NBP interweniuje

Data: 2011-11-23 18:34:46
Autor: root
NBP interweniuje
Data: 2011-11-23 19:11:10
Autor: george
NBP interweniuje

"root" <asfdhsajd@jasfj.com> wrote in message news:1cc79easmg9x0$.1hnznf6ewdobx$.dlg40tude.net...
Treściwie i na temat ;)
http://nbp.pl/home.aspx?f=/aktualnosci/wiadomosci_2011/in23.html

po wykresie widać że "zmasakrował" rynek.
Szkoda tylko że w drugą stronę....

oj Tusku, słabo to widzę.

george

Data: 2011-11-23 10:29:39
Autor: RynekGlobalny
NBP interweniuje

oj Tusku, słabo to widzę.

george

Generalnie to chyba nie ma się z czego cieszyć :/

http://twitter.com/RynekGlobalny

Data: 2011-11-23 20:42:53
Autor: george
NBP interweniuje

"RynekGlobalny" <rynekglobalny@gmail.com> wrote in message news:dbc64da8-1b5d-4a60-b2f1-ec35c07efc15w7g2000yqc.googlegroups.com...

oj Tusku, słabo to widzę.

george

Generalnie to chyba nie ma się z czego cieszyć :/

a kto sie cieszy ?
idioci nadrukowali i teraz jest problem.

george

Data: 2011-11-23 11:59:27
Autor: RynekGlobalny
NBP interweniuje

a kto sie cieszy ?
idioci nadrukowali i teraz jest problem.

george

Których "idiotów" masz na myśli? Niektórych walut podaż była bardziej
zwiększana innych mniej. W jakim okresie też ta "idiotyczna" podaż Cię
interesuje i której waluty? Może QE2?
No chyba że jesteś w ogóle przeciwnikiem neokeynesizmu? :)

http://twitter.com/RynekGlobalny

Data: 2011-11-23 21:16:39
Autor: george
NBP interweniuje

"RynekGlobalny" <rynekglobalny@gmail.com> wrote in message news:83816cd5-b074-4d4a-827e-692ee33c5069u5g2000vbd.googlegroups.com...

[...]

Mam na myśli idiotów "naszych"
george

Data: 2011-11-23 12:36:10
Autor: RynekGlobalny
NBP interweniuje

Mam na my li idiot w "naszych"
george

Jakoś specjalnie nie szaleli z tą podażą (moim zdaniem) no ale skoro
Cię to denerwuje. Pewnie masz swoje racje :)

http://twitter.com/RynekGlobalny

Data: 2011-11-24 10:23:10
Autor: george
NBP interweniuje
RynekGlobalny <rynekglobalny@gmail.com> napisał(a):

> Mam na my li idiot w "naszych"
> george

Jako=B6 specjalnie nie szaleli z t=B1 poda=BF=B1 (moim zdaniem) no ale
skor=
Ci=EA to denerwuje. Pewnie masz swoje racje :)

Masz moze definicje "szaleć / nie szaleć" ?
(pytam poważnie).

george

Data: 2011-11-23 22:38:41
Autor: root
NBP interweniuje
Dnia Wed, 23 Nov 2011 20:42:53 +0100, george napisał(a):

[...]

No jak to tak. Wszyscy eurosceptycy twierdza jednym głosem, że bycie w euro
to głupota, bo nie można zdewaluowac waluty. Mamy naszą dobra, niepodległą
zlotówkę i ja własnie dewaluujemy, żeby nam się zyło lepiej i dostatniej
(kiedyś tam)
Od dwudziestu ponad lat słysze, że dzięki "tu se wpisz co chcesz" będziemy
mieć wyższe emerytury. A tu Co rok to prorok, i nowe pomysly. Od 20 lat
słyszę ze wdrażane są reformy "tu se wpisz co chcesz" żeby nam sie zyło
lepiej i dostatniej (po śmierci). Chyba ktoś nas robi w ciula co nie
George?

Data: 2011-11-23 22:55:01
Autor: RynekGlobalny
NBP interweniuje

[...]

hm, wygląda raczej że to nie MY dewaluujemy tylko nas dewaluuje rynek
czyli ONI  - mówiąc w uproszczeniu. Mechanizm jest bardzo prosty i
jest to m.in. efekt odwrotu od carry trade (i można ponarzekać na
kraje rozwinięte które stosują taką a nie inną politykę pieniężną, lub
na kraje rozwijające że mają taką a nie inną inflację - a przez to
wysokie stopy procentowe) Interwencja która miała miejsce miała na
celu umocnienie złotówki względem EUR, co ma posłużyć (jak
podejrzewam) zmieszczeniu się w limicie 55% deficitu na koniec roku.
Jako że mamy część długu w euro to ma to jak widać dla naszego kraju
ogromne znaczenie. Limit ten (55%) jest bardzo ważny gdyż w przyszłym
roku UE będzie  wprowadzać różne sankcje i ograniczenia dotacji
(szczegółów jeszcze nie znam, słyszałem na razie o konkursie).

Na pewno wpływ na osłabienie naszej waluty mają też ustalenia z
ostatniego szczytu UE o dokapitalizowaniu banków z 5% do 9%. 70%
polskich komercyjnych jest własnością zachodnich spółek (banków).

http://twitter.com/RynekGlobalny

Data: 2011-11-23 23:08:27
Autor: RynekGlobalny
NBP interweniuje
zmieszczeniu się w limicie 55% deficitu na koniec roku.

oczywiście chodziło mi o poziom zadłużenia nie o deficyt. Limit
deificytu też jest ale tu chodzi głównie o poziom zadłużenia.

http://twitter.com/RynekGlobalny

Data: 2011-11-24 10:35:20
Autor: blast
NBP interweniuje

Użytkownik "RynekGlobalny" <rynekglobalny@gmail.com> napisał w wiadomości news:79ff7d00-fbd2-4b2f-b716-fcc8fbfc8263x7g2000yqb.googlegroups.com...
zmieszczeniu się w limicie 55% deficitu na koniec roku.

oczywiście chodziło mi o poziom zadłużenia nie o deficyt. Limit
deificytu też jest ale tu chodzi głównie o poziom zadłużenia.

http://twitter.com/RynekGlobalny

Przepraszam że nie nie na temat, ale możesz mi wytłumaczyć gdzie w tym artykule:
http://www.bloomberg.com/news/2011-11-24/boe-s-miles-sees-risk-a-country-may-exit-euro-area-as-debt-crisis-persists.html
wyczytałeś że Anglia chce opuścić EU, jak to napisałeś na swoim tweeterze?

Data: 2011-11-24 10:35:55
Autor: root
NBP interweniuje
Dnia Wed, 23 Nov 2011 22:55:01 -0800 (PST), RynekGlobalny napisał(a):

[...]

Ale skąd ten odwrót od carry trade? To że złotówki nikt nie chce to
wyjaśniasz niżej, ale skąd odwrót na NZD, skąd na AUD. (Funta nie
wymieniam, bo ci też mają dług aż miło popatrzeć).
Ja się domyślam, ale ciekawy jestem Twoich przemyśleń

P.S.
Miło zobaczyć, że w Polsce powstaje jakiś nowy bloomberg co prawda na razie
na twiterze i FB. Ale pewnie coś z tego będzie.
Dobra robota ;)

Data: 2011-11-23 23:31:07
Autor: skippy
NBP interweniuje

Użytkownik "root" <sjhsgj@kjj.com> napisał w wiadomości news:z3jbarz4dlcs.ehu9rir506l6$.dlg40tude.net...
[...]

dewaluacja to kradzież oszczędności i dodatkowy podatek.
należy więc się zastanowić komu na tym zależy.

Data: 2011-11-23 19:34:39
Autor: root
NBP interweniuje
Dnia Wed, 23 Nov 2011 19:11:10 +0100, george napisał(a):

[...]

