Myszka bezprzewodowa i dwa odbiorniki?

Data: 2016-10-12 20:05:41
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Myszka bezprzewodowa i dwa odbiorniki?
Witam.
Dostałem zadanie podłączenia jednej myszki bezprzewodowej do dwóch
komputerów. Wyc polega na tym iż wymagania jakie postawiono przed takim
zetawem to jedna myszka i dwa odbiorniki (receivery?) do niej. Każdy z nich
będzie docelowo wpięty do portu USB innego komputera, natomiast sama mysz
ma być jedna.
Moim skromnym zdaniem tak się nie da. Nawet myszki tego samego producenta
działają w ten sposób ze nie można powiązać jednego urządzenia z dwoma
odbiornikami. A wszystko zaczęło się od tego że w zestawie Logitecha
(jakoby) znaleziono drugi odbiornik i wtedy narodził się ten szatański
pomysł, niestety po włożeniu drugiego odbiornika do portu USB komputera
sterowniki instalują się ale wskaźnik myszy nie reaguje na niego. Mnie
wygląda na to iż w zestawie zabłąkał się jakiś inny odbiornik i tylko
wygląda jakby był od tego zestawu. No bo widział ktoś zestaw klawiatury i
myszki z dwoma odbiornikami? Ja się z tym nie spotkałem.

I teraz opinia was, da radę coś takiego zestawić?
--
....:::WISKOLER:::...
Pod dom Stirlitza podjechał samochód, z którego wyskoczyło trzech

Data: 2016-10-12 21:43:27
Autor: Sebastian Biały
On 2016-10-12 20:05,  ...:::WISKOLER:::... wrote:
I teraz opinia was, da radę coś takiego zestawić?

Wyjasnij najpier po co. Aby sterować dwoma na zmianę? To może remote desktop/vnc, przynajmniej da się wtedy wybrać gdzie klikasz.

Data: 2016-10-13 16:47:47
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Myszka bezprzewodowa i dwa odbiorniki?
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Sebastian Biały
naskrobał(a):

Wyjasnij najpier po co. Aby sterować dwoma na zmianę? To może remote desktop/vnc, przynajmniej da się wtedy wybrać gdzie klikasz.

Wygląda to tak. Jeden z komputerów to XP Embedded po chińsku z programem do
obsługi USG, drugi komputer to Win 7 polski z programami do obsługi
pacjentów. To wszystko stoi w jednym rogu gabinetu, a biurko z kalwiaturą i
myszką oraz monitorem w drugim rogu gabinetu.
Do Win 7 podłączone sa trzy monitory i tak to działa.
Doktor wymyślił sobie ostatnio że ma wolną myszkę USB i chce ja podłączyć
do XP żeby prrzy tym USG mieć mniej kabelków. Po kilku bojach udało się
zainstalować i to też działa. Następna myśl wpadła mu do głowy jak znalazł
w klawiaturze Logitecha (to razem z myszą było kupowane jako zestaw) drugi
odbiornik. Polegać to ma na tym żeby wsadzić drugi odbiornik do kompa z Win
7 i tą myszką podłączoną do XP móc sterować również w W7. JA zwracałem mu
i uwagę że jak będzie klikał na coś w XP to tak samo bedzie klikał w W7 ja
nie daję żadnej gwarancji że czegoś nie spieprzy przy okazji. Ale uparł się
że tak by chciał, i co mu zrobisz?
Tak więc VNC odpada bo to nie pójdzie na XP, zresztą podląd na dużym
monitorze już mu zrobiłem podpinając wyjście VGA do drugiego wejścia w
monitorze.
--
....:::WISKOLER:::...
Gestapo obstawiło wszystkie wyjścia, ale Stirlitz je przechytrzył. Uciekł

Data: 2016-10-13 18:53:17
Autor: Sebastian Biały
On 2016-10-13 16:47,  ...:::WISKOLER:::... wrote:
i co mu zrobisz?

