NAS a SMART pytanie zielonego

Data: 2014-12-27 01:24:57
Autor: suryga
NAS a SMART pytanie zielonego
Choruje od jakiegoś czasu na NAS tylko nie mogę
się doszukać jednej rzeczy.
Jak w NAS-ach jest realizowana obsługa SMART?

https://www.synology.com/pl-pl/products/compare/DS215j/DS214se

jest porównanie jak wyżej nigdzie tego Smarta nie mogę znaleść.

Krótko czy jest jakiś program który automatycznie albo po uruchomieniu krzyczy z tym dyskiem jest coś nie tak.

W sposób zrozumiały dla zielonego użytkownika !

Data: 2014-12-27 15:51:59
Autor: Poldek
suryga@gmail.com wrote:
[...]

Nie mam pojęcia jak to jest rozwiązane w Synology, bo nie miałem nigdy Synology.

W ReadyNAS jest zakładka w GUI i tam widać aktualne dane SMART dla poszczególnych dysków. Jeżeli chcesz mieć alerty, to w GUI ReadyNASa wpisujesz adres e-mail, na który mają być wysyłane pilne komunikaty. Dodatkowo na PC (i chyba też smartfonie, ale z tego akurat nie korzystam) możesz mieć program do monitorowania i zarządzania ReadyNAS.

Data: 2014-12-27 15:57:33
Autor: Michal Lukasik
On 27/12/2014 09:24, suryga@gmail.com wrote:

Krótko czy jest jakiś program który automatycznie
albo po uruchomieniu krzyczy z tym dyskiem jest coś nie tak.
W sposób zrozumiały dla zielonego użytkownika !

Tak. Błędy SMART odczytasz w odpowiednich zakładkach GUI, lub po skonfigurowaniu dostaniesz maila. Prócz tego większość NASów sygnalizuje problemy z dyskami poprzez (różne kombinacje w zależności od NASa) mruganie/zmiany kolorów kontrolek na przednim panelu (wszystko w instrukcji).
Jak to wygląda w GUI bez problemu można wygooglać jako obrazki.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-12-27 18:02:05
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2014-12-27 o 10:24, suryga@gmail.com pisze:

Krótko czy jest jakiś program który automatycznie
albo po uruchomieniu krzyczy z tym dyskiem jest coś nie tak.

W sposób zrozumiały dla zielonego użytkownika !

U mnie na Synology DS-409 wygląda to tak:

http://pl.tinypic.com/r/m96lp2/8

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-12-27 10:31:47
Autor: suryga
NAS a SMART pytanie zielonego
Dzięki Panowie za odpowiedź

Bo im więcej wiem tym mniej wiem :(
Małe podsumowanie:

Wychodzi mi na to że Netgar/Synology/Qnap + 2x2 TB RED to jakieś 1200+ PLN
Dlaczego te marki?
Bo popularne i zawsze znajdzie się ktoś kto ma ten sam problem

Ale za tą kasę to niezłą stacjonarkę można kupić.
Wiem że można postawić na czymś takim FREENas.
Ale to nie mój poziom wiedzy. Na co powinienem zwrócić uwagę przy zakupie DO DOMU?
- Dwie kieszenie bo chce mieć Raid 1 - to główny powód zakupu.
- USB 3.0 minimum jedno wejście
- pamięć RAM i procesor
- wejście Gigabitowe
- wake on lan
- możliwość zwiększenia RAM-u coś jeszcze?

Data: 2014-12-27 23:20:41
Autor: Poldek
suryga@gmail.com wrote:
[...]

Jeżeli kupujesz nowy, aktualny model ReadyNas (i Synology pewnie też, ale nie miałem), to masz wszystko, co potrzeba i jeszcze więcej. Jeżeli jesteś oszczędny/ekologiczny, to jeszcze zużycie prądu, opcje oszczędzania.
Nie rób NASa ze starej stacjonarki, bo żre prąd.

Data: 2014-12-27 23:51:45
Autor: 666
NAS a SMART pytanie zielonego
Na dziś bardziej się opłaca (relacja ceny do pojemności) 2 x 3 TB.
Ale czy się zmieścisz w 1,2k zł wątpię (USB 3.0, gniazdo na RAM).

-- -- -
Wychodzi mi na to że Netgar/Synology/Qnap + 2x2 TB RED to jakieś 1200+ PLN

Data: 2014-12-28 00:29:20
Autor: BQB
W dniu 2014-12-27 o 19:31, suryga@gmail.com pisze:
[...]

Ile prądu ciągnie :P

Data: 2014-12-28 07:19:55
Autor: 666
NAS a SMART pytanie zielonego
Płyta główna NAS to jedno, a dyski to drugie.
W domu nie pracujesz na okrągło, NAS powinien mieć funkcję usypiania dysków.

-- -- -
Ile prądu ciągnie

NAS a SMART pytanie zielonego