Chyba kupie parę złotych, bo może na dniach pokażą tzw. "determinację" :)

Data: 2011-11-24 06:21:10
Autor: kc
NBP interweniuje
root <asfdhsajd@jasfj.com> napisał(a):
Treściwie i na temat ;)
http://nbp.pl/home.aspx?f=/aktualnosci/wiadomosci_2011/in23.html

Skąd więc tytuł wątku? Przecież nie komunikują, że interweniowali :). Bo jeżeli to była interwencja to raczej na miarę możliwości a nie potrzeb.

kc

Data: 2011-11-24 20:35:59
Autor: skippy
NBP interweniuje

Użytkownik " kc" <kc59@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jaknom$k78$1inews.gazeta.pl...
[...]

mnie sie zdaje że jesteśmy za ciency, zeby robić interwencje
skoro GB była za cienka; czy BOJ

po prostu muszą wymieniać waluty
co jakiś czas z różnych powodów

przy okazji na rynek jest puszczany bączek o "interwencji"
leszcze mają nad czym sie rozwodzić i śmiać z interwencji
a i może jakiś grubas przy okazji przypęka

wg mnie tak to z grubsza wygląda

Data: 2011-11-24 22:21:03
Autor: Anatol
NBP interweniuje

Użytkownik "skippy" <skippynews@onet.eu> napisał w wiadomości news:jam6b1$4t2$1news.onet.pl...

[...]

To zależy przy jakim kursie robi się interwencje i jakie ma się środki. W 1992 BoE miała znacznie mnjsze rezerwy niż obecnie NBP i bronił bardzo mocnego kursu funta, a NBP nie broni 3,20 czy 3,50 PLN za 1 EUR tylko poziomu ok. 4,50 PLN, a rezerwy dewizowe po
tym kursie mają równowartość ok. 40% całego pieniądza M3 w obiegu. Ponadto każde sprzedane 1 EUR po 4,40-4,50 oznacza co najmniej 0,50 PLN zrealizowanego zysku kursowego, a zyski NBP w 95% trafiają do budżetu i zmniejszają deficyt.

Anatol

Data: 2011-11-24 22:29:14
Autor: root
NBP interweniuje
Dnia Thu, 24 Nov 2011 22:21:03 +0100, Anatol napisał(a):

[...]

czekaj, jeśli sprzedam 1Eur za 4,5 i zarobię 0.50zł tzn kupiłem je po 4zł.
Jeśli teraz kurs pójdzie na 5zł to żeby odzyskać moje 1Euro muszę teraz
wydać 5zł a zatem mój zysk 50gr szlag trafił.

Data: 2011-11-24 22:44:08
Autor: Anatol
NBP interweniuje

Użytkownik "root" <asfdhsajd@jasfj.com> napisał w wiadomości news:1nr5s8tdvqhsu.22hlge2gwvbg.dlg40tude.net...

[...]

Przecież to nie jest otwarcie krótkiej pozycji tylko zamknięcie długiej z dużym zyskiem .

Zanim kurs wzrośnie do 5,00 PLN potrzeba 330 mld PLN na wykup rezerw NBP po kursie 4,50 PLN a niby skąd inwestorzy wezmą tyle PLN ?

Anatol

Data: 2011-11-24 23:25:42
Autor: root
NBP interweniuje
Dnia Thu, 24 Nov 2011 22:44:08 +0100, Anatol napisał(a):

[...]

Zgoda. Wszystko gra, jeśli interwencja się powiedzie tak jak chyba 2 lata
temu. Tym razem jednak się nie powiedzie. To koniec. Już się z tego nie
wygrzebiemy. Jesteśmy następni w kolejce po Portugalii, którą właśnie
dzisiaj skasował Fitch (jeszcze chyba S&P nie zmienił rejtingu dla tego
kraju, ale to zrobi).

Data: 2011-11-25 07:47:10
Autor: Anatol
NBP interweniuje

Użytkownik "root" <asfdhsajd@jasfj.com> napisał w wiadomości news:1igvm3gptmhqi$.1i3a3q2cd5bgk.dlg40tude.net...

[...]

W najgorszym przypadku będzie trzeba zbilansować wydatki (kolejne redukcje przywilejów emerytalnych i rentowych) i wpływy (VAT, składka rentowa) i podnieść stopy %.

Anatol

Data: 2011-11-25 00:52:42
Autor: root
NBP interweniuje
[...]

Niezły z Ciebie cwaniak ;)

Data: 2011-11-25 07:49:51
Autor: Anatol
NBP interweniuje

Użytkownik "root" <sjhsgj@kjj.com> napisał w wiadomości news:l8eyjkrtyxfz$.1apdaghb01js2$.dlg40tude.net...
[...]

