NEST Bank nie chce oddać pieniędzy

Data: 2017-02-04 20:30:36
Autor: Wiesiaczek
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Skurwiele zmienili mi numer konta na które przelewałem kasę i teraz udają, że wszystko jest cacy.
Co ciekawsze, ten numer konta należał do grupy zdefiniowanych, a więc nie wymagał potwierdzenia SMS-em.

A oto odpowiedź banku na reklamacje:

"W odpowiedzi na zgłoszenie z dnia 28.12.2016 r. uprzejmie informuję, iż Bank dokonał weryfikacji zgłoszonych przez Pana nieprawidłowości w zakresie zmiany numeru rachunku przy realizacji przelewu do odbiorcy zaufanego.

W wyniku analizy ustalono, iż wybrał Pan zdefiniowany przelew do Odbiorcy zaufanego na numer rachunku 93 1030 1508 0000 0005 xxxx xxxx.
Przed zatwierdzeniem ww. przelewu została wysłana do Pana wiadomość tekstowa SMS, będąca potwierdzeniem jego wykonania.
W  rzeczonej wiadomości numer rachunku: na który miał zostać wysłany przelew został wskazany jako 82 2490 1044 0000 4200 xxxx xxxx.

Tym samym, wnioskować można, iż zmiana numeru rachunku została wprowadzona z Pana strony.

Dodam, iż bez zmiany danych odbiorcy przelewu, nie otrzymałby Pan wiadomości SMS, gdyż przelewy realizowane do odbiorców zaufanych nie są potwierdzane kodem SMS.

Podsumowując, Bank nie odnotował nieprawidłowości w omawianej kwestii."

Najciekawsze, że żadnego SMS-a mi nie przysłali, bo i po co, skoro to przelew zdefiniowany i zaufany?
A jeśli już, to dlaczego żądają potwierdzenia "lewego" numeru konta?
Skąd ten numer się wziął?

Jak radzicie, gdzie kierować sprawę, żeby NEST Bank to odczuł a ja nie miałbym zbyt dużo ciągania po urzędach?
Policja? Sąd elektroniczny? Prokurator? KNF? Rzecznik Konsumenta? Czy jeszcze inne?

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2017-02-05 01:46:22
Autor: Animka
W dniu 2017-02-04 o 20:30, Wiesiaczek pisze:
[...]

Teraz pisz, dzwoń do tego odbiorcy i powiedz, że się pomyliłeś, przelew poszedł omyłkowo. Proś o zwrot na konto tej omyłkowo przelanej kwoty.

--
animka

Data: 2017-02-05 07:03:40
Autor: Wiesiaczek
W dniu 05.02.2017 o 01:46, Animka pisze:
[...]

A możesz mi powiedzieć, skąd mam wiedzieć, czyje to konto?

Data: 2017-02-05 21:21:55
Autor: Animka
W dniu 2017-02-05 o 07:03, Wiesiaczek pisze:
[...]

Po numerze konta Bank znajdzie wlaściciela.

--
animka

Data: 2017-02-05 21:00:49
Autor: Budzik
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Użytkownik Animka animka@tonieja.wp.pl ...

Po numerze konta Bank znajdzie wlaściciela.

W innym banku?
Jak?

Pomijam juz, ze nawet jak znajdzie to zapewne nie bedzie chciał podac zasłaniając sie tajemnicą bankową...

--
Pozdrawia... Budzik
"W demokracji wolno głupcom głosować,

Data: 2017-02-05 23:34:43
Autor: ąćęłńóśźż
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Mowa o numerze, ale kto był wpisany jako beneficjent przelewu (imię, nazwisko, adres)?
Klienci wygrywali sprawy przecwi bankom twierdzącym, że jakoby nie muszą weryfikowac nr rachunku z danymi właściciela.

-- -- -

Data: 2017-02-06 02:00:50
Autor: Budzik
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Użytkownik ąćęłńóśźż nie@dla.spamerow ...

[...]

Można oczywiście spróbować pójsc w te strone ale jeżeli rzeczywiście jest tak, ze to błąd w sztuce to chyba jednak łatwiej odzskać kase od właściciela konta.

--
Pozdrawia... Budzik
"Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

Data: 2017-02-06 08:55:50
Autor: Robert Tomasik
W dniu 06-02-17 o 03:00, Budzik pisze:

[...]

Jeśli moje podejrzenia są słuszne i doszło do przestępstwa, to
znalezienie właściciela konta może być trudne.

Data: 2017-02-06 13:32:48
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58982c2c$0$5143$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Alez bardzo latwe, wszak bank ma wsystkie jego dane.

Tylko potem moze sie okazac ze fikcyjne, albo slup, albo twierdzi ze z konta od dawna nie korzystal, a pieniadze zaraz po przelaniu zostaly wylane dalej ...

J.

Data: 2017-02-06 19:00:59
Autor: Budzik
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Użytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

[...]

