NOWE z silnikami wolnossącymi przegląd

Data: 2020-05-22 07:16:16
Autor: ddddddddddddd
NOWE z silnikami wolnossącymi przegląd
W dniu 10.05.2020 o 07:04, Peter pisze:
Co obecnie można kupić NOWE z silnikami benzynowymi NIE TURBO i większa pojemność>1.2?

ale co tak naprawdę zmienia ta turbina? że raz na całe użytkowanie samochodu zregenerujesz turbo za 2.000zł? czy jak jest turbo to psują się inne rzeczy?

Lukasz

Data: 2020-05-22 21:59:13
Autor: sczygiel
W dniu piątek, 22 maja 2020 01:16:20 UTC-5 użytkownik ddddddddddddd napisał:
> [...]

ale co tak naprawdę zmienia ta turbina? że raz na całe użytkowanie samochodu zregenerujesz turbo za 2.000zł? czy jak jest turbo to psują się inne rzeczy?

Tez sie dziwie.
Mysle ze ludzie sie nastraszyli kosztami w czasach jak do polski zjechaly zuzyte auta z zachodu. Wtedy ladny ulep kosztowal 20-30kpln co bylo 5-8letnimi oszczednosciami. A naprawa za 2-4kpln to bylo 10-20% wartosci calego auta!

I to jak mechanik ogarnal. Bo wtedy mogli nie ogarniac jak sie turbine diagnozuje, regeneruje itp...

No i sie mity utrzymuja.

Ale trzeba przyznac ze troche sensu w tym jest bo kazda nowa technologia jak nie do konca ogarnieta to i awaryjna i potem naprawic trudniej.

Ale jak juz okrzepnie to nie ma problemu aby kupic cos sensownego i lac i jezdzic a za jakis czas wymienic te turbo, wtryski czy dwumase. I znowu lac i jezdzic...

Data: 2020-05-23 09:38:18
Autor: Mateusz Viste
napisał:
> ale co tak naprawdę zmienia ta turbina? że raz na całe użytkowanie > samochodu zregenerujesz turbo za 2.000zł? czy jak jest turbo to
> psują się inne rzeczy?

Tez sie dziwie.

Nie ma czemu się dziwić. Każdy dodatkowy element mechaniczny to kolejny
potencjalny powód do awarii. Jak kupowałem nowy samochód w zeszłym
roku, też zwracałem uwagę na to aby silnik był atmosferyczny. Bo jak to
całe turbo mi do niczego nie jest potrzebne, to dlaczego miałbym za
nie płacić, a potem narażać na niepotrzebną awarię?

Mateusz

NOWE z silnikami wolnossącymi przegląd