NIK ... na rzecz bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.

Data: 2016-11-20 10:23:03
Autor: Rey48
NIK ... na rzecz bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.
Z raportu NIK :
Poszkodowani, zabici piesi i rowerzyści
w 2015 r. osiągnęły poziom odpowiednio 32 proc. poszkodowanych i 42 proc.
zabitych w wszystkich wypadkach drogowych.

Ze  statystyk policyjnych wynika, że w latach 2012-2015 większość (ok. 60
proc.) wypadków z  udziałem pieszych i rowerzystów nie została przez nich
spowodowana, tylko przez kierowców.

Ponad 40 proc. ofiar śmiertelnych wśród pieszych stanowią każdego roku osoby
powyżej 60 roku życia.

https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-dzialaniach-policji-i-strazy-miejskich-na-rzecz-bezpieczenstwa-pieszych-i-rowerzystow.html?m

http://audycje.tokfm.pl/audycja/Skolowani/22   sob. 19.11.2016  09:20.

D-6  przejście dla pieszych
D-6a  przejazd dla rowerzystów

4. Kierujacy pojazdem zbliżajacy się do miejsca
oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiazany
zmniejszyc prędkośc tak, aby nie narazic na niebezpieczeftwo
pieszych lub rowerzystow znajdujacych
się w tych miejscach lub na nie WCHODZACYCH lub
WJEŻDŻAJĄCYCH.

Data: 2016-11-20 14:38:42
Autor: Cavallino
W dniu 20-11-2016 o 10:23, Rey48 pisze:

[...]

To nie jedyne przepisy w tym temacie, drugą stronę też obowiązują.
Czy coś konkretnego ktoś chciał przekazać cytując przepisy wybiórczo?

Data: 2016-11-20 15:17:48
Autor: Rey48
WCHODZACYCH, WJEŻDŻAJĄCYCH. Re: NIK
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
[...]

Przekaz jest bardzo konkretny : WCHODZACYCH !!, WJEŻDŻAJĄCYCH !!.
Tego nie ma w PORD.

Data: 2016-11-20 17:03:22
Autor: Cavallino
W dniu 20-11-2016 o 15:17, Rey48 pisze:
[...]

Tym bardziej to jakiś bełkot kogoś, kto nie ma pojęcia o czym mówi, ale za to ma całą kupę intencji, raczej złych.

Data: 2016-11-20 17:09:30
Autor: Rey48
[...]

To nie żaden bełkot, tylko rozporządzenie o znakach i sygnałach drogowych
paragraf 47, pkt. 4.  znaki D-6, D-6a, D-6b.

Data: 2016-11-21 17:09:56
Autor: Cavallino
W dniu 20-11-2016 o 17:09, Rey48 pisze:
[...]

To nie żaden bełkot,

Chodzi o wybiórczość cytatu i złe intencje cytującego.

Data: 2016-11-21 17:26:06
Autor: Rey48
[...]

A co ci się nie podoba w cytowaniu przepisu, lub słów : WCHODZACYCH !!,
WJEŻDŻAJĄCYCH !!  ?
O jakich złych intencjach ma to swiadczyć ?

Data: 2016-11-21 17:30:11
Autor: Cavallino
W dniu 21-11-2016 o 17:26, Rey48 pisze:

Chodzi o wybiórczość cytatu i złe intencje cytującego.

A co ci się nie podoba w cytowaniu przepisu

O jakich złych intencjach ma to swiadczyć ?

Wróć do początku wątku i przeczytaj, albo nie udawaj że nie pamiętasz co pisałem i w którym miejscu.

Data: 2016-11-21 17:36:50
Autor: Rey48
[...]

Cały czas piszesz o wybiórczości i złych intencjach.
Nic poza tym.
Napisz o co ci chodzi ? Co tam jest wybiorczego i jakie to są te złe
intencje ?