Wiesiaczek nie odpowiedzial na pytanie czy guglował numer.

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

Data: 2017-02-06 06:18:28
Autor: Wiesiaczek
W dniu 05.02.2017 o 21:21, Animka pisze:
[...]

Jak będzie chciał, bo na razie chyba wcale nie szukał mimo obietnicy.

Data: 2017-02-05 07:08:08
Autor: Wiesiaczek
[...]

W rozmowie telefonicznej bank obiecywał sprawdzenie tego konta i wycofanie pieniędzy, ale jak widać w ich odpowiedzi, mają to w dupie.
Poza tym tu o pomyłce nie ma mowy, bo bank sam stwierdził, że przelew wykonałem na prawidłowe konto, co widać w zamieszczonym cytacie.

Data: 2017-02-04 23:40:55
Autor: Kris
W dniu niedziela, 5 lutego 2017 07:08:09 UTC+1 użytkownik Wiesiaczek napisał:

[...]

Pisz reklamacje że wykonałes przelew na błędny nr rachunku i że nr konta niezgodny z danymi właściciela. Możesz pisać do NEST Banku oni to przekażą do banku docelowego

Data: 2017-02-05 10:23:27
Autor: Wiesiaczek
W dniu 05.02.2017 o 08:40, Kris pisze:
[...]

No właśnie dostałem od nich odpowiedź listem poleconym i główny fragment zacytowałem w pierwszym poście.

Data: 2017-02-05 17:24:46
Autor: 007
Wiesiaczek w <news:o76quf$2rk$1node2.news.atman.pl>:

No właśnie dostałem od nich odpowiedź listem poleconym i główny fragment zacytowałem w pierwszym poście.

Skan, zdjęcia *całego* pisma oczywiście umieścisz, w odpowiedni sposób na
grupie, bez jakiejkolwiek dyskusji...

--
'Tom N'
*

Data: 2017-02-05 07:19:51
Autor: Budzik
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Użytkownik Wiesiaczek Wiesiaczek@vp.pl ...

[...]

Nie masz ty czasami w kompie jakiegoś wirusa?
Głosno było ostatnio własnie o takim co podmienia numer rachunku, co prawda to chyba dotyczyło momentu kopiowania tego rachunku przez kopiuj -> wklej ale głowy nie dam sobie uciąc.
Duza kwota?

--
Pozdrawia... Budzik
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

Data: 2017-02-05 10:28:53
Autor: ąćęłńóśźż
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Im szybciej sie ruszysz, tym lepiej, i pilnie złóż do prokuratury wniosek o zabezpieczenie środków, bo inaczej możesz wygrać sprawę bez odzyskania pieniędzy (np. słup "wydatkował w dobrej wierze").

-- -- -

Data: 2017-02-05 21:28:44
Autor: Animka
W dniu 2017-02-05 o 07:08, Wiesiaczek pisze:
[...]

Wydrukować potwierdzenie przelewu i iść na policję, czy do Rzecznika Praw Konsumentów.
Skoro tego numeru konta bankowego nie miałeś na liście odbiorców, czy zaufanych, a poszło na jakieś nieznane przez Ciebie konto, do nieznanej osoby to może oznaczać. że ktoś Cię okradł.

--
animka

Data: 2017-02-06 06:19:38
Autor: Wiesiaczek
W dniu 05.02.2017 o 21:28, Animka pisze:
[...]

Też tak samo myślę :)

Data: 2017-02-06 15:28:58
Autor: adam
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
W dniu 2017-02-05 o 07:08, Wiesiaczek pisze:

A możesz mi powiedzieć, skąd mam wiedzieć, czyje to konto?

Wyślij jeszcze raz przelew na kwotę 1 zł, a w tytule przelewu napisz opis sytuacji proszę o kontakt

Data: 2017-02-06 16:36:01
Autor: Wiesiaczek
W dniu 06.02.2017 o 15:28, adam pisze:
W dniu 2017-02-05 o 07:08, Wiesiaczek pisze:

A możesz mi powiedzieć, skąd mam wiedzieć, czyje to konto?

Wyślij jeszcze raz przelew na kwotę 1 zł, a w tytule przelewu napisz
opis sytuacji proszę o kontakt

To byłoby dobre rozwiązanie, gdyby to była jakaś pomyłka w numerze konta lub zamienione konta odbiorców.
Tu nic takiego nie zachodzi, bo sprawdziłem wszystkie zdefiniowane u mnie konta i żadne nawet nie jest podobne:)

Niech się bank martwi i szuka beneficjenta, za to biorą pieniądze...
....oby nie kradzione:)

Data: 2017-02-05 12:00:51
Autor: Budzik
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Użytkownik Wiesiaczek Wiesiaczek@vp.pl ...

