Data: 2017-08-30 21:44:13 | |
Autor: T. | |
NIK: autostrady bardziej niebezpieczne niż się uwaĹźa | |
Autostrady i drogi ekspresowe w powszechnym odczuciu postrzegane są jako bezpieczne. Przeczą temu jednak policyjne statystyki.
Liczba wypadków i ich ofiar na polskich autostradach i drogach ekspresowych, w przeliczeniu na 1000 km długości, była w 2016 r. pięciokrotnie większa niż ogólnie na drogach publicznych. Liczba wypadków i ich ofiar na autostradach i drogach ekspresowych, w przeliczeniu na 1000 km długości, jest znacznie (w 2016 r. nawet pięciokrotnie) większa niż ogólnie na drogach publicznych. Tak duża różnica jest zaskakująca, nawet przy uwzględnieniu dysproporcji w długości dróg i autostrad, stwierdza NIK. W 2016 r. na autostradach i drogach ekspresowych doszło do 688 wypadków (w porównaniu do 2015 r. - więcej o 8 proc.), w których zginęło 120 osób (więcej o 17 proc.), a 987 zostało rannych (więcej o 10 proc.). Źródło: http://www.wnp.pl/wiadomosci/305036.html A mówili, że autostrady takie bezpieczne, że dlatego należy je budować, bo bezpieczeństwo i takie tam... W Radiu Kierowców niemal codziennie mówią o wypadkach na A4... T. |
|
Data: 2017-08-30 22:04:06 | |
Autor: Miller Artur | |
NIK: autostrady bardziej niebezpieczne niż si Ä uwaĹźa | |
W dniu 2017-08-30 o 21:44, T. pisze:
Autostrady i drogi ekspresowe w powszechnym odczuciu postrzegane są jako bezpieczne. Przeczą temu jednak policyjne statystyki.[...]
bo jak Janusz, co całe życie gnój na polu rozrzucał, wyjeżdża na autostradę i wydaje mu się, że jest u siebie, to się nie ma co dziwić. To nie autostrady są złe, to wolaki cebulaki nie umieją z nich korzystać. a. |
|
Data: 2017-08-30 22:28:40 | |
Autor: t-1 | |
NIK: autostrady bardziej niebezpieczne niż si Ä uwaĹźa | |
W dniu 2017-08-30 o 22:04, Miller Artur pisze:
To nie autostrady są złe, to wolaki cebulaki nie umieją z nich korzystać. Autostrady też. Autostradą powinna się nazywać gdy ma min. 3 pasy w każdą stronę. Bo jechać prawym to nie honor a przy 2 pasach zostaje tylko lewy. |
|
Data: 2017-08-31 00:15:33 | |
Autor: m4rkiz | |
NIK: autostrady bardziej niebezpieczne niż si Ä uwaĹźa | |
On 2017-08-30 22:28, t-1 wrote:
Autostradą powinna się nazywać gdy ma min. 3 pasy w każdą stronę. niech by nawet mialy dwa + awaryjny w razie w ale sa kawalki (i to calkiem spore) gdzie masz dwa pasy, w tym prawy w godzinach roboczych w zasadzie zablokowany przez ciezarowki, lewy blokowany co pare kilometrow kiedy wspomniane ciezarowki zaczynaja sie wyprzedzac a zamiast awaryjnego zatoczki co pare km w najbardziej obiazonych miejscach - ktore oczywiscie sa szersze niz wspomniane dwa pasy i nic wiecej (np. za wroclawiem) - a4 ma na sobie ponad 100 000 samochodow na dobe (dane z 2015, w 2013 bylo to 75k) |
|
Data: 2017-08-31 08:18:13 | |
Autor: Mirek Ptak | |
NIK: autostrady bardziej niebezpieczne niż si Ä uwaĹźa | |
W dniu 2017-08-30 o 22:28, t-1 pisze:
W dniu 2017-08-30 o 22:04, Miller Artur pisze: Jazda lewym nie powoduje wypadków. Najczęściej to zmiana pasa bez patrzenia w lusterko, lub najechanie na tył (nie ważne na którym pasie) taki wypadek powoduje. Dochodzi jeszcze jazda pod prąd i zaśniecie. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2017-08-30 23:28:04 | |
Autor: J.F. | |
NIK: autostrady bardziej niebezpieczne niż się uważa | |
Dnia Wed, 30 Aug 2017 22:04:06 +0200, Miller Artur napisał(a):
W dniu 2017-08-30 o 21:44, T. pisze: Albo sprawdzic kto zaplacil za badania :-) 2016 2004 219 157 wypadkow na A4 29 30 zabitych na A4 132 516 wypadkow na dk4 4 96 zabitych na dk4 No i kto podsumuje ? I gdzie ta zwiekszona smiertelnosc ofiar na skutet dlugiego czasu dojazdu sluzb ? 77 15 wypadkow na A2 7 4 zabitych na A2 91 609 wypadkow na dk2 15 143 zabitych na dk2 10 - wypadkow na A8 1 - zabitych na A8 265 643 wypadkow na dk8 58 151 zabitych na dk8 Tu o prawda nie jestem pewien jak policja traktuje S8 :-) Aczkolwiek dla porownania .. 236 468 wypadkow na dk5 36 50 zabitych na dk5 J. |
