NAS jako serwer (częściplików)

Data: 2009-10-20 11:28:56
Autor: marek.grupy
NAS jako serwer (częściplików)
Mam w małej firmie "serwer" na winodws XP pro, ale i licencji brakuje (mam kilkanaście ludków w sieci) i zarządza sie tym niewygodnie. Serwer usostępnia pliki do kilku aplikacji w FOX-PRo i ma bazę na SQL EXpress, na której pracuje kila osób. Ilość osób, które współdzielą pliki aplikacji jest poniżej 10, pozostali potrzebują dostępu do współnych (współny dla wszystkich dysk) i własnych (dyski userów) danych typu xls, doc itp.

Chcę kupić windows serewer 2008 bo zarzadza się tym dobrze, ale jak bym nie dostał pieniędzy, to zastanwaiam się  na ile NAS sprawdzi się jako serwer plików w zastosowaniu jak powyżej (pliki office na dyskach sieciowych, pliki aplikacji księgowych na serwerze z XP) ? Jaki NAS może mi ktoś polecić ?

Data: 2009-10-22 02:03:11
Autor: Michal AKA Miki

Użytkownik <marek.grupy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1738.00000067.4add82d8newsgate.onet.pl...
[...]

To akurat mozna ominac... pierwszy z brzegu link:
http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=1497
A jesli mowisz o niewygodnym zarzadzaniu w Windows XP, to nie bardzo rozumiem, jak tym zarzadzasz :)
chociaz to pewnie temat niekoniecznie na grupe pecet.

[...]

Moze nie jestem na czasie, ale jak ja szukalem, to nie bylo NASow z obsluga NTFS.
Takze moga byc pewne problemy z ustaleniem kontroli dostepu do plikow.. ale moze cos sie zmienilo...

Pozdrawiam
Michal

NAS jako serwer (częściplików)