Myszka - co wybrać?

Data: 2009-12-15 14:17:28
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Myszka - co wybrać?
Dwie możliwo¶ci: Albo Logitech schodzi na psy albo moje zdolno¶ci destrukcyjne wzrosły. Kiedy¶ miałem Logitecha, takiego czarnego, OEM i był nie do zdarcia. Rewelacyjna mysz. Poszła do ludzi ze starym kompem. Teraz używam Logitecha Laser G5 w którym padło kółko (sporo używam), w miedzyczasie używałem innego logitechowego OEM-a w którym z kolei padł lewy klawisz. Musze nabyc co¶ nowego i teraz pytanie: Co? ma być wygodne i nie do zdarcia. Logitecha chyba raczej odpuszczę, nie s±dze abym dostał co¶ lepszego od G5 dlatego zwróciłem się w stronę produktów Steelseries i Razer. Co polecacie? jaki model i dlaczego akurat ten? Zastosowanie to będzie głównie net, obróbka zdjęć i gry - zwłaszcza FPS...

P.S. Gratulacje z okazji zajechania G5 już odbierałem :)
--
"Komunizm to ustrój, w którym lud pracuj±cy miast i wsi będzie zjadał
owoce swojej pracy ustami swoich przedstawicieli"

Data: 2009-12-15 17:55:14
Autor: Jacek Kalinski
Myszka - co wybrać?
W artykule <hg8299$48q$3@news.onet.pl>, Andrzej Zbierzchowski napisał(a):

Dwie możliwo¶ci: Albo Logitech schodzi na psy albo moje zdolno¶ci destrukcyjne wzrosły. Kiedy¶ miałem Logitecha, takiego czarnego, OEM i był nie do zdarcia. Rewelacyjna mysz. Poszła do ludzi ze starym kompem.

U nas w firmie tylko logitech. U96 i S96 oraz chyba jedna S90 przez przypadek wpadła. Wszystkie pracuj± od 3 lat i nie ma z nimi żadnych
problemów. Ilo¶ć sztuk, to około 20 (musiałbym dokładnie policzyć).

Zastosowanie to będzie głównie net, obróbka zdjęć i gry - zwłaszcza FPS...

Może to przez te gry...? Bo u nas użytkownicy jako¶ nie mog± ich zamęczyć.

Jacek

Data: 2009-12-15 20:44:36
Autor: Irokez
Myszka - co wybrać?
Użytkownik "Andrzej Zbierzchowski" <a@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hg8299$48q$3news.onet.pl...
[...]

Mam Microsoft IntelliMouse Optical USB.
Mam od... 6 lat na pewno jak nie lepiej.
Zepsuć sie to nie chce a może bym co¶ nowego sobie kupił. Tylko nie widze nastepcy.

--
Irokez

Data: 2009-12-15 21:48:29
Autor: dos4fl
Myszka - co wybrać?
bawie sie myszami od 89 roku i teraz polece myche microsoft wheel mouse optical (nie basic) ta siwecaca z tylu na czerwono, po roznych logitechach i geniusach naprawde mi pasuje. przede wszystkim wygodna

Data: 2009-12-15 23:05:49
Autor: Radosław Sokół
Myszka - co wybrać?
Andrzej Zbierzchowski pisze:
Teraz używam Logitecha Laser G5 w którym padło kółko (sporo używam), w

W jakim sensie "padło"?

Kółko trzeba regularnie czy¶cić, inaczej zaczyna zachowywać
się dziwnie lub w ogóle przestaje działać. Piękne "koty" z
kurzu się zbieraj± na przesłonie rolki...

A klawisz to klasyka, trzeba przelutować nowy mikrostyk i
działa znowu jak ta lala.

Ja używam już który¶ rok MouseMan Optical Dual Sensor i
z okresowymi naprawami i przegl±dami działa rewelacyjnie.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-12-16 00:30:46
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Myszka - co wybrać?
W dniu 2009-12-15 23:05, Radosław Sokół pisze:
Kółko trzeba regularnie czy¶cić, inaczej zaczyna zachowywać
się dziwnie lub w ogóle przestaje działać. Piękne "koty" z
kurzu się zbieraj± na przesłonie rolki...

Radosławie, masz u mnie flaszkę.

:D :D :D :D :D

Data: 2009-12-15 23:40:32
Autor: vcore
Myszka - co wybrać?
Andrzej Zbierzchowski pisze:
Dwie możliwości: Albo Logitech schodzi na psy albo moje zdolności destrukcyjne wzrosły. Kiedyś miałem Logitecha, takiego czarnego, OEM i był nie do zdarcia. Rewelacyjna mysz. Poszła do ludzi ze starym kompem. Teraz używam Logitecha Laser G5 w którym padło kółko (sporo używam), w miedzyczasie używałem innego logitechowego OEM-a w którym z kolei padł lewy klawisz. Musze nabyc coś nowego i teraz pytanie: Co? ma być wygodne i nie do zdarcia. Logitecha chyba raczej odpuszczę, nie sądze abym dostał coś lepszego od G5 dlatego zwróciłem się w stronę produktów Steelseries i Razer. Co polecacie? jaki model i dlaczego akurat ten? Zastosowanie to będzie głównie net, obróbka zdjęć i gry - zwłaszcza FPS...