82 2490 1044 0000 4200 xxxx xxxx.

z ciekawości - goglowałes ten numer? Moze to jakas gazownia etc i nie padłes jednak ofiarą oszustwa a pieniadze odzyskasz w miare łatwo?

--
Pozdrawia... Budzik
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."  Mark Twain

Data: 2017-02-05 17:11:00
Autor: 007
Budzik w <news:XnsA7137F75C2409budzik61pocztaonetpl127.0.0.1>:

Użytkownik Wiesiaczek Wiesiaczek@vp.pl ...

82 2490 1044 0000 4200 xxxx xxxx.

z ciekawości - goglowałes ten numer?

Zepsułeś wieśniaczkowi podstęp...

"http://www.rajdowetrojmiasto.pl/viewtopic.php?t=3996&start=0&sid=fac2de20cd6cb942386cc02081d9280e"

<Chętnych proszę o wypełnienie zgłoszenia: [...]
82 2490 1044 0000 4200 9712 9019>

Ciekawe ile rachunków xxxx xxxx daje liczbe kontrolna 82 vs ile takich
rachunków prowadzi Alior Bank, bo obstawiam jeden!

Moze to jakas gazownia

Wieśniaczek nie stroni od gazowania.?

--
'Tom N'

Data: 2017-02-05 19:00:49
Autor: Budzik
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Użytkownik 007 news@intf.dyndns.org.invalid ...

[...]

:)
Gdyby to była prawda, to mielibyśmy bardzo mało nr rachunków do dyspozycji... Nie sadzisz?
A moze w sumie nie az tak mało...
9 999 999 999 - dobrze mysle? To w sumie jednak sporo :)

No to moze Wiesiaczek miał jednak szczescie i to rzeczywiście pomyłka a nie oszustwo?

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2017-02-06 20:55:17
Autor: 007
Budzik w <news:XnsA713C1B29D5C2budzik61pocztaonetpl127.0.0.1>:

[...]

Nie, wręcz przeciwnie, dużo rachunków, które nie dają liczby 82, i jeszcze
więcej których nie prowadzi AB

A moze w sumie nie az tak mało...

No masz

9 999 999 999 - dobrze mysle? To w sumie jednak sporo :)

http://www.najlepszekonto.pl/numer-konta-bankowego-iban sam sobie policz

No to moze Wiesiaczek miał jednak szczescie i to rzeczywiście pomyłka a nie oszustwo?

Wieśniaczek napisał, że 200PLN -- szkoda czasu na trolla.

--
'Tom N'

Data: 2017-02-06 00:30:21
Autor: Robert Tomasik
W dniu 05-02-17 o 17:11, 007 pisze:

82 2490 1044 0000 4200 9712 9019>
Ciekawe ile rachunków xxxx xxxx daje liczbe kontrolna 82 vs ile takich
rachunków prowadzi Alior Bank, bo obstawiam jeden!
Ja zaryzykuję, że co setny rachunek ma taką cyfrę kontrolną. Czyli, gdy
nie znamy 8 cyfr, to pewnie koło miliona, a to całkiem sporo.

Data: 2017-02-06 20:48:34
Autor: 007
Robert Tomasik w <news:5897b5b0$0$655$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

No to w przedbiegach odpadasz, skoro cyfry od liczby nie odróżniasz.

nie znamy 8 cyfr, to pewnie koło miliona, a to całkiem sporo.

Ile z nich daje liczbę kontrolną 82 liczoną wg reguł? Pomyśl.
82 2490 1044 0000 4200 xxxx xxxx. Numer rachunku klienta zaczyna sie od 4200

Hint:

Data: 2017-02-07 00:19:43
Autor: Robert Tomasik
W dniu 06-02-17 o 20:48, 007 pisze:

[...]

Strasznie nie lubię głupkowatego czepialstwa o nieistotne szczegóły i w
zasadzie miałem Ci nie odpisywać, ale zrobię wyjątek. Doceń to.

[...]

Zatem opierając się nawet na podlinkowanym przez Ciebie materiale -
którego za pewne nie zrozumiałeś nawet - wyjaśnię Ci mój tok rozumowania.

Ostatnie 16 cyfr numeru rachunku pozostaje do dyspozycji banku. Nie
wiemy, jak akurat ten bank dysponuje tymi numerami. Czasem na
poszczególnych pozycjach są poukrywane różne informacje. Ale, skoro nie
znamy systemu pozostaje nam założyć, że pod "X"-ami mogą się kryć
dowolne cyfry. Czyli mamy tam od 0000 0000 do 9999 9999.

Ponieważ pierwsze dwie cyfry stanowią LICZBĘ kontrolną wyliczaną z
pozostałych cyfr rachunku, a algorytm jest dość skomplikowany, zatem
sensownym pozostaje przyjęcie, że liczba kontrolna obliczona z 24 cyfr,
spośród których nie znamy 8 jest dowolną liczbą z przedziału 00 ~ 99.
Czyli może być ich 100. Z kolei dowolnych kombinacji ostatnich ośmiu
cyfr jest 100.000.000. Reasumując 1/100 tych numerów rachunków da liczbę
kontrolną 82.

