NFC - praktyczne zastosowania/wykorzystanie

Data: 2013-07-30 11:49:17
Autor: AT
NFC - praktyczne zastosowania/wykorzystanie
Czy możecie opisać jak praktycznie wykorzystujecie technologię NFC w swoich smartfonach,

pozdrawiam
AT

Data: 2013-07-30 12:24:40
Autor: Marcin Kocur
Osoba AT napisała na pl.misc.telefonia.gsm:

Czy możecie opisać jak praktycznie wykorzystujecie technologię NFC w
swoich smartfonach,

Ja tego nie mam, ale panowie z LG opowiadali, że to może np. służyć do zmieniania profili gło¶no¶ci w telefonie zależnie od miejsca.

Marcin Kocur

Data: 2013-07-30 12:49:02
Autor: Franc
Dnia Tue, 30 Jul 2013 11:49:17 +0200, AT napisał(a):

Czy możecie opisać jak praktycznie wykorzystujecie technologię NFC w swoich smartfonach,

Bardzi mi przykro, ale nie potrafię opisać wykorzystania technologii NFC.
Mam 3 urz±dzenia (2 x smartof, 1 x tablet) i ani razu tego "cuda" nie
użyłem.

--
Franc

Data: 2013-07-30 13:47:58
Autor: AT
> [...]

Bardzi mi przykro, ale nie potrafię opisać wykorzystania technologii NFC.
Mam 3 urz±dzenia (2 x smartof, 1 x tablet) i ani razu tego "cuda" nie

tak też my¶lałem
ale wci±ż mam nadzieję, ze kto¶ napisze o czym¶ co może zaskoczyć :)

Osobi¶cie nie mam pomysłu jak wykorzystać tę funkcję praktycznie, bo płacenie telefonem zbliżeniowo to tez raczej mało praktyczne, chyba ze przyjdzie czas, ze nie będzie trzeba nosić przy sobie dokumentów/portfela/dowodu rejestracyjnego i prawa jazdy, ale tak naprawdę to chyba nie chciemy inwigilacji.

BTW
do auta kupiłem sobie breloki z możliwo¶ci± naklejania,
ale zmiana profilu czy czegokolwiek innego jest szybsza niż przykładanie telefonu do breloka

pozdrawiam
AT

Data: 2013-07-30 14:18:16
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
NFC - praktyczne zastosowania/wykorzystanie
Dnia 2013-07-30, o godz. 13:47:58
"AT" <Atari!@onet.poczta.pl> napisał(a):

tak też my¶lałem
ale wci±ż mam nadzieję, ze kto¶ napisze o czym¶ co może zaskoczyć :)

To może ja? ;-)

[...]

Używam na S3 i Note2 NFC Task Launcher i kilku tagów w domu i
samochodzie. Mam ustawione kilka profili telefonu:
- w samochodzie mam przyklejony na uchwycie; wł±cza mi BT i podł±cza do
  zestawu gło¶nikowego plus włacza GPS
- w domu przy drzwiach ustawia profil "gło¶ny" do pracy
- w salonie profil "¶redni" ale z wł±czeniem WiFi
- w sypialni profil "cichy"
Każdy z profili ma ciut inne ustawienia - np. w salonie oprócz WiFi
AllShare do TV też się odpala.

Czasami też przerzucam pliki między telefonami - ale tu akurat do¶ć
rzadko.

Zdrówko

Data: 2013-07-30 14:45:25
Autor: Marek
NFC - praktyczne zastosowania/wykorzystanie
On Tue, 30 Jul 2013 13:47:58 +0200, "AT" <Atari!@onet.poczta.pl> wrote:
ale wciąż mam nadzieję, ze ktoś napisze o czymś co może zaskoczyć :)

Można sobie drzwi otwierać zamiast np. brelokiem czy jartą unique

--
Marek

Data: 2013-07-30 23:33:50
Autor: AL
NFC - praktyczne zastosowania/wykorzystanie
W dniu 2013-07-30 11:49, AT pisze:
Czy mo�ecie opisa� jak praktycznie wykorzystujecie technologi� NFC w swoich
smartfonach,

pozdrawiam
AT

na ostatniej Industradzie, mozna bylo zblizajac telefoon.tablet z NFC do niektórych eksponatów przejść do odpowiedniej strony www z odpowiednią informacją/filmem.

(spotkałem takie coś w czestochowskiej fabryce zapalek BlackCAT)

Data: 2013-07-30 23:42:19
Autor: PlaMa
NFC - praktyczne zastosowania/wykorzystanie
W dniu 2013-07-30 11:49, AT pisze:
Czy mo�ecie opisa� jak praktycznie wykorzystujecie technologi� NFC w swoich
smartfonach,

w samochodzie miałem naklejkę NFC przylepioną w uchwyt, po włożeniu w uchwyt tel automatycznie odpalał daily roads i yanosika.

Podobny bajer miałem przy nocnej lampce - przytknięcie i telefon się wyciszał i maksymalnie ściemniał jasność ekranu.

Data: 2013-07-31 06:51:01
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-07-30 23:42, PlaMa pisze:

w samochodzie miałem naklejkę NFC przylepioną w uchwyt, po włożeniu w
uchwyt tel automatycznie odpalał daily roads i yanosika.

[OT] - Jak w yanosiku usunąć "punkt" z ulubionych? I can't... :/
[OT2] - Czy Twój (Wasz) tf/tblet nie dostaje cipiozy, jeśli wisi w taki upał na przedniej szybie? Mój po 10 minutach protestuje z powodu przegrzania i faktycznie trudno go wtedy w ręce utrzymać. Wieszam na dorobionym druciku na kratce wylotu powietrza (przynajmniej jest w cieniu), ale DailyRoads wtedy śpi.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-07-31 20:26:06
Autor: PlaMa
W dniu 2013-07-31 06:51, sqlwiel pisze:

[OT] - Jak w yanosiku usunąć "punkt" z ulubionych? I can't... :/

nie wiem, yanosik działał pasywnie krzycząc o radarach.

[OT2] - Czy TwĂłj (Wasz) tf/tblet nie dostaje cipiozy,

klimatyzacja puszczona na szybÄ™ drogi watsonie... elementarne ^^

Data: 2013-07-31 06:08:36
Autor: Wojtek
NFC - praktyczne zastosowania/wykorzystanie
Dnia Tue, 30 Jul 2013 11:49:17 +0200, AT napisał(a):

Czy możecie opisać jak praktycznie wykorzystujecie technologię NFC w
swoich smartfonach,

Można (było?) doładować na lewo WKM :X

--
Wojtek

NFC - praktyczne zastosowania/wykorzystanie