Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   NATO znow stratne o Boeinga KC-135

NATO znow stratne o Boeinga KC-135

Data: 2013-05-03 09:59:30
Autor: mcmlxxi.xi.xi
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Data: 2013-05-03 19:33:34
Autor: Pawel O'Pajak
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Powitanko,

http://wiadomosci.onet.pl/swiat/kirgistan-rozbil-sie-samolot-wojskowy-usa,1,5485418,wiadomosc.html

" pięciu członków załogi prawdopodobnie zdołało się katapultować"
Czy z tego samolotu (KC135) mozna sie katapultowac, czy dziennikarze...?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹźek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2013-05-04 09:16:01
Autor: J.F.
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Dnia Fri, 03 May 2013 19:33:34 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
Powitanko,
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/kirgistan-rozbil-sie-samolot-wojskowy-usa,1,5485418,wiadomosc.html

" pięciu członków załogi prawdopodobnie zdołało się katapultować"
Czy z tego samolotu (KC135) mozna sie katapultowac, czy dziennikarze...?

Dziennikarze powtorza co im powiedzieli, a i to niedokladnie :-)
http://rt.com/news/us-plane-crashes-kyrgyzstan-771/
http://theaviationist.com/2013/05/03/stratotanker-crash/

Co do tego sa zgodni, ale sa i lepiej poinformowani http://www.king5.com/news/local/205965921.html

A czy ma - przegladam liste wypadkow - zazwyczaj jest "killing all"  Ale tak w ogolnosci - to w wojskowych samolotach chyba powinna byc
przewidziana jakas mozliwosc ratunku ..
 J.

Data: 2013-05-04 09:32:52
Autor: Maciek K.
NATO znow stratne o Boeinga KC-135


A czy ma - przegladam liste wypadkow - zazwyczaj jest "killing all"
Ale tak w ogolnosci - to w wojskowych samolotach chyba powinna byc
przewidziana jakas mozliwosc ratunku ..


Nie mam pojęcia jak jest w przypadku KC-135, ale np. B-52 ma fotele katapultowane ( w Fairchild drugi się wystrzelił, kiedy skrzydło zaczęło orać hangary, ale zginął)

Maciek K.

Data: 2013-05-04 13:08:57
Autor: JJR
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał

A czy ma - przegladam liste wypadkow - zazwyczaj jest "killing all"
Ale tak w ogolnosci - to w wojskowych samolotach chyba powinna byc
przewidziana jakas mozliwosc ratunku ..

To zależy od typu.
B-52 ma fotele wyrzucane dla załogi, KC-135 nie, co wynika z prostego faktu że pierwszy był od razu projektowany jako wojskowy , a drugi to uwojskowiona wersja cywilnego samolotu. Zresztą samoloty transportowe czy śmigłowce w ogóle latają wolniej niż odrzutowce bojowe, więc jest możliwe użycie zwykłych spadochronów i żadnych wyrzucanych bajerów tam nie ma.

--
pzdr,
Jędrzej

W zależności od zawartości węgla struktura regularna przestrzennie centrowana ulega zniekształceniu tetragonalnemu i przekształca się w strukturę tetragonalną przestrzennie centrowaną.

Data: 2013-05-09 21:53:31
Autor: Rabbit McCroolick
NATO znow stratne o Boeinga KC-135

Użytkownik "JJR" <jaxaANTYSPAM@uni.wroc.pl> napisał w wiadomości news:km2qag$pod$1node2.news.atman.pl...

B-52 ma fotele wyrzucane dla załogi, KC-135 nie, co wynika z prostego faktu że pierwszy był od razu projektowany jako wojskowy , a drugi to uwojskowiona wersja cywilnego samolotu.

Nieprawda! To Dash 80 z którego powstał KC-135 był protoplastą cywilnego 707. Było zatem zupełnie odwrotnie niż piszesz. W KC-135 nie ma wyrzucanych foteli, bo w czasach projektowania tej maszyny nikt o takim rozwiązaniu podnoszącym masę i komplikującym konstrukcję nie myślał. Za to KC-135 ma specjalne drzwi w dolnej części kadłuba, które umożliwiają bezpieczne opuszczenie maszyny ze spadochronem.

Data: 2013-05-10 21:07:01
Autor: JJR
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Użytkownik "Rabbit McCroolick" <bilgates@wp.pl> napisał

Nieprawda! To Dash 80 z którego powstał KC-135 był protoplastą cywilnego 707. Było zatem zupełnie odwrotnie niż piszesz.

No chwila, "Dash 80 is an American prototype jet transport built to demonstrate the advantages of jet aircraft for passenger transport". Później równolegle do 707 zrobili z niego tankowiec, ale jednak był uwojskowionym rozwinięceim cywilnego samolotu i nic odwrotnego tu nie widzę.

