NAS do małego biura

Data: 2009-12-13 12:14:11
Autor: Marek
NAS do małego biura
Cena do 3500 netto. Mam 15 użytkowników, którym chcę załoyć indywidualne
konta i zamapować prywatne dyski plus jeden dysk wspólny dla wszystkich.
Maj± na tym leżeć głównie pliki office , czyli hiper transfer nie jest
konieczny, ale jest poż±dany. /wtedy i zdjęcia możnaby wrzucać/

Druga funkcja to backup stacji roboczych /wytbrane foldery/. Dobrze byłoby,
żeby się tym dało łatwo zarz±dzać, poż±dane byłyby jakie¶ mechanizmy
wymuszania zmiany hasła userów+oprogramowanie które ten backup stacji
roboczych zapewni. Stacje robocze z windows. Zastanawiałem się nad
frrenas+jaki¶ komputer, ale gotowe pudełko byłoby łatweiejsze w szybkim
wdrożeniu. Co wybrać ? Poyrzebuję jedynie opisane wyżej funkcjonalno¶ci.
Marek

Data: 2009-12-13 13:06:22
Autor: Piotr Rezmer
NAS do małego biura
Marek pisze:
[...]

NAS: Synology, Thecus, Qnap, Intel 4200. Pierwsze dwa zapewniaj± ISCSI, czyli możesz utworzyć "wirtualne' dyski lokalne. Co do kolejnych urz±dzeń to nie mam pewno¶ci je¶li chodzi o ISCSI.
Backup: Image for Windows (backup dysków), backupPC (backup plików).

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2009-12-13 15:10:04
Autor: Marek
NAS do małego biura
[...]

synology vs qnap. Możesz cos napisac ? Co z oprogramoweania jest w
zestawie, a co trzeba dokupić (mam na my¶li backup)

Data: 2009-12-13 14:50:07
Autor: MC
NAS do małego biura
Użytkownik "Marek" <marek.grupy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:6kx5u9vzh2qh.ylmdxfbkhbx2$.dlg40tude.net...
Cena do 3500 netto. Mam 15 użytkowników, którym chcę załoyć indywidualne
konta i zamapować prywatne dyski plus jeden dysk wspólny dla wszystkich.

Masz wielk± kupę forsy jak na NAS dla 15 ludzi. Je¶li tak, to jaki¶ QNAP. Dobierz sobie liczbę kieszenie na dyski.

Data: 2009-12-13 14:56:34
Autor: Marek
NAS do małego biura
Dnia Sun, 13 Dec 2009 14:50:07 +0100, MC napisał(a):

[...]

Zastanawiam sie nad:
http://www.profipc.pl/nas/ts410u.php
 Widzę, że i kamerę monitoringu mozna do tego podł±czyć. Czy to będzie miało
wystarczaj±c± wydajno¶ć do prac y jako serwer plików dl atych 15 ludków ?
Czy qnap dodaje software do backupu stacji roboczych za darmo, czy trzeba
dokupić ?

Data: 2009-12-13 16:23:10
Autor: MC
NAS do małego biura
Użytkownik "Marek" <marek.grupy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:xfj8mm0pdfod$.7zh9bfqm4s79.dlg40tude.net...

Widzę, że i kamerę monitoringu mozna do tego podł±czyć. Czy to będzie miało
wystarczaj±c± wydajno¶ć do prac y jako serwer plików dl atych 15 ludków?

Dwa gigabitowe gniazdka pewnie wystarcz±.

Czy qnap dodaje software do backupu stacji roboczych za darmo, czy trzeba
dokupić ?

Backup jest wbudowany do firmware'u, a oprócz niego jest NetBak Replicator o trochę innych możliwo¶ciach. Wszystko znajdziesz w instrukcji obsługi dostępnej na stronie, na której byłe¶.

Data: 2009-12-13 16:13:56
Autor: BartekK
NAS do małego biura
W dniu 2009-12-13 12:14, Marek pisze:
Cena do 3500 netto. Mam 15 użytkowników, którym chcę załoyć indywidualne
konta i zamapować prywatne dyski plus jeden dysk wspólny dla wszystkich.
Mają na tym leżeć głównie pliki office , czyli hiper transfer nie jest
konieczny, ale jest pożądany. /wtedy i zdjęcia możnaby wrzucać/