Data: 2016-11-22 18:30:17
Autor: Cavallino
W dniu 21-11-2016 o 17:36, Rey48 pisze:
[...]

Inni zrozumieli, postaraj się, to i Ty dasz radę.
To jest tak oczywiste, że nawet nie warto tego tłumaczyć.

Data: 2016-11-22 19:08:03
Autor: Rey48
[...]

Teraz jestem pewien, ze ty nic z tego nie zrozumiałeś.

Data: 2016-11-20 18:28:19
Autor: Akarm
WCHODZACYCH, WJEŻDŻAJĄCYCH. Re: NIK
W dniu 20.11.2016 o 17:03, Cavallino pisze:
to jakiś bełkot

Uprasza się o ignorowanie złośliwych debili zmieniających tytuły postów.
--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-11-20 21:08:17
Autor: re
WCHODZACYCH, WJEŻDŻAJĄCYCH. Re: NIK

Użytkownik "Akarm"

to jakiś bełkot

Uprasza się o ignorowanie złośliwych debili zmieniających tytuły postów.
--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl
-- -
Nie trawię Cię

Data: 2016-11-22 09:32:31
Autor: szerszen
NIK ... na rzecz bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.
On Sun, 20 Nov 2016 10:23:03 +0100
"Rey48" <nastra5x@gmail.com> wrote:

[...]

Super.
A teraz znajdź mi zapis ZWALNIAJĄCY, skoro tak lubisz "capsa", tych wjeżdżających i wchodzących z zachowania szczególnej ostrożności przecinając pas jezdni?

I abyśmy się dobrze zrozumieli, ja nie bronię kierowców, bo mają swoje za uszami, ale jak widze niektórych pieszych, to mam ochotę ich wybatorzyć, bo sami proszą się o wyrko na oiomie, albo sosnową jesionkę. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-11-22 09:53:11
Autor: Shrek
W dniu 22.11.2016 o 09:32, szerszen pisze:

I abyśmy się dobrze zrozumieli, ja nie bronię kierowców, bo mają swoje za uszami, ale jak widze niektórych pieszych, to mam ochotę ich wybatorzyć, bo sami proszą się o wyrko na oiomie, albo sosnową jesionkę.

Abstrahując już od kwestii pierwszeństwa na przejściach, to rzeczywiście część pieszych mnie po prostu przeraża. Włażą jak cielaki na łąkę. Oczywiście - mają pierwszeństwo. Oczywiście winny będzie kierowca. I oczywiście fizyki nie zmienia.

Ja nie wybielam kierowców, bo za wyprzedzanie/omijanie na przejściach to jeden z najgorszych błędów jakie można popełnić, ale nie wiem - mnie kiedyś w szkole uczyli lewo,prawo,lewo - rodzice do łba wbijali, a teraz co?

Shrek

Data: 2016-11-22 01:59:53
Autor: lublex
W dniu wtorek, 22 listopada 2016 09:53:12 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

Abstrahując już od kwestii pierwszeństwa na przejściach, to rzeczywiście część pieszych mnie po prostu przeraża.

Mnie przeraża też to, że od pewnego czasu obserwuję proces przekonywania
pieszych i rowerzystów o dodatkowych prawach wynikających z rzekomo
istniejących przepisów.

