NETGEAR - co za gowniana firma...

Data: 2011-07-13 13:42:16
Autor: Q
NETGEAR - co za gowniana firma...
Z cyklu dla potomnych, bo sie przejechalem -
- nie kupujcie / nie polecam:

Netgear DGN3500 (router, ADSL, wifi 300Mbit, USB, switch gigabit)
+
Netgear WN604 (ap z funkcja klienta, wifi 150Mbit, switch 4 x 100Mbit/s)

Plusy:
- dzialaja jakos / w ogole
- ap ma switcha 4 portowego i tryb klienta

Minusy:
- wpa maja tylko w tkip'ie (brak aes'a) a wpa2 tylko aes (brak tkip)
   btw: tak ubogiego menu jakie ma DGN3500 nie ma nawet moj stary
   nic-nie-majacy router tp-link'a
- ap wykrywa sieci aes jako tkip i ...po prostu nie laczy sie
- router nie wykrywa pendrive 16GB (ale 4GB juz wykryl)
- dysk 2.5" 500GB podlaczony do router'a przez USB osiaga zawrotne transfery (przez switch 1Gbit/s):
   - zapis: 1-2 w porywach 2.5-3 [MB/s]
   - odczyt: 3 w porywach 4-5 [MB/s]
   (czy fat32 cz ntfs nie robi roznicy - exFAT'a nie widzi)
   czy taka szybkosc to norma dla routerow z USB (storage)?
   czy nie ma takich z r/w na poziomie 8-10 MB/s?

Pierwszy raz widzialem, zeby cos bylo tak gowniane i tak drogie.
Jednak trza bylo wziac tp-linka z 'n' (router + ap + ew. switch do ap'ka)
i pojechac thinclientem z hdd po ethernecie.

Skad do jasnej anielki DGN3500 wzial sie na drugiej pozycji
w "Elektrodowym rankingu routerw":
???

I co za kretyn to pisal skoro DGN2200 ma taka sama wydajnosc USB jak DGN3500:
"DGN3500 [..]. Od starszego modelu DGN2200 rni go midzy innymi to, e ma dwie anteny wewntrzne, dziki czemu sygna ma by jeszcze silniejszy, a dziki szybkiemu wbudowanemu procesowi urzdzenie ma dziaa bardziej wydajnie. Ta ma by potrzebna na przykad w trakcie korzystania z pamici zewntrznej."
http://pclab.pl/news42285.html

Polak madry po szkodzie.

Data: 2011-07-13 15:11:23
Autor: Animka
W dniu 2011-07-13 13:42, Q pisze:
[...]

w "Elektrodowym rankingu routerów":
???

To trzeba było najpierw czytać informacje co ten ruter obsługuje, a czego nie.
Ja mam Pentagram Cerberus (n) i obsługuje wszystko. Nie ma tylko gniazdka USB.

--
animka

Data: 2011-07-13 15:48:10
Autor: z
NETGEAR - co za gowniana firma...
Animka pisze:

To trzeba było

ciąć cytaty!!!

Data: 2011-07-13 20:30:55
Autor: Jawi
W dniu 2011-07-13 15:11, Animka pisze:
Ja mam Pentagram Cerberus (n) i obsługuje wszystko. Nie ma tylko
gniazdka USB.
Twój przedpiśca wspomina o problemach z USB, a Ty odpisujesz, że Twój obsługuje wszystko tylko nie ma USB?
Piszesz dla jakiegoś rankingu, czy dla jaj? A może nie rozumiesz co czytasz?

Data: 2011-07-13 21:22:36
Autor: Irokez
Użytkownik "Jawi" <tajny@poufny.pl> napisał w wiadomości news:4e1de458$0$3494$65785112news.neostrada.pl...
Animka pisze:

Piszesz dla jakiegoś rankingu, czy dla jaj?

jakich jaj? ;)

--
Irokez

Data: 2011-07-14 01:54:36
Autor: Animka
Animka pisze:

Piszesz dla jakiegoś rankingu, czy dla jaj?

jakich jaj? ;)

Dla jaj Jawiego ;-) Jeśli ma.

--
animka

Data: 2011-07-14 17:15:43
Autor: Jawi
W dniu 2011-07-14 01:54, Animka pisze:
Piszesz dla jakiegoś rankingu, czy dla jaj?

jakich jaj? ;)

Dla jaj Jawiego ;-) Jeśli ma.
Może być dla moich, co za różnica. Dziwne gdyby było dla Twoich:)

Data: 2011-07-14 01:53:37
Autor: Animka
W dniu 2011-07-13 20:30, Jawi pisze:
[...]

