NAS niskim kosztem

Data: 2010-07-20 23:47:29
Autor: MC
NAS niskim kosztem
Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c460825$0$2606$65785112news.neostrada.pl...

Mam do dyspozycji idealnie cichy IBM NetVIsta 6569 (zapewne chipset intela, ile GB można podłączyć z dysków IDE - nie wiem)

Po co tak kombinujesz? Kup gotowego NAS-a za 200 złotych i dysk SATA za drugie dwieście. Zaoszczędzisz chociażby na samym prądzie.

Data: 2010-07-21 00:40:45
Autor: adresss
NAS niskim kosztem
On Tue, 20 Jul 2010 23:47:29 +0200, "MC" <m5c@go2.pl> wrote:

Po co tak kombinujesz? Kup gotowego NAS-a za 200 złotych i dysk SATA za drugie dwieście. Zaoszczędzisz chociażby na samym prądzie.

a mozesz cos polecic?

--
ThinkXtra

Data: 2010-07-21 02:40:49
Autor: MC
NAS niskim kosztem
Użytkownik <adresss@poczta.pl> napisał w wiadomości news:pd9c4612jf4plvns3oligd9ap935n1v8lf4ax.com...
[...]

Np. zyxel nsa-210. Przesadziłem z ceną, jest za 300 a nie 200. Ale za to jest lepszy od tego najtańszego badziewia. .

Data: 2010-07-21 07:52:06
Autor: Osadnik
NAS niskim kosztem
MC pisze:
[...]

300 + dysk = 500 - ale zaoszczędzę...

CO do prądu, serwerek jeden i tak chodzi, kosztuje mnie rapem 30zl, rocznie...

Data: 2010-07-21 08:21:18
Autor: Jacek
NAS niskim kosztem
Dnia Wed, 21 Jul 2010 07:52:06 +0200, Osadnik napisał(a):

MC pisze:
[...]

Jak to wyliczyles, ze 30zl na rok?

Data: 2010-07-21 14:14:52
Autor: Marek Chmielewski
NAS niskim kosztem

MC pisze:
[...]

To proste wie że jego "serwerek" pobiera ok 18W/h :P

Marek Chmielewski

Data: 2010-07-21 14:44:44
Autor: Mariusz Kruk
NAS niskim kosztem
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marek Chmielewski"
To proste wie że jego "serwerek" pobiera ok 18W/h :P

Czego???

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [  Kruk@epsilon.eu.org   ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ]

Data: 2010-07-21 15:02:21
Autor: Norbert
NAS niskim kosztem
Dnia Wed, 21 Jul 2010 14:44:44 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marek Chmielewski"
To proste wie Ĺźe jego "serwerek" pobiera ok 18W/h :P

Czego???

watonagodzin, czego nie kumasz? ;-)

Norbert

Data: 2010-07-21 15:05:16
Autor: Mariusz Kruk
NAS niskim kosztem
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Norbert"
To proste wie że jego "serwerek" pobiera ok 18W/h :P
Czego???
watonagodzin, czego nie kumasz? ;-)

Sensu :-D

Data: 2010-07-21 16:17:26
Autor: Saiko Kila
NAS niskim kosztem
Proces Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> zwrócił błąd:

To proste wie że jego "serwerek" pobiera ok 18W/h :P
Czego???
watonagodzin, czego nie kumasz? ;-)

Sensu :-D

W pierwszej godzinie pobiera 18 Wh, w drugiej 36 Wh, w trzeciej 54 Wh
itd. aż do wyłączenia albo wybuchu. Sens trzeba _umnieć_ znaleźć :P

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2010-07-21 19:10:51
Autor: MC
NAS niskim kosztem
Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c468afe$0$19183$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Serwerek na komputerze? Jakim cudem?

Data: 2010-07-21 21:47:55
Autor: Osadnik
NAS niskim kosztem
MC pisze:
[...]

Chodzi o usługi a nie o maszynę. Serwer WWW, a może byc postawiony na dowolnym desktopie. Zdrobnienie "serwerek" polega na minimalnych jego osiągach i minimalnych jego możliwościach.

Data: 2010-07-22 09:57:13
Autor: Marx
NAS niskim kosztem
W dniu 2010-07-21 21:47, Osadnik pisze:
[...]

chodzilo raczej o to ze tez 30zl to owszem ale miesiecznie...
Marx

Data: 2010-07-22 12:13:06
Autor: Tomasz Jasiński
NAS niskim kosztem
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 22 Jul 2010 09:57:13 +0200  doszła do mnie wiadomość  <p7alh7-2n.ln1@wuwek.kopernik.gliwice.pl>  od Marx <Marx@nospam.com>  :
[...]

Serwer zrobiony na D945GSEJT z 2.5 calowym dyskiem powinien pobierać
max 15W przy pracy ciągłej, jest to max 4zł/mc, jakieś 50 zł/rok.