|
Data: 2017-08-31 10:51:35 | |
Autor: nadir | |
NIK: autostrady bardziej niebezpieczne niż si Ä uwaĹźa | |
W dniu 2017-08-30 o 21:44, T. pisze:
Liczba wypadków i ich ofiar na polskich autostradach i drogach ekspresowych, w przeliczeniu na 1000 km długości, była w 2016 r. pięciokrotnie większa niż ogólnie na drogach publicznych. Tylko od kiedy przelicza się to na długość odcinka drogi a nie ilość samochodów? |
|
Data: 2017-08-31 10:53:49 | |
Autor: J.F. | |
autostrady bardziej niebezpieczne niż się uważa | |
Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59a7ce20$0$15198$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2017-08-30 o 21:44, T. pisze: Liczba wypadków i ich ofiar na polskich autostradach i drogach ekspresowych, w przeliczeniu na 1000 km długości, była w 2016 r. pięciokrotnie większa niż ogólnie na drogach publicznych. Tylko od kiedy przelicza się to na długość odcinka drogi a nie ilość samochodów? W sumie ... czemu nie. Tylko na km drog krajowych, krajowych i wojewodzkich, krajowych wojewodzkich i gminnych ... J. |
|
Data: 2017-08-31 11:07:21 | |
Autor: nadir | |
autostrady bardziej niebezpieczne niż się u waĹźa | |
W dniu 2017-08-31 o 10:53, J.F. pisze:
W sumie ... czemu nie. Bo wystarczyłoby zamknąć dla ruchu jakiś odcinek drogi i odtrąbić sukces, że zlikwidowano wypadki w 100% procentach. |
|
Data: 2017-08-31 14:40:59 | |
Autor: SW3 | |
NIK: autostrady bardziej niebezpieczne niż się uważa | |
W dniu 31.08.2017 o 10:51 nadir <none@hell.org> pisze:
Tylko od kiedy przelicza się to na długość odcinka drogi a nie ilość samochodów? Od kiedy chce się udowodnić, że autostrady są niebezpieczne. Skoro wzięto, jak piszą, wszystkie drogi publiczne, to znalazły się w nich i takie, na których ruch jest znikomy. Gdyby napisać, że na km polnej drogi stanowiącej dojazd do dwóch domów jest mniej wypadków niż na km autostrady to by już nie było takie zaskakujące, co? -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat |
|
Data: 2017-08-31 14:59:27 | |
Autor: Shrek | |
NIK: autostrady bardziej niebezpieczne niż si Ä uwaĹźa | |
W dniu 31.08.2017 o 14:40, SW3 pisze:
Od kiedy chce się udowodnić, że autostrady są niebezpieczne. Skrajny przypadek to windy i samoloty. Jak liczyć wypadki na ilość podróży to windy bezpieczne a samoloty nie. A jak na paxokilometry, tona odwrót. Zależy jak liczysz, wyjdzie co tam sobie życzysz. Shrek |
|
Data: 2017-09-01 12:44:40 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
NIK: autostrady bardziej niebezpieczne niż się uwaĹźa | |
Dnia Wed, 30 Aug 2017 21:44:13 +0200, T. napisał(a):
Autostrady i drogi ekspresowe w powszechnym odczuciu postrzegane są jako bezpieczne. Przeczą temu jednak policyjne statystyki. Problemem jest to, że takie opracowania przygotowują ludzie intelektualnie tak ciency, że popełniają tak grube błędy, prowadzące do tak bezsensownych wniosków. A najgorsze jest że teraz kolejni urzędnicy, na podstawie tak wadliwych wniosków podejmą kolejne bezsensowne decyzje i np. pokierują pieniądze nie tam gdzie są one potrzebne. Autostrady są drogami głównymi, tranzytowymi o wysokim natężeniu ruchu. Natomiast te pozostałe drogi z którymi je porównano to są drogi gminne i powiatowe, o minimalnym natężeniu ruchu, których w Polsce jest kilkaset tysięcy kilometrów. I nie bardzo wiem jakich wyników ktokolwiek oczekiwał, bo 90% długości dróg i w Polsce i pewnie w każdym innym kraju to wąskie, lokalne, kręte drogi po lasach i polach na których jadą 3 samochody na godzinę. A jak byśmy dodali jeszcze zapewne kilka milionów kilometrów dróg gruntowych, polnych i leśnych no to w ogóle się okaże że klepisko w lesie jest 40x bezpieczniejsze niż autostrada - "naukowcy" z NIK z pewnością będą tak zaskoczeni że się nie pozbierają jak to w ogóle możliwe. W Niemczech jak przeliczyłem