Nie, wspominał o tym, że router nie jest n, nie ma bodajże apn2 itp.
Tym się zasugerowałam.
Zresztą po co w routerze USB jak się ma pewnie parę gniazdek w komputerze. W moim komputerze jest 6 plus Wireles (czy jak mu tam, ale nie wiem co do niego podłaczyć).

--
animka

Data: 2011-07-14 07:22:50
Autor: z
Animka pisze:
W moim komputerze jest 6 plus Wireles

A mój ma dopalacze i prędkość nadświetlną :-)
Może wyjdź trochę na powietrze, może w piaskownicy jakiś koleżanki babki   usypują.
Na prawdę nie rozumiesz słowa pisanego? Może jakiś syntezator.

Data: 2011-07-14 15:50:01
Autor: Animka
W dniu 2011-07-14 07:22, z pisze:
Animka pisze:
[...]

Cytuj poprawnie czyjeś wypowiedzi. Nie wypaczaj.

Piaskownic już nie ma, zlikwidowane. W piaskownicach teraz drzewka posadzone.
Może Ty do jakiejś pisaskownicy zaprowadź swojego psa, wyjdź z domu.

--
animka

Data: 2011-07-15 10:38:00
Autor: z
Animka pisze:

Cytuj poprawnie czyjeś wypowiedzi. Nie wypaczaj.

WYPACZENIEM jest cała Twoja produkcja tryliona postów na różnych grupach. Jeśli tego nadal nie dostrzegasz to z dobrego serca trzeba Ci pomagać (syntezator mowy) a jeśli jednak z głową znudzonego zakompleksionego studenta jest ok to = TROLL

Data: 2011-07-15 12:17:52
Autor: Animka
W dniu 2011-07-15 10:38, z pisze:
Animka pisze:

[...]

A coś ty zecie wypaczony tu pomocnego napisał?
Linki poproszę. Udowodnij, że nie jesteś trollem.

--
animka

Data: 2011-07-15 18:31:38
Autor: z
Animka pisze:

A coś ty zecie wypaczony tu pomocnego napisał?
Linki poproszę. Udowodnij, że nie jesteś trollem.

http://www.zwodnik.pl/index.php?id=38
Może to coś pomoże. Nadzieję trzeba mieć zawsze.

Data: 2011-07-14 17:20:12
Autor: Jawi
W dniu 2011-07-14 01:53, Animka pisze:
Zresztą po co w routerze USB jak się ma pewnie parę gniazdek w
komputerze. W moim komputerze jest 6 plus Wireles (czy jak mu tam, ale
nie wiem co do niego podłaczyć).
Jesteś ucieleśnieniem Monty Pythona:)

Data: 2011-07-14 23:22:05
Autor: Animka
W dniu 2011-07-14 17:20, Jawi pisze:
[...]

Jak to sprawdzileś?

--
animka

Data: 2011-07-14 08:21:03
Autor: zly
NETGEAR - co za gowniana firma...
Dnia Wed, 13 Jul 2011 20:30:55 +0200, Jawi napisa(a):

Piszesz dla jakiego rankingu, czy dla jaj? A moe nie rozumiesz co czytasz?

hint: Animka
--
marcin

Data: 2011-07-14 15:50:48
Autor: Animka
W dniu 2011-07-14 08:21, zly pisze:
Dnia Wed, 13 Jul 2011 20:30:55 +0200, Jawi napisał(a):

Piszesz dla jakiegoś rankingu, czy dla jaj? A może nie rozumiesz co czytasz?

hint: Animka

hit: zły

--
animka

Data: 2011-07-14 17:25:01
Autor: Norbert
Dnia Thu, 14 Jul 2011 15:50:48 +0200, Animka napisał(a):

Piszesz dla jakiegoś rankingu, czy dla jaj? A może nie rozumiesz co czytasz?

hint: Animka

hit: zły

dzizas, co za betonowe stworzenie :-)

Norbert

Data: 2011-07-14 17:59:34
Autor: kamil
On 14/07/2011 16:25, Norbert wrote:
[...]

Animka to taka grupowa amanda99 z basha. :-)

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-14 23:26:17
Autor: Animka
W dniu 2011-07-14 18:59, kamil pisze:

Animka to taka grupowa amanda99 z basha. :-)

Klikash sobie z tą amandą chyba. Widać co cię bawi.

Ja tam (i idzie indziej) nie klikam wcale.

--
animka

Data: 2011-07-15 08:54:27
Autor: kamil
On 14/07/2011 22:26, Animka wrote:
W dniu 2011-07-14 18:59, kamil pisze:

Animka to taka grupowa amanda99 z basha. :-)

Klikash sobie z tą amandą chyba. Widać co cię bawi.