Pokażesz dlaczego rozwiązanie z VNC jest lepsze. Najlepiej demostrując że jak tu klika "dodaj pacjenta", to tam klika "zdetonuj głowicę".

Tak więc VNC odpada bo to nie pójdzie na XP

Pójdzie. Zarówno klient jak i serwer.

, zresztą podląd na dużym
monitorze już mu zrobiłem podpinając wyjście VGA do drugiego wejścia w
monitorze.

Okno vnc może sobie przenieść na drugi monitor podpiety pod Win7. Wygoda uzywania milion razy lepsza niż klikanie jedną myszką w dwa pulpity.

Jesli podepniesz jakimś cudem dwa kompu pod jeden pulpit będziesz prędzej czy później *winny* tego że coś się klineło nie tak jak miało. Lekarz nie jest winien z definicji.

Data: 2016-10-14 14:36:16
Autor: Aristide Torchia
W dniu 2016-10-13 o 16:47,  ...:::WISKOLER:::... pisze:
[...]

Cześć,

A może programowy KVM by się sprawdził? Wprawdzie ja używałem na 2 monitorach stojących obok siebie a podłączonych właśnie do 2 kompów.
Korzystałem na codzień z Input Directora, testowałem też Muliplicity (łatwiejszy w konfiguracji)

Multiplicity 3
http://edgerunner.com/multiplicity

Input Director
http://www.inputdirector.com/index.html#about--

--
AT

Data: 2016-10-12 21:54:17
Autor: Saiko Kila
Myszka bezprzewodowa i dwa odbiorniki?
Proces "...:::WISKOLER:::..." <jvfxbyre@burgh.rh> zwrócił błąd:

[...]

W Logitechu nie da się sparować myszki która już jest sparowana.
Musiałbyś odłączyć dynksa w kompie A, żeby móc sparować w kompie B.

Jeśli używa się bezprzewodowców Logitecha, to po jakimś czasie dynksów
jest na pęczki, bo zużywa się mysz/klawiatura, a nie dynks. Można je
poupychać w sprzęcie, bo wiele myszy i klawiatur ma specjalne schowki na
zapasowy odbiornik (pewnie do przenoszenia na LAN party). Może stąd się
wziął dodatkowy, że ktoś zapomniał wyjąć? Jeden odbiornik obsługuje do
sześciu urządzeń (zgodnych z nim, czyli marki "Unifying").

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.

Data: 2016-10-12 22:52:35
Autor: JaNus
W dniu 2016-10-12 o 21:54, Saiko Kila pisze:
Jeden odbiornik obsługuje do sześciu urządzeń (zgodnych z nim, czyli
marki "Unifying").

Mam zestaw m. + k. Tracera, i jak sądzisz: czy gdy kupię drugi (acz
niekoniecznie identyczny model), do drugiego kompa w sąsiednim pokoju,
to może się zdarzyć, iż przy starcie systemu sparują się na opak?

W zasadzie wiem jak można temu przeciwdziałać, ale jako swoista
ciekawostka nawet by mi to pasowało, już nie napiszę po co, bo deczko
zawiłe.

Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
                 swojej... ceny!

Data: 2016-10-12 23:34:21
Autor: Saiko Kila
Myszka bezprzewodowa i dwa odbiorniki?
Proces JaNus <bez@adresu> zwrócił błąd:

[...]

A nie wiem jak Tracery parują, bo mogą robić to na innej zasadzie. U
Logitecha to niemożliwe (teoretycznie), bo jest przed tym zabezpieczony.
Możesz sparować myszę, włożyć do szuflady, wyjąć za 2 lata i (po
włożeniu baterii ;) będzie sparowana. Tzn. program do parowania rozpozna
ten konkretny egzemplarz myszy, chyba po numerze seryjnym, i że już go
kiedyś sparował. To dotyczy serii Unifying, bo wiadomo, że inne modele
Logitecha mogą być zakłócane np. przez urządzenia Microsofta, a
przynajmniej o tym kiedyś czytałem.

