Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   "Myto za przejazd drogami krajowymi takĹźe dla aut osobowych z przyczepą"

"Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepą"

Data: 2011-04-05 23:30:54
Autor: Marek
"Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepą"
Słyszałem dziś urzędasa z ministerstwa który roztaczał wizję budowy nowych dróg z opłat pobieranych nową metodą. Pamiętam jak likwidowano podatek drogowy i wliczono go do paliwa, ale nigdy nie podano ile kasy wypompowano z nas tą drogą i co za to wybudowano. Teraz kolejny skok na nasze zarobki. Firmy transportowe oficjalnie głoszą, że przerzucą ten koszt na klientów, co musi skutkować dalszymi podwyżkami cen.

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/502185,myto_za_przejazd_drogami_krajowymi_takze_dla_aut_osobowych_z_przyczepa.html

--
Marek

Data: 2011-04-06 14:47:50
Autor: PaweL
"Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepą"
...l. Teraz kolejny skok na nasze zarobki. ...



dalej ślepo wierzcie TVN, GW i głosujcie na nowoczesną, modną, europejską partię
Będzie więcej takich skoków.

Data: 2011-04-06 21:50:52
Autor: pavellz
"Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepą"
dalej ślepo wierzcie TVN, GW i głosujcie na nowoczesną, modną, europejską partię
Będzie więcej takich skoków.


To niech podnoszą te opłaty szybciej, bo w Wawce podnoszą dwukrotnie ceny biletów
na komunikację miejską, żeby załatać miejską dziurę budżetową.
Podnosząc opłaty dla kierowców- przyczynią się do dalszej konkurencyjności autobusów. :)

A tak serio - to widać, że ta zielona wyspa była przez te parę lat trochę na kredyt,
który teraz zaczynamy spłacać i może dobrze, że takie kwiatki wychodzą zanim część
z nas zdecyduje gdzie postawi krzyżyk na jesieni.

Pzdr
Paweł

Data: 2011-04-06 22:26:39
Autor: J.F.
"Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepš"
On Wed, 6 Apr 2011 21:50:52 +0200,  pavellz wrote:
dalej ślepo wierzcie TVN, GW i głosujcie na nowoczesną, modną, europejską partię Będzie więcej takich skoków.

To niech podnoszą te opłaty szybciej, bo w Wawce podnoszą dwukrotnie ceny biletów
na komunikację miejską, żeby załatać miejską dziurę budżetową.
Podnosząc opłaty dla kierowców- przyczynią się do dalszej konkurencyjności autobusów. :)

Niedawno slyszalem ze w Gdyni sprzedaz biletow wzrosla.
Nie trzeba dodatkowych oplat - benzyna po 5 zl wystarczy.

J.

Data: 2011-04-07 21:59:25
Autor: Artur Maśląg
"Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepš"
W dniu 2011-04-06 22:26, J.F. pisze:
(...)
Niedawno slyszalem ze w Gdyni sprzedaz biletow wzrosla.
Nie trzeba dodatkowych oplat - benzyna po 5 zl wystarczy.

Nie wiem jak w Gdyni, ale W-wie i okolicach (jak już
pisałem) cena benzyny nie była istotna, ponieważ ludzie
od dawna (nie wszyscy oczywiście) starają się jednak
korzystać z KM, która coraz częściej jest wystarczająco
atrakcyjną alternatywą do samochodu. Byś się zdziwił
ile samochodów stoi przy różnych punktach przesiadkowych
i ludzie dalej jadą już komunikacją miejską/aglomeracyjną.
W samej W-wie często w ogóle nie ma sensu ruszanie samochodu
z parkingu.

Data: 2011-04-07 09:09:37
Autor: Cavallino
"Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepą"
Użytkownik "pavellz" <pavellz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

A tak serio - to widać, że ta zielona wyspa była przez te parę lat trochę na kredyt,

Jakie parę?
Na kredyt to to państwo żyje od ponad 20 lat.
A jakby dokładniej policzyć to może i od prawie 40.

Jakby ktoś z nas tak się gospodarzył w swoim domu, jak kolejne rządy w państwie, to dawno by go komornik wywlekł z chaty na ulicę.
Ale jak widać zadłużanie majątku na większą skalę jest bezkarne.

Data: 2011-04-07 21:10:48
Autor: Tomasz Pyra
"Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepą"
W dniu 2011-04-07 09:09, Cavallino pisze:
Użytkownik "pavellz" <pavellz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

A tak serio - to widać, że ta zielona wyspa była przez te parę lat
trochę na kredyt,

Jakie parę?
Na kredyt to to państwo żyje od ponad 20 lat.
A jakby dokładniej policzyć to może i od prawie 40.

Jakby ktoś z nas tak się gospodarzył w swoim domu, jak kolejne rządy w
państwie, to dawno by go komornik wywlekł z chaty na ulicę.
Ale jak widać zadłużanie majątku na większą skalę jest bezkarne.

Jest to problem kadencyjnej demokracji nie potrafiącej się pod tym względem samoograniczyć, bo spłacać to będą za przyszłych kadencji.

Nawet jak pojawiają się jakieś ograniczenia, to ze strony rządzących powstaje tylko szereg pomysłów jak te ograniczenia ominąć i jak tu coś przeksięgować tak żeby się w definicji nie znalazło.

Data: 2011-04-07 23:22:01
Autor: Cavallino
"Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepą"
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:

Jakby ktoś z nas tak się gospodarzył w swoim domu, jak kolejne rządy w
państwie, to dawno by go komornik wywlekł z chaty na ulicę.
Ale jak widać zadłużanie majątku na większą skalę jest bezkarne.

Jest to problem kadencyjnej demokracji nie potrafiącej się pod tym względem samoograniczyć, bo spłacać to będą za przyszłych kadencji.

Jak na razie to każdy kto zrobi większą dziurę, wylatuje na zbity pysk z rządzenia, więc to nie jest kwestia przyszłych kadencji (bo chyba nie chodzi o to aby nie mieć na nie szans), tylko kompletnego idiotyzmu poszczególnych rządzących, którzy nie są w stanie przewidzieć skutków swoich działań.

Data: 2011-04-22 10:27:19
Autor: Jakub Witkowski
"Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepą"
W dniu 2011-04-07 23:22, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:

Jakby ktoś z nas tak się gospodarzył w swoim domu, jak kolejne rządy w
państwie, to dawno by go komornik wywlekł z chaty na ulicę.
Ale jak widać zadłużanie majątku na większą skalę jest bezkarne.

Jest to problem kadencyjnej demokracji nie potrafiącej się pod tym względem samoograniczyć, bo spłacać to będą za przyszłych kadencji.

Jak na razie to każdy kto zrobi większą dziurę, wylatuje na zbity pysk z rządzenia,

Wylatuje nie ten który "zrobi", tylko "ma" dziurę budżetową. Różnica często znaczna.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2011-04-22 10:41:52
Autor: Cavallino
"Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepą"
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:

Jak na razie to każdy kto zrobi większą dziurę, wylatuje na zbity pysk z rządzenia,

Wylatuje nie ten który "zrobi", tylko "ma" dziurę budżetową. Różnica często znaczna.

Jeśli zamiast reform w rodzaju zabrania dopłat do kopalni, woli zrobić skok na kasę emerytów, bo nie przyjadą z kilofami pod kancelarię, to jednak zrobi, a przynajmniej znacznie się przyczyni.

Data: 2011-04-07 21:40:58
Autor: Artur Maśląg
"Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepą"
W dniu 2011-04-06 21:50, pavellz pisze:
(...)
To niech podnoszą te opłaty szybciej, bo w Wawce podnoszą dwukrotnie
ceny biletów
na komunikację miejską, żeby załatać miejską dziurę budżetową.

Widzę, że kolega wierzy w medialne rewelacje. Niedługo wybory to
trzeba znaleźć 'haka', a i tak W-wa ma jedną z najniższych cen
biletów w Polsce.

Podnosząc opłaty dla kierowców- przyczynią się do dalszej
konkurencyjności autobusów. :)

W aglomeracji warszawskiej od dawna wielu kierowców szuka
form transportu, które mogą być alternatywą dla samochodu.
Komunikacja miejska/aglomeracyjna takową się się powoli
staje i wcale nie trzeba podwyższać opłat dla kierowców.

Data: 2011-04-08 21:00:50
Autor: pavellz
"Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepą"
Podnosząc opłaty dla kierowców- przyczynią się do dalszej
konkurencyjności autobusów. :)

W aglomeracji warszawskiej od dawna wielu kierowców szuka
form transportu, które mogą być alternatywą dla samochodu.
Komunikacja miejska/aglomeracyjna takową się się powoli
staje i wcale nie trzeba podwyższać opłat dla kierowców.



