Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   NIK mia偶d偶y GDDKiA

NIK mia偶d偶y GDDKiA

Data: 2015-08-21 19:05:51
Autor: u2
NIK mia偶d偶y GDDKiA
http://wgospodarce.pl/informacje/20843-nik-miazdzy-gddkia-urzednicy-stwarzaja-zagrozenie-dla-kierowcow

NIK mia偶d偶y GDDKiA: Urz臋dnicy stwarzaj膮 zagro偶enie dla kierowc贸w

opublikowano: 21 sierpnia 2015 roku, 10:26 | autor: Zesp贸艂


Oddzia艂y Generalnej Dyrekcji Dr贸g Krajowych i Autostrad nie dbaj膮 o kierowc贸w planuj膮c remonty - wynika z raportu NIK dotycz膮cego utrzymania i remont贸w dr贸g. Szczeg贸lny niepok贸j izby budzi sytuacja w 艂贸dzkim oddziale GDDKiA. NIK domaga si臋 odwo艂ania dyrektora oddzia艂u.

Najwy偶sza Izba Kontroli skontrolowa艂a sze艣膰 oddzia艂贸w Generalnej Dyrekcji 鈥 w 艁odzi, Krakowie, Wroc艂awiu, Gda艅sku, Szczecinie i Olsztynie, kt贸re zarz膮dzaj膮 prawie 7 tys. km dr贸g krajowych. NIK sprawdzi艂a, jak drogowcy dbali o bie偶膮ce utrzymanie dr贸g, jak koordynowali remonty, i jak ich dzia艂ania wp艂yn臋艂y na komfort jazdy u偶ytkownik贸w dr贸g.

Jak wynika z raportu, kontrolerzy izby szczeg贸lnie du偶o zastrze偶e艅 maj膮 do funkcjonowania oddzia艂u Generalnej Dyrekcji Dr贸g Krajowych i Autostrad w 艁odzi. Tamtejszy oddzia艂 nie uzgadnia艂 z wykonawcami rob贸t dok艂adnych termin贸w i przedzia艂贸w godzinowych prowadzenia remont贸w tak, by w jak najmniejszym stopniu utrudnia艂y one kierowcom podr贸偶owanie. W efekcie dopuszczono do zajmowania przez wykonawc贸w rob贸t pasa ruchu w porach najwi臋kszego nat臋偶enia ruchu, uznaj膮c, 偶e jedynymi wyznacznikami dla rozpocz臋cia rob贸t jest dobra pogoda i fakt, by prace nie kolidowa艂y z innymi na danym odcinku drogi.

W ocenie kontroler贸w oddzia艂 w 艁odzi nie by艂 w艂a艣ciwie przygotowany na wypadek wyst膮pienia zdarze艅 nadzwyczajnych na drogach krajowych; nie mia艂 opracowanych plan贸w ani procedur ratowniczych (za wyj膮tkiem p艂atnych autostrad), okre艣laj膮cych spos贸b post臋powania w takich sytuacjach (np. sposobu szybkiego dotarcia na miejsce wypadku, gdy tworz膮 si臋 korki lub metody wyznaczania objazd贸w). Takie plany Generalna Dyrekcja w 艁odzi zacz臋艂a opracowywa膰 dopiero w trakcie kontroli NIK - podkre艣li艂a izba w komunikacie.

Dyrektor Oddzia艂u zamiast nawi膮za膰 dobr膮 wsp贸艂prac臋 z Pa艅stwow膮 Stra偶膮 Po偶arn膮, wesz艂a z ni膮 w sp贸r kompetencyjny. Zdarza艂o si臋 cz臋sto, 偶e stra偶acy w trakcie akcji ratowniczych nie mogli skontaktowa膰 si臋 z zarz膮dc膮 drogi, zarz膮dca nie pojawia艂 si臋 na miejscu zdarzenia lub odmawia艂 przyj臋cia miejsca po wypadku. Wyniki kontroli wskazuj膮 r贸wnie偶 na niew艂a艣ciwe utrzymanie infrastruktury drogowej. Kontrolerzy ujawnili np. uszkodzone, nieoznakowane lub niew艂a艣ciwie dzia艂aj膮ce hydranty oraz brak mo偶liwo艣ci szybkiego otwarcia bram wjazdowych na Miejscu Obs艂ugi Podr贸偶nych.

NIK w 艂贸dzkim Oddziale odnotowa艂a tak偶e przypadki oczywistego konfliktu interes贸w, np. w rozstrzyganiu przetarg贸w na dy偶ury przy zimowym utrzymaniu dr贸g bra艂y udzia艂 osoby, kt贸re powinny zosta膰 wy艂膮czone z takich post臋powa艅, ze wzgl臋du na uzasadnione w膮tpliwo艣ci, co do ich bezstronno艣ci, poniewa偶 ich ma艂偶onkowie byli zatrudnieni u wykonawcy, kt贸ry wygra艂 przetarg. Co wi臋cej, osoby te z艂o偶y艂y wcze艣niej o艣wiadczenia o braku przes艂anek do wy艂膮czenia ich z post臋powania.

