NSDAP najbardziej popierali polscy folksdojcze?...

Data: 2009-06-06 00:24:15
Autor: Tzva Adonai
NSDAP najbardziej popierali polscy folksdojcze?...
Przepraszam jeżeli tytuł wątku kogoś zbulwersował ale juz piszę w czym
rzecz. Przeanalizowałem wyniki ostatnich wolnych wyborów do Reichstagu
w roku 1933 i co się okazuje? W Berlinie na NSDAP głosowało 35%
wyborców, w Hamburgu 39%, Bawarii 43%, Saksonii 47%, Westfalii 34%,
Nadrenii 35%, Badenii 45%, Hesji 47%, Wirtembergii 42%, Brandenburgii
52%, w Prusach Wschodnich juz 56%. Jeżeli jednak zejdziemy niżej na
poziom powiatów to okazuje się, że w tychże Prusach Wschodnich
największym poparciem NSDAP cieszyło się nie w Królewcu czy
okolicznych niemieckojęzycznych powiatach tylko w powiatach mazurskich
polskojęzycznych. W powiecie Mrągowo NSDAP poparło 69% wyborców, w
powiecie Szczytno 74%, Pisz 77%, Ełk 80% a rekord nie wiem czy nie w
skali całych Niemiec padł w powiecie Nidzica gdzie aż 81% wyborców
poparło NSDAP.

http://www.historycy.org/index.php?showtopic=48576

Data: 2009-06-06 09:26:28
Autor: Panslavista

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva.adonai1@lycos.com> napisał w wiadomości
[...]

Czyli tam, gdzie ciemnota i biedota niemieckojęzyczna dominowała.

NSDAP najbardziej popierali polscy folksdojcze?...