Dodam że w razie czego NBP ma też instrumenty do sterowania podażą PLN, które potencjalnie mogą służyć do zakupu dewiz.

Anatol

Data: 2011-11-25 04:53:32
Autor: RynekGlobalny
NBP interweniuje
i jest pomysł na zmianę liczenia długu:
http://www.ekonomia24.pl/artykul/706207,759929-Rzad-inaczej-policzy-zadluzenie.html

kurs średni zamiast kursu na koniec roku. Może dlatego NBP nagle się z
interwencji wycofał?

Zastanawiam się nad tymi 330 mln PLN. Skoro był już kurs już po 5 PLN
za 1 EUR to i dlaczego teraz mogłoby to nie być możliwe?
Jakie są dzienne obroty na PLNie?

Gdzie można znaleźć poziom aktualnych rezerw walutowych? Czy zmieniło
się coś od 2008 roku?

Kuba

http://twitter.com/RynekGlobalny

Data: 2011-11-25 14:37:41
Autor: root
NBP interweniuje
Dnia Fri, 25 Nov 2011 04:53:32 -0800 (PST), RynekGlobalny napisał(a):

[...]

330 PLN,  to poziom rezerw walutowych ok 74mld Euro. Wg Anatola NBP ma więc
duuuuzo do sprzedania w razie potrzeby i nikt tego nie łyknie.
Zastanawiam się na co jeszcze stać rząd? OFE zlikwidowano, choć długu to faktycznie nie zmniejszyło (zmienił się
tylko wierzyciel - zamiast PTE teraz wierzyciel jest mniej "wyraźny" - bo
jest nim społeczeństwo).
Konstytucję jak piszesz też się da obejść.
Może sprzedamy nasze rezerwy walutowe z korzyścią - bo lepsze to niż
trzymać je w obligacjach i T-billsach USA oprocentowanych na 1% (przy
non-stop spadającym dolarze od 11 lat ;)
Zostało coś jeszcze do zrobienia...?

Data: 2011-11-25 18:03:27
Autor: Anatol
NBP interweniuje

Użytkownik "root" <asfdhsajd@jasfj.com> napisał w wiadomości news:1mpdvstfsc7br.551h69trz5dg.dlg40tude.net...

330 PLN,  to poziom rezerw walutowych ok 74mld Euro. Wg Anatola NBP ma więc
duuuuzo do sprzedania w razie potrzeby i nikt tego nie łyknie.

Pod warunkiem, że NBP nie wpuści pozyskanych w ten sposób PLN z powrotem na rynek.

Rezerwy są od dawna bardzo duże w stosunku do gotówki PLN w obiegi, tak że w praktyce możemy nawet jednostronnie wprowadzić EUR co kiedyś było nawet dyskutowane :

http://foorum.pl/watek/jednostronne-wprowadzenie-eur,443118.html

Anatol

Data: 2011-11-25 19:25:12
Autor: root
NBP interweniuje
Dnia Fri, 25 Nov 2011 18:03:27 +0100, Anatol napisał(a):

[...]

To może "dobry" moment na wprowadzenie Euro - albo jak kto woli - ostatni
dzownek ;)
A serio to już aktualny kurs jest nie do zniesienia. Jeśli NBP nie wytoczy
armat, to inflacja wprost eksploduje: Nie o samo 55% chodzi.

Data: 2011-11-26 02:05:39
Autor: RynekGlobalny
NBP interweniuje

A serio to już aktualny kurs jest nie do zniesienia. Jeśli NBP nie wytoczy
armat, to inflacja wprost eksploduje: Nie o samo 55% chodzi.

Obstawiam prędzej deflacje (lub niską stabilną inflację) niż inflację
eksplodującą. Teraz jest ona wyższa i ma to swój cel - inflacja to też
podatek.
Duża (dużo większa niż teraz) inflacja może się pojawić dopiero gdy
wzrost gospodarczy będzie dynamicznie rósł, czyli może dopiero wtedy
gdy kryzys zadłużenia w strefie euro zostanie opanowany? Za ile to
będzie lat?

