NAS jako mały serwer

Data: 2012-09-20 11:14:30
Autor: tyran
NAS jako mały serwer
On 2012-09-19 22:15, PK wrote:
Witam,
Od razu zaznaczam, że NASa nigdy nie miałem i nie bardzo się orientuję
(tematem zainteresowałem się 3 dni temu).

Czy ktoś może mi wyjaśnić, ile da się zrobić na tych linuxach wgranych
do NASów? Czy da się coś instalować, pisać skrypty, korzystać z takich
dobrodziejstw jak cron? :) I czy każdy NAS ma otwarte konto root czy
można się naciąć? Nie boli mnie ani ARM ani nędzne parametry - boję
się jakichś upierdliwych ograniczeń software'owych.

Jakiś konkret. Chciałbym zrobić w domu bardzo klasyczną konfigurację:

               desktop

laptop . . . . router-- -- -- -- NAS-- -- -- drukarka(USB)
                  |            |
                  |            |
              neostrada      dysk(USB)

Przez "dysk" rozumiem... no cóż: dysk (dodatkowy backup) oraz różne
zrzuty z urządzeń (czytnik kart, aparat itp). Chciałbym na NASie
trzymać co się da i pozbyć się mechanicznych dysków z desktopa.

W zwiÄ…zku z tym szukam NASa z:
- print server,
- 2+ USB,
- 1GB/s.

Ja moge polecic Western Digital My Book Studio II. Posiadam, uzywam.
Sam NAS udostepnia pliki, drukarke, DLNA. Ma jedno USB, ale mozna podpiac HUB-a (ja do swojego mam wpiety inny dysk zewnetrzny na USB).

U mnie w domu infrastruktura IT wyglada nastepujaco:

internet .... router, drukarka ... 2xlaptop, ps3, nas_wd, ipad, android_tablet. Z zewnatrz dostaje sie po vpn.

Dzieki dlna na nas_wd moge ogladac filmy na ps3, ipad, android_tablet .... dodatkowo dostep do muzyki, ksiazek i filmow. Dziala rowniez drukowanie, ktore udostepnia router (TPLink TL-WR1043ND + drukarka na usb, dzieki temu, ze jest laserowa i sama sie wlacza/wylacza .. moge drukowac nawet nie bedac w domu, potem tylko archiwizuje dokumenty w teczkach).

Sam nas_wd ma 2x1TB zrobione w mirror 1TB, dodatkowo wazniejsze dane sa backupowane na drugi dysk, ktory jest po usb podpiety do wd_nas.

--
tyran

Data: 2012-09-20 17:07:48
Autor: PK
NAS jako mały serwer
On 2012-09-20, tyran <trele.molere@onet.pl> wrote:
Ja moge polecic Western Digital My Book Studio II. Posiadam, uzywam.
Sam NAS udostepnia pliki, drukarke, DLNA. Ma jedno USB, ale mozna podpiac HUB-a (ja do swojego mam wpiety inny dysk zewnetrzny na USB).

Nazwa niezgodna z opisem :). WD My Book to nie jest NAS tylko dysk
zewnętrzny :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-09-21 10:44:16