W KC-135 nie ma wyrzucanych foteli, bo w czasach projektowania tej maszyny nikt o takim rozwiązaniu podnoszącym masę i komplikującym konstrukcję nie myślał. Za to KC-135 ma specjalne drzwi w dolnej części kadłuba, które umożliwiają bezpieczne opuszczenie maszyny ze spadochronem.

Nota bene właśnie przy okazji tej katastrofy można było poczytać, że od paru lat USAF zrezygnowało w ogóle z zabierania tych spadochronów na pokład i latają bez, a drzwi są porośnięte pajęczynami.
Innymi słowy decyduje nie czas konstruowania, tylko charakter użycia. Fotele wyrzucane są z definicji potrzebne tam, gdzie np. prędkość samolotu uniemożliwia jego opuszczenie w inny sposób. Dlatego będę szczerze zdziwony jeśli w jakimkolwiek samolocie transportowym świata znajdziesz fotele wyrzucane - bo dokładnie jak piszesz to niepotrzebne komplikowanie konstrukcji w obliczu braku wskazań do zatosowania na samolocie który lata wolniej i nie w strefie przyfrontowej

--
pzdr,
Jędrzej

 <dam> ktos wie co oznacza w zasilaczach tagan jak sie swieci z tylu niebieska dioda?
<ar> to oznacza że zostało do diody przyłożone napięcie

Data: 2013-05-10 22:09:36
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Użytkownik JJR napisał:

Fotele wyrzucane są z definicji potrzebne tam, gdzie np. prędkość
samolotu uniemożliwia jego opuszczenie w inny sposób. Dlatego będę
szczerze zdziwony jeśli w jakimkolwiek samolocie transportowym świata
znajdziesz fotele wyrzucane - bo dokładnie jak piszesz to niepotrzebne
komplikowanie konstrukcji w obliczu braku wskazań do zatosowania na
samolocie który lata wolniej i nie w strefie przyfrontowej

Akurat w KC-135 to by nie było głupie. Zawsze może się zdarzyć klient, który urwie tankowcowi ogon, a wtedy ewakuacja sposobem znanym z B-17 może być niemożliwa. Tu było blisko:
http://www.youtube.com/watch?v=UCMJ79A2A3A

--
Pozdrawiam

Rafal "RAV" Miszczak        rav@e-rav.pl                  www.e-rav.pl
Skype: rav_wroc_pl_2          GG: 9783             tel: +48-606-198315

Data: 2013-05-10 23:09:28
Autor: JJR
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Użytkownik "Rafal 'RAV' Miszczak" <rav@e-rav.pl> napisał

Akurat w KC-135 to by nie było głupie. Zawsze może się zdarzyć klient, który urwie tankowcowi ogon, a wtedy ewakuacja sposobem znanym z B-17 może być niemożliwa.

Dlaczego?
Nie tankuje się przecież na wysokości drzew, tę parę kilometrów daje dobrą szansę na to, żeby załoga zdążyła wstać z foteli i wysiąść przed odpowiedni właz.
Inna sprawa, że takie coś najwyraźniej nigdy się nie zdarzyło, bo gdyby się zdarzyło, to Amerykanie z ich obsesją bezpieczeństwa nie pozwolili by tym samolotom latać bez spadochronów.
Oni wierzą w twarde fakty - skoro w milionach operacji tankowania wykonywanych przez KC nie wystąpił taki problem, to jego hipotetyczna możliwość jest zbyt słabym uzasadnieniem.

--
pzdr,
Jędrzej

<dozzie> tcpdump jest dla mieczakow
<dozzie> twardziele odczytuja pakiety z migania diody LNK

Data: 2013-05-11 00:29:32
Autor: Rabbit McCroolick
NATO znow stratne o Boeinga KC-135

Użytkownik "JJR" <jaxaANTYSPAM@uni.wroc.pl> napisał w wiadomości news:kmjnof$q6m$1node1.news.atman.pl...

Inna sprawa, że takie coś najwyraźniej nigdy się nie zdarzyło,

oj, zdarzyło się i to nie raz:

http://aviation-safety.net/database/dblist.php?Type=BO-135C

bo gdyby się zdarzyło, to Amerykanie z ich obsesją bezpieczeństwa nie pozwolili by tym samolotom latać bez spadochronów.

"Obsesja bezpieczeństwa" bez jaj:-) Po prostu ekonomika. Jak przestudiujesz wypadki z podanego linka to zobaczysz, że ilość ofiar, jak i ilość katastrof w ostatnich 20 latach była niewielka.

Oni wierzą w twarde fakty - skoro w milionach operacji tankowania wykonywanych przez KC nie wystąpił taki problem, to jego hipotetyczna możliwość jest zbyt słabym uzasadnieniem.

No właśnie, tym bardziej że także amerykańska armia musi oszczędzać a trzymanie spadochronów, ich przeglądy kosztują a możliwść uratowania się z katastrofy niewielka...

Data: 2013-05-14 02:59:53
Autor: JJR
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Użytkownik "Rabbit McCroolick" <bilgates@wp.pl> napisał

oj, zdarzyło się i to nie raz:
http://aviation-safety.net/database/dblist.php?Type=BO-135C

Nie byłem w stanie przejrzec wszystkich - ale chyba wszystkie większe, i w tych kilkudziesieciu wypadkach znalazłem jeden w którym załoga miała czas na opuszczenie samolotu. Cała reszta to starty, lądowania i cfity, czyli nic co uzasadniałoby wożenie spadochronów.

--
pzdr,
Jędrzej

<dozzie> tcpdump jest dla mieczakow
<dozzie> twardziele odczytuja pakiety z migania diody LNK

Data: 2013-05-11 00:57:45
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Użytkownik JJR napisał:

Nie tankuje się przecież na wysokości drzew, tę parę kilometrów daje
dobrą szansę na to, żeby załoga zdążyła wstać z foteli i wysiąść przed
odpowiedni właz.

Przypominam, że mówimy o przypadku utraty ogona, czyli o hołubcach i przeciążeniach przy dużej prędkości. W takiej sytuacji sięgnięcie ręką w wybrane miejsce może być problemem, a co dopiero przechadzanie się po kadłubie, otwieranie włazów i wyłażenie przez nie, najlepiej tak, żeby nie przywalić np. w skrzydło.

Przykład: Katastrofa Valkyrii po kolizji ze Starfighterem. Bombowiec stracił oba stateczniki pionowe i miał uszkodzoną końcówkę skrzydła, ale przez chwilę leciał prosto. Potem wykonał taki manewr, że tylko jednemu z dwóch pilotów udało się wydostać, chociaż mieli specjalne fotele z osłonami chroniącymi przy dużych prędkościach.
http://www.youtube.com/watch?v=fCORwUxlNQo

Drugi przykład: Katastrofa Irydy podczas prób drgań usterzenia. Próba udała się jak bacy pierdnięcie - ogon się rozleciał. Samolot osiągnął duże, ujemne przeciążenia, które powodowały dalsze zniszczenia płatowca i uniemożliwiły załodze katapultowanie (najpierw ręce z daleka od uchwytów, potem utrata przytomności).

--
Pozdrawiam

Rafal "RAV" Miszczak        rav@e-rav.pl                  www.e-rav.pl
Skype: rav_wroc_pl_2          GG: 9783             tel: +48-606-198315

Data: 2013-05-14 03:19:11
Autor: JJR
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Użytkownik "Rafal 'RAV' Miszczak" <rav@e-rav.pl> napisał

Przypominam, że mówimy o przypadku utraty ogona, czyli o hołubcach i przeciążeniach przy dużej prędkości. W takiej sytuacji sięgnięcie ręką w wybrane miejsce może być problemem, a co dopiero przechadzanie się po kadłubie, otwieranie włazów i wyłażenie przez nie, najlepiej tak, żeby nie przywalić np. w skrzydło.

Ale ja nie twierdzę że to lekkie, łatwe i przyjemne, ani nawet że zawsze wykonalne. Ot taka tradycja przy konstruowaniu dużych samolotów - z wiekszości bombowców w 2ww żeby wysiąść, trzeba było najpierw przeczołgać się przez pół kadłub i założyć spadochron trzymany w innym miejscu, a wszystko w warunkach spadania w dziwnych hołubcach..
O dziwo, wielu ludziom się to jednak udało.

--
pzdr,
Jędrzej

- Mam lęk gruntu - Chyba wysokości? - Wiem co mówię. To grunt zabija!
Terry Pratchett

Data: 2013-05-11 00:20:16
Autor: Rabbit McCroolick
NATO znow stratne o Boeinga KC-135

Użytkownik "JJR" <jaxaANTYSPAM@uni.wroc.pl> napisał w wiadomości news:kmjgis$rvt$1node2.news.atman.pl...

No chwila, "Dash 80 is an American prototype jet transport built to demonstrate the advantages of jet aircraft for passenger transport".

No właśnie "jet transport"... a nie passenger jetliner...

Później równolegle do 707 zrobili z niego tankowiec, ale jednak był uwojskowionym rozwinięceim cywilnego samolotu i nic odwrotnego tu nie widzę.

No to poczytaj sobie coś więcej o KC-135 (podpowiedź, są też KSIĄŻKI)

Innymi słowy decyduje nie czas konstruowania, tylko charakter użycia.

Po co odwracasz kota ogonem? Pokaż mi skonstruuowany w latach 50. samolot transportowy/latający tankowiec w którym były fotele wyrzucane.

Charakter użycia powiadasz? Czym różni się funkcjonalnie Apache od Ka-50/52? Sowiecka/rosyjska konstrukcja ma jednak fotel wyrzucany, bo... powstała dużo później niż Apache, Sowieci mieli doświadczenie w odstrzeliwaniu łopat wirnika (próby jeszcze na Mi-4) a założenia konstrukcyjne nie przewidywały konstrukcji pochłaniającej energię uderzenia a przede wysztkim w latach 80 - 90. Rosjanie stali się liderami w produkcji foteli wyrzucanych - na skonstuuowanie wyrzucanych foteli dla śmigłowca pozowlił dopiero rozwój technologii...

Dlatego będę szczerze zdziwony jeśli w jakimkolwiek samolocie transportowym świata znajdziesz fotele wyrzucane - bo dokładnie jak piszesz to niepotrzebne komplikowanie konstrukcji w obliczu braku wskazań do zatosowania na samolocie który lata wolniej i nie w strefie przyfrontowej

No właśnie, więc po co w ogóle Twoje dywagacje?

Data: 2013-05-14 02:49:29
Autor: JJR
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Użytkownik "Rabbit McCroolick" <bilgates@wp.pl> napisał

No chwila, "Dash 80 is an American prototype jet transport built to demonstrate the advantages of jet aircraft for passenger transport".

No właśnie "jet transport"... a nie passenger jetliner...

Gra słów. Robił jedno i drugie, na Dashu zarówno zamontowali wysięgnik i sprawdzali rolę tankera, jak i wozili nim prezesów linii lotniczych żeby ich przkeonać do zakupu.

Innymi słowy decyduje nie czas konstruowania, tylko charakter użycia.
Po co odwracasz kota ogonem? Pokaż mi skonstruuowany w latach 50. samolot transportowy/latający tankowiec w którym były fotele wyrzucane.

Toż właśnie o tym mowa że w transportach tego się nie używało i do dziś się nie używa. Ja niczego nie odwracam, tłumaczę tylko dlaczego tak nie jest i szczerze mówiąc nie rozumiem o co ci chodzi.

--
pzdr,
Jędrzej

Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą. Z dalszych eksperymentów zrezygnował.   -  Mark Twain

Data: 2013-05-03 20:11:43
Autor: Bogdan Idzikowski
NATO znow stratne o Boeinga KC-135

Uzytkownik <mcmlxxi.xi.xi@gmail.com> napisal w wiadomosci news:19feb9ab-1b77-4fe2-add8-5d58ab32870fgooglegroups.com...
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/kirgistan-rozbil-sie-samolot-wojskowy-usa,1,5485418,wiadomosc.html

Panowie czciciele zamachu smolenskiego. Mam do was pytanie.
Kto, waszym zdaniem, bedzie prowadzil sledztwo w sprawie tej katastrofy? Amerykanie? Czy Kirgistan?
Ja stawiam na Kirgistan!

Data: 2013-05-03 21:23:09
Autor: JJR
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Uzytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisal

Panowie czciciele zamachu smolenskiego. Mam do was pytanie.
Kto, waszym zdaniem, bedzie prowadzil sledztwo w sprawie tej katastrofy? Amerykanie? Czy Kirgistan?
Ja stawiam na Kirgistan!

Gwoli scislosci, to zadnego sledztwa tam nie bedzie. Badanie wypadku lotniczego to nieco inna procedura, zarówno z formalnego jak praktycznego punktu widzenia.

--
pzdr,
Jedrzej

Cynik to lajdak, który perfidnie postrzega swiat takim, jaki jest, a nie takim, jaki byc powinien.

Data: 2013-05-03 23:03:17
Autor: Smok Eustachy
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
W dniu 03.05.2013 20:11, Bogdan Idzikowski pisze:
Panowie czciciele zamachu smolenskiego. Mam do was pytanie.
Kto, waszym zdaniem, bedzie prowadzil sledztwo w sprawie tej katastrofy?
Amerykanie? Czy Kirgistan?
Ja stawiam na Kirgistan!

Może jeszcze wg Załącznika 13? LOL

Data: 2013-05-03 23:19:09
Autor: Bogdan Idzikowski
NATO znow stratne o Boeinga KC-135

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisał w wiadomości news:51842615$0$1232$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 03.05.2013 20:11, Bogdan Idzikowski pisze:
Panowie czciciele zamachu smolenskiego. Mam do was pytanie.
Kto, waszym zdaniem, bedzie prowadzil sledztwo w sprawie tej katastrofy?
Amerykanie? Czy Kirgistan?
Ja stawiam na Kirgistan!

Może jeszcze wg Załącznika 13? LOL

Nie odpowiada się pytaniem na pytanie. Trochę kultury proszę!


ps Byłem pewny, że na tę zaczepkę Smoczek musi zareagować! Jak pies Pawłowa!

