NFC - jak to działa. Można wyłączyć?

Data: 2018-01-18 11:06:50
Autor: Poldek
NFC - jak to działa. Można wyłączyć?

Nigdy nie miałem telefonu z NFC. Teraz rozważam zmianę iPhone 5S na iPhone SE. 5S nie ma NFC, więc nie ma problemu. SE ma NFC. Jestem ciekaw jak to działa w praktyce. Czy NFC jest cały czas aktywne, czy też uszyszkodnik ma możliwość skutecznego i rzeczywistego wyłączenia NFC?
Ostatnio Apple nasila tendencję do utrudniania użyszkodnikowi wyłączenia BT, WiFi, żeby cały czas mieć możliwość zbierania danych na jego temat.

Data: 2018-01-18 11:18:33
Autor: J.F.
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości
[...]

Na samsungu to ja mam ikonke on/off ... ale czy to aby na pewno takie skuteczne i rzeczywiste ? :-)

J.

Data: 2018-01-18 17:57:24
Autor: Czarek

W dniu 18.01.2018 o 11:06, Poldek pisze:

[...]

Nie wiem jak w iPhone ale w samsungu jest możliwość teoretycznego wyłączenia. Wątpię aby tego typu połaczenie było podtrzymywane w ukrytym załączeniu bo to producentowi na wiele by się nie przydało z uwagi na malutki zasięg tego typu transmisji (około 20 cm).

--
Czarek

Data: 2018-01-18 22:55:54
Autor: jerzu.xyz
NFC - jak to działa. Można wyłączyć?
On Thu, 18 Jan 2018 11:06:50 +0100, Poldek <pugilares@interia.eu>
wrote:

SE ma NFC. Jestem ciekaw jak to działa w praktyce.

W prakyce nie działa. W iPhonie NFC działa tylko z ApplePay, czyli w
Polsce na dzień dzisiejszy praktycznie nie działa. Nie znam żadnej
innej aplikacji, która wykorzystuje NFC w iPhone. Nawet w ustawieniach
nigdzie nie ma wzmianki o NFC.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2018-01-19 00:08:25
Autor: Animka
W dniu 2018-01-18 o 22:55, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Thu, 18 Jan 2018 11:06:50 +0100, Poldek <pugilares@interia.eu>
wrote:

SE ma NFC. Jestem ciekaw
jak to działa w praktyce.

[...]

Do czago jest potrzebny ten NFC, bo ja tego nie mam i nie wiem co to.

--
animka

Data: 2018-01-18 23:26:01
Autor: PiteR
Animka pisze tak:

[...]

Głównie do płacenia telefonem jak kartą. U mnie w robocie można płacić za obiady. Pieniędzy się zapomni, przydupasa nigdy ;)

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2018-01-18 22:34:46
Autor: przemek.jedrzejczak
NFC - jak to działa. Można wyłączyć?
potrzebny to kwestia umowna ale zastosowan jest wiele :-)

http://www.unicard.pl/blog/10-nietypowych-zastosowan-nfc/

Data: 2018-01-22 13:43:47
Autor: Poldek
W dniu 2018-01-19 o 07:34, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
potrzebny to kwestia umowna ale zastosowan jest wiele :-)

http://www.unicard.pl/blog/10-nietypowych-zastosowan-nfc/

Jest tu parę zastosowań, niektóre ciekawe.

Moje pytanie dotyczy przede wszystkim tego, czy mając telefon wyposażony w moduł NFC mam możliwość realnie i skutecznie to wyłączyć. Tak, abym był spokojny, że NFC całkiem i naprawdę nie działa. A nie tak, jak w iPhone z iOS 11, gdzie kliknięcie wyłączenia blutooh lub WiFi sprawia jedynie, że rozłączane są aktywne połączenia, natomiast moduł blutooh/WiFi dalej działa w tle.