Niektóre (no właśnie które?) produkty zależne od importu pewnie będą
drożeć. Złotówka spada ale cena surowców również (przez umacnianie się
dolara). W każdym bądź razie mam wątpliwości co do oczekiwanej
wielkiej inflacji przez wszystkich :)

Myślę że zmiana (spadek) ceny złota ostatnio zdradza że inflacja na
świecie nie jest (jeszcze) zagrożeniem.

http://www.facebook.com/rynekglobalny

Data: 2011-11-26 11:51:22
Autor: george
NBP interweniuje

"RynekGlobalny" <rynekglobalny@gmail.com> wrote in message news:059615e0-8986-4a87-8a20-3e8a32e91883h5g2000yqk.googlegroups.com...

[...]

A co w sytuacja gdy prędkość M3 zdecydowanie przewyższa prędkość GDP (drukowanie na potęgę )  ?
Az do utraty zaufania do papieru ....
Przecież Weimar przez takie "soft" solution zaliczył event hipernflacyjny.

george

Data: 2011-11-26 12:54:02
Autor: root
NBP interweniuje
Dnia Sat, 26 Nov 2011 11:51:22 +0100, george napisał(a):

[...]

soft, event? Czy jesteś dziennikarzem, czy Grejt Brytolem?

Data: 2011-11-26 12:51:40
Autor: root
NBP interweniuje
Dnia Sat, 26 Nov 2011 02:05:39 -0800 (PST), RynekGlobalny napisał(a):

[...]

Ok niech będzie. W takim razie jaki jest mechanizm spadku cen pod wpływem osłabiania się
rodzimej waluty. W dodatku w kraju który jest "importerem netto", czyli
zawsze ma ujemny bilans handlowy.

Data: 2011-11-25 14:52:04
Autor: root
NBP interweniuje
Dnia Fri, 25 Nov 2011 04:53:32 -0800 (PST), RynekGlobalny napisał(a):

Gdzie można znaleźć poziom aktualnych rezerw walutowych? Czy zmieniło
się coś od 2008 roku?

http://www.nbp.pl/statystyka/pieniezna_i_bankowa/dwn/wstnbppre.xls

a zmieniło się bardzo dużo
http://www.nbp.pl/statystyka/pieniezna_i_bankowa/dwn/pieniadz_rezerwowy.xls

Data: 2011-11-25 15:42:06
Autor: A. Filip
NBP interweniuje
RynekGlobalny <rynekglobalny@gmail.com> pisze:
[...]

Kurs średnioroczny przy wyliczaniu poziomu zadłużenia to IMHO już za
ostre przegięcie szczególnie przy niestabilnym kursie PLN jak obecnie. Kurs "średniokwartalny" za ostatni kwartał roku byłby sensowniejszy.
ale nie z punktu widzenia celów twórczej księgowości rządu PO.

--
A. Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
Doświadczenie pozwala nam kierować własnym życiem wedle zasad sztuki,

Data: 2011-11-25 17:55:30
Autor: Anatol
NBP interweniuje

Użytkownik "RynekGlobalny" <rynekglobalny@gmail.com> napisał w wiadomości news:18216521-cfd1-45e1-b17d-2ad087d07db2r28g2000yqj.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Różnica jest taka że wtedy do poziomu 5 PLN NBP i rząd nie wtrącali się do spekulacji i wręcz prezes NBP zapewniał o tym publicznie, a teraz jest odwrotnie. To chyba był jedyny przypadek poza strefą EUR gdzi bank centralny nie interweniował i w efekcie PLN był chyba najbardziej zmienną walutą na świecie.

Anatol

Data: 2011-11-24 21:13:31
Autor: root
NBP interweniuje
Dnia Thu, 24 Nov 2011 06:21:10 +0000 (UTC), kc napisał(a):

[...]

Dzisiaj Belka powiedział, że NBP jest gotowe do większych
"nie-interwencji". Zwykły i ciemny forexowiec taki jak ja, rozumie to tak:
"na razie przyglądamy, ale...nie podskakujcie za wysoko bo dostaniecie
kopniaka". Mnie to wystarczy. Dilerowi w banku też, bo to też człek ciemny
jak ja, i reaguje jak zwierzę Pawłowa.
Niedawno Szwajcarzy wyłączyli swoją walutę z Forexu więc chyba nie jest to
niemożliwe.

NBP interweniuje