Data: 2013-05-04 00:27:08
Autor: Bruno
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Dnia Fri, 3 May 2013 20:11:43 +0200, Bogdan Idzikowski napisał(a):

Uzytkownik <mcmlxxi.xi.xi@gmail.com> napisal w wiadomosci news:19feb9ab-1b77-4fe2-add8-5d58ab32870fgooglegroups.com...
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/kirgistan-rozbil-sie-samolot-wojskowy-usa,1,5485418,wiadomosc.html

Panowie czciciele zamachu smolenskiego. Mam do was pytanie.
Kto, waszym zdaniem, bedzie prowadzil sledztwo w sprawie tej katastrofy? Amerykanie? Czy Kirgistan?
Ja stawiam na Kirgistan!

Zdjęcia szczątków samolotu:
http://kloop.kg/blog/2013/05/03/mchs-amerikanskij-toplivozapravshhik-razbilsya-na-severe-ky-rgy-zstana/
TamĹźe informacja:
Правительство Кыргызстана создало свою комиссию для расследования
инцидента, которую возглавил министр транспорта и коммуникаций Калыкбек
Султанов.
"Rząd Kirgistanu powołał komisję, która ma wyjaśnić incydent. Na jej czele
stanął Minister Transportu i Komunikacji Kalykbek Sułtanow."
--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-05-04 09:26:44
Autor: J.F.
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Dnia Sat, 4 May 2013 00:27:08 +0200, Bruno napisał(a):
Dnia Fri, 3 May 2013 20:11:43 +0200, Bogdan Idzikowski napisał(a):
Panowie czciciele zamachu smolenskiego. Mam do was pytanie.
Kto, waszym zdaniem, bedzie prowadzil sledztwo w sprawie tej katastrofy? Amerykanie? Czy Kirgistan?
Ja stawiam na Kirgistan!

Zdjęcia szczątków samolotu:
http://kloop.kg/blog/2013/05/03/mchs-amerikanskij-toplivozapravshhik-razbilsya-na-severe-ky-rgy-zstana/
Tamże informacja:
"Rząd Kirgistanu powołał komisję, która ma wyjaśnić incydent. Na jej czele
stanął Minister Transportu i Komunikacji Kalykbek Sułtanow."

I co - myslicie ze radz...kirgiska komisja zbierze wyposazenie wraku i
bedzie sobie badala przez 5 lat ? No dobra - na fotkach jakby nie widac amerykanskich pojazdow ani
mundurow, aczkolwiek spodziewam sie ze przed zalozeniem bazy zawarli
stosowna umowe i amerykanie beda mieli wiodaca pozycje w
sledztwie/badaniu ...

J.

Data: 2013-05-04 15:00:29
Autor: Bruno
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Dnia Sat, 4 May 2013 09:26:44 +0200, J.F. napisał(a):

Dnia Sat, 4 May 2013 00:27:08 +0200, Bruno napisał(a):
Dnia Fri, 3 May 2013 20:11:43 +0200, Bogdan Idzikowski napisał(a):
Panowie czciciele zamachu smolenskiego. Mam do was pytanie.
Kto, waszym zdaniem, bedzie prowadzil sledztwo w sprawie tej katastrofy? Amerykanie? Czy Kirgistan?
Ja stawiam na Kirgistan!

Zdjęcia szczątków samolotu:
http://kloop.kg/blog/2013/05/03/mchs-amerikanskij-toplivozapravshhik-razbilsya-na-severe-ky-rgy-zstana/
Tamże informacja:
"Rząd Kirgistanu powołał komisję, która ma wyjaśnić incydent. Na jej czele
stanął Minister Transportu i Komunikacji Kalykbek Sułtanow."

I co - myslicie ze radz...kirgiska komisja zbierze wyposazenie wraku i
bedzie sobie badala przez 5 lat ? No dobra - na fotkach jakby nie widac amerykanskich pojazdow ani
mundurow, aczkolwiek spodziewam sie ze przed zalozeniem bazy zawarli
stosowna umowe i amerykanie beda mieli wiodaca pozycje w
sledztwie/badaniu ...

J.

Nie zapominaj że Kirgistan to członek WNP i OUBZ. Jak się okaże, że jest im
to na rękę to mogą potrzymać. Z opisów miejsca katastrofy wynika, że za
dużo to do trzymania nie zostało. Z wiodącą pozycją może być podobnie.
--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-05-04 22:33:36
Autor: J.F.
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Dnia Sat, 4 May 2013 15:00:29 +0200, Bruno napisał(a):
Dnia Sat, 4 May 2013 09:26:44 +0200, J.F. napisał(a):
I co - myslicie ze radz...kirgiska komisja zbierze wyposazenie wraku i
bedzie sobie badala przez 5 lat ? No dobra - na fotkach jakby nie widac amerykanskich pojazdow ani
mundurow, aczkolwiek spodziewam sie ze przed zalozeniem bazy zawarli
stosowna umowe i amerykanie beda mieli wiodaca pozycje w
sledztwie/badaniu ...