P.S. Gratulacje z okazji zajechania G5 już odbierałem :)

Moja G5 też ducha wyzioneła ale to przez działanie siły wyższej, czyt. zdeptana podczas przeprowadzki, to najlepsza mysz jaką w życiu miałem - miałem ją ponad 3lata, w tym czasie zużyła 2 pary ślizgaczy (nie licząc seryjnych) - to obrazuje poziom jej eksploatacji, oczywiście używana na podkładce, po jej zgonie kupiłem coś na szybko - i był to razer deathadder, który jest moim zdaniem do chrzanu (używam już jakiś rok), zalet względem G5 niema żadnych - jak mi tylko zdechnie to kupuje spowrotem G5, oczywiśćie mam nadzieje że uda mi się dorwać stary model koloru stalowo-rdzawego. Ja gdybym miał okazję to kupił bym G5 spowrotem. Razer jest strasznie przereklamowany, mam wspomnianego wcześniej deathaddera oraz copperhead którego oczywiście nie kupiłem a dostałem, i nie polecam, oczywiście złe nie są, o niebo lepsze od wszelkiej maści A4techów, ale jedyne co mają fajnego to pudełko. Porównując Deathaddera do G5:

(-) Ĺšliskie boki
(-) Brak jakiegokolwiek wspornika pod kciuk, który jeździ po podkładce
(-) Zużywające się przyciski, po 9 miesiącach wytarły się styki, i myszka nie łapała za każdym razem, poradziłem sobie z tym podklejając na styk kawałek (0,5mm×2mm) kartki A4
(-) Skręcający się kabel
(-) Wycierająca się „antypoślizgowa” powłoka (na lewym przycisku mam już goły plastik)
(-) Śliskie kółko, lekko spocona dłoń i palec się po nim ślizga
(-) Szybko zużywające się ślizgacze (6 miesięcy na szmaciance)
(-) Nieco przymała (dla mnie, rozmiarowo jest raczej standardowa)
(-) Przyciski boczne są mało ergonomiczne, szczególnie drugi, trzeba mocno zginać kciuk aby go wcisnąć
(-) Sterownik który u mnie wywalił BSOD już 27(!) razy (różne wersje)
(-) Ergonomia, ogĂłlnie jest przyzwoicie, ale brak wsparcia pod kciuk to niestety duĹĽy minus
(-) Brak możliwości dynamicznego zmieniania rozdzielczości pracy, można zdefiniowac jedynie 2 wartości i przypisac je do dwóch bocznych klawiszy

(+) Sterownik, oferuje nieco ciekawsze funkcje niĹĽ SetPoint logitecha
(+) Ślizgacze, które „ślizgają” lepiej
(+) Opakowanie, instrukcja, płyta ze sterownikami - fajnie zaprojektowane

Myszy wykorzystuję głównie do pracy w pakiecie Adobe CS3 - i w tym zastosowaniu G5 była królem (a myszy miałem sporo) Od czasu do czasu także gram - szczególnie Quake III i battlefield 2, oraz inne wszelkiej maści FPSy - oczywiście tutaj mysz także sprawdzała się znakomicie. Tak jak pisałem wcześniej jeśli będe miał możliwośc kupię G5 znowu, w porównaniu z razerami (bo w zasadzie tylko razer i logitech liczą sie na szczurzym rynku) G5 to mysz pancerna i bezawaryjna, w marcu poleciłem jej zakup znajomemu - też jest zadowolony.

--
www.blog.vcore.pl â—¦ Blog prywatny

www.webprogress.com.pl â—¦ WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

Data: 2009-12-16 00:30:35
Autor: Feromon
Myszka - co wybrać?

[...]

A ja zmieniam mysz co roku i nie mam problemów...

Feromon

Data: 2009-12-17 15:17:04
Autor: Dawid
Myszka - co wybrać?
Andrzej Zbierzchowski pisze:

Steelseries i Razer. Co polecacie? jaki model i dlaczego akurat ten? Zastosowanie to będzie głównie net, obróbka zdjęć i gry - zwłaszcza FPS...

Witam
Do gry to tylko Razer.
Mam  Razer Diamondback, super mysz.
Rozbudowany sterownik pozwala dopasować się do wszystkiego.
Szybka i precyzyjna.
Pozdrawiam

Myszka - co wybrać?