Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   NIK: autostrady bardziej niebezpieczne niż się uwaĹźa

NIK: autostrady bardziej niebezpieczne niż się uwaĹźa

Data: 2017-09-01 12:44:40
Autor: Tomasz Pyra
NIK: autostrady bardziej niebezpieczne niż się uwaĹźa
Dnia Wed, 30 Aug 2017 21:44:13 +0200, T. napisał(a):

Autostrady i drogi ekspresowe w powszechnym odczuciu postrzegane są jako bezpieczne. Przeczą temu jednak policyjne statystyki.

Liczba wypadków i ich ofiar na polskich autostradach i drogach ekspresowych, w przeliczeniu na 1000 km długości, była w 2016 r. pięciokrotnie większa niż ogólnie na drogach publicznych.

Liczba wypadków i ich ofiar na autostradach i drogach ekspresowych, w przeliczeniu na 1000 km długości, jest znacznie (w 2016 r. nawet pięciokrotnie) większa niż ogólnie na drogach publicznych.

Problemem jest to, że takie opracowania przygotowują ludzie intelektualnie
tak ciency, że popełniają tak grube błędy, prowadzące do tak bezsensownych
wniosków.

A najgorsze jest że teraz kolejni urzędnicy, na podstawie tak wadliwych
wniosków podejmą kolejne bezsensowne decyzje i np. pokierują pieniądze nie
tam gdzie są one potrzebne.

Autostrady są drogami głównymi, tranzytowymi o wysokim natężeniu ruchu.
Natomiast te pozostałe drogi z którymi je porównano to są drogi gminne i
powiatowe, o minimalnym natężeniu ruchu, których w Polsce jest kilkaset
tysięcy kilometrów.

I nie bardzo wiem jakich wyników ktokolwiek oczekiwał, bo 90% długości dróg
i w Polsce i pewnie w każdym innym kraju to wąskie, lokalne, kręte drogi po
lasach i polach na których jadą 3 samochody na godzinę.

A jak byśmy dodali jeszcze zapewne kilka milionów kilometrów dróg
gruntowych, polnych i leśnych no to w ogóle się okaże że klepisko w lesie
jest 40x bezpieczniejsze niż autostrada - "naukowcy" z NIK z pewnością będą
tak zaskoczeni że się nie pozbierają jak to w ogóle możliwe.

W Niemczech jak przeliczyłem na szybko, to ich autostrady mają nawet 6x
więcej wypadków śmiertelnych w przeliczeniu na długość sieci autostrad niż
średnia dla całości sieci ich dróg.


Tak duża różnica jest zaskakująca, nawet przy uwzględnieniu dysproporcji w długości dróg i autostrad, stwierdza NIK.

No jeśli ten wynik kogokolwiek w NIK "zaskakuje", to może lepiej żeby ten
ktoś zajął się intelektualnie prostszymi zajęciami, zwłaszcza że na
podstawie takiego "zaskoczenia", ktoś dalej będzie podejmował urzędnicze
decyzje.


A mówili, że autostrady takie bezpieczne, że dlatego należy je budować, bo bezpieczeństwo i takie tam...

Ubocznym skutkiem jest to, że ludzie którzy przeczytali takie "wnioski"
uwierzyli w nie, nie zadając sobie trudu samodzielnej weryfikacji poziomu
merytorycznego tego opracowania.
Z tą tylko różnicą że przeciętny czytacz gazet ma prawo nie umieć liczyć,
ale osoby pracujące w NIK i zajmujące się taką problematyką, powinny jednak
prezentować poziom nieco wyższy.

Data: 2017-09-01 14:36:03
Autor: elmer radi radisson
NIK: autostrady bardziej niebezpieczne niż si ę uwaĹźa
On 2017-09-01 12:44, Tomasz Pyra wrote:

Autostrady są drogami głównymi, tranzytowymi o wysokim natężeniu ruchu.
Natomiast te pozostałe drogi z którymi je porównano to są drogi gminne i
powiatowe, o minimalnym natężeniu ruchu, których w Polsce jest kilkaset
tysięcy kilometrów.

Dokladnie. Do tego dzieki tym wlasnie autostradom, ilosc ruchu z wielu
podrzednych drog, w tym pseudo-krajowek, zostala w koncu przeniesiona
na bezpieczniejsze i wydajniejsze drogi.

Jedynym problemem jest to ze "A" staly sie troche ofiara wlasnego sukcesu, a nie zostaly do niego wlasciwie przygotowane. Vide A2
miedzy Warszawa a Lodzia ktora sie zatyka i dopiero szykuja sie
do wybudowania trzeciego pasa w kazda strone, ktory to powinien
istniec od poczatku.

ps. ciekawe ile potracen pieszych albo rowerzystow NIK naliczyl
na autostradach?

ps2. czyzby ktos zaczal sie doszukiwac, ze poprzednia wladza
budujac autostrady, chce rzekomo wymordowac spoleczenstwo? ;)


--

memento lorem ipsum

Data: 2017-09-01 15:53:30
Autor: J.F.
autostrady bardziej niebezpieczne niż się uważa
Użytkownik "elmer radi radisson"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oobk7p$p0p$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2017-09-01 12:44, Tomasz Pyra wrote:
Jedynym problemem jest to ze "A" staly sie troche ofiara wlasnego sukcesu, a nie zostaly do niego wlasciwie przygotowane. Vide A2
miedzy Warszawa a Lodzia ktora sie zatyka i dopiero szykuja sie
do wybudowania trzeciego pasa w kazda strone, ktory to powinien
istniec od poczatku.

Moze by sie mniej zatykal, gdyby dokonczono S8 ..

ps2. czyzby ktos zaczal sie doszukiwac, ze poprzednia wladza
budujac autostrady, chce rzekomo wymordowac spoleczenstwo? ;)

Predzej "nie bedziemy budowac austrad, bo sa niebezpieczne".
A potem pochwalimy sie niskim deficytem.

Choc o ile pamietam, to troche umow podpisali, i S-ki sie buduja ...

J.

Data: 2017-09-01 16:39:06
Autor: elmer radi radisson
autostrady bardziej niebezpieczne niż się u waĹźa
On 2017-09-01 15:53, J.F. wrote:

Moze by sie mniej zatykal, gdyby dokonczono S8 ..

Raczej dopatruje sie w tym tego ze A2 jak narazie jest wciaz darmowa ;)


--

memento lorem ipsum

Data: 2017-09-01 16:45:09
Autor: elmer radi radisson
autostrady bardziej niebezpieczne niż się u waĹźa
btw, S8 to srednio po drodze dla tirmanow, ktorzy ciagna
A2 jako alternatywa dla starej "2" i kiedys sie kulali przez
Sochaczew i Blonie. A to jest bardzo duza ilosc ruchu ktora
wlasnie katuje A2, i blokuje lewy pas przy klasycznej dynamice
manewru wyprzedzania tirow.



--

memento lorem ipsum

Data: 2017-09-01 17:21:07
Autor: J.F.
autostrady bardziej niebezpieczne niż się uważa
Użytkownik "elmer radi radisson"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oobrpq$m6$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
btw, S8 to srednio po drodze dla tirmanow, ktorzy ciagna
A2 jako alternatywa dla starej "2" i kiedys sie kulali przez
Sochaczew i Blonie.

S8 to jest dobra alternatywa dla tych co jada z Wroclawia, Drezna, Monachium, Pragi, Francji, Hiszpanii.

Tylko ... jak dorobia brakujacy kawalek w okolicach Piotrkowa, bo obecnie to nie ma sensu.

J.

NIK: autostrady bardziej niebezpieczne niż się uwaĹźa

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona