NEST Bank nie chce oddać pieniędzy

Data: 2017-02-06 12:46:50
Autor: J.F.
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Użytkownik "Wiesiaczek"  napisał w wiadomości
Skurwiele zmienili mi numer konta na które przelewałem kasę i teraz udają, że wszystko jest cacy.
Co ciekawsze, ten numer konta należał do grupy zdefiniowanych, a więc nie wymagał potwierdzenia SMS-em.

A oto odpowiedź banku na reklamacje:
"W odpowiedzi na zgłoszenie z dnia 28.12.2016 r. uprzejmie informuję, iż Bank dokonał weryfikacji zgłoszonych przez Pana nieprawidłowości w zakresie zmiany numeru rachunku przy realizacji przelewu do odbiorcy zaufanego.

W wyniku analizy ustalono, iż wybrał Pan zdefiniowany przelew do Odbiorcy zaufanego na numer rachunku 93 1030 1508 0000 0005 xxxx xxxx.
Przed zatwierdzeniem ww. przelewu została wysłana do Pana wiadomość tekstowa SMS, będąca potwierdzeniem jego wykonania.
W  rzeczonej wiadomości numer rachunku: na który miał zostać wysłany przelew został wskazany jako 82 2490 1044 0000 4200 xxxx xxxx.
Tym samym, wnioskować można, iż zmiana numeru rachunku została wprowadzona z Pana strony.
Dodam, iż bez zmiany danych odbiorcy przelewu, nie otrzymałby Pan wiadomości SMS, gdyż przelewy realizowane do odbiorców zaufanych nie są potwierdzane kodem SMS.

Nie rozumiem, ciekawe kto rozumie.

Domyslam sie, ze sugeruja, iz po wybraniu odbiorcy z listy zdefiniowanych, zmieniles nr rachunku w przelewie.
Co zaowocowalo wyslaniem SMS z haslem do potwierdzenia przelewu.

Najciekawsze, że żadnego SMS-a mi nie przysłali, bo i po co, skoro to przelew zdefiniowany i zaufany?

Bank jak rozumiem twierdzi co innego.

No coz, w dobie ambitnych wirusow wcale bym sie nie zdziwil, gdyby jakis czuwal nad przegladarka, wymienil nr konta,
a potem jeszcze przejal SMS na telefonie i samodzielnie podal haslo.

A ogladales z komputera czy z telefonu ?

Jak radzicie, gdzie kierować sprawę, żeby NEST Bank to odczuł a ja nie miałbym zbyt dużo ciągania po urzędach?

Jesli czujesz sie oszukany - policja/prokuratura.
Wczesniej zrobic kopie waznych danych z komputera i telefonu, bo moga chciec je przebadac.

A KNF tez moze byc, jesli kwota mala, a czujesz, ze cie zbyto.
KNF raczej nie ma narzedzi, aby sprawdzic czy bank SMS wyslal.
Za to moze pare mln kary na bank nalozyc :-)

Warto tez spojrzec w liste SMS w telefon, moze sie nie skasowal jesli byl wyslany, sprawdzic w banku nr telefonu do autoryzacji itp.

J.

Data: 2017-02-06 13:45:22
Autor: Wiesiaczek
W dniu 06.02.2017 o 12:46, J.F. pisze:
[...]

Nie wiem jak to możliwe, bo przecież sami podają prawidłowy numer konta, na które przelewałem kasę (ten 93 ....).
A żądanie potwierdzenia fałszywego konta to chyba podchodzi pod próbę wyłudzenia?

[...]

Wirus jest mało prawdopodobny. Bardziej możliwy jest atak Man-in-the-middle lub coś podobnego.
Dziwi mnie tylko tylko zaangażowanie kogoś w celu zdobycia drobnej sumy - ok. 200 zł.

[...]

Policja odesłała mnie do wyczerpania systemu odwołań i nic w tym zakresie bez tego nie zrobią.
To samo Rzecznik Ochrony Konsumenta.
Muszę wysłać poleconym reklamację reklamacji i po miesiącu oczekiwania (tyle ma czasu bank na odpowiedź) mogę podejmować dopiero dalsze kroki.
O ile oczywiście bank nie załatwi reklamacji na moją korzyść :)

A KNF tez moze byc, jesli kwota mala, a czujesz, ze cie zbyto.
KNF raczej nie ma narzedzi, aby sprawdzic czy bank SMS wyslal.
Za to moze pare mln kary na bank nalozyc :-)

Z KNF-em skontaktuję się w najbliższym czasie niezależnie od powtórnej reklamacji.
Ciekawy jestem ich stanowiska.

Warto tez spojrzec w liste SMS w telefon, moze sie nie skasowal jesli
byl wyslany, sprawdzic w banku nr telefonu do autoryzacji itp.