Chyba, że dysponujesz jakimiś obliczeniami wskazującymi na to, że wynik
liczby kontrolnej 82 jest szczególnie mniej prawdopodobny.

Data: 2017-02-07 01:11:28
Autor: 007
Robert Tomasik w <news:589904b9$0$15209$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Strasznie

Jak bardzo strasznie? Bać się tylko trochę, czy aż nadto?

[...]

Kolumb czy cóś?

Ponieważ pierwsze dwie cyfry stanowią LICZBĘ kontrolną wyliczaną z
pozostałych cyfr rachunku, a algorytm jest dość skomplikowany,

Skomplikowany dla Ciebie.

zatem sensownym pozostaje przyjęcie, że liczba kontrolna obliczona z 24 cyfr,
spośród których nie znamy 8 jest dowolną liczbą z przedziału 00 ~ 99.

LOL -- sensowym założeniem jest, że sąd jest niezawisły, od rozumu też...

Czyli może być ich 100.

Nie może -- masz kolejny krok nauczania:
<https://www.nbp.pl/systemplatniczy/numeracja-bankow/numeracja-bankow.pdf>
Nie, nie musisz dziękować, wystarczy, że przeprosisz za arogancję, którą
ostatnio prezentujesz na każdym kroku...

--
'Tom N'

Data: 2017-02-07 11:17:43
Autor: J.F.
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Użytkownik "007"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:170207.011128.psp.623.64@int.dyndns.org.invalid.170207.invalid...
Robert Tomasik w
[...]

no i zgodnie z tym dokumentem - jakie liczby kontrolne sa zabronione/niewystepujace ?

A nawet jesli takie sa - to miedzy 100 a 99 niewielka roznica.

J.

Data: 2017-02-07 06:45:33
Autor: Wiesiaczek
[...]

Tak poza tematem to numer rachunku nie jest żadną tajemnicą.
Widnieje na prawie każdej fakturze i w wielu innych miejscach publicznie dostępnych.
Jest to rachunek instytucji publicznej, która chyba jest zainteresowana jego rozpowszechnieniem, przynajmniej ja bym był :)

Data: 2017-02-07 08:00:46
Autor: Budzik
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Użytkownik Wiesiaczek Wiesiaczek@vp.pl ...

Jest to rachunek instytucji publicznej, która chyba jest zainteresowana jego rozpowszechnieniem, przynajmniej ja bym był :)

No to skoro tak, to pol biedy bo kase odzyskasz a cała sprawa wygląda na to ze cos poplatałes w interfejsie (bardziej prawdopodobne) albo ze maja jakis blad (mniej prawdopodobne).

--
Pozdrawia... Budzik
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2017-02-07 08:33:01
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-02-17 o 06:45, Wiesiaczek pisze:

[...]

Ten numer, na który wykonałeś błędny przelew?

Data: 2017-02-07 10:07:36
Autor: Wiesiaczek
[...]

Nie.
Ten na który poszedł błędny przelew to:
82249010440000420052888095 w Alior banku.

A więc to ten sam bank co i NEST :)

Ciekawe więc dlaczego mają problem z ustaleniem, co tak naprawdę zaszło?

Chyba, że sami okradają klientów?

Data: 2017-02-07 11:56:31
Autor: J.F.
Użytkownik "Wiesiaczek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o7c2oo$7tu$1@node2.news.atman.pl...
Ten na który poszedł błędny przelew to:
82249010440000420052888095 w Alior banku.
A więc to ten sam bank co i NEST :)
Ciekawe więc dlaczego mają problem z ustaleniem, co tak naprawdę zaszło?

No bo zobaczyc co zrobiles w ramach twojej reklamacji, to bank moze i musi.
Ale sprawdzic do kogo nalezy inne konto ... czy to nie narusza tajemnicy ?

J.

Data: 2017-02-07 16:45:47
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-02-17 o 10:07, Wiesiaczek pisze:
[...]

Warto poczytać to ostrzeżenie:
http://www.bspruszcz.pl/index.php/164-ostrzezenie

Data: 2017-02-08 06:55:28
Autor: Jacek Politowski
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
In article <5899ebd9$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

Warto poczytać to ostrzeżenie:
http://www.bspruszcz.pl/index.php/164-ostrzezenie

<input readonly> czy inny <input type="hidden">?

Ja wiem, że niektórzy uznają to za zabezpieczenie, ale bankowe systemy
jednak powinien pisać (a przynajmniej kontrolować) ktoś, kto wie nieco
więcej...