Kiedyś istniał przepis zabraniający rowerzyście wjazdu na przejazd bezpośrednio przed samochód, a potem przepis zlikwidowano. Domorośli
interpretatorzy prawa jako powód zmiany dopatrzyli się jedynie niezgodności z Konwencją i doszli do wniosku, że w KAŻDYM przypadku
wjeżdżający  na przejazd rowerzysta ma pierwszeństwo przed nadjeżdżającym
pojazdem. Najgorsze jest jednak to, że rozpowiadają takie bzdury, narażając
tych którzy w to uwierzą. Identyczne bzdury dotyczą pieszych. Po pierwsze, mimo, że przepis o pierwszeństwie osoby zbliżającej się do
przejścia nie został wprowadzony, to utrwalił się w świadomości projekt.
Niektórzy dadzą się pokroić, że obowiązuje. Po drugie, chodzi o ten nieszczęsny przepis z Rozporządzenia o Znakach i sygnałach. Tu już jest tragedia. Wmawia się pieszym, że kierowca musi
bezwzględnie zwolnić przed przejściem i basta. Żadne argumenty w tym
przypadku nie działają. Moja mama ma 84 lata. Jest osobą sprawną, wykształconą, korzysta z Internetu,
Facebooka, jest studentem Uniwersytetu Trzeciego Wieku, jeździ po świecie,
że trudno za nią trafić. Na szczęście już nie prowadzi samochodu. Skaranie
Boskie z taką mamą jak żartobliwie mówi moja siostra. I co ww. temacie.
Koleżanki powiedziały więc tak jest. O losie. Ile musiałem się natłumaczyć,
udowadniać, dawać przykłady prawne, logiczne, zdroworozsądkowe. Dopiero
pokazałem kilka drastycznych zdjęć tych co na przejściu mieli pierwszeństwo.
Komentarz był jeden ,,no dobrze będę uważała, tak jak mówisz, ale koleżanki
się będą ze mnie śmiały :(" Magiel górą.
To jest niebezpieczne. Propagatorzy takich bzdur powinni iść siedzieć
z wątkotwórcą na czele.

pozdr
lublex

Data: 2016-11-22 13:10:04
Autor: szerszen
NIK ... na rzecz bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.
On Tue, 22 Nov 2016 01:59:53 -0800 (PST)
lublex <lublex@o2.pl> wrote:

Mnie przeraża też to, że od pewnego czasu obserwuję proces przekonywania
pieszych i rowerzystów o dodatkowych prawach wynikających z rzekomo
istniejących przepisów.

To jest to, o czym przy takich dyskusjach zawsze mówię. Wszelkie kampanie dotyczące poprawienia bezpieczeństwa na ulicy kierowane są do i w kierowców. Co utwierdza niezmotoryzowanych w przeświadczeniu, że są święci, mają pierwszeńśtwo i im się należy. To jest błąd i jak dla mnie główna przyczyna takiej ilości wypadków, bo oni po prostu nie umieją przechodzić przez jezdnie. Posiadanie pierwszeńśtwa nie włącza automatycznie opcji "godmode" i nieśmiertelności. Dlatego swojemu młodemu kładę do głowy, że nawet jak wchodzi na jezdnie, nawet jak stoi czekając na swiatła ma obserwować pojazdy jadące w jegok kierunku czy się zatrzymuja, czy jadą normalnie i czy jest bezpiecznie. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-11-22 15:09:09
Autor: Akarm
W dniu 22.11.2016 o 13:10, szerszen pisze:
jak dla mnie główna przyczyna takiej ilości wypadków

Dla odmiany, dla mnie główną przyczyną takiej ilości wypadków są bezmózgi za kierownicą.

bo oni po prostu nie umieją przechodzić przez jezdnie.

Fakt. Debile przechodząc myślą, że trafią na myślącego osobnika w samochodzie. Tymczasem debile siadając za kierownicą zmieniają się w bezmózgie, egoistyczne i agresywne kutasy.
Tutaj zresztą też można się spotkać z opinią, że pieszy ma czekać, bo JA jadę.
--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-11-22 15:28:01
Autor: szerszen
NIK ... na rzecz bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.
On Tue, 22 Nov 2016 15:09:09 +0100
Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> wrote:

Dla odmiany, dla mnie główną przyczyną takiej ilości wypadków są bezmózgi za kierownicą.

Jak zaczniesz być również kierowcą, a nie tylko pieszym, to będzie o czym rozmawiać.
Fakt.

Cieszę się że się zgadzasz.
Debile przechodząc myślą, że trafią na myślącego osobnika w samochodzie.

Zapominasz tylko że wchodząc na jezdnię wypada spojrzeć czy nie wchodzi się pod koła, samochód ma dużo dłuższą drogę hamowania niż pieszy. Kilkadziesiąt procent pieszych wchodzi na ulicę z marszu, nawet nie patrząc w kierunku z którego zbliża się auto, często w kapturze na głowie.
Tymczasem debile siadając za kierownicą zmieniają się w bezmózgie, egoistyczne i agresywne kutasy.

No tak, bo powinni najlepiej pchać samochód mając na względzie powyżej opisanych pieszych o skłonnościach samobójczych, którzy nie dość że nie patrzą i nie oceniają sytuacji na drodze, to jeszcze są ubrani cali na czarno i zupełnie nie biorą pod uwagę, że kierowca to też człowiek. Jak ma być bezpiecznie, to napewno nie może być tak, że cała odpowiedzialność zostanie zwalona na kierowców, obie strony muszą przestrzegać określonych zasad, stosować się do nich i tyle. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-11-22 17:44:33
Autor: Akarm
W dniu 22.11.2016 o 15:28, szerszen pisze:
Jak zaczniesz być również kierowcą, a nie tylko pieszym, to będzie o czym rozmawiać.

A od kiedy zaczyna się być kierowcą?
Czy 100 tys. km po Warszawie rocznie kwalifikuje mnie jako kierowcę, czy muszę zdobyć jakieś dodatkowe sprawności/uprawnienia?

samochód ma dużo dłuższą drogę hamowania niż pieszy.

Dlatego w okolicach przejść dla pieszych kierowca zobowiązany jest wziąć to pod uwagę.

Kilkadziesiąt procent pieszych wchodzi na ulicę z marszu, nawet nie patrząc w kierunku z którego zbliża się auto, często w kapturze na głowie.

A kierowca musi mu ustąpić, podobnie jak samochodom z prawej strony na skrzyżowaniu. Dokąd barany za kółkiem nie wbiją sobie tego do swoich pustych łbów, dotąd wypadków będzie dużo.

No tak, bo powinni najlepiej pchać samochód

A niech pchają, jeśli tylko w ten sposób są w stanie bezpiecznie prowadzić samochód. Ich wybór.

[...]

Niestety, (co już pisałem) piesi uważają, że za kierownicą może siedzieć istota myśląca. Często zresztą maja rację, ale nie zawsze. :/

Jak ma być bezpiecznie, to napewno nie może być tak, że cała odpowiedzialność zostanie zwalona na kierowców, obie strony muszą przestrzegać określonych zasad, stosować się do nich i tyle.

Jeśli ma być bezpiecznie, to na pewno jeszcze większą odpowiedzialnością muszą zostać obarczeni kierowcy.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-11-23 08:51:19
Autor: szerszen
NIK ... na rzecz bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.
On Tue, 22 Nov 2016 17:44:33 +0100
Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> wrote:

A od kiedy zaczyna się być kierowcą?

Od kiedy zaczniesz zauważać proste życiowe fakty i prawa fizyki.
Dlatego w okolicach przejść dla pieszych kierowca zobowiązany jest wziąć to pod uwagę.

Owszem, co nie zwalnia pieszego z tego samego. Dodatkowo kierowca też człowiek.
A kierowca musi mu ustąpić, podobnie jak samochodom z prawej strony na skrzyżowaniu.

Ponowię pytanie, bo zdaje się nadal nic nie pojmujesz. Czy to że kierowca musi, gwarantuje pieszemu nieśmiertelność?

Niestety, (co już pisałem) piesi uważają, że za kierownicą może siedzieć istota myśląca. Często zresztą maja rację, ale nie zawsze. :/

Ach, chyba zaczynam rozumieć, zakłądają że za kierownicą siedzi automat, więc sami zamieniają się w bezmózgie ameby i powierzają swoje życie obcym ludziom?

