NBP interweniuje

Data: 2011-11-23 19:11:10
Autor: george
NBP interweniuje

"root" <asfdhsajd@jasfj.com> wrote in message news:1cc79easmg9x0$.1hnznf6ewdobx$.dlg40tude.net...
Treściwie i na temat ;)
http://nbp.pl/home.aspx?f=/aktualnosci/wiadomosci_2011/in23.html

po wykresie widać że "zmasakrował" rynek.
Szkoda tylko że w drugą stronę....

oj Tusku, słabo to widzę.

george

Data: 2011-11-23 10:29:39
Autor: RynekGlobalny
NBP interweniuje

oj Tusku, słabo to widzę.

george

Generalnie to chyba nie ma się z czego cieszyć :/

http://twitter.com/RynekGlobalny

Data: 2011-11-23 20:42:53
Autor: george
NBP interweniuje

"RynekGlobalny" <rynekglobalny@gmail.com> wrote in message news:dbc64da8-1b5d-4a60-b2f1-ec35c07efc15w7g2000yqc.googlegroups.com...

oj Tusku, słabo to widzę.

george

Generalnie to chyba nie ma się z czego cieszyć :/

a kto sie cieszy ?
idioci nadrukowali i teraz jest problem.

george

Data: 2011-11-23 11:59:27
Autor: RynekGlobalny
NBP interweniuje

a kto sie cieszy ?
idioci nadrukowali i teraz jest problem.

george

Których "idiotów" masz na myśli? Niektórych walut podaż była bardziej
zwiększana innych mniej. W jakim okresie też ta "idiotyczna" podaż Cię
interesuje i której waluty? Może QE2?
No chyba że jesteś w ogóle przeciwnikiem neokeynesizmu? :)

http://twitter.com/RynekGlobalny

Data: 2011-11-23 21:16:39
Autor: george
NBP interweniuje

"RynekGlobalny" <rynekglobalny@gmail.com> wrote in message news:83816cd5-b074-4d4a-827e-692ee33c5069u5g2000vbd.googlegroups.com...

[...]

Mam na myśli idiotów "naszych"
george

Data: 2011-11-23 12:36:10
Autor: RynekGlobalny
NBP interweniuje

Mam na my li idiot w "naszych"
george

Jakoś specjalnie nie szaleli z tą podażą (moim zdaniem) no ale skoro
Cię to denerwuje. Pewnie masz swoje racje :)

http://twitter.com/RynekGlobalny

Data: 2011-11-24 10:23:10
Autor: george
NBP interweniuje
RynekGlobalny <rynekglobalny@gmail.com> napisał(a):

> Mam na my li idiot w "naszych"
> george

Jako=B6 specjalnie nie szaleli z t=B1 poda=BF=B1 (moim zdaniem) no ale
skor=
Ci=EA to denerwuje. Pewnie masz swoje racje :)

Masz moze definicje "szaleć / nie szaleć" ?
(pytam poważnie).

george

Data: 2011-11-23 22:38:41
Autor: root
NBP interweniuje
Dnia Wed, 23 Nov 2011 20:42:53 +0100, george napisał(a):

[...]

No jak to tak. Wszyscy eurosceptycy twierdza jednym głosem, że bycie w euro
to głupota, bo nie można zdewaluowac waluty. Mamy naszą dobra, niepodległą
zlotówkę i ja własnie dewaluujemy, żeby nam się zyło lepiej i dostatniej
(kiedyś tam)
Od dwudziestu ponad lat słysze, że dzięki "tu se wpisz co chcesz" będziemy
mieć wyższe emerytury. A tu Co rok to prorok, i nowe pomysly. Od 20 lat
słyszę ze wdrażane są reformy "tu se wpisz co chcesz" żeby nam sie zyło
lepiej i dostatniej (po śmierci). Chyba ktoś nas robi w ciula co nie
George?