--
Jacek Politowski

Data: 2017-02-07 16:21:03
Autor: Marek
On Tue, 7 Feb 2017 06:45:33 +0100, Wiesiaczek <Wiesiaczek@vp.pl> wrote:
Jest to rachunek instytucji publicznej, która chyba jest
zainteresowana
jego rozpowszechnieniem, przynajmniej ja bym był :)

Instytucja publiczna ma rach. w Aliorze?...

--
Marek

Data: 2017-02-07 16:45:02
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.6648784039797985561@news.neostrada.pl...
[...]

Panstwowy bank, wiec czemu nie ?

J.

Data: 2017-02-07 08:00:46
Autor: Budzik
[...]

Jest jedno ALE.
Takie podejscie powodowałoby ze kazda 26 cyfrowa liczba jest prawidłowym numerem rachunku bankowego.
A przeciez tak nie jest...

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

Data: 2017-02-07 11:10:52
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA715518B69366budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Takie podejscie powodowałoby ze kazda 26 cyfrowa liczba jest prawidłowym s
numerem rachunku bankowego.
A przeciez tak nie jest...

Bo sa dwie cyfry kontrolne.
Ale tylko 2, wiec co setna losowa 26-cyfrowa liczba jest prawidlowym nr rachunku.
Tzn wzgledem sumy kontrolnej, bo musi byc prawidlowy nr banku i oddzialu, a potem wskazany bank sobie sprawdzi prawdziwosc.
Ale jak wiesz, ze bank lubi miec nr rachunku np
CC BBBBBBBB 0000 0000 NNNN NNNN

i znasz BBB, to juz trafic dobry nr latwo.

I tak jak Robert pisze - jest ~milion rachunkow o takich samych poczatkowych 18 cyfrach.

J.

Data: 2017-02-07 16:41:50
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-02-17 o 09:00, Budzik pisze:
[...]

W numerze rachunku bankowego są dwie liczby kontrolne. Jedna jest cyfrą
kontrolną dla numeru banku, czyli dla cyfr występujących na pozycjach
3~9. Pochodzi ona z dawnych czasów, gdy nie było określonego standardu
numeracji i numer rachunku mógł mieć różną długość. Druga jest liczbą
dla całego numeru, czyli cyfr na pozycjach 3~26. Teoretycznie system
daje zatem możliwość zakodowania 10^16 numerów rachunków dla 10^7
różnych banków. W praktyce tego oczywiście jest mniej, bo cyfry 3~6
określają zasadniczo bank, a przecież mało jest takich, które mają 1000
możliwych do zakodowania pozostałymi trzema cyframi oddziałów. Niektóre
banki zresztą kodują rachunki bez uwzględniania oddziałów - wszystkie są
na centralę kodowane, albo na jakiś oddział rozliczeniowy.

Również mniej jest kombinacji numerów rachunków, bo jak pisałem niektóre
banki kodują na tej udostępnionej sobie część jakieś informacje.
Przykładowo wiadomo, że jak rachunek ma numer 0000 42... to ROR. Ale
ogólnych reguł nie ma. Niektóre banki pozwalają użytkownikom tworzenie
subkont, więc początek tych rachunków jest wspólny, a różnią się końcówkami.

Tak, czy siak z tak ułożonych numerków na pozycjach 3~26 tworzony jest
ostateczny numer rachunku. Ponieważ liczba kontrolna (poz. 1~2) jest
obliczana takim dość zawiłym algorytmem, to możemy bez większej pomyłki
założyć, że każdy wynik z przedziału 00~99 jest jednakowo prawdopodobny.
Liczba kontrolna ma być zabezpieczeniem przed przypadkową pomyłką i ktoś
uznał, że ów 1% możliwości przepuszczenia błędnie wpisanego numeru jest
wystarczającym zabezpieczeniem.

Data: 2017-02-07 17:00:28
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5899eaec$0$15201$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jak im zabraknie numerow, to chyba moga sobie "wirtualny" oddzial zalozyc.

Dawniej to sie chyba wiazalo z adresem do ktorego KIR papiery wozil, ale teraz pewnie maja swobode.

[...]

W Aliorze ?
Bo w innych bankach regula nie dziala.

[...]

Zabezpiecza przed pomylka jednej cyfry, zabezpiecza przed przestawieniem sasiednich cyfr.
Ale kont o podanych pierwszych 18 cyfrach spodziewam sie faktycznie duzo.

J.

Data: 2017-02-07 17:25:09
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-02-17 o 17:00, J.F. pisze:

[...]

Ja to przykładowo napisałem.

Data: 2017-02-09 08:38:01
Autor: jureq
On Tue, 07 Feb 2017 16:41:50 +0100, Robert Tomasik wrote:

[...]

Do tego opisu można dodać ciekawostkę. W inteligo numer każdego rachunku zaczyna się od "50 10205558" i funkcję sumy kontrolnej pełnią tam dwie ostatnie cyfry IBAN.