Ale do konkurencyjności to jeszcze lata świetlne... No może nie lata,
ale napewno okres dobudowania tych dwóch planowanych linii metra,
z których nie potrafią póki co ugryźć ze względów papierologicznych,
bo finanse zdaje się istnieją, a ciocia unia nawet chce się dołożyć.

Póki co, coraz częściej mówi się o likwidacji wspólnych biletów na KM,
ponieważ nie można się dogadać z samorządami nt. finansowania, a co za tym idzie
powoli demontuje się to, co można było nazwać zalążkiem kolei aglomeracyjnej.

Obiecuję, że jak zrobią coś na miarę S-Bahnu to sprzedaję auto i raz w roku
korzystam z wypożyczalni w trakcie wyjazdu na wakacje. :)

Pzdr
Paweł

Data: 2011-04-08 21:42:53
Autor: Artur Maśląg
"Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepą"
W dniu 2011-04-08 21:00, pavellz pisze:
Podnosząc opłaty dla kierowców- przyczynią się do dalszej
konkurencyjności autobusów. :)

W aglomeracji warszawskiej od dawna wielu kierowców szuka
form transportu, które mogą być alternatywą dla samochodu.
Komunikacja miejska/aglomeracyjna takową się się powoli
staje i wcale nie trzeba podwyższać opłat dla kierowców.

Ale do konkurencyjności to jeszcze lata świetlne...

Konkurencyjności? Czego? KM vs samochód osobowy? To dwa rózne
środki transportu. Człowiek myślący racjonalnie wybiera to co
wygodniejsze i ekonomicznie uzasadnione. To wygodniejsze to
nie jest kwestia "fotela" i klimy.

No może nie lata,
ale napewno okres dobudowania tych dwóch planowanych linii metra,
z których nie potrafią póki co ugryźć ze względów papierologicznych,
bo finanse zdaje się istnieją, a ciocia unia nawet chce się dołożyć.

Ciekawe skąd masz takie informacje, które delikatnie nazwałbym
nieprecyzyjnymi. Druga linia jest w budowie i musi być uruchomiona
w 2013. W przeciwnym wypadku trzeba będzie zwrócić/stracić środki z EU.

Póki co, coraz częściej mówi się o likwidacji wspólnych biletów na KM,
ponieważ nie można się dogadać z samorządami nt. finansowania, a co za
tym idzie
powoli demontuje się to, co można było nazwać zalążkiem kolei
aglomeracyjnej.

Naprawdę? To ja poproszę o jakieś konkretne materiały potwierdzające
Twoje opowieści, ponieważ o niczym takim nie słyszałem, a komunikacja
aglomeracyjna się rozwija. Rozwija się właśnie dzięki dogadaniu
się z samorządami.

Obiecuję, że jak zrobią coś na miarę S-Bahnu to sprzedaję auto i raz w roku
korzystam z wypożyczalni w trakcie wyjazdu na wakacje. :)

No popatrz - jesteś teraz na urlopie? Ja tam korzystam/korzystałem/będę
korzystać z KM (w tym explicite z tego co wymieniłeś ) i jakoś do głowy mi nie przychodzi sprzedaż samochodu. Berlin można uznać za przykład
dobrze zorganizowanej komunikacji aglomeracyjnej, ale z tego nie
wynika, że w Warszawie z niej korzystać nie można itd.

Data: 2011-04-09 21:48:09
Autor: pavellz
"Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepą"
Ale do konkurencyjności to jeszcze lata świetlne...

Konkurencyjności? Czego? KM vs samochód osobowy? To dwa rózne
środki transportu. Człowiek myślący racjonalnie wybiera to co
wygodniejsze i ekonomicznie uzasadnione. To wygodniejsze to
nie jest kwestia "fotela" i klimy.

Oczywiście, zależy od kryterium. W moim wypadku to czas przejazdu.
Niestety przejazd autem w moim wypadku oznacza codzienną
oszczędność 40 minut, zaś notoryczne spóźnienia do pracy z racji
na usterki na linii kolejowej - utratę pracy i dochodów.
Dodam, że mieszkając pod Warszawą poruszałem się 11-letnim matizem,
który ani razu mnie nie zawiódł, w przeciwieństwie do PKP, gdzie np. przez lekki
opad śniegu trasę Ursus - Piastów pokonałem w 1,5 godziny. :)

Ciekawe skąd masz takie informacje, które delikatnie nazwałbym
nieprecyzyjnymi. Druga linia jest w budowie i musi być uruchomiona
w 2013. W przeciwnym wypadku trzeba będzie zwrócić/stracić środki z EU.

Na chwilę obecną jest problem (być może coś drgnęło) z pozwoleniami na budowę
stacji, które to wydaje wojewoda. Jest problem z ewidencją działek, co oznacza
możliwość opóźnień w budowie linii. Zagrożenie koniecznością zwrotu środków
zawsze istnieje.

Póki co, coraz częściej mówi się o likwidacji wspólnych biletów na KM,
ponieważ nie można się dogadać z samorządami nt. finansowania, a co za
tym idzie
powoli demontuje się to, co można było nazwać zalążkiem kolei
aglomeracyjnej.

Naprawdę? To ja poproszę o jakieś konkretne materiały potwierdzające
Twoje opowieści, ponieważ o niczym takim nie słyszałem, a komunikacja
aglomeracyjna się rozwija. Rozwija się właśnie dzięki dogadaniu
się z samorządami.

Ok, źle się wyraziłem. Póki co niczego się nie wycina, niemniej co roku toczone
są burzliwe dyskusje, które tylko pokazują chwiejność tego rozwiązania.
O zagrożeniu biletu na pociągi podmiejskie mówi się co i raz.
Oto zeszłoroczna dyskusja:
http://www.rynek-kolejowy.pl/18277/Podwarszawskie_gminy_montuja_koalicje_na_rozmowy_z_ZTM.htm

Ja tam korzystam/korzystałem/będę
korzystać z KM (w tym explicite z tego co wymieniłeś ) i jakoś do głowy mi nie przychodzi sprzedaż samochodu. Berlin można uznać za przykład
dobrze zorganizowanej komunikacji aglomeracyjnej, ale z tego nie
wynika, że w Warszawie z niej korzystać nie można itd.

Zależy gdzie mieszkasz. Proponuję wycieczkę na Zieloną Białołękę, północnego
Piastowa, Marysina Wawerskiego. Jest tego trochę.
W przypadku ZB miasto jest zupełnie ślepe na potrzeby osiedla, które mówi się,
że niebawem osiągnie wielkość Tarchomina. Snuje się co prawda jakieś
bardzo mgliste plany budowy linii tramwajowej, czasem nawet metra,
a dziwnym trafem kumulacja pomysłów następuje w trakcie kampanii
przedwyborczej, zaś ich weryfikacja natychmiast po wyborach. :)

A posiadanie auta - w niektórych miastach po prostu nie ma zupełnie sensu.
Zdziwiłbyś się ilu Londyńczyków czy Berlińczyków po prostu nie kupuje auta,
bo poza generowaniem kosztów w domowym budżecie, nie przynoszą one
dodatkowej korzyści.

Pzdr
Paweł

Data: 2011-04-09 22:52:21
Autor: Artur Maśląg
"Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepą"
W dniu 2011-04-09 21:48, pavellz pisze:
(...)
Oczywiście, zależy od kryterium. \

Cieszę się, że na to wpadłeś.

Na chwilę obecną jest problem (być może coś drgnęło)

Pisałem, byś się z tematem zapoznał.

Ok, źle się wyraziłem. Póki co niczego się nie wycina, niemniej co roku
toczone
są burzliwe dyskusje, które tylko pokazują chwiejność tego rozwiązania.

Twój wniosek jest zdaje się na poziomie Twojej wiedzy w zakresie
merytorycznym...

Zależy gdzie mieszkasz. Proponuję wycieczkę na Zieloną Białołękę,

LOL - jak ktoś kupuje tanie mieszkanie w lokalizacji bez transportu,
to niech ma pretensje do siebie.

(...)
A posiadanie auta - w niektórych miastach po prostu nie ma zupełnie sensu.
Zdziwiłbyś się ilu Londyńczyków czy Berlińczyków po prostu nie kupuje auta,
bo poza generowaniem kosztów w domowym budżecie, nie przynoszą one
dodatkowej korzyści.