Data: 2011-11-23 22:55:01
Autor: RynekGlobalny
NBP interweniuje

[...]

hm, wygląda raczej że to nie MY dewaluujemy tylko nas dewaluuje rynek
czyli ONI  - mówiąc w uproszczeniu. Mechanizm jest bardzo prosty i
jest to m.in. efekt odwrotu od carry trade (i można ponarzekać na
kraje rozwinięte które stosują taką a nie inną politykę pieniężną, lub
na kraje rozwijające że mają taką a nie inną inflację - a przez to
wysokie stopy procentowe) Interwencja która miała miejsce miała na
celu umocnienie złotówki względem EUR, co ma posłużyć (jak
podejrzewam) zmieszczeniu się w limicie 55% deficitu na koniec roku.
Jako że mamy część długu w euro to ma to jak widać dla naszego kraju
ogromne znaczenie. Limit ten (55%) jest bardzo ważny gdyż w przyszłym
roku UE będzie  wprowadzać różne sankcje i ograniczenia dotacji
(szczegółów jeszcze nie znam, słyszałem na razie o konkursie).

Na pewno wpływ na osłabienie naszej waluty mają też ustalenia z
ostatniego szczytu UE o dokapitalizowaniu banków z 5% do 9%. 70%
polskich komercyjnych jest własnością zachodnich spółek (banków).

http://twitter.com/RynekGlobalny

Data: 2011-11-23 23:08:27
Autor: RynekGlobalny
NBP interweniuje
zmieszczeniu się w limicie 55% deficitu na koniec roku.

oczywiście chodziło mi o poziom zadłużenia nie o deficyt. Limit
deificytu też jest ale tu chodzi głównie o poziom zadłużenia.

http://twitter.com/RynekGlobalny

Data: 2011-11-24 10:35:20
Autor: blast
NBP interweniuje

Użytkownik "RynekGlobalny" <rynekglobalny@gmail.com> napisał w wiadomości news:79ff7d00-fbd2-4b2f-b716-fcc8fbfc8263x7g2000yqb.googlegroups.com...
zmieszczeniu się w limicie 55% deficitu na koniec roku.

oczywiście chodziło mi o poziom zadłużenia nie o deficyt. Limit
deificytu też jest ale tu chodzi głównie o poziom zadłużenia.

http://twitter.com/RynekGlobalny

Przepraszam że nie nie na temat, ale możesz mi wytłumaczyć gdzie w tym artykule:
http://www.bloomberg.com/news/2011-11-24/boe-s-miles-sees-risk-a-country-may-exit-euro-area-as-debt-crisis-persists.html
wyczytałeś że Anglia chce opuścić EU, jak to napisałeś na swoim tweeterze?

Data: 2011-11-24 10:35:55
Autor: root
NBP interweniuje
Dnia Wed, 23 Nov 2011 22:55:01 -0800 (PST), RynekGlobalny napisał(a):

[...]

Ale skąd ten odwrót od carry trade? To że złotówki nikt nie chce to
wyjaśniasz niżej, ale skąd odwrót na NZD, skąd na AUD. (Funta nie
wymieniam, bo ci też mają dług aż miło popatrzeć).
Ja się domyślam, ale ciekawy jestem Twoich przemyśleń

P.S.
Miło zobaczyć, że w Polsce powstaje jakiś nowy bloomberg co prawda na razie
na twiterze i FB. Ale pewnie coś z tego będzie.
Dobra robota ;)

Data: 2011-11-23 23:31:07
Autor: skippy
NBP interweniuje

Użytkownik "root" <sjhsgj@kjj.com> napisał w wiadomości news:z3jbarz4dlcs.ehu9rir506l6$.dlg40tude.net...
[...]

dewaluacja to kradzież oszczędności i dodatkowy podatek.
należy więc się zastanowić komu na tym zależy.

Data: 2011-11-23 19:34:39
Autor: root
NBP interweniuje
Dnia Wed, 23 Nov 2011 19:11:10 +0100, george napisał(a):

[...]

Chyba kupie parę złotych, bo może na dniach pokażą tzw. "determinację" :)

NBP interweniuje