Data: 2017-02-09 10:00:41
Autor: Budzik
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Użytkownik jureq jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl ...

Do tego opisu można dodać ciekawostkę. W inteligo numer każdego rachunku zaczyna się od "50 10205558" i funkcję sumy kontrolnej pełnią tam dwie ostatnie cyfry IBAN.

To juz tylko kwestia przyjetej nomenklatury.
Mozna powiedziec, ze cyfry kontrolne to nadal dwei pierwsze ale korzysta sie tylko z rachunków ktore maja cyfre kontrolna 50.
Jeden pies :)

--
Pozdrawia... Budzik
udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć."  William Wharton

Data: 2017-02-05 14:11:35
Autor: Robert Tomasik
W dniu 04-02-17 o 20:30, Wiesiaczek pisze:
Skurwiele zmienili mi numer konta na które przelewałem kasę i teraz
udają, że wszystko jest cacy.
Co ciekawsze, ten numer konta należał do grupy zdefiniowanych, a więc
nie wymagał potwierdzenia SMS-em.

Juz Ci pisałem na grupie o bankach. Zostałeś ofiarą przestępstwa. Złóż
zawiadomienie o przestępstwie, ale trzeba było to zrobić na początku, o
odzyskanie środków po kilku tygodniach może być trudne.

Data: 2017-02-06 12:46:50
Autor: J.F.
[...]

Nie rozumiem, ciekawe kto rozumie.

Domyslam sie, ze sugeruja, iz po wybraniu odbiorcy z listy zdefiniowanych, zmieniles nr rachunku w przelewie.
Co zaowocowalo wyslaniem SMS z haslem do potwierdzenia przelewu.

Najciekawsze, że żadnego SMS-a mi nie przysłali, bo i po co, skoro to przelew zdefiniowany i zaufany?

Bank jak rozumiem twierdzi co innego.

No coz, w dobie ambitnych wirusow wcale bym sie nie zdziwil, gdyby jakis czuwal nad przegladarka, wymienil nr konta,
a potem jeszcze przejal SMS na telefonie i samodzielnie podal haslo.

A ogladales z komputera czy z telefonu ?

Jak radzicie, gdzie kierować sprawę, żeby NEST Bank to odczuł a ja nie miałbym zbyt dużo ciągania po urzędach?

Jesli czujesz sie oszukany - policja/prokuratura.
Wczesniej zrobic kopie waznych danych z komputera i telefonu, bo moga chciec je przebadac.

A KNF tez moze byc, jesli kwota mala, a czujesz, ze cie zbyto.
KNF raczej nie ma narzedzi, aby sprawdzic czy bank SMS wyslal.
Za to moze pare mln kary na bank nalozyc :-)

Warto tez spojrzec w liste SMS w telefon, moze sie nie skasowal jesli byl wyslany, sprawdzic w banku nr telefonu do autoryzacji itp.

J.

Data: 2017-02-06 13:45:22
Autor: Wiesiaczek
W dniu 06.02.2017 o 12:46, J.F. pisze:
[...]

Nie wiem jak to możliwe, bo przecież sami podają prawidłowy numer konta, na które przelewałem kasę (ten 93 ....).
A żądanie potwierdzenia fałszywego konta to chyba podchodzi pod próbę wyłudzenia?

[...]

Wirus jest mało prawdopodobny. Bardziej możliwy jest atak Man-in-the-middle lub coś podobnego.
Dziwi mnie tylko tylko zaangażowanie kogoś w celu zdobycia drobnej sumy - ok. 200 zł.

[...]

Policja odesłała mnie do wyczerpania systemu odwołań i nic w tym zakresie bez tego nie zrobią.
To samo Rzecznik Ochrony Konsumenta.
Muszę wysłać poleconym reklamację reklamacji i po miesiącu oczekiwania (tyle ma czasu bank na odpowiedź) mogę podejmować dopiero dalsze kroki.
O ile oczywiście bank nie załatwi reklamacji na moją korzyść :)

A KNF tez moze byc, jesli kwota mala, a czujesz, ze cie zbyto.
KNF raczej nie ma narzedzi, aby sprawdzic czy bank SMS wyslal.
Za to moze pare mln kary na bank nalozyc :-)

Z KNF-em skontaktuję się w najbliższym czasie niezależnie od powtórnej reklamacji.
Ciekawy jestem ich stanowiska.

Warto tez spojrzec w liste SMS w telefon, moze sie nie skasowal jesli
byl wyslany, sprawdzic w banku nr telefonu do autoryzacji itp.

W bilingu Playa na Play24 (online) nie mam żadnego przychodzącego SMS-a w tym dniu. Myślę, że z tym SMS-em bak po prostu ściemnia.

Data: 2017-02-06 14:02:26
Autor: rg
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Mon, 6 Feb 2017 13:45:22 +0100, w <o79r53$2ht$1@node2.news.atman.pl>,
Wiesiaczek <Wiesiaczek@vp.pl> napisał(-a):

> [...]

