NASA może zdewaluować wartość złota

Data: 2013-06-03 22:49:39
Autor: jr
NASA może zdewaluować wartość złota
Również asteroidy znajdujące się najbliżej Ziemi zawierają duże ilości cennych zasobów a pas asteroid zawiera miliard razy większe zasoby surowców mineralnych, niż nasza planeta.  W grę wchodzą różne pierwiastki na przykład platyna potrzebna w wielu gałęziach przemysłu, w tym budowy alternatywnych źródeł energii. Nie jest przesadą stwierdzenie, że niedobory niektórych rzadkich minerałów spowalniają postęp technologiczny w wielu dziedzinach.

http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/nasa-moze-zdewaluowac-wartosc-zlota

Data: 2013-06-04 08:47:40
Autor: Trybun
W dniu 2013-06-03 22:49, jr pisze:
[...]

Tak tak - NASA, fantasto - NASA na dzień dzisiejszy istnieje tylko na papierze bez Rosyjskiej pomocy.

Data: 2013-06-04 21:30:12
Autor: jr

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:kok2id$494$2node2.news.atman.pl...

| Tak tak - NASA, fantasto - NASA na dzień dzisiejszy istnieje tylko na
| papierze bez Rosyjskiej pomocy.

Dzieki tej rosyjskiej pomocy wyslali na Marsa mala ciezarowke i opuscili ja na specjalnym odrzutowym dzwigu. Rosyjskie loty na orbite sa tansze, dlatego bardziej kalkuluje im sie placic Rosji, zamiast wydawac na to wlasna kase. Gdy bedzie im sie oplacac, przyciagna do Ksiezyca asteroide i beda ja eksploatowac.

Data: 2013-06-05 16:13:25
Autor: Trybun
W dniu 2013-06-04 21:30, jr pisze:

[...]

Tak, znowu jak za dawnych czasów - Hollywoodzka projekcja dla gawiedzi(misiów z okienka).. Wszyscy widzimy że bez ruska nawet nie są w stanie dolecieć do MSO.. To i tylko to są fakty.

Data: 2013-06-06 20:24:26
Autor: jr

|W dniu 2013-06-04 21:30, jr pisze:
| > |

Gdy

| Tak, znowu jak za dawnych czasów - Hollywoodzka projekcja dla
| gawiedzi(misiów z okienka)..

Tu masz obrazki z hollywood...
http://www.panoramas.dk/mars/curiosity-first-color-360.html
http://www.beugungsbild.de/huygens/povray/titan_rendered.html

Data: 2013-06-07 10:25:38
Autor: Trybun
W dniu 2013-06-06 20:24, jr pisze:

| Tak, znowu jak za dawnych czasów - Hollywoodzka projekcja dla
> [...]

Jaka piękna panorama, żywcem wzięta z pustyni na której USA w latach 60-tych przeprowadzały próby jądrowe.

Data: 2013-06-08 01:24:54
Autor: jr

|W dniu 2013-06-06 20:24, jr pisze:
| > |

| Jaka piękna panorama, żywcem wzięta z pustyni na której USA w latach
| 60-tych przeprowadzały próby jądrowe.

Tyle, że niebo w kolorze brzoskwiniowym - coz, wszedobylski marsjański pył! A wiesz Andrzeju, ze Couriosity zrobil zdjecie Ziemi razem z Ksiezycem? Widac nawet zarys Ameryki Płd. - to sie nazywa technika!

Data: 2013-06-04 12:39:54
Autor: Borneq
Użytkownik "jr" <bezadresu@jr.pl> napisał w wiadomości news:koj3u3$b91$1node1.news.atman.pl...
[...]

Jest problem, bo przywiezienie na Ziemię kilograma złota jest droższe niż ten kilogram złota. Ale jest coś co może się przydać - stacja kosmiczna waząca niewiele ton kosztuje wiele miliardów dolarów, bo wszystkie materiały trzeba było przywieżć z Ziemi. A po co przywozić na Ziemię lub z Ziemi? Gdyby wykorzystać materiały z kosmosu, można by budować ogromne stacje kosmiczne.

Data: 2013-06-04 13:00:46
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Borneq" <borneq@antyspam.hidden.pl> napisał w wiadomości news:kokg5s$n8u$1node1.news.atman.pl...
[...]

I kto miałby to robić?

Data: 2013-06-04 19:14:40
Autor: the_foe
[...]

Up dostarczy stażystów ;)

--
@foe_pl

Data: 2013-06-04 22:29:26
Autor: jr

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości

| Użytkownik "Borneq" <borneq@antyspam.hidden.pl> napisał w wiadomości

| I kto miałby to robić?

Na przyklad drukarki 3D. Wiekszy problem jest wlasnie w materialach. Najblizsze
cialo to Ksiezyc, ktory w dodatku ma niezerowa grawitacje (koszty). Dlatego
mysla o sprowadzeniu jakiegos asteroida, aby mozna go bylo doic. Najlepiej, zeby
mial w sobie calego Mendelejewa ze szczegolnym uwzglednieniem drogich metali.

Data: 2013-06-04 21:42:26
Autor: jr
> [...]

| Użytkownik "jr" <bezadresu@jr.pl> napisał w wiadomości
|
| Jest problem, bo przywiezienie na Ziemię kilograma złota jest droższe niż

Jesli chodzi o wywiezienie na orbite, to tak mniej wiecej jest (przy dzisiejszej technologii napedow). Zubrin na przyklad obliczyl, ze wode na Ksiezyc bardziej oplaca sie sprowadzac z Marsa niz z Ziemi. Ziemia to strasznie gleboki grajdol i najbardziej kosztowne sa te pierwsze kilometry. Jesli chodzi o droge powrotna, mozna umiejetnie stosowac hamowanie w atmosferze i koszty nie beda tak wysokie.

> [...]
| trzeba było przywieżć z Ziemi. A po co przywozić na Ziemię lub z Ziemi?
| Gdyby wykorzystać materiały z kosmosu, można by budować ogromne stacje

No to wlasnie wysylaja pierwsza drukare na ISS. Ponoc mozna drukowac cegly z ksiezycowego pylu.

Data: 2013-06-04 12:42:53
Autor: A. Filip
NASA może zdewaluować wartość złota (a niebo
"jr" <bezadresu@jr.pl> pisze:
RĂłwnieĹź asteroidy znajdujące się najbliĹźej Ziemi zawierają duĹźe ilości cennych zasobĂłw a pas asteroid zawiera miliard razy większe zasoby surowcĂłw mineralnych, niĹź nasza planeta.  W grę wchodzą róşne pierwiastki na przykład platyna potrzebna w wielu gałęziach przemysłu, w tym budowy alternatywnych ĹşrĂłdeł energii. Nie jest przesadą stwierdzenie, Ĺźe niedobory niektĂłrych rzadkich minerałów spowalniają postęp technologiczny w wielu dziedzinach.

http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/nasa-moze-zdewaluowac-wartosc-zlota

A NASA potrafiła eksploatować promy kosmiczne tak żeby było *taniej* niż rakietami?

--
A. Filip
Chałupa bez płota, a baba bez chłopa, to jedno.   -- Przysłowie śląskie

Data: 2013-06-04 21:48:59
Autor: jr
NASA może zdewaluować wartość złota (a niebo może spaść na Ziemię?)

??
Chodzi o lot na orbite?

Data: 2013-06-05 00:00:46
Autor: jr
> [...]

| -- | A. Filip
| Chałupa bez płota, a baba bez chłopa, to jedno.

a przyslowie ciekawe

Data: 2013-06-04 14:27:38
Autor: xantiros
W dniu 03.06.2013 22:49, jr pisze:
[...]

Tylko wpuszczenie prywaty w "kosmos" spowoduje ekspansję, przy inwestycjach "państwowych" zawsze sporo kasy jest trwonione po drodze.

