Mysz: zbyt szybki 2*klik

Data: 2016-06-15 23:50:38
Autor: JaNus
Mysz: zbyt szybki 2*klik
Coś mi się mysz zrobiła niezwykle samodzielna, i często gdy klikam raz,
to efekt jest taki, jakbym dwu-kliknął.

W Win-7 jest w panelu sterowania możliwość zmiany parametru 2-kliku, ale
tylko poprzez wydłużenie "oczekiwania na drugi sygnał", że tak to ujmę.
A ja bym chciał mieć możliwość zwiększenia minimalnego odstępu pomiędzy
kliknięciami, i żeby zbyt szybka repetycja - była ignorowana. Czy jest
na to jakiś sposób?

Data: 2016-06-15 23:52:55
Autor: Wiktor S.
zbyt szybki 2*klik
Coś mi się mysz zrobiła niezwykle samodzielna, i często gdy klikam
raz, to efekt jest taki, jakbym dwu-kliknął.

Zużyty mikrostyk. Do kupienia na allegro i samodzielnego przelutowania.

--
Wiktor S.

Data: 2016-06-16 00:22:58
Autor: JaNus
zbyt szybki 2*klik
W dniu 2016-06-15 o 23:52, Wiktor S. pisze:
Coś mi się mysz zrobiła niezwykle samodzielna, i często gdy klikam
raz, to efekt jest taki, jakbym dwu-kliknął.

Zużyty mikrostyk. Do kupienia na allegro i samodzielnego
przelutowania.

Miałem nadzieję uniknąć takiej dłubaniny. Wydawało mi się, że jeśli
można ustawić "szerszy przedział" dwu-kliku, to i zbyt szybką repetycję
też da się wyeliminować programowo.
Nie ma takiej możliwości? Bo poza ową przypadłością mysz zachowuje się
przyzwoicie.

Data: 2016-06-16 10:13:09
Autor: Radosław Sokół
zbyt szybki 2*klik
W dniu 16.06.2016 o 00:22, JaNus pisze:
[...]

Nie ma sensu nawet próbować obchodzić to programowo.

Stan mikrostyku będzie się szybko pogarszał, a oprócz samo-
istnego "dwukliku" będzie się pojawiało gubienie kliknięć
i samoistne zwalnianie przytrzymywania przycisku, uniemoż-
liwiające przeciąganie ikon i okien.

Niektóre myszy mają też wadę konstrukcyjną polegającą na
braku obwodu eliminacji drgań styków. W takich przypadkach
pomaga wlutowanie równolegle do mikrostyku małego obwodu RC
lub nawet samego kondensatora. Trzeba by jednak odpowiednio
dobrać pojemność (i ew. rezystancję), a poza tym pomoże to
tylko na wstępnym etapie zużycia mikrostyku.

|                 |                                        |

Data: 2016-06-16 15:43:10
Autor: Wiktor S.
zbyt szybki 2*klik
Miałem nadzieję uniknąć takiej dłubaniny. Wydawało mi się, że jeśli
można ustawić "szerszy przedział" dwu-kliku, to i zbyt szybką
repetycję też da się wyeliminować programowo.

Szerszy dwuklik tylko spowoduje, że nie będzie rejestrowany dwuklik, ale dwa zwykłe kliki, ale tego drugiego kliknięcia nie wyeliminuje.

--
Wiktor S.

Data: 2016-06-16 18:42:27
Autor: Uncle Pete
zbyt szybki 2*klik
On 2016-06-16 15:43, Wiktor S. wrote:
[...]

Odwrotnie. Będzie problem zrobić dwa kliki.

Data: 2016-06-17 01:43:13
Autor: JaNus
zbyt szybki 2*klik
W dniu 2016-06-16 o 18:42, Uncle Pete pisze:
Wiktor S. pisze: Szerszy dwuklik tylko spowoduje, że nie będzie
rejestrowany dwuklik, ale dwa zwykłe kliki, ale tego drugiego
kliknięcia nie wyeliminuje.

Czyżbyś Wiktorze znał sposób na uzyskiwanie owego "Szerszego dwukliku"?
Bo jednak za takim rozwiązaniem obstaję, mimo argumentacji (ważnej i
słusznej, zapewne) innych komentatorów.

Odwrotnie. Będzie problem zrobić dwa kliki.

Dlaczegóż to? Dałem maksymalny "rozziew", i klik-pauza-klik trafiam z
odpowiednimi "czasami krytycznymi" - bez żadnych problemów.

   ___

W dniu 2016-06-16 o 08:49, "z" pisze:
może się okazać taniej/łatwiej kupić nową myszkę.

Ale ja mam komplet bezprzewodowy, z klawiaturą. No chyba że da się kupić
mysz bezogoniastą która się dopasuje do tego samego nano-odbiornika.
Jest taka możliwość?

   ____________

W dniu 2016-06-16 o 18:49, RadoslawF pisze:
Ale ja z grupy tych obeznanych z lutownicą, na zapas to mam garść
microswichy do myszek.  :-)

Ja nie mam w lutowaniu dużej łatwości, bo im bardziej staram się trzymać
ręce spokojne, tym mocniej mi... dygocą  :(
A jeśli pójdę z tym do punktu napraw, to mi pewnie zaśpiewają z 4 dychy?
Ale to i tak lepiej, niż nowy kombajn kl + mysz... A trzeba było wydać
te 3 dychy więcej, i nie brać Tracera, lecz Logitecha. Pamiętając
powiedzenie prababki:
"tanie mięso psi jedli!".

Data: 2016-06-17 00:04:06
Autor: sczygiel
zbyt szybki 2*klik
W dniu piątek, 17 czerwca 2016 01:43:09 UTC+2 użytkownik JaNus napisał:

> [...]

Dlaczegóż to? Dałem maksymalny "rozziew", i klik-pauza-klik trafiam z
odpowiednimi "czasami krytycznymi" - bez żadnych problemów.

Tego nie da się zrobić bez dodatkowego oprogramowania w sterowniku myszki.
Ten suwaczek który jest standardowo sprawdza czy dwuklik był odpowiednio szybki.
Czyli jesli odpowiednio szybki to zachodzi dwuklik.

Tobie byłby potrzebny suwak który działał by "po drugiej stronie" tej charakterystyki i uznawał że zbyt szybki dwuklik dwuklikiem nie jest.

Nie wiem, może jak poszukasz w ustawieniach dla inwalidów to tam takie coś znajdziesz. Dla klawiatury daje się ustawić takie parametry aby podwójne klikniecia w klawisz ignorować.

To idiotyczne ale jak sie uprzesz to se zrób.

   ___

> [...]

Ale ja mam komplet bezprzewodowy, z klawiaturą. No chyba że da się kupić
mysz bezogoniastą która się dopasuje do tego samego nano-odbiornika.

Jak kupisz ten sam typ to powinno zadziałać. O ile ta myszka ma guzik do parowania. Jak nie ma to może być tak że dongielek jest na stałe sparowany z myszką. Pewnie po rozebraniu mozna było by ponownie wymusić parowanie ale nie wiadomo jak producent to rozwiązał.

   ____________

> [...]

Ale to i tak lepiej, niż nowy kombajn kl + mysz... A trzeba było wydać
te 3 dychy więcej, i nie brać Tracera, lecz Logitecha. Pamiętając

Bez przesady. Zrób sobie wycieczke do pana rysia zza rogu i zapytaj. Taka naprawe wyceni ci bez oplaty.

Za ten czas jaki tu sie produkujesz juz byś te mikrostyki 3 razy wymienił.
Jakbyś zapytał jak je przelutować to byś dostał pare dobrych instrukcji i pewnie linki do jutuba do kompletu.
Jak lutownice i cyne w domu masz to tylko śrubowkręta ci do kompletu brakuje.

3 dni temu wlasnie wymienialem sobie mikrostyki. Robota na 10 minut maks.
Wymienia sie prosto. Rozbierasz myszke (zazwyczaj 1 do 4 wkrętów)..
łapiesz płytke z mikrostykiem tak aby palcem móc pociągnąć mikrostyk z otworu.
Grzejesz nóżkę i jednocześnie ciągniesz za mikrostyk. Czasem wystarczy po prostu go popychać stycznie do plytki.
Jak jedna nóżka się ruszy to grzejesz tak samo drugą tylko popychasz mikrostyk w druga strone.

Po wylutowaniu sciagasz naddatek cyny prostujesz nóżkę i delikatnie wciskasz nóżki w miejsce gdzie są otwory. Oczywiście będą one pełne cyny więc trzeba je rozgrzać lutownicą od drugiej strony. Całość ładnie wejdzie.

Poćwicz na starej myszce, pewnie jakąś znajdziesz.

Zresztą najpierw musisz albo znaleźć starą i z niej wylutować aby mieć mikrostyk do tej naprawianej. No chyba że kupisz mikrostyk na allegro ale wtedy zaplacisz za przesylke więc całość może kosztować 10pln a to już 1/5 ceny nówki sztuki w menda markcie...

Podsumowując: Zamiast sie za temat zabrać i rozwiązać jak ci sugerują, filozujesz i skończy sie tak że pewnie kupisz nową myszkę.

Data: 2016-06-17 23:44:09
Autor: JaNus
zbyt szybki 2*klik
W dniu 2016-06-17 o 09:04, sczygiel@gmail.com pisze:
3 dni temu wlasnie wymienialem sobie mikrostyki. Robota na 10 minut
maks. Wymienia sie prosto. [ i jeszcze sporo porad ]

Dzięki za wyjaśnienia, bardzo pouczające. Co ciekawe mysz jakoś...
spokorniała. No ale pewnie tylko chwilowo.

Data: 2016-06-18 14:03:43
Autor: Uncle Pete
zbyt szybki 2*klik
On 2016-06-17 01:43, JaNus wrote:
[...]

To była odpowiedź na komentarz Wiktora - w tym sensie, ze ta regulacja działa w odwrotną stronę, niż on napisał. Natomiast jeżeli Ci nie przeszkadza, że dla dwóch pojedynczych klików musisz zrobić dość długą pauzę, to OK. Czasami trzeba dość często klikać w to same miejsce i wtedy konieczność robienia pauzy może przeszkadzać.

Możesz spróbować jeszcze jedną rzecz - rozkręcić myszkę i polać mikrostyk (tak, abo wlało się do środka) jakimś środkiem do czyszczenia styków. Może pomoc - na dłużej lub na krócej. Z tym, że najprawdopodobniej będziesz musiał wykosztować się na taki środek. Ale w domu się przyda - np. czyścić źle kontaktujące złącza USB.

Piotr

Data: 2016-06-19 00:13:39
Autor: JaNus
zbyt szybki 2*klik
W dniu 2016-06-18 o 14:03, Uncle Pete pisze:
[...]

No, to by mi oszczędziło niemal dla mnie niewykonalnego mikro-lutowania.

Dzięki za *wszystkie* porady, jakich tak wiele tu otrzymałem!

Data: 2016-06-19 01:27:31
Autor: Uncle Pete
zbyt szybki 2*klik
On 2016-06-19 00:13, JaNus wrote:
[...]

Na wszelki wypadek - osobiście korzystam z tandemu środków do czyszczenia styków Kontakt-S - Kontakt-U.

Data: 2016-06-19 02:23:19
Autor: Kamil
zbyt szybki 2*klik
Użytkownik "JaNus" napisał:

> Zużyty mikrostyk.

Miałem nadzieję uniknąć takiej dłubaniny.

Dostałeś odpowiedź, a dalej zawracasz d... Jeśli sam nie wymienisz switcha,
do serwisu nie chcesz, to czego chcesz? Może jechać do Ciebie i naprawić Ci
tę mysz? Innym wyjściem jest kupić nową.

Bzpzdr

Data: 2016-06-16 08:49:47
Autor: z
zbyt szybki 2*klik
W dniu 2016-06-15 o 23:52, Wiktor S. pisze:
Zużyty mikrostyk. Do kupienia na allegro i samodzielnego przelutowania.

Za dawnych czasów zamieniałem lewy z prawym.
Ale przy dzisiejszych "nowoczesnych" konstrukcjach myszek to nie jest już takie proste i może się okazać taniej/łatwiej kupić nową myszkę.
To się nazywa postęp :-)

Data: 2016-06-16 09:11:42
Autor: ww
zbyt szybki 2*klik
[...]

W moich dosyć skomplikowanych logitechach zajmuje to jakieś 10 minut (nie licząc czasu na szukanie przełacznika). A same switche standardowe
jakie widuje się od co najmniej 15 lat. Gdybym miał wyrzucać myszki
za 200 zł bo mi padł przełącznik to bym szybko zbankrutował. A te
oryginalne przełączniki padają niestety.

Data: 2016-06-21 10:07:32
Autor: Saiko Kila
zbyt szybki 2*klik
Proces ww <ww@o2.pl> zwrócił błąd:

[...]

Ja w moich skomplikowanych logitechach muszę jeszcze kupić komplet
teflonowych ślizgaczy, bo stare się niszczą przy otwieraniu (dlatego
mikrostyki wymieniam przy tej samej okazji co i ślizgacze, które zresztą
zużywają się zwykle szybciej). Tak że tanio ni szybko to nie jest. Oczywiście nadal taniej niż nowa mysz. --
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.

Data: 2016-06-21 12:10:00
Autor: ww
zbyt szybki 2*klik
W dniu 2016-06-21 o 10:07, Saiko Kila pisze:
[...]

Ja tam ślizgaczy nigdy nie wymieniałem. Widać na nich ślady odklejania
ale nie działają gorzej niż nowe (czyli w sumie działają kiepsko). Jest tanio i szybko. Duużo taniej i dużo szybciej niż szukanie nowej myszki.

Data: 2016-06-20 12:55:37
Autor: Robert Wańkowski
zbyt szybki 2*klik
W dniu 2016-06-16 o 08:49, z pisze:
Za dawnych czasów zamieniałem lewy z prawym.

A ja lewy ze środkowym. Z czasów gdy nie było rolek.

Robert

Data: 2016-06-16 08:00:43
Autor: Budzik
Mysz: zbyt szybki 2*klik
Użytkownik JaNus bez@adresu ...

[...]

Uzywam myszek HP ktore na allegro kosztuja 15zł.
Po co kombinowac :)

Data: 2016-06-16 15:20:15
Autor: RadoslawF
Mysz: zbyt szybki 2*klik
W dniu 2016-06-16 o 10:00, Budzik pisze:

[...]

Bo drugie piętnaście kosztuje wysłanie. :(

Pozdrawiam

Data: 2016-06-16 16:00:41
Autor: Budzik
Mysz: zbyt szybki 2*klik

[...]

http://allegro.pl/promocja-na-otwarcie-sklepu-mysz-optyczna-hp-
i6136349577.html

Masz, kup sobie 10 na zapas i juz :)
Polecam, sa bardzo wygodne.

Data: 2016-06-16 19:00:58
Autor: Budzik
Mysz: zbyt szybki 2*klik

[...]

Pytanie czy za 3zł warto marnowac czas :)

Data: 2016-06-17 15:09:50
Autor: RadoslawF
Mysz: zbyt szybki 2*klik
W dniu 2016-06-16 o 21:00, Budzik pisze:

[...]

Wole poświęcić kilka minut na naprawę dobrej myszki niż
kupować zapas najtańszych.

Pozdrawiam

Data: 2016-06-17 22:00:40
Autor: Budzik
Mysz: zbyt szybki 2*klik

Dzięki.
[...]

Spoko.
Ale zeby była jasnosc - nie poleciłem ci najtanszych.
Próbowałem około 10 różnych i te dla mnie sa najwygodniejsze - pracuje na nich pewnie juz z 10 lat i poniewaz ostatnio jedna mi padła, stąd wiem ze na allegro mozna kupic z komputerów poleasingowych.

Data: 2016-06-19 22:05:25
Autor: Animka
Mysz: zbyt szybki 2*klik
W dniu 2016-06-15 o 23:50, JaNus pisze:
[...]

Opcje w MYSZ-Panel sterowania oraz Opcje folderów w Menadżerze plików.

--
animka

Mysz: zbyt szybki 2*klik