NASA może zdewaluować wartość złota

Data: 2013-06-04 14:27:38
Autor: xantiros
NASA może zdewaluować wartość złota
W dniu 03.06.2013 22:49, jr pisze:
Również asteroidy znajdujące się najbliżej Ziemi zawierają duże ilości cennych
zasobów a pas asteroid zawiera miliard razy większe zasoby surowców mineralnych,
niż nasza planeta.  W grę wchodzą różne pierwiastki na przykład platyna
potrzebna w wielu gałęziach przemysłu, w tym budowy alternatywnych źródeł
energii. Nie jest przesadą stwierdzenie, że niedobory niektórych rzadkich
minerałów spowalniają postęp technologiczny w wielu dziedzinach.

http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/nasa-moze-zdewaluowac-wartosc-zlota

Tylko wpuszczenie prywaty w "kosmos" spowoduje ekspansję, przy inwestycjach "państwowych" zawsze sporo kasy jest trwonione po drodze.

A co do pozyskania minerałów z asteroid, to raczej jest bzdet, takie asteroidy musiały by mieć stabilne orbity i być w zasięgu ekonomicznego zysku. Prędzej spodziewał bym się eksploatacji księżyca, jest bliżej, orbita stabilna, lecz do puki nie będzie ekonomicznego rachunku na plus lub chociaż zero to zapomnijmy o tym :D

Data: 2013-06-04 21:57:22
Autor: jr

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:kokmfq$u2f$1node1.news.atman.pl...

| Tylko wpuszczenie prywaty w "kosmos" spowoduje ekspansję, przy
| inwestycjach "państwowych" zawsze sporo kasy jest trwonione po drodze.

Prywata chetnie pojdzie, jak wyczuje zysk. A ten jest na razie w fazie spekulacji.
Kolumbowi tez prywatnie nikt nie wierzyl. Gdy przywiozl pierwsze przedmioty ze zlota, ruszyli wszyscy (a jego wsadzili do lochu, bo za bardzo sie stawial :)

| A co do pozyskania minerałów z asteroid, to raczej jest bzdet, takie
| asteroidy musiały by mieć stabilne orbity i być w zasięgu ekonomicznego
| zysku.

O to wlasnie chodzi. Musialaby miec taka trajektorie, aby niewielkim kosztem zatrzymac ja w sasiedztwie Ziemi.

 Prędzej spodziewał bym się eksploatacji księżyca, jest bliżej,
| orbita stabilna,

Predzej  czy pozniej to nastapi.

 lecz do puki nie będzie ekonomicznego rachunku na plus

Rachunek moze sie pojawic po odkryciu wydolniejszych napedow do pokonania ksiezycowej grawitacji.

Data: 2013-06-05 00:06:11
Autor: leszek niewiadomski
Am 04.06.2013 21:57, schrieb jr:

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości

| Tylko wpuszczenie prywaty w "kosmos" spowoduje ekspansję, przy
| inwestycjach "państwowych" zawsze sporo kasy jest trwonione po drodze.

Po co eksploatowac surowce z Ksiezyca czy asteroid? Mozna po prostu kawalki tamtejszych kamieni wysylac za Ziemie, tam porcjowac, wypolerowac, dodac pozlacanego drutu i sprzedawac ludziom jako wisiorki czy broszki.

Por. http://www.ebay.de/itm/NWA-4528-METEORIT-CHONDRITE-GOLD-PLATED-JEWELRY-PENDANT-TOP-/350808715013?pt=Mineralien_Fossilien&hash=item51add42f05

ln.
--
"As an online discussion among Poles grows longer, the probability of a comparison involving a security service, or a calling the opponent an agent of influence, a Volksdeutsch, a Jew or an idiot approaches 1" (The new Godwin's Law)

Data: 2013-06-05 00:18:41
Autor: Towarzysz Gnój

Użytkownik "leszek niewiadomski" <leszek@invalid.invalid> napisał w wiadomości news:kolocj$ppo$1online.de...
> [...]
| > |
| > |

| Po co eksploatowac surowce z Ksiezyca czy asteroid? Mozna po prostu
| kawalki tamtejszych kamieni wysylac za Ziemie, tam porcjowac,

   A mówił ktoś, że nie można towarzyszu Niewiadomski?
--
kolektyw

Data: 2013-06-05 00:23:35
Autor: leszek niewiadomski
> [...]

| kawalki tamtejszych kamieni wysylac za Ziemie, tam porcjowac,

    A mówił ktoś, że nie można towarzyszu Niewiadomski?

Chyle czola przed kolektywem i ide spac.
ln.