Ja tam (i idzie indziej) nie klikam wcale.

I chroń nas panie od ekspansji!

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-14 23:23:10
Autor: Animka
W dniu 2011-07-14 17:25, Norbert pisze:
dzizas, co za betonowe stworzenie:-)

Oglądasz się pewnie teraz w lustrze, co?

--
animka

Data: 2011-07-13 16:20:08
Autor: Doxent
NETGEAR - co za gowniana firma...

Uytkownik "Q" <no@spam.pl> napisa w wiadomoci news:ivk0ad$di7$1news.task.gda.pl...
Z cyklu dla potomnych, bo sie przejechalem -
- nie kupujcie / nie polecam:

nie narzekam chocia faktycznie konfiguruje si je troszk odmiennie podobnie jak Belkiny itp wynalazki. W jednym przypadku faktycznie przestao dziaa szyfrowanie i jedyna metoda na wifi to puszczenie bez zabezpiecze i filtr na mac. Zarwno wep czy te  wpa1-2 aes i tkip nie pozwala na poczenie bo nie przyjmuje adnych hase. Prbowaem resetowa ale nic to nie daje. Router u klienta ale po gwarancji ma ju 3 lata.

Data: 2011-07-14 13:56:09
Autor: Q
NETGEAR - co za gowniana firma...
nie narzekam chocia faktycznie konfiguruje si je troszk odmiennie

Akurat konfiguracja jest banalna -
- jest tam tak malo opcji, ze naprawde - nie mozna sie zgubic.

Data: 2011-07-13 20:38:54
Autor: Rafał Łukawski
[...]

Po pierwsze - meritum, nie oceniajmy routera po wydajnosci na porcie USB, a np. drukarki po tym jak przetwarza grafike 3d.

Po drugie - post napisał sobie "jakiś gosciu" na "jakims forum", nic dodać nic ująć. Proponuje kupować po uprzedniej zgodzie sprzedawcy na zwrot.

BTW. nie sprzedaje netgear'ow.

Data: 2011-07-13 22:18:26
Autor: marfi
Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości news:ivkood$k7a$1news.onet.pl...
Po drugie - post napisał sobie "jakiś gosciu" na "jakims forum", nic dodać nic ująć.

 I na dodatek nie wiedział co kupuje :)

--
marfi

Data: 2011-07-14 14:07:26
Autor: Q
NETGEAR - co za gowniana firma...
Po pierwsze - meritum, nie oceniajmy routera po wydajnosci na porcie USB, a np. drukarki po tym jak przetwarza grafike 3d.

Wczoraj spedzilem drugi wieczor z tym routerem i ap'kiem i:

- odkrylem, ze router sie wiesza
   (polaczenie aktywne a routera nie odpowiada na ping'a).
   DGN3500 chodzi na linii Netii - czytalem o problemach
   z DGND3300 i Netia, ale na razie nie lacze tego.
   Dzisiaj wlaczylem mu logi systemowe i "poczekamy zobaczymy".

- komputery za ap WN604 maja problemy z uzyskaniem IP przez DHCP.
  Ustawilem im IP-ki na sztywno i jest o niebo lepiej

- ap WN604 ma kiepska wydajnosc:
   laptop przez karte sieciowa 'n' (150 Mbit/s) ma transfer ok 3MB/s
   a kiedy polacze go przez eth przez ap WN604 tranfer spada do niecalych 800kB/s
   Masakra.

Po drugie - post napisał sobie "jakiś gosciu" na "jakims forum", nic dodać nic ująć.

Przedstawilem fakty.
Tak, wiem - nie pracujesz dla netgear'a.
Dzisiaj uderzam do fora netgearowe, bo poza wolna predkoscia
(stary dlink z 'g' nie byl wolniejszy) doszedl brak stabilnosci.

Proponuje kupować po uprzedniej zgodzie sprzedawcy na zwrot.

Zapytalem sprzedawce, ale powiedzial, ze "tak nie moze"
a na paczke nie moglem czekac (o ja glupi).

Data: 2011-07-14 13:26:55
Autor: kamil
On 14/07/2011 13:07, Q wrote:
[...]

Wziąłeś pod uwagę, że ten router jest po prostu walnięty?

Jak kupię lexusa z rozpieprzonym silnikiem, to też będę na grupach pisać, że wszystkie lexusy to szajs bo jadą tylko 3km/h zamiast 150?