Ponadto pracownicy 艂贸dzkiego Oddzia艂u Generalnej Dyrekcji wykonywali zlecenia dla firm, kt贸re wygrywa艂y przetargi og艂aszane przez Oddzia艂. Jak wskazali kontrolerzy NIK prace zlecane by艂y zgodnie z prawem i wykonywane 鈥瀙o godzinach鈥, jednak tak偶e tu dochodzi艂o do nieprawid艂owo艣ci. Podczas pe艂nienia zleconych, stacjonarnych dy偶ur贸w przy zimowym utrzymaniu dr贸g dla podmiot贸w zewn臋trznych, pracownicy wykonywali jednocze艣nie inne prace - na rzecz Oddzia艂u i przypisane im przez prze艂o偶onych z Oddzia艂u. Przyk艂adowo drogowcy zamiast sprawdza膰 鈥 w ramach zlecenia 鈥 aktualne prognozy pogody i monitorowa膰 z dy偶urek sytuacj臋 na drogach, robili objazdy lub przeprowadzali interwencje na drogach dla "podstawowego pracodawcy". W dodatku wykorzystywali do tego s艂u偶bowe samochody. Oznacza to, 偶e zlecone wykonawcom us艂ugi faktycznie nie zosta艂y wykonane, cho膰 oddzia艂 za nie zap艂aci艂.

Przedsi臋biorca z kolei op艂aci艂 w rzeczywisto艣ci nie czynno艣ci, kt贸re zleci艂, ale codzienne obowi膮zki pracownik贸w oddzia艂u (m.in. paliwo i wykorzystanie samochod贸w). W sumie koszty zwi膮zane z u偶ywaniem samochod贸w s艂u偶bowych oraz wydatki na niewykonane umowy wynios艂y w 2014 r. ponad 17 tys. z艂. Sami pracownicy wskazuj膮, 偶e podobne praktyki stosowane by艂y w 艂贸dzkim oddziale od co najmniej 2007 r., a dyrekcja o tym wiedzia艂a.

Jak wskazuje NIK zdarza艂o si臋 r贸wnie偶, 偶e pracownicy pe艂ni膮cy dy偶ury przy zimowym utrzymaniu dr贸g zatwierdzali protoko艂y odbioru za te us艂ugi oraz jednocze艣nie sprawdzali faktury za ich realizacj臋. Tym samym naruszyli zasady polityki antykorupcyjnej obowi膮zuj膮ce w Generalnej Dyrekcji Dr贸g Krajowych i Autostrad.

Skala nieprawid艂owo艣ci w 艂贸dzkim Oddziale Generalnej Dyrekcji Dr贸g Krajowych i Autostrad 艣wiadczy o niewystarczaj膮cym nadzorze i kompetencjach kierownictwa Oddzia艂u. Opieraj膮c si臋 na ustaleniach kontroli NIK stwierdzi艂a niezasadno艣膰 zajmowania stanowiska przez Dyrektora Oddzia艂u w 艁odzi i wyst膮pi艂a w tej sprawie do Dyrektora GDDKiA.

Kontrolerzy NIK wykryli te偶 nieprawid艂owo艣ci w innych oddzia艂ach Generalnej Dyrekcji Dr贸g i Autostrad. M.in. nierzetelnie weryfikowano oferty wykonawc贸w na zimowe utrzymanie dr贸g; wyst臋powa艂y op贸藕nienia w przygotowaniach do sezonu zimowego, drogowcy nie zapewnili odpowiednich zapas贸w np. soli, piasku do zimowego utrzymania dr贸g; obowi膮zkowe objazdy i kontrole dr贸g krajowych przeprowadzano niezgodnie z przyj臋tymi zasadami, nierzetelnie dokumentowano te czynno艣ci lub wr臋cz wpisywano do rejestr贸w przypadki niew艂a艣ciwego utrzymania dr贸g dopiero po wskazaniu ich przez kontroler贸w NIK; drogowcy z Krakowa zap艂acili blisko 600 tys. z艂 za zlecenie, przed terminem jego faktycznego wykonania.


--
General Skalski o zydach w UB :

"Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie."

prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach :

"Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem
wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego,
takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie
poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim
najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do
niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj膮 slow 'antysemita',
'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy
usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-08-21 10:20:55
Autor: donek999bronek
NIK mia縟縴 GDDKiA
Poza tym rafinerie od ko馽a ub.r. naliczaj sobie rekordowo wysokie mar縠 - dodaj. Te dodatkowe koszty - jak zwykle - pokrywaj kierowcy.