Nie zapominaj że Kirgistan to członek WNP i OUBZ. Jak się okaże, że jest im
to na rękę to mogą potrzymać.

A wpuscic Amerykanow tez im bylo na reke ? Widac taki do czlonek ...
no chyba ze wszystko wczesniej z Putinem uzgodnione :-)

Z opisów miejsca katastrofy wynika, że za
dużo to do trzymania nie zostało.

Ale najcenniejsze to fragmenty elektroniki. Te mogly ocalec.

J

Data: 2013-05-04 23:09:00
Autor: Bruno
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Dnia Sat, 4 May 2013 22:33:36 +0200, J.F. napisał(a):

Z opisów miejsca katastrofy wynika, że za
dużo to do trzymania nie zostało.

Ale najcenniejsze to fragmenty elektroniki. Te mogly ocalec.

J
O elektronikę pewnie najłatwiej w kokpicie i jego okolicach, a resztki tej
części samolotu odnaleziono najpóźniej i w trudnym terenie. Parafrazując
klasyka: "Porażające wnioski nasuwają się same."

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-05-04 23:07:52
Autor: Dariusz K. Ładziak
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Użytkownik Bruno napisał:
Dnia Fri, 3 May 2013 20:11:43 +0200, Bogdan Idzikowski napisał(a):

Uzytkownik <mcmlxxi.xi.xi@gmail.com> napisal w wiadomosci
news:19feb9ab-1b77-4fe2-add8-5d58ab32870fgooglegroups.com...
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/kirgistan-rozbil-sie-samolot-wojskowy-usa,1,5485418,wiadomosc.html

Panowie czciciele zamachu smolenskiego. Mam do was pytanie.
Kto, waszym zdaniem, bedzie prowadzil sledztwo w sprawie tej katastrofy?
Amerykanie? Czy Kirgistan?
Ja stawiam na Kirgistan!

Zdjęcia szczątków samolotu:
http://kloop.kg/blog/2013/05/03/mchs-amerikanskij-toplivozapravshhik-razbilsya-na-severe-ky-rgy-zstana/
TamĹźe informacja:
Правительство Кыргызстана создало свою комиссию для расследования
инцидента, которую возглавил министр транспорта и коммуникаций Калыкбек
Султанов.
"Rząd Kirgistanu powołał komisję, która ma wyjaśnić incydent. Na jej czele
stanął Minister Transportu i Komunikacji Kalykbek Sułtanow."

I teraz grzecznie zaproszą obserwatorów ze strony amerykańskiej - którzy to obserwatorzy będą w zasadzie niezależna komisja amerykańską. Ale gospodarzem postępowania pozostanie Kirgistan. Coś nam to przypomina?

--
Darek

Data: 2013-05-05 00:18:44
Autor: Bruno
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Dnia Sat, 04 May 2013 23:07:52 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

Użytkownik Bruno napisał:
Dnia Fri, 3 May 2013 20:11:43 +0200, Bogdan Idzikowski napisał(a):

Uzytkownik <mcmlxxi.xi.xi@gmail.com> napisal w wiadomosci
news:19feb9ab-1b77-4fe2-add8-5d58ab32870fgooglegroups.com...
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/kirgistan-rozbil-sie-samolot-wojskowy-usa,1,5485418,wiadomosc.html

Panowie czciciele zamachu smolenskiego. Mam do was pytanie.
Kto, waszym zdaniem, bedzie prowadzil sledztwo w sprawie tej katastrofy?
Amerykanie? Czy Kirgistan?
Ja stawiam na Kirgistan!

Zdjęcia szczątków samolotu:
http://kloop.kg/blog/2013/05/03/mchs-amerikanskij-toplivozapravshhik-razbilsya-na-severe-ky-rgy-zstana/
TamĹźe informacja:
Правительство Кыргызстана создало свою комиссию для расследования
инцидента, которую возглавил министр транспорта и коммуникаций Калыкбек
Султанов.
"Rząd Kirgistanu powołał komisję, która ma wyjaśnić incydent. Na jej czele
stanął Minister Transportu i Komunikacji Kalykbek Sułtanow."