W bilingu Playa na Play24 (online) nie mam żadnego przychodzącego SMS-a w tym dniu. Myślę, że z tym SMS-em bak po prostu ściemnia.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2017-02-06 14:02:26
Autor: rg
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Mon, 6 Feb 2017 13:45:22 +0100, w <o79r53$2ht$1@node2.news.atman.pl>,
Wiesiaczek <Wiesiaczek@vp.pl> napisał(-a):

> [...]

W bilingu Playa na Play24 (online) nie mam żadnego przychodzącego SMS-a w tym dniu. Myślę, że z tym SMS-em bak po prostu ściemnia.

A nr telefonu w systemie banku masz prawidłowy, tzn. na pewno sms-y idą na twój
numer?

Data: 2017-02-06 15:18:51
Autor: Wiesiaczek
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
W dniu 06.02.2017 o 14:02, rg pisze:
[...]
A nr telefonu w systemie banku masz prawidłowy, tzn. na pewno sms-y idą na twój
numer?

Na pewno prawidłowy.

Data: 2017-02-06 14:43:57
Autor: J.F.
Użytkownik "Wiesiaczek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o79r53$2ht$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Pisza tylko "wybral pan zdefiniowany przelew do".
Wydaje mi sie, ze sugeruja iz potem zmieniles nr konta.

A żądanie potwierdzenia fałszywego konta to chyba podchodzi pod próbę wyłudzenia?

Pod warunkiem, ze to ich wina, a nie sam zmieniles nr.

[...]

A ten z kolei malo prawdopodobny z uwagi na SSL.
Chyba ze ... certyfikat sprawdzasz przed logowaniem ?

Dziwi mnie tylko tylko zaangażowanie kogoś w celu zdobycia drobnej sumy - ok. 200 zł.

razy 10 tys to juz przyzwoita kwota ... ale wtedy musialoby byc 10 tys oszukanych.

[...]

Ale tu podejrzewasz przestepstwo, to juz nie moga odeslac :-)

[...]

A pokazuje przychodzace SMS ?

zapisac, wydrukowac (bo zniknie), i to juz jest jakis argument i dla policji i dla KNF.

J.

Data: 2017-02-06 15:25:30
Autor: Wiesiaczek
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy

W dniu 06.02.2017 o 14:43, J.F. pisze:
[...]
Nie wiem jak to możliwe, bo przecież sami podają prawidłowy numer
konta, na które przelewałem kasę (ten 93 ....).

Pisza tylko "wybral pan zdefiniowany przelew do".
Wydaje mi sie, ze sugeruja iz potem zmieniles nr konta.

Jak, skoro wydałem dyspozycję i ona poszła do realizacji w banku?

[...]

Widać mogą, bo odesłali mnie z kwitkiem.

[...]

Pokazuje przychodzące (bez treści, co prawda) ale nie jestem pewien, czy również te bankowe. Postaram się dowiedzieć w Playu.

No, jeśli by się okazało, że nic nie wysłali to nie byłoby mowy o zbiegu okoliczności lecz o działaniu z premedytacją w porozumieniu i to w grupie przestępczej:)

Data: 2017-02-06 16:05:18
Autor: J.F.
Użytkownik "Wiesiaczek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o7a10q$78l$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Nie mam konta w NEST, ale moze u nich dane z listy to tylko podpowiedz i po wybraniu mozna jeszcze zmienic nazwe/nr konta.

jesli nie ... to masz argument i dla nich, i dla KNF.

Tak patrze w mbank ... nie da sie zmienic (albo nie potrafie.

Bzwbk ... jesli odbiorca jest zaufany, to nie da sie/mozna zmienic tylko jego nazwe.
Jesli niezaufany - to i nr konta.

[...]

Byles za malo asertywny :-)
Ale pamietaj, ze skladanie falszywych zeznan jest karalne :-)

[...]

A nie masz w przykladach innych sms z banku ?

No, jeśli by się okazało, że nic nie wysłali to nie byłoby mowy o zbiegu okoliczności lecz o działaniu z premedytacją w porozumieniu i to w grupie przestępczej:)

Postraszyc mozna, ale raczej bym stawial na KNF - to jest dowod na nierzetelne rozpatrzenie reklamacji, i KNF moze to potraktowac liberalnie - tylko 100 tys kary  :-)

J.

Data: 2017-02-06 16:31:46
Autor: Wiesiaczek
W dniu 06.02.2017 o 16:05, J.F. pisze:
[...]

W NEST jest tak samo, miałem konto w mBanku wcześniej.

[...]

Nie upierałem się, to prawda:)

[...]

nie szukałem, ale dobry pomysł, jeszcze przejrzę.

[...]