Naprawdę tak myślisz, czy tylko na potrzeby tej dyskusji strugasz podobnego im?

Jeśli ma być bezpiecznie, to na pewno jeszcze większą odpowiedzialnością muszą zostać obarczeni kierowcy.

Choćby skały srały i chocbyś ustanowił karę śmierci za potrącenie pieszego, nie zmieni to faktu, że oni będą ginąć jeśli będziesz postulował to co powyżej. Pieszy MUSI myśleć, bo to on ryzykuje swoje życie, jeśli tego nie pojmiesz, to niedługo sam trafisz do jakiegoś przytulnego M1 na Wólce czy gdzie tam Cię rodzina półoży. Właśnie przez takich mądrali pieszy włazi na ulice jak święta krowa bo jest przeświadczony że za jego pierwszeńśtwem idzie nieśmiertelność. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-11-22 18:47:17
Autor: Shrek
W dniu 22.11.2016 o 10:59, lublex pisze:

[...]

No ale na przejeżdzie dla rowerów tak właśnie jest - rowerant ma pierszeństwo. Tyle, że mu to nieśmiertelności nie daje, ale jednak pierwszeństwa nie odbiera.

Identyczne bzdury dotyczą pieszych.
Po pierwsze, mimo, że przepis o pierwszeństwie osoby zbliżającej się do
przejścia nie został wprowadzony, to utrwalił się w świadomości projekt.

Ale co cie obchodzi kto ma pierwszeństwo przed przejściem w kolejce do baru po piwo, czy kibla potem. To nie ma znaczenia - na przejściu pierwszeństwo ma pieszy, owszem ma uważać, owszem nie powinien "wtargnąć", ale dalej nijak mu twoje rozważania pierszeństwa nie odbierają.

Shrek

Data: 2016-11-23 09:21:28
Autor: MarkSt
W dniu 2016-11-22 o 18:47, Shrek pisze:
No ale na przejeżdzie dla rowerów tak właśnie jest - rowerant ma
pierszeństwo. Tyle, że mu to nieśmiertelności nie daje, ale jednak
pierwszeństwa nie odbiera.
Shrek

Pierwszeństwo ma w dwóch sytuacjach: jeżeli znajduje się NA przejeździe oraz jeżeli jedzie na wprost a inny pojazd ustępuje mu pierwszeństwa przy skręcaniu w lewo/prawo.
Dojeżdżając do przejazdu nie ma pierwszeństwa, nabywa je dopiero już będąc na nim, dokładne tak samo jak piesi na pasach. Jeśli samochód wjechał na przejazd wcześniej nie ma prawa się pod niego wpakować w imię wyimaginowanego "pierwszeństwa".
To wszystko oczywiście o ile oznakowanie nie mówi inaczej.

Art. 27.
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się NA przejeździe.

MarkSt

Data: 2016-11-23 09:37:05
Autor: Rey48
NIK ... na rzecz ... Ma pierwszeństwo, art. 27.1a.
Użytkownik "MarkSt" <szkrabBLEBLE@poczta.fm> napisał w wiadomości

Dojeżdżając do przejazdu nie ma pierwszeństwa,

MarkSt

Dojeżdżając do przejazdu ma pierwszeństwo w sytuacji jak niżej :
Art. 27  PoRD
1a. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany
zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu
na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla rowerów lub innej
części drogi, którą zamierza opuścić.

Data: 2016-11-23 09:53:56
Autor: MarkSt

No i? Po co powtórzyłeś to co już m.in. napisałem pomijając to co Ci nie pasuje? Specjalnie dla Ciebie powtórka:
"Pierwszeństwo ma w dwóch sytuacjach: jeżeli znajduje się NA przejeździe oraz jeżeli jedzie na wprost a inny pojazd ustępuje mu pierwszeństwa przy skręcaniu w lewo/prawo."