Data: 2010-07-22 14:47:10
Autor: Marx
NAS niskim kosztem
W dniu 2010-07-22 12:13, Tomasz Jasiński pisze:

Serwer zrobiony na D945GSEJT z 2.5 calowym dyskiem powinien pobierać
max 15W przy pracy ciągłej, jest to max 4zł/mc, jakieś 50 zł/rok.

byc moze taki serwer tak, ale nie jest to serwer o ktorym pisze Osadnik
Marx

Data: 2010-07-22 18:27:14
Autor: Tomasz Jasiński
NAS niskim kosztem
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 22 Jul 2010 14:47:10 +0200  doszła do mnie wiadomość  <e7rlh7-a15.ln1@wuwek.kopernik.gliwice.pl>  od Marx <Marx@nospam.com>  :
[...]

Z ciekawości zerknąłem na stronę IBM, minimum 60W, czyli ponad
200zł/rok.

Data: 2010-07-22 20:00:32
Autor: MC
NAS niskim kosztem
Użytkownik "Tomasz Jasiński" <Belzebub@invalid.invalid> napisał w wiadomości news:n6sg46ljah60q0jbg2s7fjlkcg7d7qnc644ax.com...
[...]

Wystarczy uruchomić zdrowy rozsądek żeby stwierdzić, że komputer musi zużywać więcej energii od NAS-a. Przecież nie ma cudów.

Data: 2010-07-23 07:27:23
Autor: Simon
NAS niskim kosztem

Serwer zrobiony na D945GSEJT z 2.5 calowym dyskiem powinien pobierać
max 15W przy pracy ciągłej, jest to max 4zł/mc, jakieś 50 zł/rok.
Marzenia.
Oszczędny ION z Atomem jednordzeniowym to co najmniej 20W.
Chip 945 to przestarzały paść i "istny smok" jeśli chodzi o pobór prądu.

--
Pozdro
Simon

Data: 2010-07-23 11:49:01
Autor: Tomasz Jasiński
NAS niskim kosztem
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 23 Jul 2010 07:27:23 +0200  doszła do mnie wiadomość  <i2b97t$pr2$1@news.onet.pl>  od Simon <simw@ASPAMMpoczta.onet.pl>  :

[...]

http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=54161
http://www.silentpcreview.com/article987-page4.html

Jeszcze mniej (<10W) będzie na Alix1D, ale i wydajność będzie sporo
mniejsza i nie podłączysz dysku SATA(1xIDE + 1xCF).

Data: 2010-07-22 22:14:58
Autor: Osadnik
NAS niskim kosztem
Marx pisze:
[...]

Robiłem pomiar miernikiem, średnio żre 25W.
Dlaczego tyle? nie ma dysku - jest karta CF, nie ma innych rupieci pożerających niepotrzebne warty - np wentylatorów, nie ma stacji CD, nie ma peryferiów, jedynie jest urządzanie USB, karta graficzna bo skiełczy), karta sieciowa i to wszystko. Poniżej 25W nie zszedłem.

To czy dołożę NAS czy nie to zwiększy sie zużycie energii o tyle co zużyje dysk.
Wiec Skoro serwerek działa to koszt jego zasalania nie istnieje. Więc sam dysk + Serwerek zużyje i tak mniej niż NAS.

Data: 2010-07-22 19:58:10
Autor: MC
NAS niskim kosztem
Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c474ee0$0$2594$65785112news.neostrada.pl...
MC pisze:
[...]

Niezupełnie można to tak oddzielić. Serwer, a na dodatek www, powinien chodzić bez przerwy. Nie tylko wtedy, kiedy masz coś do roboty na tym biednym komputerku. A wtedy żre o wiele więcej niż NAS. Chyba, że to ma być serwer na niby.

Data: 2010-07-22 22:16:27
Autor: Osadnik
NAS niskim kosztem
MC pisze:
[...]

Alez chodzi 24 (no dobra 23,99) h na dobę i pozera waty z gniazdka. W kazdej chili mam do niego dostęp wykonuje zadania przezmnie zlecone ;) NAS mi go nie zastąpi.

Data: 2010-07-23 00:45:09
Autor: MC
NAS niskim kosztem
MC pisze:
[...]

Pewnie, że to coś innego. Tylko nie sugeruj, że pobiera porównywalną ilość prądu.

Data: 2010-07-23 12:16:57
Autor: Osadnik
NAS niskim kosztem
MC pisze:

Pewnie, że to coś innego. Tylko nie sugeruj, że pobiera porównywalną ilość prądu.
Nie do końca, miałem ci ja dysk zewnętrzny WD MyBook, zasilany z zasilacza - po zrobieniu pomiarów tenże dysk zżerał sam an siebie 15W. w SB 7W. wiec 2 takie dyski = serwer :P

NAS niskim kosztem