W bilingu Playa na Play24 (online) nie mam żadnego przychodzącego SMS-a w tym dniu. Myślę, że z tym SMS-em bak po prostu ściemnia.

A nr telefonu w systemie banku masz prawidłowy, tzn. na pewno sms-y idą na twój
numer?

Data: 2017-02-06 15:18:51
Autor: Wiesiaczek
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
W dniu 06.02.2017 o 14:02, rg pisze:
[...]
A nr telefonu w systemie banku masz prawidłowy, tzn. na pewno sms-y idą na twój
numer?

Na pewno prawidłowy.

Data: 2017-02-06 14:43:57
Autor: J.F.
Użytkownik "Wiesiaczek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o79r53$2ht$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Pisza tylko "wybral pan zdefiniowany przelew do".
Wydaje mi sie, ze sugeruja iz potem zmieniles nr konta.

A żądanie potwierdzenia fałszywego konta to chyba podchodzi pod próbę wyłudzenia?

Pod warunkiem, ze to ich wina, a nie sam zmieniles nr.

[...]

A ten z kolei malo prawdopodobny z uwagi na SSL.
Chyba ze ... certyfikat sprawdzasz przed logowaniem ?

Dziwi mnie tylko tylko zaangażowanie kogoś w celu zdobycia drobnej sumy - ok. 200 zł.

razy 10 tys to juz przyzwoita kwota ... ale wtedy musialoby byc 10 tys oszukanych.

[...]

Ale tu podejrzewasz przestepstwo, to juz nie moga odeslac :-)

[...]

A pokazuje przychodzace SMS ?

zapisac, wydrukowac (bo zniknie), i to juz jest jakis argument i dla policji i dla KNF.

J.

Data: 2017-02-06 15:25:30
Autor: Wiesiaczek
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy

W dniu 06.02.2017 o 14:43, J.F. pisze:
[...]
Nie wiem jak to możliwe, bo przecież sami podają prawidłowy numer
konta, na które przelewałem kasę (ten 93 ....).

Pisza tylko "wybral pan zdefiniowany przelew do".
Wydaje mi sie, ze sugeruja iz potem zmieniles nr konta.

Jak, skoro wydałem dyspozycję i ona poszła do realizacji w banku?

[...]

Widać mogą, bo odesłali mnie z kwitkiem.

[...]

Pokazuje przychodzące (bez treści, co prawda) ale nie jestem pewien, czy również te bankowe. Postaram się dowiedzieć w Playu.

No, jeśli by się okazało, że nic nie wysłali to nie byłoby mowy o zbiegu okoliczności lecz o działaniu z premedytacją w porozumieniu i to w grupie przestępczej:)

Data: 2017-02-06 16:05:18
Autor: J.F.
Użytkownik "Wiesiaczek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o7a10q$78l$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Nie mam konta w NEST, ale moze u nich dane z listy to tylko podpowiedz i po wybraniu mozna jeszcze zmienic nazwe/nr konta.

jesli nie ... to masz argument i dla nich, i dla KNF.

Tak patrze w mbank ... nie da sie zmienic (albo nie potrafie.

Bzwbk ... jesli odbiorca jest zaufany, to nie da sie/mozna zmienic tylko jego nazwe.
Jesli niezaufany - to i nr konta.

[...]

Byles za malo asertywny :-)
Ale pamietaj, ze skladanie falszywych zeznan jest karalne :-)

[...]

A nie masz w przykladach innych sms z banku ?

No, jeśli by się okazało, że nic nie wysłali to nie byłoby mowy o zbiegu okoliczności lecz o działaniu z premedytacją w porozumieniu i to w grupie przestępczej:)

Postraszyc mozna, ale raczej bym stawial na KNF - to jest dowod na nierzetelne rozpatrzenie reklamacji, i KNF moze to potraktowac liberalnie - tylko 100 tys kary  :-)

J.

Data: 2017-02-06 16:31:46
Autor: Wiesiaczek
W dniu 06.02.2017 o 16:05, J.F. pisze:
[...]

W NEST jest tak samo, miałem konto w mBanku wcześniej.

[...]

Nie upierałem się, to prawda:)

[...]

nie szukałem, ale dobry pomysł, jeszcze przejrzę.

[...]

Wybieram się tam na rozmowę a na razie wysłałem reklamację do NEST na papierze i listem poleconym, tak jak mi poradziła rzeczniczka konsumenta.
Za ok. miesiąc będzie ciąg dalszy:)

Kasa się nie przejmuję, bo nie jest duża, a i tak będę się domagał zwrotu od banku. Pośpiechu więc nie ma:)

Data: 2017-02-06 17:45:48
Autor: J.F.
[...]