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-14 12:34:14
Autor: miab
W dniu 2011-07-13 13:42, Q pisze:
> [...]
> czy taka szybkosc to norma dla routerow z USB (storage)?
> czy nie ma takich z r/w na poziomie 8-10 MB/s?

Jak rozumiem chcia by mie wysokowydajny router, firewalle i NAS za 300 stwki. Brakuje conajmniej jednego zera na kocu.

miab

Data: 2011-07-14 14:35:47
Autor: m4rkiz
"miab" <miwa14@wp.pl> wrote in message news:ivmgs8$fag$4mx1.internetia.pl...
> [...]

Jak rozumiem chcia by mie wysokowydajny router, firewalle i NAS za 300 stwki. Brakuje conajmniej jednego zera na kocu.

poza wysokimi transferami wszystko zapewni mu WNR3500L za 220 pln
tylko trzeba mu tomato wrzucic

a w przyszlosci sparwdzac co sie kupuje *przed* zakupem, zamiast
brac wynalazki modem+router przeznaczone dla nietechnicznych i
sie dziwic ze nic sie nie da poustawiac

Data: 2011-07-14 13:10:57
Autor: MC
[...]

Jakie portale takie rankingi.

Data: 2011-07-14 12:19:41
Autor: kamil
On 14/07/2011 12:10, MC wrote:
[...]

http://pclab.pl/news46492.html

Nikogo chyba nie powinno dziwi, e wygrywa sponsor nagrd i reklamodawca. ycie.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-14 17:13:01
Autor: Przemysaw Ryk
NETGEAR - co za gowniana firma...
Dnia Thu, 14 Jul 2011 12:19:41 +0100, kamil napisa(a):

Jakie portale takie rankingi.

http://pclab.pl/news46492.html

Nikogo chyba nie powinno dziwi, e wygrywa sponsor nagrd i reklamodawca. ycie.

A Ty ju przestae gwaci kozy?

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Maestwo jest jak wizyta w restauracji. Wydaje si, e si zamwio    ]

Data: 2011-07-14 18:00:43
Autor: kamil
On 14/07/2011 16:13, Przemysaw Ryk wrote:
[...]

pij spokojnie, nie bd robi konkurencji.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-14 20:17:07
Autor: Przemysaw Ryk
NETGEAR - co za gowniana firma...
Dnia Thu, 14 Jul 2011 18:00:43 +0100, kamil napisał(a):

A Ty już przestałeś gwałcić kozy?

Śpij spokojnie, nie będę robić konkurencji.

Czyli nie zatrybiłeś. Dlaczego mnie to nie dziwi…

[ The Guv: There are inmates and there are convicts. [...] So, which are   ]
[ you gonna be? Richard B. Riddick: Me? I'm just passin' through.          ]
[                                            ("The Chronicles of Riddick") ]

Data: 2011-07-15 09:04:35
Autor: kamil
On 14/07/2011 19:17, Przemysław Ryk wrote:
Dnia Thu, 14 Jul 2011 18:00:43 +0100, kamil napisał(a):

A Ty już przestałeś gwałcić kozy?

Śpij spokojnie, nie będę robić konkurencji.

Czyli nie zatrybiłeś. Dlaczego mnie to nie dziwi…

Głupiś po prostu, ale znająć cię z kilku grup też mnie nie dziwi.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-07-14 13:21:15
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka
W dniu 2011-07-14 13:10, MC pisze:

Jakie portale takie rankingi.

Znasz znacznie sowa 'portal' ? Chyba nie za bardzo, skoro elektroda.pl to wg Ciebie portal.

Data: 2011-07-14 15:54:10
Autor: MC
NETGEAR - co za gowniana firma...
Uytkownik "Piotr "Charvel" Majka" <charvel@localhost.link.pl> napisa w wiadomoci news:ivmjgm$62i$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-07-14 13:10, MC pisze:

Jakie portale takie rankingi.

Znasz znacznie sowa 'portal' ? Chyba nie za bardzo, skoro elektroda.pl to wg Ciebie portal.

To by skrt mylowy.

Data: 2011-07-14 23:43:28
Autor: BartekK
W dniu 2011-07-13 13:42, Q pisze:
[...]

A czy w ogóle ten router pozwala na podłączenie DYSKU zasilanego z złącza usb? Bo ja bym na pierwszy ogień niestabilności routera podejrzewał niewyrabiające się zasilanie dla portu USB przy obciążeniu go dyskiem. Co innego podpiąć tam pendrive, lub dysk 3.5" z własnym zasilaczem, a co innego gonić jeszcze dysk biorący ~0.5A albo i lepiej z 5V zasilacza routera, który ledwo bez tego dysku chodzi.