Druga funkcja to backup stacji roboczych /wytbrane foldery/. Dobrze byłoby,
żeby się tym dało łatwo zarządzać, pożądane byłyby jakieś mechanizmy
wymuszania zmiany hasła userów+oprogramowanie które ten backup stacji
roboczych zapewni. Stacje robocze z windows. Zastanawiałem się nad
frrenas+jakiś komputer, ale gotowe pudełko byłoby łatweiejsze w szybkim
wdrożeniu. Co wybrać ? Poyrzebuję jedynie opisane wyżej funkcjonalności.
FreeNAS zdecydowanie.
Hardware: wystarczy najtańsza sensowna płyta z odpowiednią ilością SATA, ale chyba 4szt starczą. Np jakaś tania (za grosze teraz są) na g945/g31 (mATX, ich7 4x sata + 1x ata, zintegrowana sieciówka 1Gbit). Do tego najmniejszy ram jaki uda ci się kupić (w ilości 2szt, np 2x 256MB DDR2 by mieć superszybki ram a 512MB wystarczy na freenas spokojnie), obudowa z dobrym zasilaczem, i odpowiednia liczba dysków (w raid dla bezpieczeństwa). Sam system na USB-pen lub na CF-IDE, DiscOnModule IDE itp - co ci się uda znaleźć, byle nie na "roboczych" dyskach"
Wydajność zdecydowanie przewyższająca skrzynki za 1-2tyś zł na marvelach i armach, konfiguracja prosta i przyjemna, razem ze złożeniem tego w 1h się zmieścisz.

Data: 2009-12-16 00:13:14
Autor: Seba_Fan
NAS do małego biura

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:hg30gr$qri$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

tez jestem tego zdania
choc ja mam na dysku linux startowy, ale zastanawiam sie nad systemem na USB, jak USB sie sprawdza do tego (pendrive)?

Data: 2009-12-16 00:18:40
Autor: BartekK
NAS do małego biura
W dniu 2009-12-16 00:13, Seba_Fan pisze:

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości
Sam system na USB-pen lub na CF-IDE, DiscOnModule IDE itp - co ci siÄ™
[...]

Normalnie. Startuje i działa. Szybkość może nie rewelacyjna, ale co za różnica czy wstaje ci NAS w 7 czy 11s od właczenia zasilania? Skoro fabryczny Lacie EthernetBigDisc za ~1500zł startuje mi ponad 2minuty, a jak już nawet sie wystartuje to i tak chodzi przez sieć 1Gbit wolniej niż 12-14MB/s

Data: 2009-12-16 00:31:13
Autor: Seba_Fan
NAS do małego biura
o czas startowania mi nie chodzi, nie spieszy mi sie :) , ale o awaryjnosc, odczyt w USB programow i zapis instalacj na nim programow jakis malych, mozesz polecic jakas ciekawa strone na ten temat chetnie w wolnej chwili zapoznam sie z tematem (w pl)
dzieki

Data: 2009-12-16 00:33:07
Autor: Seba_Fan
NAS do małego biura
kurcze zapomnialem, nie bootuje sie u mnie z usb, komputer mam dosc leciwy, musialbym cos nowowczesnego postawic, ale w tej chwili nie chce.

Data: 2009-12-17 00:53:17
Autor: Jwzw
NAS do małego biura
Użytkownik "Seba_Fan" <seba_fan@poczta.onet.skasuj-to.pl> napisał w wiadomości news:hg96bl$8t3$1news.onet.pl...

kurcze zapomnialem, nie bootuje sie u mnie z usb, komputer mam dosc leciwy, musialbym cos nowowczesnego postawic, ale w tej chwili nie chce.

Jeśli leciwy, to można bootować z CD, a zapis konfiguracji na FDD (FreeNAS chyba tak potrafi).
Tylko gdzie teraz znajdziesz dyskietkÄ™, ktĂłra wytrzyma z 10 zapisĂłw ;-)

Albo byle jaka CF i przejściówka do IDE - działa na 100%.

Data: 2009-12-19 10:26:29
Autor: Seba_Fan
NAS do małego biura

Użytkownik "Jwzw" <jwzw@interia.pl> napisał w wiadomości news:hgbs3k$p4n$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

dyskietki odpadaja, ale cos widzialem w biosie do startu, wiec z PCI moze wystartowac jakies karty

Data: 2009-12-16 00:38:54
Autor: MC
NAS do małego biura
Użytkownik "Seba_Fan" <seba_fan@poczta.onet.skasuj-to.pl> napisał w wiadomości news:hg956b$6dv$1news.onet.pl...

[...]

Ciekawe jak długo ten USB wytrzyma.

Data: 2009-12-16 01:20:59
Autor: BartekK
NAS do małego biura
W dniu 2009-12-16 00:38, MC pisze:
[...]
A czemu ma nie wytrzymać? Swapu nie ma, zapisywane na nim nic praktycznie nie jest (poza momentem instalacji freenas i ewentualnie kilku dodatków i ustawieniu konfiguracji).
Sądzisz że zdechnie, bo jest zasilany, czy że zdechnie, bo go ktoś w końcu złamie (jak będzie ciągle sterczał z obudowy)?

--
| Bartlomiej Kuzniewski

NAS do małego biura