Zysk zosta wch硂ni阾y przez zarz眃 PO i akcjonariuszy,
jasne jak s硂馽e. Nie po to system by zmieniony, by polakom
robi dobrze.

Data: 2015-08-21 19:43:51
Autor: Ivan Hoe
NIK mia偶d偶y GDDKiA
Dnia Fri, 21 Aug 2015 19:05:51 +0200, PiS-owski b臋kart u2 napisa艂(a):

http://wgospodarce.pl/informacje/20843-nik-miazdzy-gddkia-urzednicy-stwarzaja-zagrozenie-dla-kierowcow

NIK mia偶d偶y GDDKiA: Urz臋dnicy stwarzaj膮 zagro偶enie dla kierowc贸w

opublikowano: 21 sierpnia 2015 roku, 10:26 | autor: Zesp贸艂


Oddzia艂y Generalnej Dyrekcji Dr贸g Krajowych i Autostrad nie dbaj膮 o kierowc贸w planuj膮c remonty - wynika z raportu NIK dotycz膮cego utrzymania i remont贸w dr贸g. Szczeg贸lny niepok贸j izby budzi sytuacja w 艂贸dzkim oddziale GDDKiA. NIK domaga si臋 odwo艂ania dyrektora oddzia艂u.

Najwy偶sza Izba Kontroli skontrolowa艂a sze艣膰 oddzia艂贸w Generalnej Dyrekcji 鈥 w 艁odzi, Krakowie, Wroc艂awiu, Gda艅sku, Szczecinie i Olsztynie, kt贸re zarz膮dzaj膮 prawie 7 tys. km dr贸g krajowych. NIK sprawdzi艂a, jak drogowcy dbali o bie偶膮ce utrzymanie dr贸g, jak koordynowali remonty, i jak ich dzia艂ania wp艂yn臋艂y na komfort jazdy u偶ytkownik贸w dr贸g.

Jak wynika z raportu, kontrolerzy izby szczeg贸lnie du偶o zastrze偶e艅 maj膮 do funkcjonowania oddzia艂u Generalnej Dyrekcji Dr贸g Krajowych i Autostrad w 艁odzi. Tamtejszy oddzia艂 nie uzgadnia艂 z wykonawcami rob贸t dok艂adnych termin贸w i przedzia艂贸w godzinowych prowadzenia remont贸w tak, by w jak najmniejszym stopniu utrudnia艂y one kierowcom podr贸偶owanie. W efekcie dopuszczono do zajmowania przez wykonawc贸w rob贸t pasa ruchu w porach najwi臋kszego nat臋偶enia ruchu, uznaj膮c, 偶e jedynymi wyznacznikami dla rozpocz臋cia rob贸t jest dobra pogoda i fakt, by prace nie kolidowa艂y z innymi na danym odcinku drogi.

W ocenie kontroler贸w oddzia艂 w 艁odzi nie by艂 w艂a艣ciwie przygotowany na wypadek wyst膮pienia zdarze艅 nadzwyczajnych na drogach krajowych; nie mia艂 opracowanych plan贸w ani procedur ratowniczych (za wyj膮tkiem p艂atnych autostrad), okre艣laj膮cych spos贸b post臋powania w takich sytuacjach (np. sposobu szybkiego dotarcia na miejsce wypadku, gdy tworz膮 si臋 korki lub metody wyznaczania objazd贸w). Takie plany Generalna Dyrekcja w 艁odzi zacz臋艂a opracowywa膰 dopiero w trakcie kontroli NIK - podkre艣li艂a izba w komunikacie.

Dyrektor Oddzia艂u zamiast nawi膮za膰 dobr膮 wsp贸艂prac臋 z Pa艅stwow膮 Stra偶膮 Po偶arn膮, wesz艂a z ni膮 w sp贸r kompetencyjny. Zdarza艂o si臋 cz臋sto, 偶e stra偶acy w trakcie akcji ratowniczych nie mogli skontaktowa膰 si臋 z zarz膮dc膮 drogi, zarz膮dca nie pojawia艂 si臋 na miejscu zdarzenia lub odmawia艂 przyj臋cia miejsca po wypadku. Wyniki kontroli wskazuj膮 r贸wnie偶 na niew艂a艣ciwe utrzymanie infrastruktury drogowej. Kontrolerzy ujawnili np. uszkodzone, nieoznakowane lub niew艂a艣ciwie dzia艂aj膮ce hydranty oraz brak mo偶liwo艣ci szybkiego otwarcia bram wjazdowych na Miejscu Obs艂ugi Podr贸偶nych.

NIK w 艂贸dzkim Oddziale odnotowa艂a tak偶e przypadki oczywistego konfliktu interes贸w, np. w rozstrzyganiu przetarg贸w na dy偶ury przy zimowym utrzymaniu dr贸g bra艂y udzia艂 osoby, kt贸re powinny zosta膰 wy艂膮czone z takich post臋powa艅, ze wzgl臋du na uzasadnione w膮tpliwo艣ci, co do ich bezstronno艣ci, poniewa偶 ich ma艂偶onkowie byli zatrudnieni u wykonawcy, kt贸ry wygra艂 przetarg. Co wi臋cej, osoby te z艂o偶y艂y wcze艣niej o艣wiadczenia o braku przes艂anek do wy艂膮czenia ich z post臋powania.

Ponadto pracownicy 艂贸dzkiego Oddzia艂u Generalnej Dyrekcji wykonywali zlecenia dla firm, kt贸re wygrywa艂y przetargi og艂aszane przez Oddzia艂. Jak wskazali kontrolerzy NIK prace zlecane by艂y zgodnie z prawem i wykonywane 鈥瀙o godzinach鈥, jednak tak偶e tu dochodzi艂o do nieprawid艂owo艣ci. Podczas pe艂nienia zleconych, stacjonarnych dy偶ur贸w przy zimowym utrzymaniu dr贸g dla podmiot贸w zewn臋trznych, pracownicy wykonywali jednocze艣nie inne prace - na rzecz Oddzia艂u i przypisane im przez prze艂o偶onych z Oddzia艂u. Przyk艂adowo drogowcy zamiast sprawdza膰 鈥 w ramach zlecenia 鈥 aktualne prognozy pogody i monitorowa膰 z dy偶urek sytuacj臋 na drogach, robili objazdy lub przeprowadzali interwencje na drogach dla "podstawowego pracodawcy". W dodatku wykorzystywali do tego s艂u偶bowe samochody. Oznacza to, 偶e zlecone wykonawcom us艂ugi faktycznie nie zosta艂y wykonane, cho膰 oddzia艂 za nie zap艂aci艂.

Przedsi臋biorca z kolei op艂aci艂 w rzeczywisto艣ci nie czynno艣ci, kt贸re zleci艂, ale codzienne obowi膮zki pracownik贸w oddzia艂u (m.in. paliwo i wykorzystanie samochod贸w). W sumie koszty zwi膮zane z u偶ywaniem samochod贸w s艂u偶bowych oraz wydatki na niewykonane umowy wynios艂y w 2014 r. ponad 17 tys. z艂. Sami pracownicy wskazuj膮, 偶e podobne praktyki stosowane by艂y w 艂贸dzkim oddziale od co najmniej 2007 r., a dyrekcja o tym wiedzia艂a.

Jak wskazuje NIK zdarza艂o si臋 r贸wnie偶, 偶e pracownicy pe艂ni膮cy dy偶ury przy zimowym utrzymaniu dr贸g zatwierdzali protoko艂y odbioru za te us艂ugi oraz jednocze艣nie sprawdzali faktury za ich realizacj臋. Tym samym naruszyli zasady polityki antykorupcyjnej obowi膮zuj膮ce w Generalnej Dyrekcji Dr贸g Krajowych i Autostrad.

Skala nieprawid艂owo艣ci w 艂贸dzkim Oddziale Generalnej Dyrekcji Dr贸g Krajowych i Autostrad 艣wiadczy o niewystarczaj膮cym nadzorze i kompetencjach kierownictwa Oddzia艂u. Opieraj膮c si臋 na ustaleniach kontroli NIK stwierdzi艂a niezasadno艣膰 zajmowania stanowiska przez Dyrektora Oddzia艂u w 艁odzi i wyst膮pi艂a w tej sprawie do Dyrektora GDDKiA.

Kontrolerzy NIK wykryli te偶 nieprawid艂owo艣ci w innych oddzia艂ach Generalnej Dyrekcji Dr贸g i Autostrad. M.in. nierzetelnie weryfikowano oferty wykonawc贸w na zimowe utrzymanie dr贸g; wyst臋powa艂y op贸藕nienia w przygotowaniach do sezonu zimowego, drogowcy nie zapewnili odpowiednich zapas贸w np. soli, piasku do zimowego utrzymania dr贸g; obowi膮zkowe objazdy i kontrole dr贸g krajowych przeprowadzano niezgodnie z przyj臋tymi zasadami, nierzetelnie dokumentowano te czynno艣ci lub wr臋cz wpisywano do rejestr贸w przypadki niew艂a艣ciwego utrzymania dr贸g dopiero po wskazaniu ich przez kontroler贸w NIK; drogowcy z Krakowa zap艂acili blisko 600 tys. z艂 za zlecenie, przed terminem jego faktycznego wykonania.

Spierdalaj 膰woku!

Ivan Hoe

NIK mia偶d偶y GDDKiA

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona