NIP na fakturze VAT

Data: 2010-03-23 15:02:56
Autor: Łukasz
NIP na fakturze VAT
Dzień dobry,

Prowadzę firmę, która zajmuje się obsługą podmiotów gospodarczych, na co wystawiam faktury VAT.

Od czasu do czasu (ale rzadko) trafiają się jednak również klienci indywidualni (nie prowadzący działalności gosp.). Tym też z konieczności wystawiam faktury bo nawet nie mam kasy fiskalnej (nie przekraczam odpowiedniego limitu).

Czasem mam jednak spore problemy z wyegzekwowaniem od tych ludzi NIPów.
W sumie im się nie dziwię.

Pytanie jest takie. Czy dla osoby nie prowadzącej działalności gospodarczej można wystawić fakturę bez numeru NIP ? Chyba jest to możliwe, skoro kupując w hurtowni cement na budowę dostawałem fakturę a NIPu nie podawałem.

Z góry dziękuję za info,

łukasz

Data: 2010-03-23 15:15:12
Autor: Michal Jankowski
NIP na fakturze VAT
Łukasz <lukaszb@removeit.e-nterart.pl> writes:

[...]

Oczywiscie. Osoba fizyczna w ogole moze nie miec NIPu...

  MJ

Data: 2010-03-24 00:58:16
Autor: Łukasz
NIP na fakturze VAT
Dzięki.

Data: 2010-03-23 18:07:02
Autor:
NIP na fakturze VAT
indywidualni (nie prowadzący działalności gosp.). Tym też z konieczności wystawiam faktury bo nawet nie mam kasy fiskalnej (nie przekraczam odpowiedniego limitu).

To znaczy chcą te faktury, czy nim na siłę wciskasz? Bo obowiązku wystawiania dla osób nie prowadzących DG nie masz, jesli tego wyraźnie sobie nie życzą. Posiadanie kasy fiskanej nie ma tu nic do rzeczy.

Czasem mam jednak spore problemy z wyegzekwowaniem od tych ludzi NIPów.
W sumie im się nie dziwię.

Ja też się nie dziwie. Bo po co mają ci podawać ten NIP?

[...]

Twój błąd polega na tym, że wystawiasz faktury, nie mając pojęcia o podstawach prawnych ich wystawiania. Podpowiem, gdzie szukać. Zajrzyj do rozporządzenia ministra finansów w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania (...) Ostatnia zmiana zasad wystawiania faktur wprowadziła sporo nowości :)

Data: 2010-03-23 19:10:55
Autor: Tomek
NIP na fakturze VAT
Dnia 23-03-2010 o 18:07:02 <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał(a):

Ostatnia zmiana zasad wystawiania faktur wprowadziła sporo nowości :)

Przedostania, ostania była mała.

--
Tomek

NIP na fakturze VAT