Data: 2018-01-22 05:07:03
Autor: przemek.jedrzejczak
NFC - jak to działa. Można wyłączyć?
w normalnym telefonie z androidem nie przedstawia to zadnego problemu natomiast jesli posiadasz emejzing yapko to niestety odpowiedz brzmi:
a dlaczego wlasciwie chcesz to wylaczyc ?

https://forums.imore.com/ask-question/333334-how-do-i-disable-my-nfc-chip.html
https://www.nfcworld.com/nfc-devices/iphone-6/

Data: 2018-01-22 22:08:18
Autor: Poldek
W dniu 2018-01-22 o 14:07, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Wygląda na to, że nie da się wyłączyć NFC w iPhonach, które to mają.
Czyli chwilowo zaoszczędziłem parę groszy i zostaję przy 5S.

Data: 2018-02-06 12:55:13
Autor: Pszemol
"Poldek" <pugilares@interia.eu> wrote in message news:p45js1$i6u$1node1.news.atman.pl...
[...]

Bo jeśli to działa tylko na zasadzie pasywnej, czyli tak jak w smart kartach
jest antena/cewka którą trzeba pobudzić z terminala aby dostarczyć
energii do układu scalonego/kryptograficznego do tej anteny podłączonego
to nie ma żadnego powodu tego wyłączać: raz że prądu z baterii smartfona
nie bierze a dwa działa na zasięgu 4cm, więc właściwie "dlaczego chcesz wyłączyć"?

Data: 2018-01-19 10:59:12
Autor: Michał Jankowski
W dniu 19.01.2018 o 00:26, PiteR pisze:

Głównie do płacenia telefonem jak kartą. U mnie w robocie można płacić
za obiady. Pieniędzy się zapomni, przydupasa nigdy ;)

Wszędzie można. :) Fajnie działa, tylko niestety usługę mi udostępnia nie ten bank, który bym chciał. :(

   MJ

Data: 2018-01-19 13:22:35
Autor: Animka
W dniu 2018-01-19 o 00:26, PiteR pisze:
Animka pisze tak:

[...]

Aaa to o ta aplikację do telefonów chodzi. Nie zainstalowalam jej bo nie korzystam z tego dobrodziejstwa :-)

--
animka

Data: 2018-01-19 07:58:54
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-01-19 o 00:08, Animka pisze:
Do czago jest potrzebny ten NFC
Można sobie np. szufladę otworzyć. :-)

https://www.hettich.com/en/news/press/press-detail/press/Presse/detail/hettlock-for-maximum-security.html

Robert

Data: 2018-01-19 16:48:29
Autor: AL
W dniu 19.01.2018 o 00:08, Animka pisze:
W dniu 2018-01-18 o 22:55, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Thu, 18 Jan 2018 11:06:50 +0100, Poldek <pugilares@interia.eu>
wrote:

SE ma NFC. Jestem ciekaw
jak to działa w praktyce.

[...]

bez NFC nie kupiłbym już obecnie nowego telefonu.
(i nie chodzi tylko o AndroidPay, z którego też korzystam)
Zresztą to samo dotyczy technologi ANT+ czy MirrorLink.

Data: 2018-01-22 00:23:03
Autor: Kris
W dniu piątek, 19 stycznia 2018 16:48:33 UTC+1 użytkownik AL napisał:

bez NFC nie kupiłbym już obecnie nowego telefonu.
(i nie chodzi tylko o AndroidPay, z którego też korzystam)
A do czego jeszcze używasz?
Pytam z ciekawości bo ponoć mam nfc w telefonie ale ani razu nie miałem potrzeby użyć
Zresztą to samo dotyczy technologi ANT+ czy MirrorLink.
A to to już wogóle nioe wiem co jest
Musze pogooglać

Data: 2018-01-23 18:01:15
Autor: jerzu.xyz
NFC - jak to działa. Można wyłączyć?
On Mon, 22 Jan 2018 00:23:03 -0800 (PST), Kris <kszysztofc@gmail.com>
wrote:

A do czego jeszcze używasz?
Pytam z ciekawości bo ponoć mam nfc w telefonie ale ani razu nie miałem potrzeby użyć

Też mnie to ciekawi. Mam obecnie dwa telefony z NFC, ale nie czułem
potrzeby użycia tej technologii.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2018-01-23 19:11:07
Autor: 2late
wrote:

[...]

Kupilem kiedys takie naklejki z tagami NFC. W zaleznosci od pojemnosci (ceny) mozesz sobie tam cos zakodowac. Zroblem sobie 2 w domu ('wychodze z domu' - 'wracam do domu') Po zblizeniu telefonu do 'wychodze z domu' wylaczalo mi wi-fi, wlaczalo internet mobilny, ustawialo glosnosc na maksa, i cos tam jeszcze... Analogicznie tylko na odwrot bylo zakodowane na 'wracam do domu' i podobnie mialy naklejki w pracy. Przykleilem je do futryny w drzwiach w pracy i stoliku w domu. Wszystko ergonomicznie. Naklejki kupilem tanie, na probe, potem okazalo sie ze wystarczyly. Wielokrotnego zapisu, za pomoca odpowiedniej app'ki.
Jedna przykleilem sobie w portfelu z wizytowka, tzn. zakodowalem nr. telefonu, facebooka, twittera itp... zamiast adresu.
Dawno sie tym nie bawilem ale podejrzewam ze jest o wiele wiecej opcji chociaz powoli przechodze na ifttt i tym podobne.
Na codzien uzywam do placenia wiec NFC mam wlaczone. Widzialem tez takie solidne (metalowe) tagi na przystankach autobusowych ale podejrzewam ze nie wiele osob tego uzywa, zwlaszcza ze pod spodem jest tez QR code i numer SMS, wszystkie podaja te same informacje o autobusach.

Data: 2018-01-23 23:31:50
Autor: przemek.jedrzejczak
NFC - jak to działa. Można wyłączyć?
moj faworyt to Dementia Buddy choc sprytne bedzie tez podklejenie taga np na rowerze, bo ktory zlodziej skanuje rame ? informacje serwisowe auta ? nie ma problemu wszystko mozna zakodowac zreszta chyba machne cos takiego na probe :-)

Data: 2018-01-23 19:16:26
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-01-23 o 18:01, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

[...]

Bo zamiast oglądać "wiodące seriale" i programy reklamujące wygodę korzystania z NFC tracicie czas na grupy dyskusyjne.

Pozdrawiam

Data: 2018-01-24 21:41:35
Autor: qwerty123
NFC - jak to działa. Można wyłączy ć?
W dniu 2018-01-18 o 22:55, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Thu, 18 Jan 2018 11:06:50 +0100, Poldek <pugilares@interia.eu>
wrote:

SE ma NFC. Jestem ciekaw
jak to działa w praktyce.

[...]

Po co się pchać w iPhone? w Samsung S7 mam podpiętą kartę Aliora pod aplikację Android Pay. Jestem zachwycony, płacę telefonem w ułamku sekundy jak kartą przytykając do terminarza czy to w aptece, płacą za bilety w automacie, w markecie, nawet na poczcie :)

Data: 2018-01-24 22:38:54
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

Samsung nie jest emejzing :-) ale w 8 plus tez tego nie idzie wylaczyc pytalem kolesia w biurze

Data: 2018-01-25 21:33:10
Autor: qwerty123
W dniu 2018-01-25 o 07:38, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

U mnie wyłącza się z pozycji górnego menu pod literką N w S8 pewnie jest tak samo.

Data: 2018-01-26 00:03:47
Autor: przemek.jedrzejczak
NFC - jak to działa. Można wyłączyć?
-- U mnie wyłącza się z pozycji górnego menu pod literką N w S8 pewnie jest tak samo.

ajfon 8plus oczywiscie

NFC - jak to działa. Można wyłączyć?