W zasadzie wiem jak można temu przeciwdziałać, ale jako swoista
ciekawostka nawet by mi to pasowało, już nie napiszę po co, bo deczko
zawiłe.

Właśnie zależy jak to sobie inżynierowie wymyślili. Wedle Logitecha
oficjalnie nie można sparować wielu odbiorników na raz z jedną myszą.
Czy to się da jakoś nieoficjalnie to nie wiem, ale trudno mi to
przetestować. Wymagałoby to chyba postawienia dwóch komputerów poza
swoim wzajemnym zasięgiem (żeby dynksy się nie widziały), a mysz
musiałaby być gdzieś pośrodku.

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.

Data: 2016-10-12 23:44:46
Autor: JaNus
W dniu 2016-10-12 o 23:34, Saiko Kila pisze:
Wedle Logitecha oficjalnie nie można sparować wielu odbiorników na
raz z jedną myszą.

No nie, nie naraz. Zaś jeszcze rozszerzając zagadnienie:
czy nano-odbiornik nie jest dość istotnym składnikiem ceny? Bo za
BT-towy zapłaciłem ca 25 zeta, to i ten w standardzie 2,4 GHz cosik musi
być nietani. Ale nie widzę nigdzie ofert, że w sprzedaży są same tylko
myszy, nano-nadajniki, czy zestawy klawiszy - te na 2,4
To nie chwytam: nie opłaca się producentowi, czy konsumentowi? Przecież,
jak ktoś tu wspomniał, może się zepsuć jeden element, a pozostałe są OK.
To czemu nie można dostać *tylko* tego, co zepsute? Ale to pewnie tylko
spece od marketingu, czyli nakłaniania klienta, by wydał jak najwięcej -
wiedzą.

Data: 2016-10-13 19:57:26
Autor: Saiko Kila
[...]

Oni to rozdają jak cukierki. Jak ktoś musi to można kupić ten odbiornik
(a właściwie nadajniko-odbiornik), za jakieś 10 dolarów czy 45 złotych.
Jeśli to kosztuje w sklepie 10 dolarów, to znaczy że u żółtego
producenta pewnie z pół dolara.

Bo za BT-towy zapłaciłem ca 25 zeta, to i ten w standardzie 2,4 GHz
cosik musi być nietani. Ale nie widzę nigdzie ofert, że w sprzedaży
są same tylko myszy, nano-nadajniki, czy zestawy klawiszy - te na 2,4

Mysz z kompletu MK520 możesz kupić oddzielnie (nazywa się M310),
podobnie nano. Samej klawiatury chyba się nie da, i ona się faktycznie
umie zepsuć. Ale jest na tyle tania, że można kombo traktować jako
klawiaturę. Mysz z zestawu jest IMO za słaba żeby jej używać, i lepiej
podmienić na jakąś inną. U mnie w domu są dwie inne myszy Unifying
używane z tą klawiaturą, tzn. M560 i Marathon (a do grania mam podpięte
na stałe myszy przewodowe :))

Można jednak kupić klawiaturę podobną bez myszy.

[...]

Logitechowe częściowo się da. Jeśli się nie da jakiegoś modelu, który
kiedyś był dostępny, to pewnie został wycofany ze sprzedaży. Wiesz,
jakoś muszą uzasadnić istnienie tego kombo, żeby je sprzedać. Osobiście
mam do Logitecha żal, że nie zrobił następców np. klawiatury G19.
Przypuszczam, że jakiś markeid zadecydował.

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.

Data: 2016-10-12 22:17:11
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Myszka bezprzewodowa i dwa odbiorniki?
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 12 Oct 2016 20:05:41 +0200  doszła do mnie wiadomość  <owl0ojg7bjks$.yqqt3otol2k5.dlg@40tude.net>
od " ...:::WISKOLER:::..." <jvfxbyre@burgh.rh>  :
[...]

Logitech takie robi, mysz:
http://www.logitech.com/pl-pl/product/ultrathin-touch-mouse-t630
Klawiatura:
http://www.logitech.com/pl-pl/product/multi-device-keyboard-k380
--
Całujmy wszyscy dupę Henryka.
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

Data: 2016-10-13 16:51:39
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Myszka bezprzewodowa i dwa odbiorniki?
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Olaf Frikiov
Skiorvensen naskrobał(a):

Logitech takie robi, mysz:
http://www.logitech.com/pl-pl/product/ultrathin-touch-mouse-t630

No fajna, tylko deczko droga i doktor mnie zabije jak zobaczy cenę.
A nie o to chodzi by mnożyć byty myszowe w gabinecie.
--
....:::WISKOLER:::...
Stirlitz z Plejshnerem szli ulicą i omawiali plan przyszłej operacji.

Data: 2016-10-12 22:27:38
Autor: PiteR
 ...:::WISKOLER:::... pisze tak:

A wszystko zaczęło się od tego że w zestawie Logitecha
(jakoby) znaleziono drugi odbiornik i wtedy narodził się ten
szatański pomysł

no jeszcze czego zebyś mi ruszał kursorem zza ściany.

--
Piter

http://piterpro.private.pl/xnews/

Data: 2016-10-13 19:54:31
Autor: Saiko Kila
Myszka bezprzewodowa i dwa odbiorniki?
Proces PiteR <email@fauszywy.pl> zwrócił błąd:
A wszystko zaczęło się od tego że w zestawie Logitecha
(jakoby) znaleziono drugi odbiornik i wtedy narodził się ten
szatański pomysł

no jeszcze czego zebyś mi ruszał kursorem zza ściany.

To niestety i tak jest możliwe, po dokonaniu ataku:
https://packetstormsecurity.com/files/138922/SYSS-2016-060.txt

--
Saiko Kila
Hello children, welcome to the world of Biology. I hope you all have

Data: 2016-10-13 20:46:50
Autor: PiteR
Saiko Kila pisze tak:

[...]

świetnie

czy klawiatura jeszcze się trzyma czy też złamana?

"Powerful 2.4 GHz wireless as reliable as a corded connection.
30 foot range. Work at your desk or across the room. Auto-frequency
switching virtually eliminates dropouts even in the busiest wireless
environments. 128-bit AES keyboard encryption keeps your information
secure"

Data: 2016-10-13 22:06:31
Autor: Saiko Kila
[...]

Na razie się ponoć trzyma, ale ponieważ hakerzy wysyłają informacje do
producenta kilka miesięcy przed ujawnieniem publicznym (jak są
grzecznymi chłopcami), to może się okazać że się już nie trzyma. Problem z myszami jest taki, że można nią udawać klawiaturę, czyli
klawiatura w ogóle nie musi być hakowana jeśli się shakowało mysz.

Ta shakowana mysz z linka nawiasem mówiąc to właśnie M310 o której
pisałem w poście obok.

Tu jest link z częścią urządzeń wrażliwych na hacka MouseJack (udawanie
klawiatury):
https://www.bastille.net/affected-devices

Przy czym ponoć nowe firmware logitechowe ma temu zapobiegać. Inne firmy
zdaje się olały problem.

--
Saiko Kila
I merely remarked that in my harem she would be the third or even the

Data: 2016-10-13 04:22:25
Autor: Airless
Myszka bezprzewodowa i dwa odbiorniki?
Lenovo N700 - ma przełącznik na BT i dongla mini.

Data: 2016-10-14 08:26:37
Autor: Yakhub
Dnia Wed, 12 Oct 2016 20:05:41 +0200, ...:::WISKOLER:::... napisał(a):

[...]

Tak żeby całkiem automatycznie to działało to chyba się nie da.

Ja stosuję podobne rozwiązanie.

Ściągnij sobie programik:
http://support.logitech.com/en_us/software/logitech-connection-utility-software

Żeby "przełączyć się" pomiędzy jednym odbiornikiem a drugim, musisz włączyć
na komputerze programik i zrestartować myszkę. --
Yakhub

Myszka bezprzewodowa i dwa odbiorniki?