Wybieram się tam na rozmowę a na razie wysłałem reklamację do NEST na papierze i listem poleconym, tak jak mi poradziła rzeczniczka konsumenta.
Za ok. miesiąc będzie ciąg dalszy:)

Kasa się nie przejmuję, bo nie jest duża, a i tak będę się domagał zwrotu od banku. Pośpiechu więc nie ma:)

Data: 2017-02-06 17:45:48
Autor: J.F.
[...]

No to trzeba pismo do NEST "w nawiazaniu do odpowiedzi na rekalmacje nr ... prosze mi w prostych zolnierskich slowach wytlumaczyc, jak to sie stalo, ze przelew do zdefiniowanego odbiorcy ma inne konto niz zdefiniowane".

[...]

Kasa nieduza dla Ciebie, jest dla banku "mniej niz zero".
Tu tylko kara z KNF/UOKiK moze cos zmienic :-)

J.

Data: 2017-02-06 18:32:22
Autor: qwerty
[...]

Bo nie wysyłają sms.

Data: 2017-02-06 18:43:25
Autor: J.F.
Użytkownik "qwerty"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o7abv9$1q6$1@usenet.news.interia.pl...
Użytkownik "Wiesiaczek"  napisał w wiadomości grup
W bilingu Playa na Play24 (online) nie mam żadnego przychodzącego SMS-a w tym dniu. Myślę, że z tym SMS-em bak po prostu ściemnia.

Bo nie wysyłają sms.

Przy przelewie do zdefiniowanego ? To powinien pojsc na zdefiniowane konto.

No i twierdza, ze wyslali ... wiec powinien slad zostac.

J.

Data: 2017-02-07 16:24:10
Autor: Marek
On Mon, 6 Feb 2017 13:45:22 +0100, Wiesiaczek <Wiesiaczek@vp.pl> wrote:
W bilingu Playa na Play24 (online) nie mam żadnego przychodzącego
SMS-a
w tym dniu. Myślę, że z tym SMS-em bak po prostu ściemnia.

A od kiedy to w bilingach są usługi przychodzące?

--
Marek

Data: 2017-02-07 16:25:28
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-02-07 o 16:24, Marek pisze:
[...]

Rozmowy przychodzące są w Playu. SMSy przychodzące - AFAIR - nie, więc to, że Wiesiaczek nie ma smsa przychodzącego to prawidłowa sytuacja i żaden dowód.

--
Liwiusz

Data: 2017-02-07 16:44:11
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.9163122703187932085@news.neostrada.pl...
[...]

Np. Virgin rozmowy przychodzace pokazuje.
Bez numeru, ale data, godzina i czas trwania jest.

J.

Data: 2017-02-07 16:51:00
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-02-07 o 16:44, J.F. pisze:
[...]

Bez związku z tematem (nie o rozmowach tu dyskutujemy).

--
Liwiusz

Data: 2017-02-06 20:19:44
Autor: ąćęłńóśźż
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
I wykasuj te wszystkie torrenty ;-))

-- -- -

Data: 2017-02-07 06:31:19
Autor: Wiesiaczek
W dniu 06.02.2017 o 20:19,  ąćęłńóśźż pisze:
I wykasuj te wszystkie torrenty ;-))

-- -- -
Jesli czujesz sie oszukany - policja/prokuratura.
Wczesniej zrobic kopie waznych danych z komputera i telefonu, bo moga chciec je przebadac.

Dysk zaorany i postawiony świeży Mint 18.1.
Może do empetrójek się nie przyczepią? :)

No, ale jak już pisałem, policja nie wykazała zainteresowania sprawą i czekam na jeszcze jedną odpowiedź z banku. Mają 30 dni na to i z tego co widzę, zwyczaj odpowiadania w ostatnim dniu:)

NEST - Darmowe konto... hehehehe :)

Data: 2017-02-14 00:37:46
Autor: ąćęłńóśźż
NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
Formatem?
Nieskuteczne (odczytają jakby co).

-- -- -

Data: 2017-02-14 06:17:45
Autor: Wiesiaczek
W dniu 14.02.2017 o 00:37,  ąćęłńóśźż pisze:
Formatem?
Nieskuteczne (odczytają jakby co).

-- -- -
Dysk zaorany i postawiony świeży Mint 18.1.
Może do empetrójek się nie przyczepią?

No, formatem.

Chyba nie ma nikt takiej potrzeby, żeby grzebać mi w dyskach?

Format zrobiłem tylko dla utrudnienia dostępu ewentualnemu hakerowi.

Data: 2017-02-14 22:47:03
Autor: Animka
W dniu 2017-02-14 o 06:17, Wiesiaczek pisze:
[...]

Ja nie zdążyłam, bo nawet na myśl mi nie przyszlo, że ktoś mi ukradnie sporo bardzo ważnych plików.
Nie wiem, czy to ktoś z UPC grzebie ludziom na dyskach?

--
animka

NEST Bank nie chce oddać pieniędzy