Widzę, że dla Ciebie pewne kwestie są odkryciem i Twoje zdziwienie
próbujesz mi przypisać. Bazując na Twojej retoryce napiszę, że
zdziwiłbyś się, ile osób kupuje samochody tylko po to, by je mieć
i w zakresie kaprysu z nich korzystać, niezależnie od generowanych
przez nie kosztów.

Data: 2011-04-10 11:26:19
Autor: pavellz
"Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepą"
Zależy gdzie mieszkasz. Proponuję wycieczkę na Zieloną Białołękę,

LOL - jak ktoś kupuje tanie mieszkanie w lokalizacji bez transportu,
to niech ma pretensje do siebie.


Idąc tym tropem - to samo można by powiedzieć 37 000 000 ludzi w Polsce,
że skoro permanentnie kładzie się politykę transportową kraju, niech przeprowadzą
się do centrum Warszawy, skoro jeszcze w niej nie mieszkają.

A co do zakupu tanich mieszkań w Warszawie - widziałeś ostatnio
ogłoszenie o sprzedaży mieszkania, które określiłbyś mianem taniego?
Tutaj są co najwyżej te przeszacowane i bardzo przeszacowane,
a mimo wysokiej średniej dochodów, w tym mieście nie mieszkają
wyłącznie prezesi rad nadzorczych, co doskonale obrazuje rozdźwięk pomiędzy
medianą a średnią dochodów. :)
Nie bardzo rozumiem Twój tok rozumowania. Rzeczą oczywistą
jest rozwój miast i ich ekspansja terytorialna, która wedle wszelkich
prawideł powinna odbywać się w połączeniu z logiczną polityką transportową.
Podążając Twoim myśleniem - stwórzmy podział na dzielnice z transportem i bez,
a w konsekwencji wszyscy będziemy tkwili w tych samych korkach.

W kwestii moich braków merytorycznych, pozwól że przytoczę kilka artykułów:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,9235830,Opoznienia_na_budowie_metra__Luki_w_dokumentacji.html
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,9109889,Gdzie_budowac_metro__Linia_okrezna_przez_Bialoleke_.html
http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/778298,kolejne-podwarszawskie-miejscowosci-nie-chca-wspolnego,id,t.html

i trochę historii, która na szczęście skończyła się pomyślnie:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,5884154,Pruszkow_poza_strefa_wspolnego_biletu_na_kolej_.html


Bazując na Twojej retoryce napiszę, że
zdziwiłbyś się, ile osób kupuje samochody tylko po to, by je mieć
i w zakresie kaprysu z nich korzystać, niezależnie od generowanych
przez nie kosztów.

Oczywiście - jest takie zjawisko. W krajach zachodnich przejawia się zakupem
Forda Mustanga z 1968, zaś w krajach o słabym rozwoju gospodarczym,
gdzie posiadanie auta stanowi o statusie społecznym - kupnem Golfa na raty. :)
W której grupie my się znajdujemy - to chyba nietrudno zgadnąć.

Data: 2011-04-06 22:00:46
Autor: Tomasz Pyra
"Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepą"
W dniu 2011-04-05 23:30, Marek pisze:
Słyszałem dziś urzędasa z ministerstwa który roztaczał wizję budowy
nowych dróg z opłat pobieranych nową metodą.

Już w tej chwili jadąc płatną autostradą, za osobówkę z małą przyczepką zapłaci się tyle samo co za 40t zestaw ciągnika siodłowego z naczepą.
Tyle że na osobówkę nie można kupić winiety nawet gdyby ktoś chciał.

Osobówka za przejazd A1 płaci 17.60zł. A z przyczepką 41.80zł.

Data: 2011-04-21 20:36:23
Autor: Inead
"Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepą"

"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:4d9cc66e$0$2460$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-04-05 23:30, Marek pisze:
Słyszałem dziś urzędasa z ministerstwa który roztaczał wizję budowy
nowych dróg z opłat pobieranych nową metodą.

Już w tej chwili jadąc płatną autostradą, za osobówkę z małą przyczepką zapłaci się tyle samo co za 40t zestaw ciągnika siodłowego z naczepą.
Tyle że na osobówkę nie można kupić winiety nawet gdyby ktoś chciał.


Rozporządzenie dotyczy aut z przyczepami powyżej 3.5 Tony (zestaw)!!!!!!! Do 3.5 T nic się nie zmienia!!!

A rząd faktycznie jest do dupy...

"Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepą"

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona