NIP dla niepełnoletniego

Data: 2009-02-23 05:35:51
Autor: djguciek
NIP dla niepełnoletniego
Wiem, że o tym było już dobrych kilka razy - ale wszędzie jest
napisane, że najlepszym sposobem na uzyskanie NIPu jest wysłanie
zgłoszenia identyfikacyjnego przez pracodawcę. W tym cały problem, że
ja do pracy nie chodzę, pełnoletnia będę za 8 miesięcy, a numer jest
mi mimo wszystko potrzebny. Pewnie spytacie po co, jak nie pracuję ;)
Otóż w ¶wietle prawa każdy, kto ma sukę hodowlan± lub psa reproduktora
(krótko mówi±c hodowla psów rasowych) musi się z US rozliczyć za
pomoc± PIT-6, zapłacić ten podatek po prostu (¶miesznie mały, ale mimo
wszystko wolę być fair wobec US, żeby nie chcieli kiedy¶ wpa¶ć na
kontrolę, bo i takie przypadki się zdarzały). W Zwi±zku Kynologicznym
hodowla jest zarejestrowana na mnie (i nigdzie indziej nie muszę jej
rejestrować), więc to ja ten podatek płacę. Tylko, że bez NIPu się nie
da go zapłacić - a wszędzie na stronach ludzie pisz±, że jak się nie
pracuje, to NIP jest niepotrzebny i US może po prostu odmówić, albo
się będzie trzeba tłumaczyć.

W takim razie czy kto¶ mnie może w końcu o¶wiecić jak to jest? ;-)
Mogę sobie i¶ć do US, wypełnić NIP-3, poczekać miesi±c na numer i mieć
czyste sumienie, że zrobiłam wszystko zgodnie z prawem, czy odpu¶cić
podatek dopóki nie zacznę pracować, i wtedy obawiać się kontroli? ;-)

pozdrawiam

Data: 2009-02-23 09:01:50
Autor: witek
NIP dla niepełnoletniego
djguciek@gmail.com wrote:
Mogę sobie i¶ć do US, wypełnić NIP-3, poczekać miesi±c na numer i mieć
czyste sumienie, że zrobiłam wszystko zgodnie z prawem, czy odpu¶cić
podatek dopóki nie zacznę pracować, i wtedy obawiać się kontroli? ;-)

tak, możesz i¶ć, z tym, że doł±cz uzasadnienie po co ci NIP.
Wystarczy, ze skopiujesz to co napisała¶ na grupie.

Data: 2009-02-23 07:25:19
Autor: djguciek
NIP dla niepełnoletniego
On 23 Lut, 16:01, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
djguc...@gmail.com wrote:
> [...]

tak, możesz i¶ć, z tym, że doł±cz uzasadnienie po co ci NIP.
Wystarczy, ze skopiujesz to co napisała¶ na grupie.

Dziękuję Wam za odpowiedzi - w takim wypadku niedługo zrobię sobie
wizytę w US :)

pozdrawiam,
Klaudia

Data: 2009-02-23 17:59:28
Autor: andreas
NIP dla niepełnoletniego
Użytkownik <djguciek@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:8e26875f-0ce1-4ce2-90d1-13fd83c0e873v15g2000vbb.googlegroups.com...

Dziękuję Wam za odpowiedzi - w takim wypadku niedługo zrobię sobie
wizytę w US :)

Ja bym lepiej wysłał poleconym z potwierdzeniem odbioru i pismo do tego zał±czył z tym wyja¶nieniem.

--
andreas

Data: 2009-02-23 14:59:12
Autor: Tomek
NIP dla niepełnoletniego
Dnia 23-02-2009 o 14:35:51 <djguciek@gmail.com> napisał(a):

[...]
mi mimo wszystko potrzebny. Pewnie spytacie po co, jak nie pracujÄ™ ;)
Otóż w świetle prawa każdy, kto ma sukę hodowlaną lub psa reproduktora
(krótko mówiąc hodowla psów rasowych) musi się z US rozliczyć za
pomocÄ… PIT-6,

(ciach!)

No i masz śliczny powód do złożenia NIP-3 osobiście.

Zauważ że np. grający na giełdzie i zarabiający
kokosy tez muszą jakoś NIP uzyskać, a pracodawcy przeciez nie mają

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-02-23 16:17:40
Autor: Gotfryd Smolik news
NIP dla niepełnoletniego
On Mon, 23 Feb 2009, djguciek@gmail.com wrote:

a wszędzie na stronach ludzie pisz±, że jak się nie
pracuje, to NIP jest niepotrzebny

  Albo Ľle pisz± albo Ľle interpretujesz.
  Dokładnie na odwrót: jak kto¶ *pracuje*, to mu *odmówi±*.
  A jak uzyskuje dochody z których rozlicza się *sam* to mu
odmówić *nie mog±*.

W takim razie czy kto¶ mnie może w końcu o¶wiecić jak to jest? ;-)

  Nie bazuj na tym co kto powie :)
  Zawsze sprawdĽ w przepisach, tu masz:

  Interesuj±cy dla nas jest art.8 (że jak kto¶ jest jego płatnikiem,
to ten płatnik występuje o NIP - a nie on sam, bo NORMALNIE
podatnik występuje sam).

pzdr, Gotfryd

NIP dla niepełnoletniego