NTC: dvb-t vs dvb-s

Data: 2010-12-03 21:17:23
Autor: Jerzy Pastusiak
NTC: dvb-t vs dvb-s
Witaj adresss.

On Fri, 3 Dec 2010, adresss@poczta.pl:

| w naziemnej strumienie poszczegolnych kanalow: mux-2 to sa te same
| strumienie czy "nakombinowane"?

[DVB-T w Polsce]
http://naziemna.pl/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=6&Itemid=38

Multipleks jest kombinacją kilku programów telewizyjnych oraz różnych usług dodatkowych, przesyłanych w jednym kanale częstotliwości. Operator multipleksu odbiera programy i usługi od nadawców, łączy je i przesyła do odbiorców.
-=-=-=-=-

| Moglby ktos to jakos porownac? Interesuje mnie jakosc tych strumieni w
| naziemnej?

Pi razy Oko:
Multipleks to okolo 25 Mbps i dzieli sie go zwykle na okolo 7 kanalow TV.
Czyli otrzymujesz okolo 3,5 Mbps, co nie jest wcale zle. HD zajmuje ~8 Mbps, co tez nie jest najgorzej.

Gdyby zdecydowano sie na DVB-T2, to przeplywnosc zwiekszy sie okolo
1,5 - 2 razy.
-=-=-=-

Jak to juz wszystko uruchomia, to moze byc w eterze niezla kaszana.
Nie wiadomo jak bedzie z zakloceniami, odbiciami - czesto odleglymi.

O ile w TV Sat mozna odbierac sygnal juz przy SNR ~4 dB (FEC=2/3),
to DVB-T wymaga ~20 dB, ze wzgledu na odbicia sygnalu.

Pzdr.J.P.

NTC: dvb-t vs dvb-s