No to trzeba pismo do NEST "w nawiazaniu do odpowiedzi na rekalmacje nr ... prosze mi w prostych zolnierskich slowach wytlumaczyc, jak to sie stalo, ze przelew do zdefiniowanego odbiorcy ma inne konto niz zdefiniowane".

[...]

Kasa nieduza dla Ciebie, jest dla banku "mniej niz zero".
Tu tylko kara z KNF/UOKiK moze cos zmienic :-)

J.

Data: 2017-02-06 18:32:22
Autor: qwerty
[...]

Bo nie wysyłają sms.

Data: 2017-02-06 18:43:25
Autor: J.F.
Użytkownik "qwerty"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o7abv9$1q6$1@usenet.news.interia.pl...
Użytkownik "Wiesiaczek"  napisał w wiadomości grup
W bilingu Playa na Play24 (online) nie mam żadnego przychodzącego SMS-a w tym dniu. Myślę, że z tym SMS-em bak po prostu ściemnia.

Bo nie wysyłają sms.

Przy przelewie do zdefiniowanego ? To powinien pojsc na zdefiniowane konto.

No i twierdza, ze wyslali ... wiec powinien slad zostac.

J.

Data: 2017-02-07 16:24:10
Autor: Marek
On Mon, 6 Feb 2017 13:45:22 +0100, Wiesiaczek <Wiesiaczek@vp.pl> wrote:
W bilingu Playa na Play24 (online) nie mam żadnego przychodzącego
SMS-a
w tym dniu. Myślę, że z tym SMS-em bak po prostu ściemnia.

A od kiedy to w bilingach są usługi przychodzące?

--
Marek

Data: 2017-02-07 16:25:28
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-02-07 o 16:24, Marek pisze:
[...]

Rozmowy przychodzące są w Playu. SMSy przychodzące - AFAIR - nie, więc to, że Wiesiaczek nie ma smsa przychodzącego to prawidłowa sytuacja i żaden dowód.

--
Liwiusz

Data: 2017-02-07 16:44:11
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.9163122703187932085@news.neostrada.pl...
[...]

Np. Virgin rozmowy przychodzace pokazuje.
Bez numeru, ale data, godzina i czas trwania jest.

J.

Data: 2017-02-07 16:51:00
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-02-07 o 16:44, J.F. pisze:
[...]

Bez związku z tematem (nie o rozmowach tu dyskutujemy).

--
Liwiusz

Data: 2017-02-06 20:19:44
Autor: ąćęłńóśźż
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
I wykasuj te wszystkie torrenty ;-))

-- -- -

Data: 2017-02-07 06:31:19
Autor: Wiesiaczek
W dniu 06.02.2017 o 20:19,  ąćęłńóśźż pisze:
I wykasuj te wszystkie torrenty ;-))

-- -- -
Jesli czujesz sie oszukany - policja/prokuratura.
Wczesniej zrobic kopie waznych danych z komputera i telefonu, bo moga chciec je przebadac.

Dysk zaorany i postawiony świeży Mint 18.1.
Może do empetrójek się nie przyczepią? :)

No, ale jak już pisałem, policja nie wykazała zainteresowania sprawą i czekam na jeszcze jedną odpowiedź z banku. Mają 30 dni na to i z tego co widzę, zwyczaj odpowiadania w ostatnim dniu:)

NEST - Darmowe konto... hehehehe :)

Data: 2017-02-14 00:37:46
Autor: ąćęłńóśźż
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Formatem?
Nieskuteczne (odczytają jakby co).

-- -- -

Data: 2017-02-14 06:17:45
Autor: Wiesiaczek
W dniu 14.02.2017 o 00:37,  ąćęłńóśźż pisze:
Formatem?
Nieskuteczne (odczytają jakby co).

-- -- -
Dysk zaorany i postawiony świeży Mint 18.1.
Może do empetrójek się nie przyczepią?

No, formatem.

Chyba nie ma nikt takiej potrzeby, żeby grzebać mi w dyskach?

Format zrobiłem tylko dla utrudnienia dostępu ewentualnemu hakerowi.

Data: 2017-02-14 22:47:03
Autor: Animka
W dniu 2017-02-14 o 06:17, Wiesiaczek pisze:
[...]

Ja nie zdążyłam, bo nawet na myśl mi nie przyszlo, że ktoś mi ukradnie sporo bardzo ważnych plików.
Nie wiem, czy to ktoś z UPC grzebie ludziom na dyskach?

--
animka

Data: 2017-02-07 16:28:10
Autor: Marek
On Sat, 4 Feb 2017 20:30:36 +0100, Wiesiaczek <Wiesiaczek@vp.pl> wrote:
[...]

W NEST można zmienić nr rachunku odbiorcy zdefiniowanego?

--
Marek

Data: 2017-02-12 18:56:50
Autor: ąćęłńóśźż
Nationwide/Halifax takze nie chcą oddać pieniędzy

NEST Bank nie chce oddać pieniędzy