I specjalnie dla Ciebie:
Jadący na wprost przez przejazd za którym będzie skręcał w inną drogę nie łapie się w to co cytujesz. Chodzi w nim o tych którzy przecinają przejazd przy skręcie z drogi wzdłuż której poprowadzona jest droga rowerowa po której rowerzysta jedzie na wprost.

Data: 2016-11-23 10:36:28
Autor: Rey48
[...]

Napisałeś :
"rowerzysta, Dojeżdżając do przejazdu nie ma pierwszeństwa,
nabywa je dopiero już będąc na nim,"
a to nie zawsze jest prawdą.
Zacytowałem przepis art. 27.1a, który daje rowerzyście pierwszeństwo
w opisanej sytuacji.

Data: 2016-11-23 10:53:17
Autor: MarkSt
NIK ... na rzecz ... Ma pierwszeństwo, art. 27.1a.
W dniu 2016-11-23 o 10:36, Rey48 pisze:

Napisałem trochę więcej a Ty znów wycinasz co Ci pasuje... Tylko potem nie płacz jak ktoś Cię rozjedzie a Ty za to zapłacisz.

Data: 2016-11-23 12:27:59
Autor: Rey48
NIK ... na rzecz ...
Użytkownik "MarkSt" <szkrabBLEBLE@poczta.fm> napisał w wiadomości

wycinasz co Ci pasuje...

Nie kłam !
wycinam to, czego nie komentuję.

Data: 2016-11-23 14:38:00
Autor: MarkSt
NIK ... na rzecz ...
W dniu 2016-11-23 o 12:27, Rey48 pisze:
Użytkownik "MarkSt" <szkrabBLEBLE@poczta.fm> napisał w wiadomości

wycinasz co Ci pasuje...

Nie kłam !
wycinam to, czego nie komentuję.

Kłamcą to co najwyżej Ty jesteś i do tego malutkim manipulantem... I uważaj żeby Ci dętka tfu, znaczy żyłka nie strzeliła bo problem będzie...

Data: 2016-11-23 16:41:28
Autor: Rey48
NIK ... na rzecz ...
[...]

Konkrety, konkrety podawaj, a nie epitety.

Data: 2016-11-22 23:55:22
Autor: Rey48
Użytkownik "lublex" <lublex@o2.pl> napisał w wiadomości

przepis z Rozporządzenia o Znakach
i sygnałach. Tu już jest tragedia. Wmawia się pieszym, że kierowca musi
bezwzględnie zwolnić przed przejściem i basta.

Obowiazek zmniejszenia predkości nakłada art. 47.4 rozporzadzenia.

Propagatorzy takich bzdur powinni iść siedzieć
z wątkotwórcą na czele.

lublex

Propagatorzy propagują obowiązujący przepis.
Zaproponuj lepszy zapis i przekonaj ministra, zeby
zapisał to w rozporzadzeniu.

Data: 2016-11-22 13:11:22
Autor: szerszen
NIK ... na rzecz bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.
On Tue, 22 Nov 2016 09:53:11 +0100
Shrek <1@wp.pl> wrote:

mnie kiedyś w szkole uczyli lewo,prawo,lewo - rodzice do łba wbijali, a teraz co?

A teraz nic, teraz "mam pierwszeństwo" tylko jakoś stref zgniotu brak, a na cmentarzu wielu jest takich co miało pierwszeństwo. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-11-22 18:31:07
Autor: Cavallino
Shrek <1@wp.pl> wrote:

[...]

Rey, teraz zrozumiałeś o co chodzi, czy bardziej dosadnie trzeba?

Data: 2016-11-22 19:07:53
Autor: Rey48
Shrek <1@wp.pl> wrote:

[...]

A co ma piernik do wiatraka ?
Ja nie pisałem o tym, co cytujesz.

Data: 2016-11-22 21:34:04
Autor: Cavallino
Shrek <1@wp.pl> wrote:

[...]

No i właśnie tego brakowało w Twoim poście.

NIK ... na rzecz bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.