHO błędny wniosek. USB jest po prostu intensywniej używane mechanicznie i to o kilka- kilkanaście rzędów wielkości, więc odsetek uszkodzeń siłą rzeczy wydaje się wyższy.
Ostatecznie - ile razy dziennie ktoś "hotpluguje" PS/2? Bo ja raz na pół roku. A USB - kilkanascie razy dziennie.

JoteR

Data: 2009-09-02 15:59:59
Autor: Washi
Mysz PS/2

Użytkownik "Mateusz Viste" <mateusz@no-spam.please> napisał w wiadomo¶ci news:e1t1n6-54a.ln1mail.viste-family.net...

Upalenie portu, albo i całej płyty. Widziałem skutki u klientów. :-)

Potwierdzam sam widzialem ww. skutki  choc na szczescie nie na moim komputerze, choc tez czasami nie chcialo mi sie kompa wylaczac ;-)

Washi
--
Porozmawiajmy o wirtualizacji
-> http://www.virtual-it.pl/

Data: 2009-09-02 12:15:08
Autor: Jacek Maciejewski
Mysz PS/2
Dnia Wed, 2 Sep 2009 12:10:07 +0200, ±ćęłń󶼿 napisał(a):

Jakie mog± być skutki sprzętowe wkładania i wyjmowania wtyczki myszy PS/2 podczas działania systemu?

IMO żadne. Wielokrotnie tak robiłem. Najczę¶ciej kolejna mysz startuje bez
problemu choć bywa że jednak trzeba restartn±ć komp.
--
Jacek

Data: 2009-09-02 12:54:34
Autor: B.G
Mysz PS/2
Użytkownik "±ćęłń󶼿" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomo¶ci news:h7lg92$1d8$1news.wp.pl...
Jakie mog± być skutki sprzętowe wkładania i wyjmowania wtyczki myszy PS/2 podczas
działania systemu?
JaC

Na windows, po wyci±gnięciu i włożeniu myszy,  przestaje ona być "widoczna". Restart naprawia problem. Jak jest na linuxie - niewiem, nie sprawdzałem.
Co do sprzętowych... narazie przez prawie 20 lat, nie udało mi się uszkodzić żadnego pc-eta  przez t± czynno¶ć.

--
B.G

Data: 2009-09-02 13:32:25
Autor: Jacek Kalinski
Mysz PS/2
W artykule <h7lit9$2ra$1@news.wp.pl>, B.G napisał(a):

Na windows, po wyci±gnięciu i włożeniu myszy,  przestaje ona być "widoczna".

Bajka.

Restart naprawia problem.

Restartować trzeba tylko wtedy, gdy uruchomiło się system _bez_ podł±czonej myszy i podł±cza się j± przy działaj±cym już systemie.

Jak jest na linuxie - niewiem, nie sprawdzałem.

j.w. - w trakcie pracy - żadne.

Co do sprzętowych... narazie przez prawie 20 lat, nie udało mi się uszkodzić żadnego pc-eta  przez t± czynno¶ć.

Mi też, o ile robię to ostrożnie (żeby nie urwać wtyczki lub portu).

Jacek

Data: 2009-09-02 21:03:02
Autor: Radosław Sokół
Mysz PS/2
±ćęłń󶼿 pisze:
Jakie mog± być skutki sprzętowe wkładania i wyjmowania wtyczki myszy PS/2 podczas działania systemu?

1) Brak funkcjonowania myszy po jej powtórnym podł±czeniu,
    wymagany jest restart.

2) Spalenie portu PS/2, choć jest to rzadko¶ć i tylko przy
    nieumiejętnym obchodzeniu się ze sprzętem (praca bez
    usunięcia ładunku elektrycznego z siebie, brak wyrównania
    potencjału masy między obudow± komputera a myszk±).

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Mysz PS/2