I teraz grzecznie zaproszą obserwatorów ze strony amerykańskiej - którzy to obserwatorzy będą w zasadzie niezależna komisja amerykańską. Ale gospodarzem postępowania pozostanie Kirgistan. Coś nam to przypomina?
Już ogłosili że komisja jest gotowa do współpracy Amerykanami i że taka
współpraca już nastąpiła. Władze obiecują stronie amerykańskiej udzielenie
pełnego wsparcia zgodnie z prawem miejscowym i międzynarodowym.
Komisja Rządowa będzie informować społeczeństwo o postępach w dochodzeniu.
Ale uważa również, że należy powstrzymać się od wyrażania wstępnych i
niepotwierdzonych założeń i wnioskó, które mogą wprowadzać w błąd opinię
publiczną. Wyniki dochodzenia znajdą się w oficjalnym raporcie.
http://kg.akipress.org/news:574112


--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-05-05 00:37:30
Autor: J.F.
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Dnia Sat, 04 May 2013 23:07:52 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):
"Rząd Kirgistanu powołał komisję, która ma wyjaśnić incydent. Na jej czele
stanął Minister Transportu i Komunikacji Kalykbek Sułtanow."

I teraz grzecznie zaproszą obserwatorów ze strony amerykańskiej - którzy to obserwatorzy będą w zasadzie niezależna komisja amerykańską.

Ale najpierw musza podpisac pare wspolnych protokolow ?


Ale gospodarzem postępowania pozostanie Kirgistan. Coś nam to przypomina?

Jest drobna roznica - skrzynki sa produkcji amerykanskiej i zapewne
beda musialy byc wyslane do USA w celu odczytania ..

J.

Data: 2013-05-05 11:54:00
Autor: JJR
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał

Ale najpierw musza podpisac pare wspolnych protokolow ?

A dlaczego myślisz, że Amerykanie wykonują wojskowe loty na terytorium innego państwa uprzednio niczego nie podpisawszy?

Jest drobna roznica - skrzynki sa produkcji amerykanskiej i zapewne
beda musialy byc wyslane do USA w celu odczytania ..

Nie ma żadnej różnicy. Również w Smoleńskim przypadku polska skrzynka była odczytywana w Polsce, rosyjska w Rosji, a pamięć TAWS w USA, każda u swojego producenta. Taki jest standard, a nie żadna różnica.

--
pzdr,
Jędrzej

"Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba" - z pierwszej polskiej encyklopedii księdza kanonika Benedykta Chmielowskiego (Nowe Ateny, 1756), wydawanej w okresie, kiedy ukazywała się Wielka Encyklopedia Francuska Diderota i spółki.

Data: 2013-05-05 15:22:49
Autor: J.F.
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Dnia Sun, 5 May 2013 11:54:00 +0200, JJR napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał
Ale najpierw musza podpisac pare wspolnych protokolow ?
A dlaczego myślisz, że Amerykanie wykonują wojskowe loty na terytorium innego państwa uprzednio niczego nie podpisawszy?

Mowie o samych badaniach wypadku. Darek pisze ze akredytowani
przedstawiciele prowadza wlasne sledztwo/badania, ale formalnie jednak
wspolne i czasem sie wspolnie podpisuja..

Jest drobna roznica - skrzynki sa produkcji amerykanskiej i zapewne
beda musialy byc wyslane do USA w celu odczytania ..
Nie ma żadnej różnicy. Również w Smoleńskim przypadku polska skrzynka była odczytywana w Polsce, rosyjska w Rosji, a pamięć TAWS w USA, każda u swojego producenta. Taki jest standard, a nie żadna różnica.

Podejrzewam ze jakby wypadek byl u nas, to by sie okazalo ze sprzet do
odczytania radzieckich skrzynek jeszcze w kraju jest i by odczytano na
miejscu. Sprzet do odczytania ATM zapewne tez w pulku jest, i znow
pierwsze odczyty byly bez producenta. Ale TAWS by odeslano.
Podobnie sprzet do odczytania skrzynek Boeinga czy Airbusa
prawdopodobnie w swiecie popularny jest (o ile skrzynki w dobrym
stanie), ale odczyt skrzynki z KC-135 w Kirgistanie moze byc
niemozliwy..


J.

Data: 2013-05-05 20:30:04
Autor: Dariusz K. Ładziak
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sat, 04 May 2013 23:07:52 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):
"Rząd Kirgistanu powołał komisję, która ma wyjaśnić incydent. Na jej czele
stanął Minister Transportu i Komunikacji Kalykbek Sułtanow."

I teraz grzecznie zaproszą obserwatorów ze strony amerykańskiej - którzy
to obserwatorzy będą w zasadzie niezależna komisja amerykańską.

Ale najpierw musza podpisac pare wspolnych protokolow ?


Ale
gospodarzem postępowania pozostanie Kirgistan. Coś nam to przypomina?

Jest drobna roznica - skrzynki sa produkcji amerykanskiej i zapewne
beda musialy byc wyslane do USA w celu odczytania ..

Tak jak rejestrator szybkiego dostępu firmy ATM (tej z warszawskiego Gocławia)?

--
Darek

Data: 2013-05-05 22:38:23
Autor: J.F.
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Dnia Sun, 05 May 2013 20:30:04 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):
Ale
gospodarzem postępowania pozostanie Kirgistan. Coś nam to przypomina?