Data: 2011-07-15 12:41:00
Autor: Q
[...]

Do USB podlaczylem w miare energooszczedny dysk
Transcenda, w ktorym siedzi SAMSUNG HM501II,
ale testy robilem rowniez dla penow i dyskow eth.
Roznicy w szybkosci i braku wieszalnosci nie bylo.

PS
Ten dysk w obudowie USB 3.0 (Transcend StoreJet 25D3 TS500GSJ25D3 500GB)
wychodzi nie-drozej (czesto taniej) niz "osobny" (SAMSUNG HM501II).
Czy te obudowy Transcenda sa robieralne? :)

Data: 2011-07-15 12:28:54
Autor: Q
NETGEAR - co za gowniana firma...
Minusy:

Wczoraj potestowalem kilka kombinacji z dyskiem ethernetowym
wpietym w switch routera, routerami: dsl Netgear DGN3500 (nowy),
D-Link DSL-G624M (5 letni), ap'kiem: Netgear WN604,
laptopem z wifi 'n' (150Mbit/s)  i ...znowu zostalem zaskoczony.

Testy transferu z dysku wpietego w port eth routera przeprowadzalem przez wifi.
W DGN3500 wrzucilem nowy (testowy) firmware (x.30 WW) -
- niestety nie mialo to wplywu na szybkosc transferu
(za to zakladka DHCP zaczala sie dzialac, tzn. sie nie pierdolic).
Ustawianie 'n' cz 'b/g' (tylko Netgear) rowniez nie mialo zadnego wplywu na wyniki:

- DGN3500 (tryb AP) + laptop przez wifi (tryb 'n', 'b/g')
   odczyt / zapis: 700-800 kB/s

- DGN3500 (AP) + WN604 (AP Client) + laptop przez lan WN604
   odczyt / zapis: 700-800 kB/s

- DGN3500 (Repeater with wireless client association) + WN604 (Wireless Point-to-Point Bridge) + laptop przez lan WN604
   odczyt: 700-800 kB/s
   zapis: 2.5-3 MB/s
   nawet gdyby odczyt byl wiekszy to ten tryb odpada, bo:
   - taka konfiguracja jest mozliwa tylko bez szyfrowania
   - klient wifi nie moze polaczyc sie z DGN3500 (rozlacza po 2-3s)
     (moze wynika to z tego, ze dolaczony ap-ek nie wspiera WDS?)

Teraz zamieniam router na starty, 5 letni dlink-owy:

- DSL-G624M (AP) + laptop przez wifi (tryb 'n', 'b/g')
   odczyt / zapis: 2.5-3 MB/s

- DSL-G624M (AP) + WN604 (AP Client) + laptop przez lan WN604
   odczyt / zapis: 2.5-3 MB/s

Czyli moze (nie mam pewnosci) WN604 nie jest az zjebany jak zakladalem.
Natomiast DGN3500 jest zjebany na 100%.
Jak zdaze to wyprobuje na nim jakis OpenWrt,
ale szczerze mowiac - nie chce mi sie. Nie chce mi sie nawet patrzec na to gowno.

Data: 2011-07-16 09:26:57
Autor: MC
NETGEAR - co za gowniana firma...
Uytkownik "Q" <no@spam.pl> napisa w wiadomoci news:ivp4pe$ehl$1news.task.gda.pl...

[...]

Na ktrym kanale chodzi jeden i drugi i z iloma sieciami musisz je dzieli?

Data: 2011-07-17 12:47:07
Autor: Q
NETGEAR - co za gowniana firma...
Na ktrym kanale chodzi jeden i drugi i z iloma sieciami musisz je dzieli?

Oba chodzily na 9+5 (base+lower).
Wifi w miejscu testow niezasmiecone.

PS
Poza kombinacja 9+5 + 9+5 probowalem tez 9+5 + 9+13
i nie mialo to zadnego wplywu.
Moze rzeczywiscie sprzet jest rozpierdzielony.
Dzis sprobuje jakis openwrt - tak czy siak jutro ide oddac to scierwo.
Niestety na gwarancji - drugim razem paczke zamowie.

Data: 2011-07-15 16:12:57
Autor: ggs
NETGEAR - co za gowniana firma...

"Q" <no@spam.pl> wrote in message news:ivk0ad$di7$1news.task.gda.pl...

[...]
[...]

u mnie niemal to samo w podobnym cenowo Linksysie WAG320N.

O ile funkcje sieciowe jako tako , o tyle transfery przez USB to absolutna zenada.

pozdr.

NETGEAR - co za gowniana firma...