na szybko, to ich autostrady mają nawet 6x więcej wypadków śmiertelnych w przeliczeniu na długość sieci autostrad niż średnia dla całości sieci ich dróg. Tak duża różnica jest zaskakująca, nawet przy uwzględnieniu dysproporcji w długości dróg i autostrad, stwierdza NIK. No jeśli ten wynik kogokolwiek w NIK "zaskakuje", to może lepiej żeby ten ktoś zajął się intelektualnie prostszymi zajęciami, zwłaszcza że na podstawie takiego "zaskoczenia", ktoś dalej będzie podejmował urzędnicze decyzje. A mówili, że autostrady takie bezpieczne, że dlatego należy je budować, bo bezpieczeństwo i takie tam... Ubocznym skutkiem jest to, że ludzie którzy przeczytali takie "wnioski" uwierzyli w nie, nie zadając sobie trudu samodzielnej weryfikacji poziomu merytorycznego tego opracowania. Z tą tylko różnicą że przeciętny czytacz gazet ma prawo nie umieć liczyć, ale osoby pracujące w NIK i zajmujące się taką problematyką, powinny jednak prezentować poziom nieco wyższy. |
|
Data: 2017-09-01 14:36:03 | |
Autor: elmer radi radisson | |
NIK: autostrady bardziej niebezpieczne niż si Ä uwaĹźa | |
On 2017-09-01 12:44, Tomasz Pyra wrote:
Autostrady są drogami głównymi, tranzytowymi o wysokim natężeniu ruchu. Dokladnie. Do tego dzieki tym wlasnie autostradom, ilosc ruchu z wielu podrzednych drog, w tym pseudo-krajowek, zostala w koncu przeniesiona na bezpieczniejsze i wydajniejsze drogi. Jedynym problemem jest to ze "A" staly sie troche ofiara wlasnego sukcesu, a nie zostaly do niego wlasciwie przygotowane. Vide A2 miedzy Warszawa a Lodzia ktora sie zatyka i dopiero szykuja sie do wybudowania trzeciego pasa w kazda strone, ktory to powinien istniec od poczatku. ps. ciekawe ile potracen pieszych albo rowerzystow NIK naliczyl na autostradach? ps2. czyzby ktos zaczal sie doszukiwac, ze poprzednia wladza budujac autostrady, chce rzekomo wymordowac spoleczenstwo? ;) -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2017-09-01 15:53:30 | |
Autor: J.F. | |
autostrady bardziej niebezpieczne niż się uważa | |
Użytkownik "elmer radi radisson" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oobk7p$p0p$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2017-09-01 12:44, Tomasz Pyra wrote: Jedynym problemem jest to ze "A" staly sie troche ofiara wlasnego sukcesu, a nie zostaly do niego wlasciwie przygotowane. Vide A2 Moze by sie mniej zatykal, gdyby dokonczono S8 .. ps2. czyzby ktos zaczal sie doszukiwac, ze poprzednia wladza Predzej "nie bedziemy budowac austrad, bo sa niebezpieczne". A potem pochwalimy sie niskim deficytem. Choc o ile pamietam, to troche umow podpisali, i S-ki sie buduja ... J. |
|
Data: 2017-09-01 16:39:06 | |
Autor: elmer radi radisson | |
autostrady bardziej niebezpieczne niż się u waĹźa | |
On 2017-09-01 15:53, J.F. wrote:
Moze by sie mniej zatykal, gdyby dokonczono S8 .. Raczej dopatruje sie w tym tego ze A2 jak narazie jest wciaz darmowa ;) -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2017-09-01 16:45:09 | |
Autor: elmer radi radisson | |
autostrady bardziej niebezpieczne niż się u waĹźa | |
btw, S8 to srednio po drodze dla tirmanow, ktorzy ciagna
A2 jako alternatywa dla starej "2" i kiedys sie kulali przez Sochaczew i Blonie. A to jest bardzo duza ilosc ruchu ktora wlasnie katuje A2, i blokuje lewy pas przy klasycznej dynamice manewru wyprzedzania tirow. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2017-09-01 17:21:07 | |
Autor: J.F. | |
autostrady bardziej niebezpieczne niż się uważa | |
Użytkownik "elmer radi radisson" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oobrpq$m6$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
btw, S8 to srednio po drodze dla tirmanow, ktorzy ciagna S8 to jest dobra alternatywa dla tych co jada z Wroclawia, Drezna, Monachium, Pragi, Francji, Hiszpanii. Tylko ... jak dorobia brakujacy kawalek w okolicach Piotrkowa, bo obecnie to nie ma sensu. J. |
|