A co do pozyskania minerałów z asteroid, to raczej jest bzdet, takie asteroidy musiały by mieć stabilne orbity i być w zasięgu ekonomicznego zysku. Prędzej spodziewał bym się eksploatacji księżyca, jest bliżej, orbita stabilna, lecz do puki nie będzie ekonomicznego rachunku na plus lub chociaż zero to zapomnijmy o tym :D

Data: 2013-06-04 21:57:22
Autor: jr

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:kokmfq$u2f$1node1.news.atman.pl...

| Tylko wpuszczenie prywaty w "kosmos" spowoduje ekspansję, przy
| inwestycjach "państwowych" zawsze sporo kasy jest trwonione po drodze.

Prywata chetnie pojdzie, jak wyczuje zysk. A ten jest na razie w fazie spekulacji.
Kolumbowi tez prywatnie nikt nie wierzyl. Gdy przywiozl pierwsze przedmioty ze zlota, ruszyli wszyscy (a jego wsadzili do lochu, bo za bardzo sie stawial :)

| A co do pozyskania minerałów z asteroid, to raczej jest bzdet, takie
| asteroidy musiały by mieć stabilne orbity i być w zasięgu ekonomicznego
| zysku.

O to wlasnie chodzi. Musialaby miec taka trajektorie, aby niewielkim kosztem zatrzymac ja w sasiedztwie Ziemi.

 Prędzej spodziewał bym się eksploatacji księżyca, jest bliżej,
| orbita stabilna,

Predzej  czy pozniej to nastapi.

 lecz do puki nie będzie ekonomicznego rachunku na plus

Rachunek moze sie pojawic po odkryciu wydolniejszych napedow do pokonania ksiezycowej grawitacji.

Data: 2013-06-05 00:06:11
Autor: leszek niewiadomski
Am 04.06.2013 21:57, schrieb jr:

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości

| Tylko wpuszczenie prywaty w "kosmos" spowoduje ekspansję, przy
| inwestycjach "państwowych" zawsze sporo kasy jest trwonione po drodze.

Po co eksploatowac surowce z Ksiezyca czy asteroid? Mozna po prostu kawalki tamtejszych kamieni wysylac za Ziemie, tam porcjowac, wypolerowac, dodac pozlacanego drutu i sprzedawac ludziom jako wisiorki czy broszki.

Por. http://www.ebay.de/itm/NWA-4528-METEORIT-CHONDRITE-GOLD-PLATED-JEWELRY-PENDANT-TOP-/350808715013?pt=Mineralien_Fossilien&hash=item51add42f05

ln.
--
"As an online discussion among Poles grows longer, the probability of a comparison involving a security service, or a calling the opponent an agent of influence, a Volksdeutsch, a Jew or an idiot approaches 1" (The new Godwin's Law)

Data: 2013-06-05 00:18:41
Autor: Towarzysz Gnój

Użytkownik "leszek niewiadomski" <leszek@invalid.invalid> napisał w wiadomości news:kolocj$ppo$1online.de...

| > |
| > |

| Po co eksploatowac surowce z Ksiezyca czy asteroid? Mozna po prostu
| kawalki tamtejszych kamieni wysylac za Ziemie, tam porcjowac,

   A mówił ktoś, że nie można towarzyszu Niewiadomski?
--
kolektyw

Data: 2013-06-05 00:23:35
Autor: leszek niewiadomski
> [...]

| kawalki tamtejszych kamieni wysylac za Ziemie, tam porcjowac,

    A mówił ktoś, że nie można towarzyszu Niewiadomski?

Chyle czola przed kolektywem i ide spac.
ln.

Data: 2013-06-05 16:12:40
Autor: Marek Czaplicki
jr pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek, 3 czerwca 2013 22:49:

[...]

A tam zloto i inne kruszce. Pszczoły giną! A po nich zejdzie ludź.

NASA może zdewaluować wartość złota