Jest drobna roznica - skrzynki sa produkcji amerykanskiej i zapewne
beda musialy byc wyslane do USA w celu odczytania ..

Tak jak rejestrator szybkiego dostępu firmy ATM (tej z warszawskiego Gocławia)?

Mniej wiecej.

I co z tym rejestratorem ? Po odczytaniu zwrocilismy gospodarzowi sledztwa/postepowania ? J.

Data: 2013-05-04 15:42:16
Autor: Bruno
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Dnia Fri, 3 May 2013 09:59:30 -0700 (PDT), mcmlxxi.xi.xi@gmail.com
napisał(a):

http://wiadomosci.onet.pl/swiat/kirgistan-rozbil-sie-samolot-wojskowy-usa,1,5485418,wiadomosc.html
http://kloop.kg/blog/2013/05/04/na-meste-krusheniya-samoleta-vvs-ssha-najdeny-fragmenty-tel/
W pobliżu szczątków nosowej części samolotu, odnalezionych kilka kilometrów
od głównego miejsca katastrofy, odkryto zwęglone ludzkie szczątki. Liczba
odnalezionych ciał nie jest znana.
Samolot, według świadków, rozpadł się w powietrzu na trzy części i spadł
na południe od ws Chaldovari, która znajduje się w zachodniej części
prowincji Chui, na granicy z Kazachstanem. Korespondenci Kloop.kg donoszą z miejsca katastrofy, że szczątki rozrzucone
są na dużym obszarze - sekcja ogonowa spadła na wzgórza, a kadłub rozbił
się w górach i prawie całkowicie spłonął. Nos z samolotu, który spadł w
wysokich górach został odnaleziony jako ostatni.

Czy Amerykanie montują w obecnie latających samolotach wojskowych czarne
skrzynki? O ile dobrze pamiętam to ich brak poważnie utrudnił wyjaśnienie
katastrofy w Dubrowniku.

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-05-04 22:37:09
Autor: J.F.
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Dnia Sat, 4 May 2013 15:42:16 +0200, Bruno napisał(a):
Czy Amerykanie montują w obecnie latających samolotach wojskowych czarne
skrzynki? O ile dobrze pamiętam to ich brak poważnie utrudnił wyjaśnienie
katastrofy w Dubrowniku.

Z szyfrowanym zapisem, aby znalazca nie dowiedzial sie gdzie lataly i
po co ? No i tyle moze byc z kirgiskiego sledztwa, choc trzymac moga pare lat
i nawet wzywac do odczytania na miejscu  :-)

J.

Data: 2013-05-04 23:40:06
Autor: Bruno
NATO znow stratne o Boeinga KC-135
Dnia Sat, 4 May 2013 15:42:16 +0200, Bruno napisał(a):

Dnia Fri, 3 May 2013 09:59:30 -0700 (PDT), mcmlxxi.xi.xi@gmail.com
napisał(a):

http://wiadomosci.onet.pl/swiat/kirgistan-rozbil-sie-samolot-wojskowy-usa,1,5485418,wiadomosc.html
http://kloop.kg/blog/2013/05/04/na-meste-krusheniya-samoleta-vvs-ssha-najdeny-fragmenty-tel/
W pobliżu szczątków nosowej części samolotu, odnalezionych kilka kilometrów
od głównego miejsca katastrofy, odkryto zwęglone ludzkie szczątki. Liczba
odnalezionych ciał nie jest znana.
Samolot, według świadków, rozpadł się w powietrzu na trzy części i spadł
na południe od ws Chaldovari, która znajduje się w zachodniej części
prowincji Chui, na granicy z Kazachstanem. Korespondenci Kloop.kg donoszą z miejsca katastrofy, że szczątki rozrzucone
są na dużym obszarze - sekcja ogonowa spadła na wzgórza, a kadłub rozbił
się w górach i prawie całkowicie spłonął. Nos z samolotu, który spadł w
wysokich górach został odnaleziony jako ostatni.

Czy Amerykanie montują w obecnie latających samolotach wojskowych czarne
skrzynki? O ile dobrze pamiętam to ich brak poważnie utrudnił wyjaśnienie
katastrofy w Dubrowniku.
Kolejne z zdjęcia z miejsca katastrofy:
http://kloop.kg/blog/kloop_galleries/mesto-krusheniya-samolyota-vvs-ssha/
oraz film (0:35÷0:37 widać ludzi niosących jakieś kuliste przedmioty, co to
może być?):
http://www.rferl.org/content/kyrgyzstan-kazakhstan-us-crash/24975731.html
RWE podaje,że znaleziono "czarne skrzynki" ale Kirgizi dementują te
informacje

--
Pozdrawiam!
Bruno

NATO znow stratne o Boeinga KC-135

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona