N dla początkującego

Data: 2009-11-06 18:41:36
Autor: Adax
N dla początkującego
Witam wszystkich! Posiadam UPC analog, ale, że kupuję wreszcie plazmę, więc zrewidowałem swoje podejście do UPC i doszedłem do wniosku, że rezygnuję i biorę N (48 zł/mc). Jedynie będzie mi brakowało sportu Polsatu -jest na to jakaś rada?
Jako laik z TV-Sat mam kilka pytań:
1. czy opłaca się brać z N-ki zestaw antenowy za 60 lub 90 zł (podwójny konwerter z nagrywarką), czy można to nabyć taniej?
2. czy warto inwestować w podwójny konwerter i 2 kable, żeby móc nagrywać coś innego niż oglądać -wykorzystujecie to?
3. czy N instaluje zestaw antenowy? i jakie to są koszty?
4. czy SD z N-ki jest lepsze niż z np kablówek cyfrowych?
Serdecznie pozdrawiam!

Data: 2009-11-06 22:25:19
Autor: pparadox
N dla początkującego

Użytkownik "Adax" <Adax_Tnij@op.pl> napisał w wiadomości news:hd1n4c$llk$1news.onet.pl...
[...]

1..ceny w sklepie sa zblizone Antena+konwerter 80-90zł
2..jest to jedyna rzecz z ktorej jestem zadowolony...
3.N-ka nie ma swoich instalatorow ale podadza ci adres instalatora w okolicy koszt 100zł
4..mysle ze sd N-ki jest poprarawna i pewnie lepsza od kablowki

Data: 2009-11-06 23:15:41
Autor: grzechu
N dla początkującego
1. Ja ta ich antene wywaliłem po miesiącu.
Zrywało obraz przy lepszym deszczu lub sniegu.
Lepiej kup większy talerz osobno wraz z konwerterami lepszej jakosci.

Data: 2009-11-06 23:16:49
Autor: grzechu
N dla początkującego
I zauważ że nie masz "polsatów"

Data: 2009-11-09 07:24:27
Autor: pawell32
N dla początkującego
grzechu pisze:
1. Ja ta ich antene wywaliłem po miesiącu.
Zrywało obraz przy lepszym deszczu lub sniegu.
Lepiej kup większy talerz osobno wraz z konwerterami lepszej jakosci.

bo była źle ustawiona, ale fakt te anteny są słabe, jak wszystkie
dołączane do zestawów i lepiej kupić komercejną.
polecam televesa

--
pozdrawiam. pawell32
Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2009-11-06 23:42:50
Autor: Shimeck
N dla początkującego
Twoja historia przypomina moją kilka miesiecy wczesniej. Ja kupiłem plazmę rok temu, i męczyłem sie z UPC, ale niedawno załozyłem N-kę, jednoczesnie zostawiając kablówkę (szkoda było tych polsatów). Koszt to 300 zł...
Powiem tak, obraz cyfrowy z N-ki naprawde minimalnie sie różni od obrazu analogowego z kabla UPC, za to kanały HD z N-ki to inna bajka:) Obraz naprawde zachwyca ostroscią i kolorami , mecze ligi mistrzów na NsporcieHD to poezja, az sie chce oglądać, no i te programy przyrodnicze w HD...miód normalnie... szczerze polecam. Ja generalnie jestem zadowolony.

Data: 2009-11-08 15:01:49
Autor: Malkontent
N dla początkującego
Dnia Fri, 6 Nov 2009 23:42:50 +0100, "Shimeck" <shimeck@o2.pl>
napisał:

Powiem tak, obraz cyfrowy z N-ki naprawde minimalnie sie różni od obrazu analogowego z kabla UPC, za to kanały HD z N-ki to inna bajka:) Obraz naprawde zachwyca ostroscią i kolorami

A na UPC miałeś HD? Bo jak nie to wprowadzasz ludzi w błąd. HD w UPC
jest bardzo dobrej jakości.

--

 Pozdrawiam _/_/_/_/_/_/
Malkontent _/_/_/_/_/_/_/_/_/

Data: 2009-11-07 00:10:04
Autor: cztery
N dla początkującego
4. czy SD z N-ki jest lepsze niż z np kablówek cyfrowych?

SD jak i HD w n-ce jest gorszej jakosci niz w UPC.
Mialem n-ke, mam upc. Porownywalem na tej samej plazmie panasonica 42S10.

Data: 2009-11-06 21:36:18
Autor: zbyszek
N dla początkującego

Użytkownik "cztery" <raz@dwa.trzy> napisał w wiadomości
> 4. czy SD z N-ki jest lepsze niż z np kablówek cyfrowych?

SD jak i HD w n-ce jest gorszej jakosci niz w UPC.
Mialem n-ke, mam upc. Porownywalem na tej samej plazmie panasonica 42S10.
Jeżeli tak to widzisz , to chyba na cztery oczy po dużym spożyciu napojów
45% .

Jeszcze nie widziałem , aby obraz z kabla był lepszy od satelity .
Z.

Data: 2009-11-07 01:22:17
Autor: cztery
N dla początkującego
Jeżeli tak to widzisz , to chyba na cztery oczy po dużym spożyciu napojów
45% .

Jeszcze nie widziałem , aby obraz z kabla był lepszy od satelity .

Porownywales obraz z cyfrowego kabla UPC ?
Moze to kwestia tunera, bo wg. mnie np. na nowym tunerze Cisco obraz kanalow SD jest gorszy niz na starym Philipsie, w UPC. I to widac.

Data: 2009-11-07 06:47:30
Autor: Cavallino
N dla początkującego
Użytkownik "zbyszek" <zbyszek9@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Jeszcze nie widziałem , aby obraz z kabla był lepszy od satelity .

Forma przekazu nie ma tu nic do rzeczy.
Wszystko zależy od tego skąd biorą sygnał i czy aby źródło nie jest takie same, wtedy decyduje jakość dekodera.
Czyli teoretycznie - nie ma przeszkód.

Data: 2009-11-09 07:23:07
Autor: pawell32
N dla początkującego
cztery pisze:
4. czy SD z N-ki jest lepsze niż z np kablówek cyfrowych?

SD jak i HD w n-ce jest gorszej jakosci niz w UPC.
Mialem n-ke, mam upc. Porownywalem na tej samej plazmie panasonica 42S10.

fakt, pewnie miałeś podłaczone przez euro i  tv lg -:)

Data: 2009-11-07 12:26:08
Autor: Leszek
N dla początkującego
Adax pisze:
[...]

1. Zestaw antenowy N-ki jest bez zeza umożliwiającego odbiór FTA z Astry (jest na niej kilka fajnych muzycznych, informacyjnych po angielsku i niemieckich HD). Czytałem, że antena od N-ki jest kiepska. Wziąłem antenę od instalatorów i obraz jest ekstra, nigdy nie ma zakłóceń, jakość cały czas 100%.
2. 2 kable są konieczne do życia, przynajmniej w moim przypadku.
3. N-ka zleca instalację autoryzowanemu instalatorowi. Na infolinii podają uśredniony koszt 200 zł za instalację + około 100 zł za antenę, ale to są bujdy. W moim przypadku policzyli sobie 350 zł za robociznę, coś koło 50 zł za kabel antenowy powyżej 10 m, do tego koszt anteny, konwertera i zeza oraz kabla hdmi. O koszcie rzeczywistym poinformowali mnie dopiero instalatorzy, przynajmniej powiedzieli z góry ile to będzie kosztować. U mnie wyszło razem 700 zł - antena od strony kuchni, kable przez kuchnię, przez przedpokój do pokoju przypinane do boazerii, 3 wiercenia wewnątrz mieszkania i dwa na zewnątrz.
4. Nie miałem kablówki cyfrowej, ale w porównaniu z przyzwoitą analogową N-ka to bajka.

Data: 2009-11-07 15:46:40
Autor: Adax
N dla początkującego
(...)
[...]

Wielkie dzięki Leszek za konkrety!
Ale 350 zł sprzęt i drugie tyle robo? Zobacz:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=809206235&msg=Twój+e-mail+został+wysłany.

Wg mnie sprzęt to 200 zł + Robo 0 zł ( ze znajomym:), no bo fachowcy wysoko się cenią :) Pozdr!

Data: 2009-11-07 20:33:49
Autor: Leszek
N dla początkującego
Adax pisze:
(...)

[...]

Tylko uważaj ze znajomym, żeby dobrze antenę ustawić. To precyzyjna robótka...

Data: 2009-11-08 00:44:06
Autor: Adax
N dla początkującego
Użytkownik "Leszek" <leszek47usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Adax pisze:
(...)
[...]

Hmmm... ja jeszcze się w to nie bawiłem, dziś kolega dał mi do zrozumienia, że się zrobi -mam nadzieję, że dobrze. Na wszelki wypadek poszukam coś na ten temat i przestudiuję :)

Data: 2009-11-08 08:09:03
Autor: zeeltom
N dla początkującego
Hmmm... ja jeszcze się w to nie bawiłem, dziś kolega dał mi do zrozumienia, że się zrobi -mam nadzieję, że dobrze. Na wszelki wypadek poszukam coś na ten temat i przestudiuję :)
O ile w dawnej sat analogowej szło to dokładnie ustawić na tuner i tv, o tyle teraz bez najprostszego przyrządu dokładnie nie ustawisz.
Chyba, że przypadkowo :)

Data: 2009-11-08 09:37:25
Autor: Adax
N dla początkującego
(...)
O ile w dawnej sat analogowej szło to dokładnie ustawić na tuner i tv, o tyle teraz bez najprostszego przyrządu dokładnie nie ustawisz.
Chyba, że przypadkowo :)
Oooo... to rzeczywiście trzeba poszukać fachowca

Data: 2009-11-08 14:09:32
Autor: Padre
N dla początkującego
  bez najprostszego przyrządu dokładnie nie ustawisz.

Prostym przyrządem to można sobie najwyżej znaleźć satelitę co można też zrobić cyfrowym tunerem tylko trwa dłużej i wymaga cierpliwości w porównaniu do analogowego, do dokładnego ustawienia i tak potrzebne będą paski jakości sygnału na tunerze.

Data: 2009-11-09 08:15:39
Autor: zeeltom
N dla początkującego

Użytkownik "Padre" <Padre@no.net> napisał w wiadomości news:hd6g0r$7hd$1mx1.internetia.pl...
 bez najprostszego przyrządu dokładnie nie ustawisz.

Prostym przyrządem to można sobie najwyżej znaleźć satelitę ...

Zależy od umiejętności, praktyki i pewnych sztuczek z konwerterem, ale można nie tylko znaleźć satelitę, ale nawet wiedzieć, który to satelita.
Niekoniecznie trzeba mieć przyrząd za parę tysięcy złotych.

Data: 2009-11-09 08:25:14
Autor: pawell32
N dla początkującego
zeeltom pisze:

[...]

pytanie po co kupować przyrząd skoro można stawiać bez?

Data: 2009-11-09 16:29:25
Autor: zeeltom
N dla początkującego
pytanie po co kupować przyrząd skoro można stawiać bez?

To ustawiaj bez.
EOT

Data: 2009-11-10 04:16:54
Autor: Padre
N dla początkującego
Zależy od umiejętności, praktyki i pewnych sztuczek

Pierwszą antenę ustawiałem kiedy jeszcze w Polsce tunera satelitarnego nie można było kupić w sklepie, więc pewną praktykę mam i jeszcze raz będę twierdził że tanie przyrządy służą wyłącznie do złapania satelity tam gdzie nie widać innych anten i nie ma na czym sie wzorować i nic ponadto a później każdy sposób regulacji jest lepszy niż poleganie na wskazaniach miernika za 30zł.

Data: 2009-11-08 14:27:25
Autor: spammtrapp
N dla początkującego
zeeltom pisze:
[...]

Znaczy sie ja caly czas przypadkiem anteny ustawiam? Dzieki za informacje :)

Data: 2009-11-09 08:12:31
Autor: zeeltom
N dla początkującego
[...]

Jeśli robisz to na paski w tunerze, to na 100% nie jest dokładne ustawienie.

Data: 2009-11-09 08:47:31
Autor: Ziomall
N dla początkującego
Jeśli robisz to na paski w tunerze, to na 100% nie jest dokładne ustawienie.

Dokladnie. Nawet sugerujac sie max. wspolczynnikiem BER i jakoscia nie ustawimy dobrze anteny. U mnie zakres BER jest od ok 8-3E do 1.2-2E. Caly cas skacze. Deszcz czy wiatr, ustawie, za jakis czas znika. Co ciekawe, ze kiedy wylacze tuner z sieci i podlacze ponownie to przez jaks czas jest ok. Potem znowu znika. Konwerter twin. Na drugim wyjsciu podlaczony dekoder CP u dziecka w pokoju - zero problemow. Na n-ce rzadko mode ogladac HD, tvp1, tvp2 i jeszcze inne, ktore nadaja z tych samych transponderow.

Pozdr.
Ziomall

Data: 2009-11-09 09:06:29
Autor: pawell32
N dla początkującego
Ziomall pisze:
[...]

bo źle jest ustawiona, nawet konwerter musi być dobrze obrócony.
polsat ma niski bitrate więc sygnał może być słabszy.
zamiast się męczyć zamów kogoś z dobrym miernikiem i będziesz miał spokój. Czasami bywa tak, w zależności od lokalizacji, że trzeba
większy talerz.
ja mam 60 cm i konwerter quad i nawet śnieg nie przeszkadza.

Data: 2009-11-09 09:50:15
Autor: Ziomall
N dla początkującego
[...]

Ja mam 80cm i nie daje rady. Staralem sie ustawic wg. tej instrukcji - http://n.pl/fileadmin/pdf/n_instrukcja_samoinstalacji_anteny.pdf. Ale chyba zrobie jak piszesz. Tylko co to znaczy z "dobrym miernikiem"? ;)

Ziomall

Data: 2009-11-09 10:25:11
Autor: pawell32
N dla początkującego
Ziomall pisze:
[...]

  cyfrowym, który ma pomiar ber, a większość monterów zna niestety
tylko sat findery.

Data: 2009-11-09 11:47:26
Autor: Ziomall
N dla początkującego
 cyfrowym, który ma pomiar ber, a większość monterów zna niestety
tylko sat findery.

No wlasnie tego sie obawiam, albo magika, ktory ustawi mi wg BER z dekodera i zainkasuje odpowiednia naleznosc :)

Ziomall

Data: 2009-11-09 21:25:10
Autor: Alias Awatar
N dla początkującego
zeeltom pisze:
[...]

Hmmmm

http://edukom.eu/astra.jpg
http://edukom.eu/hb.jpg

Ustawiłem na paski w tunerze czy swoim przyrządem ustawisz lepiej???

G.

Data: 2009-11-10 10:52:28
Autor: zeeltom
N dla początkującego
[...]

A jesteś pewny, że to jest wszystko co można osiągnąć?
100% na pasku nie oznacza, że to jest rzeczywiste 100%. Masz legalizację tego paska? ;) Może przesunięcie anteny kilka mm dalej będzie mocniejsze, ale pasek ci tego nie pokaże.
Te paski nie działają w czasie rzeczywistym, i tu jest podstawowa wada tych pasków. W niektórych tunerach paski po osiągnięciu zadowalających sygnałów przestaja już reagować i trzeba na nowo wchodzić w ustawienia, by się poruszyły. Analogowa wskazówka jest najszybsza. Nawet cyfrowe mierniki muszą mieć czas na zliczenie, choć może pokazują dokładniejsze wartości.

Data: 2009-11-10 11:20:43
Autor: pawell32
N dla początkującego
zeeltom pisze:

[...]

po pierwsze w oprogramowaniu zamienili paski miejscami, choć nie wiem dlaczego, to co pokazuje Ci 100% to siła, a nie jakość,
kiedyś było odwrotnie, odjedź anteną a spadnie.
musisz sugerować się siłą w tym momencie,
a 76% to nic nadzwyczajnego, chyba że masz 60 cm antene.
pewne jest tyle, że przy takim sygnale nie będzie zrywać.
po drugie na każdym transponderze będzie inaczej, zmień
kanał i daj diagnostyke.

Data: 2009-11-10 11:16:45
Autor: Nik Plagiat
N dla początkującego

Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:hdbe1h$c9h$1atlantis.news.neostrada.pl...

Hmmmm

http://edukom.eu/astra.jpg
http://edukom.eu/hb.jpg

Ustawiłem na paski w tunerze czy swoim przyrządem ustawisz lepiej???

Tuner sie zawiesił?

Nie. Działa bez problemów.
Taki sygnał mam zawsze gdy niebo jest bezchmurne.
G.

Data: 2009-11-09 07:26:47
Autor: pawell32
N dla początkującego
Leszek pisze:
Adax pisze:
[...]

jaka lokalizacja, bo ja za instalacje biorę znacznie mniej i pytają
co tak drogo ;-)

Data: 2009-11-09 11:02:10
Autor: Leszek
N dla początkującego
pawell32 pisze:

jaka lokalizacja, bo ja za instalacje biorę znacznie mniej i pytają
co tak drogo ;-)

Łódź, autoryzowany dystrybutor N-ki i innych platform z Kilińskiego,

Data: 2009-11-09 11:39:01
Autor: pawell32
N dla początkującego
Leszek pisze:
pawell32 pisze:

jaka lokalizacja, bo ja za instalacje biorę znacznie mniej i pytają
co tak drogo ;-)

Łódź, autoryzowany dystrybutor N-ki i innych platform z Kilińskiego,

a mówią, że dolnośląskie droższe ;-)