NAS - jaka predkosc tranferu przy sieci 100 Mb/s?

Data: 2015-02-21 15:31:31
Autor: BQB
NAS - jaka predkosc tranferu przy sieci 100 Mb/s?
W dniu 2015-02-21 o 14:40,  666 pisze:
Jakiej prędkości transferu plików (powiedzmy podawanej przez Total
Commander przy operacjach kopiowania) powinniśmy się spodziewać mając
sieć fast ethernet przy dość szybkim (2,13GHz) NAS?
Pytam, ponieważ transfery są powolne, TC podaje szybkość kopiowania 5-8
MB/s, a Task Manager podaje wysycenie sieci na poziomie 40-70%.
Czy te wielkości są ze sobą zgodne (bajty i bity robią różnicę)?
Oczywiście inne zmienne (szybkość dysku źródłowego, szybkość źródła usb
2.0/3.0, procesor komputera itp.) też mają wpływ, ale chwilowo je
pomińmy i ograniczmy się do sieci.

100Mb/s to około 12MB/s

Data: 2015-02-21 17:05:42
Autor: qwerty
NAS - jaka predkosc tranferu przy sieci 100 Mb/s?
Użytkownik "BQB"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54e896cc$0$2197$65785112@news.neostrada.pl...
100Mb/s to około 12MB/s

W teorii. W praktyce zależy od karty sieciowej.

Data: 2015-02-21 18:01:53
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2015-02-21 o 17:05, qwerty pisze:

W teorii. W praktyce zależy od karty sieciowej.

W przypadku FE raczej każda sieciówka powinna być w stanie wysycić port na switchu. Inaczej jest w przypadku GE, tutaj wiele niskobudżetowych kart (np. w notebookach) udaje GE osiągając 50-60% przepustowości. Z tego co zauważyłem, dość dobrze wypadają intelowskie Broadcomy.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-02-21 19:25:30
Autor: nadir
W dniu 2015-02-21 o 18:01, Piotr Rezmer pisze:

Z tego co zauważyłem, dość dobrze wypadają intelowskie Broadcomy.

No tylko, że Intel i Broadcom to chyba dwie różne firmy?

Data: 2015-02-21 20:08:06
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2015-02-21 o 19:25, nadir pisze:

No tylko, że Intel i Broadcom to chyba dwie różne firmy?

Zgadza się, obydwie firmy robią ZTCP porządne karty gigabitowe

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-02-21 20:58:34
Autor: 666
NAS - jaka predkosc tranferu przy sieci 100 Mb/s?
Karta jak karta (akurat siedzi Realtek), ale ogranicza czy to procesor komputera czy to dysk źródłowy.
Poprzełączałem trochę sieć, wstawiłem gigabitowy switch i transfer z komputera na NAS aczkolwiek BARDZO nierówny (na próbę trzy pliki po 2GB) dochodzi do 41MB/s - a mierzone z komputera dyskiem IDE/PATA i jednordzeniowym 1,7GB.
Co ciekawe tranfer w drugą stronę z NAS na komputer szedł równiutko jak pod linijkę 33MB/s.
W porównaniu z poprzednim NAS, gdzie jak się wyciągało 6-7MB/s to było szczęście, różnica jest duża.

-- -- -
Zgadza się, obydwie firmy robią ZTCP porządne karty gigabitowe

Data: 2015-03-12 11:43:22
Autor: Poldek
  666 wrote:
[...]

Przy gigabicie liczy się już jakość kabli. Masz porządne kable?

Data: 2015-02-22 01:52:05
Autor: maX

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:mcaaff$k0a$1usenet.news.interia.pl...
Użytkownik "BQB"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54e896cc$0$2197$65785112@news.neostrada.pl...
100Mb/s to około 12MB/s

W teorii. W praktyce zależy od karty sieciowej.

Bez przesady, pełne 100 Mbps wyrobi i "starożytny" Realtek 8139. Dopiero przy sieciówkach 1000 Mbps bywają problemy z osiągnięciem maksymalnego transferu.

Data: 2015-02-22 16:52:01
Autor: qwerty
Użytkownik "maX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mcbaha$17r$1@mx1.internetia.pl...
Bez przesady, pełne 100 Mbps wyrobi i "starożytny" Realtek 8139. Dopiero przy sieciówkach 1000 Mbps bywają problemy z osiągnięciem maksymalnego transferu.

Starożytny 8139 u mnie wyciągał ok 85 Mbps.

Data: 2015-02-21 18:20:26
Autor: 666
NAS - jaka predkosc tranferu przy sieci 100 Mb/s?
Czyli przy sieci ethernet gigabit transfery będą do 120 MB/s (oczywiście w teorii, ten NAS osiąga ok. połowy tego)?

-- -- -
100Mb/s to około 12MB/s

NAS - jaka predkosc tranferu przy sieci 100 Mb/s?